home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Budući da recesija negativno utiče na prodaju novih automobila, radnici određenog broja Fiat-ovih fabrika u Italiji plaćeni su preko državnog programa osmišljenog za radnike koji su na prinudnom odmoru.

Zaposlenje hiljade radnika zaposlenih u auto industriji na teritoriji Evrope dovedeno je u pitanje budući da prodaja novih vozila beleži najniži nivo u poslednjih nekoliko decenija, a neki od zaposlenih nisu radili u protekle dve godine. Oni, ipak, primaju određenu nadoknadu.

Nakon gašenja fabrike na Siciliji 2011. godine, Fiat je izbegao dodatna zatvaranja i ukidanja radnih mesta tako što je pet fabrika stavio na čekanje za duži vremenski period sa ciljem smanjenja troškova i pripreme za eventualni oporavak dok su radnici plaćeni iako sede kući. U toku prošle godine, ova kompanija proizvela je manje od 50.000 automobila, što nije dovoljno da se obezbedi zaposlenje za 5.500 zaposlenih koji rade na liniji sklapanja vozila.

Izvor: Moto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 2256



Komentari

Kod nas u FASu ne da nema cekanja, vec se radi u tri smene.

Autor B.M. 13 Avg 2013, 19:06

Što se u FAS-u ne bi radio u tri smene, kad plate Fiat ne daje, nego država Srbija, a uz to firma je prikazala gubitak u prethodnom periodu.

Autor žole 13 Avg 2013, 19:46

@ žole, ne lupaj gluposti.
Srbija toliko duguje Fiatu da je o tome glupo i raspravljeti.. Izvoz FASa je veci od sledecih devet izvoznika zajedno, a drzava jos ni puteve nije napravila.

Autor B.M. 13 Avg 2013, 22:45

B.M.
A šta to Srbija duguje Fiatu??
Da nije obrnuto?
Onaj "zatamljeni" ugovor koji je dobio Fiat, nema niko u Evropi, a mislim da će stvari isplivati na videlo rekonstrukcijom Vlade, jer je glavni akter ugovora prešao u opoziciju.
Uglavnom, Fiat i pored ličnih dohodaka koje plaća Srbija, iskazuje redovan gubitak, a to znači da budžet mora da pokriva nedostatke. B.M. rekao bi da si glasnogovornik FAS, ili mi se čini?

Autor žole 13 Avg 2013, 23:03

@žole

"O pregovorima između Zastave i Fijata šuška se već neko vreme. Glasine su krenule pre godinu dana, kada je Fijat otpisao 72,5 odsto od 43 miliona evra koje Zastava duguje torinskoj kompaniji"
4.avgust 2005.

http://www.vreme.rs/cms/view.php?id=424000

Nije lose poznavati istoriju i baratati cinjenicama, onda bi stvari bile jasnije, pa cak i ako je ugovor delimicno zacrnjne!
Taj dug je ujedno i odgovor zasto niko drugi nije hteo preuzeti propalu Zastavu...

Autor carobnjak 13 Avg 2013, 23:13

P.S. a plate ne daje drzava Srbija nego preduzece FAS ciji udeo vlasnistva 0d 34 % ima drzava Srbija...

Autor carobnjak 13 Avg 2013, 23:22

Zatamljeni ugovor je Srbija zatamnila da bi prekrila svoju nesposobnost, a ne Fiat.
Naime, Srbija je trebalo odavno da zavrsi autoput do Batocine, obilaznicu oko Kragujevca, i modernizaciju pruge. Nista od toga nije uradila. A to da drzava placa radnike privatne kompanije Fiat a Sr. im pokriva gubitak je toliko glupo da o tome necu ni raspravljati.

Autor B.M. 13 Avg 2013, 23:40

@B.M.
Iz Kg si? :)

Cesto idem za KG i kada vidim kuda sve i po kojim putevima vidim kamione kako prevoze 500L , pa to je smejurija!

Autor NemanjaBB 14 Avg 2013, 00:47

Jesam iz KGa, i kazi jer normalno da fabrika automobila nema obilaznicu i autoput. Sleperi s 500L prolaze kroz centar grada, jer samo tuda mogu do autoputa..
Fiat se dovija na razne nacine, pa vozove i slepere salje i nocu, a slepere periodicno na svakih 15ak minuta. Sreca sto zbog krize nema toliko vozila na ulicama.

Autor B.M. 14 Avg 2013, 07:12

carobnjak
Ugovorom je definisano da plate radnicima FAS-a daje Srbija u prve 2 godine!

B.M.
Nije tačno da je ugovor sa Fiatom "zatamljen" što je Srbija nesposobna, nego što tamo ima članova koji su nezakoniti i neustavni! To je jedan galimatijas koji će Srbiju tek stići.
I vidim da baš "žalite" jadan Fiat, koji je ovde dobio sve džabe, a još bi i da ucenjuje i izvlači benefite. Na Barskoj pruzi, vozovi sa 500L imaju status poslovnih vozova!!!

Autor žole 14 Avg 2013, 13:21

žole
nisam video ugovor ali ako je tako kako si naveo, onda nije nista sporno posto je drzava na to pristala!

Autor carobnjak 14 Avg 2013, 14:28

Ovde je diskusija počela od strane BM, da fiat u Kragujevcu radi punom parom u 3 smene, a u Italiji staje proizvodnja.
Samo sam konstatovao, naravno, kad Fiatu ti naši radnici dođu besplatno.
Mislim, da se Fiatu po hitnom postupku u Srbiji mora dovesti konkurencija, makar bila i plaćena, kad je već i Fiat plaćen (predplaćen), inače će biti Fiat neuništivo nelojalna konkurencija za dugi niz godina, što je možda i definisano u tamnim stranama ugovora!

Autor žole 14 Avg 2013, 15:16

Upravo tako, naveo sam da FAS radi u tri smene dok druge fabrike su na cekanju, i samo neko zlonameran moze tome da trazi mane.

Autor B.M. 14 Avg 2013, 18:21