
Proizvođen od 1957. do 1991. godine, Trabant je bio čest prizor na ulicama Istočne Nemačke, ali i u zemljama tzv. istočnog bloka. Nakon pada Berlinskog zida, većina je završila na otpadu, ali se i danas mnogi sa setom sećaju ovog četvortočkaša.
Tokom gotovo tri i po decenije u proizvodnji, prodato je oko tri miliona primeraka u različitim verzijama (dvovratni sedan i karavan), a za mnoge je ostao simbol komunizma.
Avgusta 2009. godine, nemački proizvođač Herpa, iznenadio je mnoge najavivši da će u Frankfurtu predstaviti novi Trabant, koji je još uvek bio u konceptnoj fazi. Kao najzanimljivija karakteristika novog Trabanta, istakao se njegov hibridni pogonski sklop.
Prema prvobitnim planovima, automobil je do 2012. trebalo da se nađe u serijskoj proizvodnji, ali do toga nije došlo, pre svega zbog nedostatka sredstava. Na osnovu fotografija koncepta, mađarski X-Toimi Design donosi render pomenutog modela, koji u verziji za XXI vek izgleda kao kombinacija nekadašnjeg Trabanta i MINI-ja.
Kao najvećeg kandidata koji bi mogao da oživi nekadašnji istočnonemački brend, navodi se Volkswagen, uglavnom zbog činjenice da je od 1989. do 1991. godine automobil koristio 1,0-litarske agregate sa modela Polo.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Render: X-Tomi Design
Render je jako ružan, ružniji od originala.
Što se VW tiče, samo bi im falio još jedan ovakav izlet....
Pre nego što sam se provozao „Trabantom“, sve što sam o njemu znao sam pročitao iz zapadnih medija. Ponešto su slagali, ponegde preterali, ali svakako su bili ili zatrovani politikom, ili nisu imali dovoljno mašte da ga shvate.
Sem što je iznenađujuće zabavan za gradsku vožnju, original je izdržljiv. Jeste da smaraju sitnice ali to je sada oldtajmer sa 25-50 godina.
Svakako je znao da zaštuca i kao nov, ali je u samoj osnovi bio napravljen da traje, za razliku od velike većine današnjih „trajnih“ proizvoda.