
Ugovor o strateškoj saradnji između svetskog giganta u auto-industriji Mercedesa i domaćeg proizvođača autobusa „Ikarbusa" trebalo bi da bude potpisan na jesen. Nakon toga će u Zemunu i početi proizvodnja celokupnog proizvodnog programa Mercedesovih autobusa, saznaje "Blic".
Da je nemačka kompanija ozbiljno zainteresovana za dolazak u Srbiju potvrdio je i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić koji je osim „Ikarbusa", kao preduzeća koje bi takođe moglo da napravi saradnju sa „Mercedesom", naveo i FAP iz Priboja.
Prema saznanjima "Blica", na ugovoru o strateškom partnerstvu „Ikarbusa" i nemačke kompanije tim Ministarstva finansija radi šest meseci.
Dolaskom predstavnika svetskog giganta u Beograd, pre dva dana, na čelu sa glavnim direktorom koji u „Mercedesu" vodi diviziju za proizvodnju autobusa i razgovorom sa Vučićem, ušlo se u završnu fazu realizacije ugovora o saradnji.
"Pregovori odlično napreduju i ugovor bi trebalo da bude zaključen već na jesen, ali je dogovoreno da se o tome još ne govori javno" - kaže izvor „Blica".
On navodi da će nakon toga autobusi koji budu proizvedeni u „Ikarbusu" nositi čuveni znak „Mercedesa" i da bi prodavali preko njihove prodajne mreže i u inostranstvu. To osim našeg regiona podrazumeva i tržište Rusije, Emirata i još nekih zemalja.
Direktor „Ikarbusa" Aleksandar Vićentić za „Blic" objašnjava kako će u praksi izgledati saradnja sa Nemcima.
"Kod nas će se praviti ceo proizvodni program autobusa koje ima „Mercedes", od kombija, turističkih autobusa do onih za gradski prevoz" - kaže Vićentić.
On objašnjava da će iz fabričkog kruga u prodaju ići autobusi u čijoj proizvodnji su podjednako učestvovali i Nemci i mi.
"Njihove bi trebalo da budu samohodne šasije, dok bi „Ikarbus" radio sve ostalo. Autobusi koji budu izašli iz naše fabrike imaće obeležja obe kompanije" - kaže prvi čovek „Ikarbusa".
Ugovor o strateškoj saradnji predviđa i obuku radnika i pomoć „Mercedesa" „Ikarbusu" u organizaciji posla. Ova saradnja za domaće preduzeće znači izlazak na svetsko tržište, a za „Mercedes" jeftiniju proizvodnju i nižu cenu.
Izvor: Seebiz.eu / Blic.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Kad procitam da ce se prodavati u regiji, Rusiji i Emiratima, odmah postanem sumnjicav. Kojoj regiji, BiH, MK,CG,AL? Jedva sastavljaju kraj s krajem? Rusija ne dozvoljava bescarinski uvoz autobusa iz Srbije. Probao je i Fiat prodaju Punta po regiji, i trecim zemljama, pa nista.
Dok ne naprave novu fabriku, ili ovu renoviraju da moze izvoziti u EU, ovo je samo kupovina vremena i prezivljavanje. Mozda je ovo pocetak ka tome.
Kinezi su februara prosle godine u Bugarskoj otvorili fabriku automobila ("Grejt vol motor") za prodaju po regiji , i nema ih nigde. Jel kupuje to neko?
@ B.M.
Ikarbus je kažu na nuli, ponekad par hiljada evra u plusu. Kažu ljudi koji rade tamo.
Taman kad plate troškove i plate, ostanu na pozitivnoj nuli.
Dlaskom Mercedesa, kapacitet će se povećati, a plate će neznatno povećati i to ti je čista filozofija.
Isti broj radnika, slične plate, ali mnogo više komada finalnog proizvoda. Nije isto prodati 300 autobusa i od toga isplatiti 2000 radnika i proizvesti 600 autobusa i platiti 2-3000 radnika. Ovo dajem SAMO kao SLIKOVIT primer komada po radniku, ne raspolažem sa tačnim podacima.
Ali uglavnom to je suština
Evo moje ponude. Potpisacu strateski ugovor sa Mercedesom, o proizvodnji kompletnog automobilskog programa, ukoliko drzava obezbedi plate za mene i zaposlene,trziste i oslobodi me placanja poreskih obaveza. Garantujem da ce Mercedes biti zainteresovan za partnerstvo, samo nam dozvolite privilegovan polozaj kod tendera za popunu voznog parka Saveznih organa. Automobile cu proizvoditi u svom dvoristu a zaposlicu zenu i svastiku.
P.S.
Za direktora Ikarbusa informacija da sve sto vidi na autobusu a nije MAN je proizvedeno u Turskoj ili Poljskoj.