
Dva giganata svetske automobilske industrije, trebalo bi da udruže svoja sredstva i snage u nastojanju da se uvede visoko automatizovana vožnja na evropskim putevima. Nemački Continental, jedan od vodećih dobavljača naprednih sistema za pomoć vozačima, udružiće se sa nemačkim proizvođačem automobila kompanijom BMW radi razvijanja sistema i proizvoda za automatsku vožnju kao deo dugoročne strategije obe kompanije.
Prema rečima dr. Elmar Degenhart-a, predsednika izvršnog odbora kompanije Continental, automatska vožnja je predviđena da bude ključna komponenta za budućnost mobilnosti. To može da poboljša bezbednost, efikasnost i udobnost, i sada ovaj zajednički istraživački projekat ima ogromne potrebe za istraživanjem i razvojem kako bi se ostvarila zajednička vizija automatizovane vožnje. Očekuje se da bi istraživanje i razvoj trajali minimum deset godina. Većina analitičara govori da će se automatizacija vožnje odvijati u nekoliko faza. Očekuje se da će delimično automatizovana vožnja biti ponuđena do 2016. godine, a zatim će do 2020. godine svet videti automatizaciju vožnje na višem nivou. Nadamo se da će automatizovani sistemi u potpunosti biti dostupni od 2025. godine, pa nadalje.

Što se tiče zajedničkog projekta kompanija Continental i BMW, on će trajati do kraja 2014. godine i tada će se videti nekoliko prototipova vozila opremljenih opremom za automatizovanu vožnju. Oni će tada biti dostupni timu učesnika u specijalističkim ispitivanjima. Testiranje će uključivati analizu visoko automatizovanih sistema i funkcija vožnje koje su blizu upotrebe na nemačkim i drugim autoputevima širom Evrope. Najveći izazovi u toku testiranja biće klizavi putevi, naplatne rampe i radovi na putevima.
Continental sugeriše da će njegova uloga biti da obezbedi sisteme senzora za vožnju u okruženju koji će biti korišćeni za automatizovani rad vozila. Ovo može uključivati radar dugog dometa i sistem kamera. Takođe, Continental će raditi i na razvoju arhitekture bezbednosti koja će obezbediti stabilan rad testnih vozila, čak i ako dođe do nepredviđenih kvarova. Nemačka kompanija navodi da već ima tim od 1300 stručnjaka koji rade na osnovama automatske vožnje. Oni razvijaju sisteme za pomoć vozačima kao što su pomoć prilikom naglog kočenja i adaptivni tempomat. Mnogi od njih koriste sisteme kamera i radara za snimanje okruženja vozila u različitim situacijama i uslovima vožnje.
Preuzeto sa: Netauto.rs