
Uprkos masivnoj i skupoj reklamnoj kampanju, da ne pominjemo dve milijarde utrošene na razvoj, BMW-ov kompaktni i3 električni hatchback ne može da se pohvali nekim ekstremnim prodajnim brojkama, iako je rasprodat čitavu godinu unapred a samo na test vožnju se čeka i po pola godine, najmanje!
Razlog za takvu situaciju leži u činjenici što je BMW zabrinut oko primene nove tehnologije prvi put uptorebljene upravo na i3 modelu. Stoga sa razlogom zadržava niski volumen proizvodnje kako se ne bi desilo da mora opozivati modele usled propusta u ispitivanju ili procesu proizvodnje.
Iz razloga zabrinutosti bavarske kompanije da revolucionarni model napravi kako dolikuje (napravljen je od ugljeničnih vlakana i pogonjen je elektromotorima), proizvodnja u Leipzig fabrici, a time i prodaja, je za sada bila sa minimalnim rezultatima.
Kompletan članak na sajtu Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
Jel to ta svemirska tehnologija ? : )
Bmw zabrinut oko kvaliteta, podbacio na crash testu itd...
Sledeca na redu je sportska Tojota Prius, tj i8.
Koje budala da za ovo da 35000 eura i to za osnovnu verziju kad može da kupi novi Mercedes C klasu i da se okreće čitav grad za njim.
Ako je ovaj izvor pouzdan izuzetno mi je zao jer je i3 jedini pozeljan mali elektricni auto i nadam se da ce ubrzo otkloniti sve probleme.
@messi
Nije svima bitno da se ljudi okrecu za njima, imaju ljudi i druge prioritete. Mada verujem da ce se vise ljudi okrenuti kad vide i3. C klasa iako lepa je samo auto, ovaj kombic izlgelda kao iz 2030.
@Pit
Tako to biva kad se uvodi nova tehnologija, seti se samo prve a klase i testa severnog jelena, a ta a klasa osim polozaja motora nije donela neke posebne inovacije.
@vts
Ako ti je ovo automobil iz 2030 onda je C klasa iz 2180 godine.Pa zamisli da das 35000 eura za auto i da niko ne primijeti auto.Kupi onda Daciju od 10000 eura bar ce imati 5 zvjezdica na kres testu.
@ messi
Nisu svi skorojevici. Neki ljudi cene stvari iz drugih razloga.
i modeli izgledaju moderno i urbano.
Ali ne moze da se poredi i3 sa C klasom. C klasa je mnogo bolji auto.
i3 je dosta niza klasa, gradski elektricni auto. Tako da to su babe i zabe.
C klasa izgleda skupo, elegantno , moderno, skladno.
i3 vristi " vidi me". Sharen, kutijast, mali gradski shvrca-kombic na baterije. : )
@messi,
verovao ili ne, nije svim ljudima cilj da se drugi ljudi samo okrecu za njima kad prodju ulicom.
zanimljiv ali nepotpisan članak!
inače, 4 zvezdice je dobio zbog nepostojanja elektronskih komponente koje pružaju sigurnost na otvorenom putu, autoputu ali se ne koriste u gradu. kko je ovo gradski auto, to je sve nepotrebno!
brendovi vode brigu o kupcima svojih vozila i pozivaju na servis kad god pomisle da nešto nije u redu, naravno , i zbog veeeelikih odšteta na zapadu. to rade i toyota i audi i mecedes. a o kvalitetu sudi broj prodatih vozila naspram cene.
kampanja promovisanja i3 izasla na nos ljudima.
kad smo kod skorojevica, eto savrsenog primera: das toliko para za ovaj auto, koji je preskup zbog imena. spolja jadac i iznutra plastika i presoavani bio-materijali.
@messi +1.
poenta nije da se "pokaze" nego se radi o tome da auto vecini ne zapada u oko - to jest po ovdasnjim normama lepote nije lep.
umerenije receno od mog mog subjektivnog misljenja: preskupa grdobica.
i3 mozda nije tri nule, i verovatno je bolji od renoovog zoe - ali nije najlepsi, najbolji, naj naj naj!!
bmw gurnuo lovu i sad te sve medije siluju reklamom i isparaju ti mozak.
ispade bolji dizajn, enterijer, inovacija i od jaga f-type, merca s, ili bmw-a 4-ke. ma nije nego!
e pa ne moze - protivim se tom hype-u i da me neko tera cemu da se divim.
to ti je kao kad sednes u ladu i dobra ti je iz licno poznatih razloga (kvaliteta terenca recimo), ali znas da je skarabatna - i ne moze da me neko ubedi u suprotno, pa makar mi pevao o to lepoti te lade 24h na dan.
ps. smanjite malo kamenje po tomi. on je vatreni zaljubljenika automobila kao vecina ovde.. i voli dobru marku, doduse na pogresan nacin. previse sege koja se pretvori u klovnovanje/trolovanje.
I3 je promasena kupovina.
Niti je ekoloski (dosta textova na tu temu je bilo, i struja mora nekako da se napravi), dalje problem odlaganja baterija, nepraktican zbog male autonomije, originalan - da, ali sigurno ne lepotan.
Da kupujem bmw za 35-40.000 evra, pored serije 4 ovaj ne bih ni pogledao.
Prvo, naravno da ce neko da bude zabrinut za kvalitet proizvoda, kad posle 100 godina proizvodnje na jedan nacin i sa odredjenim materijalima uvede revoluciju i pocne da taj proizvod pravi na potpuno drugi nacin i od potpuno drugih materijala i sa potpuno drugim pogonom.
Drugo, neki su imali probleme da standardne automobile proizvedu kako treba. Svi znamo ko su oni, i kakve su blamaze dozivljavali pre 15 godinal. Na "proslavi" 112. godina postojanja. Dakle nije se pojavio ni jedan problem sa i3. A taj nepotpisani novinar u casopisu koji trenutno uredjuju politicki hermafroditi je u totalnom padu, i samo je pitanje meseca kada ce da se ugasi. Clanak izgleda kao da je pisao neki od BMW mrzaca sa autobloga. U samo nekoliko zemalja u kojima se prodaje, prodato je za samo 2 nedelje 400 komada. Neka prebroje u tim zemljama sve ostale elektro automobila. Za dve nedelje 400 komada, cini 800 komada za ceo mesec. I to samo u 10-tak zemalja. Dodajte na to Kinu i SAD, pa ce cifra izgledati vrlo lepo za sve nas koji nismo mrzci.
A hvalisanje sopstvenom gluposcu je prosto zapanjujuca. Taj ko kupuje i3 za 35k evra sigurno ima neki x5, seriju 7 ili slicno. Auto nije namenjen da bude jedini auto u porodici, osim za samce koji ne idu nigde autom van grada. To su i u BMW-u rekli, i u skoro svakom testu je to receno, i opet se neko javi i kaze da bi za te pare pre uzeo seriju 4. To je kao kad bih ja rekao:"Pa ko ce da uzme Samsung Galaxy S4 za 700 evra. Ja za te pare kad bih hteo da uzmem Samsunga, uzeo bih plazma televizor od 50 incha."
@toma
Ne moras hvaliti sve sto bmw proizvede. Sad da na onaj kineski zotye stave znak bmw-a, ti bi ga hvalio na "sva usta".
I o kojoj ekoloskoj osvescenosti pricamo ako taj kupac modela i3 vec ima X5 ili seriju 7? Ispade da svaki kupac i3 ima garazu od bar 200 "kvadrata" da smesti sve svoje azdaje, i onda kupi i3 da ga ne vozi i da bude ekoloski osvescen.
Previse si ostrascen (sto bi rekao poznati na glumac) sto se bmw-a tice.
I ako bi ti, kao fan bmw-a i svega sto on predstavlja pre vozio i3 nego seriju 4 - onda nesto sa tobom stvarno nije u redu.
Damko
ko je bilo sta hvalio?
ko je rekao da ce svaki vlasnik X5 i 7-ice kupiti i3.
ko je rekao da kad bih morao da biram izmedju i3 i serije 4, da bih odabrao i3.
Prvo, ne da ne shvatate neke stvari, vec ste po pitanju istih potpuno besvesni.
Sa ovim postom od 18:28 potpuno si opravdao moj trud da ti u mom proslom postu poklonim citavu jednu recenicu.
Strasno!
@toma
"Taj ko kupuje i3 za 35k evra sigurno ima neki x5, seriju 7 ili slicno."
Ne znam ni sto se trudis kad svoje postove ne citas.
I ko kupuje jos pomocni autic za 35-40.000 evra?
I u bmw-u bi te se odrekli kad vide koliko preterujes.
neznam stvarno cemu tolike kritike na racun ovog auta. danas svaka ozbiljnija auto kompanija ima elektricni auto pa tako I bmw. "moze ovo da se kupi, moze ono da se kupi". pa I za cenu tesle roadster moze da se kupi corvette, pa ih sigurno niko nece porediti. bmw-u svaka cast sto ovako pazljivo predstavlja ovaj model, kao sto neko gore rece - nemoze se ocekivati da posle 100+ godina proizvodnje auta na jedan nacin predstave neku potpuno novu tehnologiju I da ona nema bas nikakvih problema. naravno da elektricnim autima treba vremena da se uklone boljke
Znači, i3 su pre puštanja u serijsku proizvodnji "istestirali" koliko i VW prvi 1.2 TSI? Još leče "prvorodjene"
Damko x5 i serija 7 zajedno se prodaju u preko 220000 komada godisnje. Nemoguce da svaki od njih kupi i i3. Pomenuo sam x5, 7 ili neki slicna auto. Moze da bude i manji, x3, serija 5 ili slican (dakle ne mora da bude BMW). Ko jos kupuje pomocni auto od 35 hiljada evra? Ti sigurno ne. Oni kojima je glavni auto od preko 100000evra uzece kao pomocni pre i3 nego elektro golf, elektro B, EUp i slicne sklepancije. Sto se tice i3 reci cu jos nesto. Karbon fiber za i3 se proizvodi u fabrici u Americi. Posto je taj proces energetski veoma zahtevan, fabrika je izgradjena na obali jezera pored hidroelektrane i snabdeva se energijom iskljucivo iz nje - dakle jedan od najcistijih konvencionalnih nacina dobijanja energije. Enterijer je izgradjen iskljucivo od ekoloskih i recikliranih materijala. Pogoni fabrike u Lajpcigu gde se proizvodi model i3 snabdevaju se elektricnom energijom iskljucivo iz vetrenjaca, tj. koristi se vetar za dobijanje kompletne energije potrebne za proizvodnju i3. Dakle, za razliku od nekih drugih, BMW-ove price nisu prazno marketinsko slovo na papiru.
mile antena odgovor na tvoje pitanje je: ljubomora i mrznja. Niko od njih uzivo nije ni video auto, ali oni bolje znaju od novinara koji su ih testirali. A ja iskreno ne secam se kada se u skorije vreme pojavio neki auto koji je dobio toliko hvalospeva u svakom mogucem testu i review-u. To je upravo ono sto boli njih. A vecina je, osecam, samo naslov procitala i ostavila komentar:)
Od svih tih egoizama mi je muka. Umesto da su uklopili Teslin pogon sa svojim i dizajnom i nastavili dalje (sto ce Mercedes da uradi), ovi izmisljaju tople vode. U krajnjem slucaju iskopirajte i upakujte pametnije i da nastavimo dalje.
i3 sa dometom od 150km u idelnim uslovima sa sve produzavanjem gorivom i punjenjem od 8 sati je potpuni promasaj.
@ toma
Dobro vece, zar bmw i tojota nisu sklopili neki ugovor o razmeni tehnologije, pa je ovo njihovo dete iz epruvete?
@Fordovac
to onda ne bi bio bmw. mercedes uzima tuđe tehnologije, tuđe motore (!) a bmw je pionir i ima svoje. naravno u kombinciji sa toyotom koja je prva počela istraživanja i 5god je ispred svih
@Veljko
potpisli prošle godine, ovj model se razvija već 5-6god. od toyote se očekuju najbolje baterije...
@ mik
Hvala. Nisam ni sumnjao, majstori su za dizele i za drift, ali za baterije su nula. Znaci sad ce da grade slavu na tudjoj grbaci. Tojota je industrija jer je najveci proizvodjac i pionir u svemu
Veljko, Fordovac
prvi rezultat saradnje Tojeote i BMW-a koji cemo videti bice BMW-ovi dizel motori u nekim Toyota modelima u Evropi.
Nije valjda da jos niste skapirali da je tekst u vrelim gumama na nivou samog casopisa ovih dana?
Kao i to da se iz teksta ne moze zakljuciti da postoji bilo kakav problem sa i3.
A sam tekst lici na sizofrenicno delo BMW-mrzca:) Istih onih koji su u emisiji na drzavnoj televiziji izgovorili:"A klasa je odlicna i bas nam se svidja, jer ima toliko veliku trokraku zvezdu da nam od nje gace padaju same".
@mile antena
Nisu to kritike na racun auta nego navijacka prepucavanja. Kad neko poredi i3 sa c klasom, serijom3/4 umesto nisan leefom, citroenom c zero ili necim na struju onda znas koliko je njegovo misljenje relevantno.
@mik, @Veljko
ovo je cist finansijski eksperiment bmw-a, ali van bavarije (kao sto je neko precizirao).
tojota je ulozila desetine miliona dolara u tesla motors pre tri godine. to je bilo partnerstvo da ujedninjenim snagama poharaju trziste elektricnog vozila.
od tog vremena kada je akcija tesla motorsa bila bagatela, sad je ojacala mnogosotruko. i? i nista. jos uvek nije stvorila imperiju od tesla m., niti od japanaca.
istina nikad se i nije se radilo o grabljenju profita, vec strateskom savezu za buducnost. elem, uprkos porastu akcije, tojota danas ne veruje u neposrednu revoluciju elektricnog. to se da videti iz njihove strategije koju i ne kriju.
kupci postoje, ali broj ne raste eksponencijalno. iz toga navedenog, pre bih zakljucio da bmw oprezno osluskuje pipcima ovo jos uvek novo trziste. dozvolili su sebi napraviti eksperiment i sad guraju sto bolje mogu.
moraju se stvoriti uslovi, da se masa preusmeri, preprogramira kako bi sutra poput nekih usijanih glava tako sva ta raja zudila za cetvorotockasem na gumama bicikla i agregatom zakacenim na dinamo.
sve to u ime progresa, minimalizma, sampanjca, koko sanela, virtuelnog troskaranja, kupovini 3eg auta... pih. pa nije to bmw.
tuzno je da se kroz ovo cudo narusava simbol snaznog bavarca, usrafljenog od strane pedantnog nemackog inzenjera.
od diskusije sa nekima, nema 'leba. dizem ruke.
@toma
Pa malo je Tojota umesala prste, malo su ovi iz Bmw spijunirali po Francuskoj, od svega po malo se napravi nesto... ovako malo :)))
Euroncap je imao ozbiljne primjedbe na i3 što će vjerovarno imati ozbiljne posljedice na prodaju jer u zapadnim zemljama vode računa o tim stvarima: "In the more severe side pole impact, dummy readings of rib compression indicated that protection of the chest was weak. The front seats and head restraints provided marginal protection against whiplash in the event of a rear-end collision.
"
Sve u svemu, ova ponuda mi ne odgovara, dopada mi se Mini, ako naprave novi Clubman da lici na nesto, to bi mi bio prvi izbor za gradski MPV.
i3 je odlican marketing, ali Prius Plug in je bolji u svemu(i nemoj da neko spominje voznu dinamiku, kakva crna vozna dinamika na i3, kad ima tockove kao bicikl), pritom tanka sedista i mali gepek.
Kada i ako ovo preraste u serijski model, valjalo bi da ima makar autonomiju Tesle (500km u idealnim uslovima, 300 u najgorim).
Ne vidim uopste problem ovde, elektricni automobili sa visokom cenom i ogranicenim dometom imaju veoma mali broj kupaca. Dokaz za to su i el. modeli drugih proizvodjaca cija je prodaja veoma mala, da ne kazem simbolicna. Sto se tice materijala realno nikada nisu primenjivani u autoindustriji u ovom obimu, i da su novitet i nepoznanica donekle tj njihovo ponasanje u svakodnevnoj ekploataciji, tako da je i to razumljivo zasto su ogranicli proizvodnju, ali verujem da ce naredni modeli i drugih proizvodjaca nece imati decje bolesti.
@Fordovac
Clubman nije MPV vec je poput karavana...