
Prvi HUD displej se u automobilima pojavio još davne 1988. godine. Model koji ga je uveo u svet automobila je bio General Motorsov Oldsmobile Cutlass Supreme, a danas ovu tehnologiju koriste gotovo svi veliki proizvođači automobila. Jedan se ipak svih ovih godina odupirao uvođenju takvog sistema, ali i on polako popušta i uskoro uvodi HUD u svoje nove modele, bar kao opciju.
Mercedes-Benz je godinama izbegavao da u svoje automobile ubaci sistem koji projektuje informacije na vetrobransko staklo automobila. Takve sisteme već uveliko koriste Audi, BMW, Citroen, Honda, Nissan i Toyota, a u poslednje vreme pridružila im se i Kia. Svoju tvrdoglavost Mercedes je do sada pravdao pričom o dekoncentraciji vozača, ali brend iz Štutgarta je konačno popustio i odlučio da HUD displej uvede u svoju C i S klasu, za sada samo kao opciju.
Sistemi koji će biti dostupni u tim modelima će na vetrobran projektovati brzinu, podatke sa navigacije, sliku kamere za noćnu vožnju i razna upozorenja vezana za stanje na saobraćajnici.
Izvor: Automotoportal.hr
I on kad uradi, uradi ga po ps-u. :D A ne oni drugi kao za djecu. :D Mada realno, ovo vozacu ne treba nista. I treba da je opcija. Ovo ce da smeta 90% vozaca. :))
Trebali su da pozure i da ga ponude pre dva meseca. Da se propisno obelezi desetogodisnjica HUD-a u BMW automobilima:)
Zanimljivo je da je Citroen uveo ono dodatno prozirno staklence da se ne njega projektuju podaci. Ne znam zbog cega je to, mozda zbog kosine vetrobranskog stakla ili sta vec...
Slika je interesantna - ova projekcija HUD-a na vetrobranu je sa BMW-a a enterijer je S-klase... ;)
HUD sasvim sigurno ne odvlaci paznju (ako sadrzi ogranicen broj informacija tipa brzina, ogranicenje npr i podatke sa navigacije) koliko odvlaci bilo koji infotainment sistem jer njegovo koriscenje odvracanja mnogo paznje i pogled sa puta... iako se po novinama provlaci prica kako su touch scren sistemi pojednostavili neke funkcije to nije tacno jer ulazenje u npr dva menija samo da bi se podesila klima, ili u nekoliko menija da bi se nesto drugo podesilo odvraca vise paznje nego pretiskanje jednog dugmeta ili okretanje prekidaca - a cinjenica je da automobili postaju sve slozeniji a ne jednostavniji za koriscenje...
Nek pricaju sta hoce, ali ovo je glupost... Stalno izmisljaju toplu vodu.
Jos samo da izmisle neki specijalni masazer za "gospodina" i vise nam ni devojke nece trebati u kolima :))
@Panco
provozaj auto sa HUD-om pa onda pricaj da je glupost. Ja tvrdim da je u pitanju jedan od najboljih dodataka za pomoc u voznji koji se moze danas kupiti.
@toma
Nema potrebe, cajger mi je i vise nego dovoljan... ali stvarno.
@Panco
Kad sam imao Commodore 128 uvek sam se pitao koj ce im moj onaj mis...Onda sam presao na Amigu i javilo mi se drugo pitanje: Jbte kako sam do sada mogao bez misa?:)
A tek sto grozdje ume da bude kiselo...kao ni jedna druga vocka:)
toma 14 Avg 2013, 18:55
Eh kad bi ti znao koliko je HUD stara stvar u autima...
https://www.youtube.com/watch?v=AzVV8UUIu48
https://www.youtube.com/watch?v=LpnhDfeugFM
https://www.youtube.com/watch?v=SLOVzsP0ZjQ
Nmz Merc da bude prvi bas u svemu,mora malo i druge da pusti.Salu na stranu,totalno ne bitna stvar,ne vidim poentu.
@hh
Eh kad bi ti znao da procitas, tj. protumacis to sto ja napisem, ne bi pisao to sto pises... a nista komplikovano nisam napisao, jedna prosto prosirena recenica. Medjutim ti si na neki samo tebi znan nacin zakljucio to sto si zakljucio. Al dobro, sta da se radi.
@Uros CS
da... dodatno sklopivo staklo hud displeja u Citroenima je zbog prevelike kosine vetrobranskog stakla...
i sam hud je ok stvar.... ako nije presarolika i prevelika "video igrica", koja previse zaklanja pogled na cestu... strelica navigacije sa razdaljom do zavoja, podatak o brzini i eventelno o ogranicenju, puna je kapa.... ovaj "saroliki minimundus" gore, previse je... ;)