home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, kompanija Fijat zainteresovana je da od železare u Smederevu nabavlja limove. Odlazeći ministar Mlađan Dinkić izjavio je da je od potpredsednika Fijat grupe Alfreda Altavile dobio pismo u kome ta kompanija izražava zainteresovanost i nameru da od železare u Smederevu nabavlja limove ukoliko ona investira u liniju za galvanizaciju čelika.

Dinkić je novinarima u fabrici Fijat automobili Srbija (FAS) kazao da je Fijat zainteresovan da u budućnosti kupuje limove za proizvodnju 500.000 automobila godišnje, što je više od godišnje proizvodnje kragujevačke fabrike, odnosno i za druge fabrike u svetu.

"To je šansa za smederevsku železaru, ali uveren sam i za zainteresovane koji bi investirali u liniju za galvanizaciju a koja trenutno ne postoji u Smederevu. Taj čelik mora biti posebnog kvaliteta, po standardima Fijata, da bi bio atraktivan", kazao je on.

Dinkić je dodao da je razgovarao i sa direktorom FAS-a Antoniom đezare Feraro o mogućnostima dolaska još komponentaša u Kragujevac kako bi što više lokalizovali proizvodnju.

"To mora biti strategija mog naslednika u budućem periodu. Da se nastavi ovaj visoki trend rasta izvoza tako što bi se lokalizovala u što većoj meri proizvodnja i da se već postojeći izvoznici stimulišu da što više malih i srednjih preduzeća zaposle kako bi što više komponenata bilo proizvedeno u Srbiji i više ljudi imalo posao", kazao je Dinkić.

Prema njegovim rečima, na bazi podataka iz prvih sedma meseci, Fijat će ove godine izvesti automobila u vrednosti od oko 1,5 milijardu evra što je, kako je naglasio "fantastično i nijedna kompanija nije blizu toga".

"Mi očekujemo da će tražnja za modelima Fijatovih automobila nastaviti da raste", kazao je Dinkić ističući da je duplo veća od tražnje što je Fijat planirao na američkom tržištu.

Dinkić je dodao i da u FAS-u trenutno radi 3.700 ljudi što je više od plana. On je najavio i da će pismo o zainteresovanosti i namerama od Altavile dostaviti i potpredsedniku Vlade Srbije Aleksandru Vučiću, direkotoru železare Smederevo i "svom nasledniku".

Autor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Novosti.rs



čitanja : 1625



Komentari

Eto, samo im ostaje da urade liniju za galvanizaciju. Ili da raspisu konkurs i svaka kompanija koja se time bavi bi dosla. Najvaznije da je osiguran plasman.

Autor B.M. 22 Avg 2013, 17:22

Poslednji trzaji superministra koji pred kraj donosi fenomenalne mere i sklapa fenomenalne poslove... samo neka on ide snaci ce se nekako bez njega.

Autor Orlo 22 Avg 2013, 17:33

Ovo je smešna priča, neistinita. Jednostavno, Sartid ne može bez ogromnih ulaganja da proizvodi lim za auto industriju. To nije samo do galvanizacije, jer i u najbolje vreme Zastave i Juga, nije bilo govora o proizvodnji lima za Zastavu. Auto lim ima posebne fizičko mehaničke karakteristike, za presovanje, izvlačenje, otpornost na hemijske agense, vezivnost za boju, osobine za galvanizaciju, drugačiju debljinu i teksturu, od dekapiranih limova koji se proizvode u Sartidu.
B,M. neverovatna je tvoja pristrasnost ka FAS-u, i koliko si samo nerealnih i netačnih komentara ostavio.
Ceo SSSR nije mogao da proizvede valjan lim za auto, koji je trulio neverovatno.

Autor stranac 22 Avg 2013, 19:15

Smesan je jedino tvoj komentar.
Kao da nismo znali da su potrebna velika ulaganja, jer da su potrebna mala napravili bi odavno.
Ali kad drzava moze RTB Boru da pravi novu topionicu, moze i za Zalezari da pomogne, tim pre sto nema kupca.

Autor B.M. 22 Avg 2013, 20:06

B.M.
Današnje predstavljanje 500L Living, je već bilo davno, a današnji "spektakl" je očajnički potez odlazećeg ministra i gradonačelnika Kragujevca. Ovo podseća na X puta otvaranje puteva i sličnog. Srampota je što je Fiat učestvovao u ovom cirkusu.
Sama izjava u vezi Sartida je vezana za kasniji fiktivni "neuspeh" proivodnje za koje će biti kao "kriva" naredna vlada bez Regiona.
U vezi Sartida da dodam, da je to najveća rupa u Srbiji, a da je čemu vredelo, ne bi ga džabe vratio US stil. Znali su oni davno da Fiat dolazi.... A pored toga, Srbija je već fraj uradila 70% FAS-a, i to ne mora da znači da sad treba da uloži 500 mil evra u Sartid da bi Fiat imao jeftin, poludžabe lim i da dalje prikazuje gubitke. Valjda sad sa odllaskom Dinkića i stvari sa FAS pljačkom će doći na svoje.
Sad će se valjda postaviti i pitanje o ulaganju od par milijardi evra ove siromašne Srbije u Fiat koji iskazuje gubitke.

Autor stranac 22 Avg 2013, 20:27

B.M.
Uzgred, najvredniji dragulj Srbije RTB Bor, jedina stvar u Srbiji koja je i Hitlera interesovala, pored rudnika Trepča. Tako da za zapuštenost i nerad rudnika bi trebalo neko da odgovara. Nemoj Bor i Majdampek porediti sa Sartidom, koji ej vreća bez dna.

Autor stranac 22 Avg 2013, 20:37

B.M

probudi se iz 70-tih...crkao je Tito...pregazeni smo...ovo sto duva je samo PR promaja....ako USS nije digao Sartid....paraziti u Srbiji ni u snu nece...uostalom cak su i tenkoge topili van ove zemlje

Autor ipanema 22 Avg 2013, 22:12

@B.M.
Trebao bi da znas da RTB Bor nije prestajao sa radom ni tokom godina ratovanja ni kriza i da se tamo trenutno proizvodi zlato kojim se dopunjavaju drzavne rezerve i placaju dugovi drzave prema stranim poverenicima a o tome kako je tim istim zlatom izgradjena cela SFRJ ne treba trositi reci... a osim toga da si ikada bio u Boru shvatio bi da topionica nije neophodna da bi se samo unapredila proizvodnja nego prvenstveno smanjilo zagadjenje grada i okoline koje je strasno... trenutno se u RTB Bor zaradjuju plate sopstvenim radom i jedno je od retkih drzavnih preduzeca koje stvara dobit koja je prilicno velika...

Autor Orlo 22 Avg 2013, 23:22

@Davite s tim pesimizmom, svi lazu, kradu, propali smo, sve je besmisleno, itd.
Nasao sam na netu, uvođenje novih proizvodnih linija koštalo bi između 120 i 140 miliona evra, a ulaganje bi se realizovalo u više meseci. “Železara” trenutno proizvodi samo crni lim, koji je najmanje tražen i najnižeg kvaliteta, dok bi sa novom linijom za proizvodnju galvanizovanog i pocinkovanog lima ta kompanija imala šta da ponudi automobilskoj industriji...

Autor B.M. 22 Avg 2013, 23:44

B.M.
Vidi se da si novinar. Ne razmišljaš, samo čitaš sopštenja i to onako ne selektivno.
Još nisam naišao na tvoj komentar da bilo šta zameraš Fiatu, nego zameraš Srbiji što im nisu izgradili infrastrukturu da se voze kao po Italiji, npravili brze pruge, auto puteve, ulice i bulevare.
A to što u Bugarskoj i Rumuniji, članicama EU, auto putrvi misaona imenica još uvek, gde rade mnoge auto industrije, gde ide transport sa celog Bliskog Istoka, posebno Turske, ne komentarišeš.
Ajde da damo Fiatu i i tih 200 mil €, pa da im bude potaman. Iko zna šta još piše u famoznom i neustavnom ugovoru. Neka nas gladinh.

Autor stranac 23 Avg 2013, 00:06

Fiatu svaka cast. Zaustavilo se propadanje Srbije, pad proizvodnje i izvoza.
A u vezi infrakstrukture, osnovni uslov za dolazak Fiata u Kragujevac je i bio autoput i modernizacija pruge, inace su mogli da naprave novu fabriku bilo gde u Srbiji, gde to vec ima. Inace im je bilo i bolje da su napravili novu fabriku na drugom mestu, nego staru komletno da renoviraju, ruse stare zgrade, dizu i menjaju krov, instalacije, cevi, izbacuju tone otpada(17 fudbalskih igralista) i natezu se sa starim radnicima oko otkaza..Kragujevac se sve vise siri i povecava stanovnistvo, znaci autoput i elektrificirana pruga mu trebaju i bez Fiata.
A u vezi 120-140mil. za galvanizaciju, ne brini, drzava se svake godine zaduzi po nekoliko milijardi € za plate i penzije. Uostalom, ne mora dati ni €, nek pozove neku firmu koja se time bavi da u sklopu Zelezare izgradi liniju i radi za Fiat. Samo sumnjam da ce sindikalci zelezare na to pristati.

Autor B.M. 23 Avg 2013, 08:30

"Ali kad drzava moze RTB Boru da pravi novu topionicu, moze i za Zalezari da pomogne, tim pre sto nema kupca".

Kada je država mogla RTB Boru da pravi novu topionicu, mogla je i "Zastavi" da pomogne (kao i "Ikarbusu", "Jat"-u, itd.), tim pre što nije bilo kupaca.

Ali je bilo više unosno rasturati firme i skupljati kajmak, pa prEdati strancima.

Autor CaMIRO 23 Avg 2013, 10:17

A ovaj Alfredo Altavila koji se pominje u tekstu, 6. maja 2008. je držao govor u Kragujevcu, zajedno sa Tadićem, Đelićem, Dinkićem i (Veroljubom) Stevanovićem.

Imao sam pozivnicu, otišao sam da saslušam.

Sala je bila puna "Zastavinih" radnika. Tako me je čudilo kada je navedena ekipa dobila aplauz.

Kada su završeni govori, deo sala koja je aplaudirala (i skandirala "Mlađane, Mlađane") ušli su u autobusima sa beogradskim tablicama (2 ili 3) i otišli kući.

Ništa od onoga što je pomenuta ekipa tada govorila se nije ostvarilo.

Autor CaMIRO 23 Avg 2013, 10:24

@CaMIRO, vec jednom sam napomenuo da ne zelim diskusiju s tobom, jos od onda kada si me ismejavao sto zivim blizu Zastave. Stoga me ne citiraj, niti pitaj o bilo cemu.
Izgleda ne vredi ti lepo reci.

Autor B.M. 23 Avg 2013, 14:06

Kao prvo, nije mi smešan tvoj kraj, već to što smatraš da svoj pogled sa prozora ti daje uvid u rad fabrike, odnosno tako proveravaš procenat domaće proizvodnje.

Kao drugo, ovo je javni forum i citiraću koga želim.

Autor CaMIRO 23 Avg 2013, 14:36

Ako vec citiras("Ali kad drzava moze RTB Boru da pravi novu topionicu, moze i za Zalezari da pomogne, tim pre sto nema kupca".) moras napisati i izvor, inace se to smatra povredom autorskih prava. Neklultura i prostakluk..

Autor B.M. 23 Avg 2013, 15:52

B.M.
Ipak treba da shvatiš da mi nismo čitaoci Kurira, razmišljamo i imamo stav.
Tvoje zastupanje Fiata je u najmanju ruku, čudno. Imam utisak da si plaćen za takve aktivnosti.
Izvini, niti je Fiat spasao Srbiju, niti pravi neki automobil koji je potreban Srbiji, niti Srbija (za sada) ima dobitaka od Fiata.
Jedino pozitivno, za sada, je možda atmosfera koja postoji kod stranih investitora stvorena zajedničkim ulaganjem Fiata i države Srbije.
Ali takođe, možemo da očekujemo da budući investitori traže uslove koje ima Fiat a posebno Joint Venture, što je iluzija za Srbiju.
Jednostavno FAS ima i pozitivnih i negativnih aspekata po Srbiju, a veći efekat od Fiata ima proizvodnja maline ili suve šljive.

Autor stranac 23 Avg 2013, 16:12

Buducnost nije u malini ili visnji, vec u tehnologiji. A ko je nema, ili je zastarela kao kod nas, mora da kupuje od drugih. Automobol spada u proizvod visoke tehnologije. Poredjenja radi, za jedan 500L mozes u vecini sela kupiti kompletno domacinstvo. Znaci sasvim je jasno u kom pravcu ide razvoj. Mi smo s FASom postali zemlja koja i proizvodi visoku tehnologiju, sto je veliki uspeh.

Autor B.M. 23 Avg 2013, 17:49

Evo o madjarskoj zelezari;

Mađarska želi da povrati železaru
Izvor: SEEbiz, BIF

Budimpešta -- Ministar ekonomije Mihalj Varga pokrenuo je razgovore sa akcionarima velike industrije čelika Dunaferr, koja beleži gubitke prethodnih nekoliko godina.
Plan je da se nekadašnje državno čedo reprivatizuje.

U Mađarskoj se odvija situacija u mnogome slična slučaju srpske Železare u Smederevu.

U pismu upućenom izvršnom direktoru Dunaferra Jevgeniju Tankileviču mađarski ministar ekonomije Mihalj Varga istakao je da je ovlašćen u ime vlade da u što kraćem roku započne pregovore sa UO železare u vezi sa njenim preuzimanjem.

U kasnijem zvaničnom saopštenju dodaje se da vlada namerava da reprivatizuje Dunaferr, potencijalno velikog proizvođača koji se od početka krize borio da ostvari profit. Nekada državna železara prvi put je privatizovana 2004. godine, a već 2007. je promenila vlasnika, i ponovo 2010. godine kada je došla u ruke ukrajinske ISD grupe.

Sadašnji vlasnici planirali su da otpuste 1.500 radnika železare, ali bi brzo vraćanje fabrike u ruke države spaslo radna mesta za svih 7.500 radnika, napomenuo je Varga. U poslednje dve godine Dunaferr je akumulirao oko 166 miliona evra troškova.

Autor B.M. 23 Avg 2013, 17:59

B.M.
Pre FAS, bila je Zastava, koja nije bila šrafciger industrija kao FAS. U BMB su se pravili motori. Srbija je proizvodila poznate kamione FAP, dva brenda traktora IMT i IMR, proizvođeni su najsavremeniji helikopteri "Gazela", avioni raznih vrsta, imali smo u Trsteniku najjaču fabriku hidraulike i sl, u Kruševcu su proizvođene najteže građevinske mašine. U Kikindi je postojala livnoca za Opel, rađeni su kompletni sklopovi za tenkove. Itd.... E u to vreme Sartid je radio punom parom i onda je + pravio gubitke.
I ti našao da je Fiat upoznao Srbiju sa tehnologijom!!!.
Da su uložene te pare od Fiata u hladnječe i mdernu poljoprivredu, navodnjavanje, proizvodnju energije, Srbija bi bar u nečemu bila lider. Jer je još Karađorđe izvozio svinje u Beč i od toga se obogatio. Sad mi uvozimo svinje iz Nemačke.
Zato B.M. mani se deklarativnih priča, Fiat je dobrodošao, a za sada se radnici u Fiatu plaćaju od srpskog izvoza maline i šljive i sl...

Autor stranac 23 Avg 2013, 18:49

Bilo nekad, sad se pripoveda.
Mislis da razvoj Srbije treba da bude baziran na izvozu svinja, maline i sljive, ko u srednjem veku? Salis se zar ne?
Eto, Arapi imaju dovoljno nafte da ne moraju da rade nista, a ulazu u tehnologiju. Cipove.

Autor B.M. 23 Avg 2013, 20:08

"Arapi" (kako su ovde nazvani) ulažu u sopstveni razvoj i budući profitabilnost, dok Srbija radnom snagom, postrojenjama, parama i odricanja od poreza, finansira tuđi.

Ogromna je to razlika.

Drugo, ideja da je Srbija čekala FAS da bi dobila tehnologiju proizvodnje - ili već "visoku tehnologiju" - ignoriše činjenicu da je FAS šrafciger industrija koja u lancu proizvodnje odigrava poslednju fazu.

Ta, zovimo je "montažna", faza, se ne može pohvaliti ni velikom dodatnom vrednošću ni posebnom tehnologijom.

Da je efikasna, jeste. Za "Fijat".
Da je unosna, jeste. Za "Fijat".

Radnici na montažnoj traci u gradu Flint, pored Detroita, su bili vrlo traženi kada su auto fabrike pukle.

Kod jedne industrije.

Fast food. "We try to present a food item in 45 seconds, if we can do it" (Roger & Me, Michael Moore, Warner Bros 1989).

O kojoj visokoj tehnologiji pričamo?

Autor CaMIRO 23 Avg 2013, 22:13

@Orlo, našao sam podatak da je ove godine Bor proizveo 500 kg. zlata. Znači, niti je cela SFRJ izgrađena od tog zlata, kako pišeš, niti Srbija može živeti od njega. RTB Bor može biti uspešna firma, ali daleko od toga da je najbolja. Uzgred, tu topionicu gradi strana firma po njihovoj tehnologiji od kredita koji smo uzeli.

Autor B. M. 24 Avg 2013, 05:47

A u vezi saradnje Fiata sa zelezarom najverovatnije ce to sacekati rekonstrukciju vlade, pa kada to dodje na dnevni red, zatim dok se odluce sta ce i kako ce, nadju novac, raspisu konkurs za izvodjaca...Radovi.
Godinu dana minimum.

Autor B.M. 24 Avg 2013, 07:01

@B.M.
Cekaj, hoces da kazes da je ceo rudnik radio da napravi 500kg zlata za pola godine i da je drzava sve to platila?
Ipak ti treba da se malo informises na netu sta je to RTB Bor i sta se tamo pravi i koliko oni zaradjuju i koliko je do sada zlata proizvedeno i koliki je njegov uticaj bio u SFRJ ali i sada u zemlji u kojoj se skoro nista ne proizvodi... naravno cim zavrsis sa Fiat-ovom propagandom ili mozda/sigurno URS-ovom propagandom velicanja Mladjinih dela...
Ajd zdravo

Autor Orlo 24 Avg 2013, 13:24