home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Slabi prodajni rezultati električnih vozila nisu poljuljali veru proizvođača u njih. Naime, proizvođači, ali i razne države se i dalje pouzdaju u električne automobile i ulažu značajna sredstva u njihov razvoj uprkos činjenici da su prodajni rezultati u poslednje tri godine, blago rečeno, razočaravajući.

Tako su BMW i VW Grupa nedavno podržali cilj nemačke vlade da se na tamošnjim saobraćajnicama u što kraćem roku nađe milion električnih vozila iako je prošle godine u najsnažnijoj evropskoj ekonomiji prodato sve par hiljada takvih automobila. Tačnije, u Nemačkoj je u prošloj godini prodato svega 4.200 električnih i plug-in hibridnih vozila, a reč je o tržištu na kome se godišnje proda oko 3 miliona novih automobila.

Čak i na tržištu SAD-a, koje se među zapadnim tržištima smatra najotvorenijim prema električnim vozila, prodaja još uvek nije dostigla ni 10%. Naime, prošle godine je u Kaliforniji prodato 15.444 električnih i plug-in hibridnih vozila što čini svega 7% tamošnjeg tržišta.

Čak i u Kini, najvećem tržištu za nove automobile na svetu i državi koja ima ozbiljih problema sa zagađenjem vazduha, električni i slični automobili ne uspevaju da ostave značajniji trag. Naime, između januara i juna ove godine u Kini je prodato svega 5.123 električnih i 775 plug-in hibridnih modela.

Volkswagenov šef Martin Winterkorn navodno veruje da su plug-in hibridi ti koji mogu biti široko prihvaćeni pa bi se tek nakon što se oni ustale i unapređenjem električnih vozila moglo razmišljati o široj prihvaćenosti ovih potonjih.

BMW smatra da će sa modelom i3 uspeti da značajno poveća prodaju automobila sa alternativnim pogonima s obzirom da su narudžbine premašile očekivanja uprkos prilično visokoj ceni za jedan mali gradski automobil.

Prodajna očekivanja za cenom puno prihvatljiviji Renault Zoe su se smanjila a 50.000 na 25.000 u narednoj godini, ali i ta brojka bi bila veliki uspeh pa je pitanje da li će i ona biti ostvarena.

Proizvođači očigledno veruju da će im se na kraju ulaganja u ove automobile isplatiti, jer većina analitičara smatra da ćemo u budućnosti viđati sve više električnih i hibridnih automobila i da će na kraju automobili u potpunosti odbaciti današnje motore sa unutrašnjim sagorevanjem. S obzirom na trenutne slabe prodajne rezultate ostaje pitanje koliko će vremena zaista trebati da se tako nešto dogodi i bojazan da čekajući uspeh ulaganje nekog od proizvođača ne "bude stajalo glave".

Izvor: Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW/ Renault



čitanja : 1014



Komentari

sve ce to i3 i i8 promeniti.da li sam u pravu vreme ce pokazati.

Autor bmw series 8 15 Nov 2013, 17:39

Platezna klijentela zivi u oblastima gde postoji zima. Ali elektroautomobili imaju "tanko" grejanje. A sirotinji koja zivi oko ekvatora ne treba grejanje u kolima. Ali oni nemaju pare za nove elektroautomobile. I eto propasti elektromobilske industrije:-)

Autor Logandzija 15 Nov 2013, 18:38

Sa takvim razmisljanjem i neces stici dalje od Logana...

Autor toma 15 Nov 2013, 18:51

bmw series 8 15 Nov 2013, 17:39

Da su prva elektricna auta pa ajde, ali ovako nista.

Autor hh 15 Nov 2013, 19:14

Nista bez vodonika. Elektricna vozila su skupa, akumulatorima znacajno opada kapacitet sa padom temperature a i sa godinama (a sa time i domet vozila), dugo se pune, teske su i skupe za zamenu.
Vodonik je resenje, a ovo je poluresenje koje guraju naftne kompanije jer znaju da nece proci.

Autor Srdjan 15 Nov 2013, 19:35

hh
prva premium.

Autor bmw series 8 15 Nov 2013, 19:41

@toma
Da si ti nama ziv i zdrav, na skoro 3/4 zemljine kugle ne znaju ni za auta kao sto je Logan, a kamoli za ovako nesto, mi smo jos (u neku ruku) i srecan narod

Inace okle god se masovno primenjuju motori sa unutrasnjim sgorevanjem (oto i dizel motori) od ovakvih auta nece biti neke preterane vajde. Tehnologija odavno postoji za sve samo se neko drugi tu pita sta ce i kako ce. Hibridi su trenutno mnogo bolja stvar.

Autor Panco 15 Nov 2013, 20:35

Postoji neki interes koji mi ne znamo da se gura ova glupost od elektro-automobila.

Jasno je da je jedini put hidrogen, ali izgleda da prvo hoce da skinu pare sa ove gluposti od elektr-auta koji imaju baterije koje su pre svega veci ekoloski problem od goriva, opada im kapacitet sa godinama, a pri niskim temparaturama su uzas.

Autor nsx 15 Nov 2013, 20:49

http://www.bmwblog.com/2013/11/15/first-bmw-i3-customers-pick-cars-bmw-welt/
sa srecom malac.samo rokaj :))

Autor bmw series 8 15 Nov 2013, 20:49

Dok ne pronadju neke nove baterije koje ce imati autonomiju od bar 700 (realnih) kilometara, a kostati znatno manje nego danasnje nejake - nema od te prodaje nista.
Hibridi su ok, imaju smisla.

Autor Damko 15 Nov 2013, 21:33

@Damko
Ne mora toliko, moze i manje npr 300-500 km domet, ali da se proces punjenja ubrza drasticno, tipa manje od 10 minuta kod brzog punjenja do 100% napunjenosti... i naravno kao sto si rekao i da cena bude jos niza od ovih danasnjih i prodaja ide u nebo...

Autor Orlo 15 Nov 2013, 21:39

@Orlo
Porse ima svoj 'brzi' punjac za koji moras da doplatis ako kupujes 918 Spyder.
Jeste da nema 300km dometa, ima 30km dometa, do 150 km/h, ali sa tim 'brzim' punjacem se puni za 25 minuta 100%...Ne znam za koliko se napune drugi, ali mislim a je ovo vreme odlicno

Autor dusan 15 Nov 2013, 23:49

Orlo 15 Nov 2013, 21:39

Tesla S ima realni domet oko 380km.

Autor hh 16 Nov 2013, 00:02

@Orlo

300 km je premalo, 500 i nekako...

Primer za 300 km autonomije: krenes iz BG na crnogorsko primorje (najblize je, da ne pominjem Grcku ili druga mesta).
Sa 300 km ne mozes stici na odrediste, moraces negde da svratis da se par sati dopunjavaju baterije (koje kod nas nemas gde dopuniti). Pa i 500 km opet nije dovoljno (osim kad bi proces bunjenja baterija bio brz, tu se slazem za onih 10 minuta, ne mora 100%, nek bude 80%).

Za one koji se vozikaju po gradu, a zive u Kaliforniji, Japanu ili Skandinaviji - elektromobili imaju smisla zbog mreze stanica za punjenje baterija i silnih olaksica koje imaju (registracija, parking, auto-putevi), u suprotnom promasena investicija i ekonomski i ekoloski.

Autor Damko 16 Nov 2013, 10:51

@Damko
Jeste 300 km malo (za male gradske modele npr nije), ali sam mislio da dok ne dodje do tih granica tehnologija da bude 500 km standard, brzo punjenje moze da premosti taj jaz... ili pak ona kombinacija sa SUS motorom tj agregatom za dopunu energije ali da zbir bude 500+ km.
P.S. Kod nas je sve novo promasaj, jedino da imas para pa da ne zalis.

@dusan
Taj sistem u 918 je predosdredjen performansama vise nego ekologiji i smanjenju potrosnje goriva... budimo realni. Isto tako ne vidim svrhu onih verzija Panamera Hybrid... da je neki veci domet pa i ajde ovako je samo za pokazivanje.

Autor Orlo 16 Nov 2013, 11:54

@Orlo

Pogonski sistem fisker karme je mnogo bolje (bio) osmisljen nego kod tesle, recimo.
Nestane struje, ima motor koji priskace u pomoc, nisu vozacu "vezane ruke".

Autor Damko 16 Nov 2013, 12:32

@Damko
Tako je, ali ima i jeftinijih primera te tehnologije poput Volta i Ampere koji su nesto ranije u prodaji sa dometom oko 80 km, ali i noviji poput A3 e-tron i Golf 7 plug-in hybrid sa nesto kracim dometom na struju...
Naravno ne treba zaboraviti BMW-ove i3 i i8...

Autor Orlo 16 Nov 2013, 13:28

Ako imas elektricni auto sa dometom 300km recimo, neces se uputiti na put od 500 ili 1000km.
Osim ako nisi spreman da cekas na dopunjavanje, ili pravis pauze i nocenja. Svako se preracunava pred put. Pa i sa standardnim kolima koliko je potrebno za gorivo, putarine-vinjete itd. Ne ide se na put ko magare u maglu.

Autor ... 16 Nov 2013, 13:52

@...

Koji je smisao auta kojim ne mozes da uputis se na putovanje?

Autor Damko 16 Nov 2013, 14:30

Pitaj proizvodjace.

Autor ... 16 Nov 2013, 14:33

ima nekih ljudi(kod nas sve vise,a kamoli u bogatijim zemljama) koji ne zele da voze duze od dva,tri sata...sve sto mu je preko npr 500km ide avionom.dosta njih ce kupiti i3 i slicne el automobile koji ce im sluziti po lokalu,a npr seriju 5,6,7 cuvaju za neki duzi put.95% njih koji su izdvojili za taj veliki auto 100+hiljada evra ce bez problema dati jos 35 hiljada za i3.ne samo zato sto mu je taj i3 toliko neophodan,vec i zbog imidza,tehnologije,inovativnosti,na ulici nema ni 1 model slican njemu...ne gledaju svi na neke stvari istim ocima.
uostalom,trziste je najbolji pokazatelj sta kupci prihvataju a sta ne.moze ovde svako da brani svoj stav,ali ako se i3 bude sledece godine prodao u 30 ili 40.000 komada,to je pokazatelj da je projekat uspeo,i tako ce samo trasirati put i ostalim el. modelima.ako se ne bude prodavao dovolno dobro,to ce biti jasan signal da je jos rano za takve modele.misljenja sam da ce el.automobili ,pogotovu hibridi zaziveti na trzistu jer ih guraju i porse,ferari,mclaren,BMW,opel,mercedes,audi,kia,ford,tojota,folcika...(verovatno sam zaboravio nekog)neko manje neko vise,neko stidljivo,neko hrabro,ali to je buducnost.svidelo se to nekome ili ne.

Autor bmw series 8 16 Nov 2013, 15:31

odlican tekst
http://www.vrelegume.rs/vesti/bmw-vecom-upotrebom-karbona-do-prednosti-nad-konkurenijom-izvestaj/

Autor bmw series 8 18 Nov 2013, 13:11