
Chrysler je bio na ivici bankrota 2009., a onda je američku firmu spasio Fiat. U međuvremenu se priča okrenula, Chrysler je počeo da zarađuje novac, a Fiat svake godine pada u debeli minus.
Italijani u rukama drže 58,5 posto deonica, a od fonda UAW žele da kupe preostali udeo u američkoj firmi i da postanu 100-postotni vlasnik.
Razlog? Fiat želi da se udruživanjem firmi na tržištu potuče sa većim rivalima GM-om i Volkswagenom, a plan je takođe doći i do Chryslerovog novca kako bi finansirali svoj oporavak na evropskom tržištu.
Fiat za preostalih 41,5 posto deonica nudi 4,2 milijarde dolara, ali fond UAW traži okruglih pet milijardi dolara.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva autoblog.rs / Chrysler
naravno da fiat zeli 100% chryslera jer hoce chryslerove pare. uaw sigurno nece dozvoliti italijanima da preuzmu 100% chryslera jer bi se onda desio slucaj daimler chryslera - italijani bi uzeli chryslerove pare za razvoj buducih fiata i alfa (sto im nedostaje; zato stalno i daju obecanja bez rezultata), a chrysler bi opet ostavljen da umre
I ja želim postati vlasnik VW, isto tako kao što je FIAT postao vlasnik Chryslera, bez para.
@Mile antena
Nadam se da su se u Chrysleru sada opametili, da neće dozvoliti da ih kao do sada; svaki njihov dosadašnji partner ih je operušao
Što pričate - da nije bilo Fiata Chrysler više ne bi postojao, a samo 20% dobilu su besplatno, tj. za prijenos tehnologije. Ostatak od 40% i nešto % procjenjuje se na 4-5 mlrd eura. UAW je taj koji se ne pridržava ugovora o spašavanju Chryslera, a Fiat za lovu za pruzimanje ima spremnu. Đemper nije glup, čeka najbolji trenutak koji će se desiti početkom 2014.
a sto to chrysler nebi postojao da nije fiata? i gm se izvukao iz bankrota bez da ga je iko "kupio" - sto i chrysler nebi uradio isto?
Zato sto to Chrysler nije mogao bez Fijatovog novca.Cinjenica je da se Crysler preporodio od dolaska Fijata, a ako im Fijatov novac nije trebao nisu ga trebali ni uzeti.
koji crni fiatov novac? fiat da ima novac bi odavno odnovio svoju I alfinu ponudu, nebi cekao da preuzme Chrysler da to uradi
2009. godine Chrysler su nudili GM-u, Renault-Nissan alijansi, ali ga niko nije hteo, jer je bio proizvodjac:
-sa masovnim gubicima,
-nekonkurentnim automobilima
-niskim kvalitetom
-konstanto su gubili trzisni udeo
-sa ogromnim procentom fleet sales (40-50%)
Samo i jedino Fiat je smeo da uzme vruc krompir u ruke. A sad kad je bitka gotova i kad se krompir ohladio mnogi se prave pametni, a 2009 godine su govorili da je Chrysler propao, mrtvac koji hoda, i treba da prestane sa proizvodnjom kad ne ume da pravi automobile,...
GM se ni u kom slucaju nije mogao porediti sa Chryslerom, da jeste prosli bi kroz restrukturiranje na isti nacin.
@bole,
mozes da zahvalis daimleru za sve one gore probleme.
ja ne kazem da fiat nije uradio nista za Chrysler, ali ga je nasao u dosta boljem stanju posle bankrota i posle potpisanih ugovora sa UAW nego sto je Chrysler bio pre nego sto je zvanicno bankrotirao. jer lako je bilo raditi kad su novi ugovori sa UAW potpisani - smanjili su satnice radnicima sa $80 na $30 i vise nisu morali da pod ugovorom prave X broj auta bez obzira da li se on prodavao ili ne (sto je dovodilo do fleet sales).
fiat jeste znacajno pomogao chrysleru, ali nije bas da je sam uradio sav posao. UAW nece sigurno dopustiti italijanima da preuzmu 100% chryslera jer se boje da ce se slucaj daimlera ponoviti. a fiat otvoreno prica da mu treba novac za nove fiat i alfa modele. taj novac nemaju sami, jer sve fiatove divizije, osim ferrarija i chryslera, posluju sa visokim gubitcima. pare sigurno nece uzeti od ferrarija, tako da jedino im preostaje da uzmu od chryslera
@mile antena
kako je Fijat postao vlasnik Chryslera, prodavajuci maglu?
O cemu ti pricas, molim te???
Po tebi ga dobio na poklon, bez novca, iako ga niko nije hteo, pa cak ni na poklon!
@mile antena
Problem je sto ne prodaje UAW udeo nego VEBA fond, i oni hoce da izvuku maksimalno novca da bi pokrili obaveze po penzionom, zdravstvom osiguranju i sl. Razlog sto Chrysler nije vec u 100% Fiatovom vlasnistvu je sto Marchionne hoce da prodje sto jeftinije, kao i uvek. Sada ce morati da da ipak malo vise nego sto se nadao.
Naravno da Fiat niju uradio sav posao kod Chryslera. Chrysler je i ranije znao da dizajnira i napravi dobar automobil. Ali, najveca stvar koju je Fiat uradio je dobro vodjstvo i dobre odluke gde da se utrosi novac/investira, za razliku od tipicnih odluka Daimlera/Mercedesa - gde da ustedimo jos malo, odakle da uzmemo, gde da ubacimo jos malo najgore plastike.
Znas kad bi Mercedes ubacio 8-brziniski automatik u Chrysler 300 (2011. godine) ili Ram Pickup kad Mercedes jos ubacuje 7-brzince. i sl.
Vlada SAD je pomogla GM i to parama iz budzeta! Ej bre, Amerika, kapitalizam, a drzava pomaze privatnu firmu kao najgora komunisticka bagra...
@Sinbad,
ti znas da je ta ista drzava u zamenu dobila % te "privatne" kompanije?
@bole,
iskreno da ti kazem, mislim da bi chrysler odlicno prosao i bez fiata. jer glavni razlog toga sto chrysler opet odlicno posluje je sto su potpisali nove ugovore sa uaw - nesto sto je uradjeno i pre nego sto je fiat preuzeo kontrolu. isto kao sto su se gm i ford brzo oporavili nakon sto su potpisani novi ugovori sa uaw.
@carobnjak,
sta te tacno buni? fiat nije dao ni cente za "kupovinu" chryslera vec je dobio % vlasnistva u zamenu za tehnologiju za manje aute.
http://abcnews.go.com/Business/story?id=7804697
@mile antena
pa recomo ova tvoja besmislena izjava: "fiat nije dao ni cente za "kupovinu" chryslera"
Jel ti uopste znas sta je to kapital?
Izgleda jos samo vi Ameri kupujete za kesh tj. cente, evropljani su to davno prevazisli... :)
@carobnjak,
sta ces, mi u americi smo jos zaostali u doba fred kremenka, nismo napredni kao vi u evropi
@ mile antena
I da je dobila procenat i da nije, to se u kapitalizmu, u koji se USA kune, NE RADI!
Sad bi svaka privatna firma u USA s pravom mogla da trazi od drzave novac iz budzeta, kad joj zaskripi u poslovanju..
A sta je to tako fenomenalno uradjeno, samo poboljsan kvalitet plastike, i to se smatra odlicnim potezom?
Pre bih rekao da su oni to sami shvatili jer su dosta kaskali za konkurencijom... i dodao bih da je Fiat dobio 35% a ne 20% kako se ovde provlaci kroz komentare.
@Sinbad
Oni su to uradili iz politickih razloga, i milionskih brojeva radnih mesta koja bi bila zatvorena da je GM pukao, pa su resili da kupe akcije, koje bi oni vratili. GM je relativno skoro vratio sav novac, odnosno otkupio sve akcije koje su cini mi se znacajno vice vrednosti u odnosu na period kada je njihova drzava kupovala.
evo da vidis kako dart prolazi protiv konkurencije po prodaji. chrysleru se sigurno posrecilo sa njim :))))
http://wot.motortrend.com/1312_november_compact_sales_honda_civic_beats_toyota_corolla_again.html
@carobnjak,
menja i te kako stvar i to u velikoj meri. to je isto kao da ja tebi kazem da je i fiat dobio za uzvrat nesto od chryslera, a to sto se razne "lancije" (a.k.a. chrysler sa lancia oznakom) slabo prodaju isto ne menja stvar - i fiat je dobio od chryslera vise modela (tri lancije i fiat freemont) nego chrysler od fiata.
@mile antena
ne menja stvar jer to uopste nije tema!
I bas dobro sto si postavio taj link, gde se vidi kako se americka vozila jako dobro prodaju u SAD! :)))
@carobnjak,
jos bolje pokazuje neke teorije sa ovog sajta kako "svi amerikanci samo sanjaju da voze evropske aute". :)))
a inace, civic i corolla su vec dobrih 20-ak godina dva najprodavanija kompakta (i oba se proizvode u americi i ovo su specificno americki modeli koji nisu povezani sa evropom i japanom).
mile antena
pa ni to ne menja stvar jer su to japanska vozila, dzabe se pravdas!
Bolje priznaj da ne znate napraviti dobar auto, pola ce ti se oprostiti... :)
@carobnjak,
jok, nego italijani znaju napraviti dobar auto :))) (sad ce prica kako je ferrari bolji od dodgea da bi dokazali da italijani imaju bolju auto industriju od amera) :)))
ako su to japanska vozila, onda su i ford i opel u evropi americka vozila.
@mile antena
pa italijani su vam i doradili te konzerve, sto je i ponizavajuce...
Opel je uvek i bio nemacka marka, to sto pripada GM-u je nesto drugo, Ford ima evropsku filijalu...
"Adam Opel (9 May 1837 – 8 September 1895) was the founder of the German automobile company Adam Opel AG."
@mile antena
da skratimo pricu, sto se ne pohvalis prodajom Dartovog prethodnika?
Ovaj bar lici na auto... :)))
@carobnjak,
a sto italijani malo ne dorade svoje konzerve umesto sto non stop samo daju silna obecanja?
civic za americko trziste je razvijan i dizajniran u kaliforniji. proizvodi se u americi (ohio cini mi se) i prodaje se samo na americkom trzistu. sta taj auto cini "japanskim"? to sto ford ima svoju evropsku diviziju je nebitno - to je samo evropska divizija americke firme. u protivnom, ja bi ti mogao reci da je toyota u americi = americka firma iz istog razloga sto ti tvrdis da je ford u evropi = evropska firma. i ne samo za toyotu vec za vecinu "stranih" kompanija u americi
poznajem ih onoliko koliko i ti americke :)))
a inace, posto si mi napisao ko je bio adam opel i da je zbog toga opel nemacka firma, evo nesto i za tebe o chrysleru.
Walter Percy Chrysler (April 2, 1875 – August 18, 1940) was an American automotive industry executive and founder of the Chrysler Corporation.
@mile antena
Ovo je dokaz da ti imas dvostruke arsine!
Ako je Opel americka marka zasto se ne prodaje u SAD?
Ajde sad da te vidim!
@carobnjak,
ako je chrysler italijanska firma zbog cega se ne prodaje u italiji (i u evropi generalno)?
@mile antena
ja nisam rekao da je italijanski, nego sam izveo zakljucak po tvom sistemu razmisljanja a on je WRONG!
I Kia i Hyundai imaju razvojne centre i fabrike u Evropi pa nisu evropske marke!
@carobnjak,
objasni mi onda zbog cega ford u evropi smatras za evropsku kompaniju?
u cemu je razlika izmedju ford evropa i slucaja kia/hyundai koji si upravo spomenuo?
P.S.Chrysler i Dodge su se donedavno prodavali u EU!
Jeep se prodaje jos uvek...
@mile antena
rekao sam evropska FILIJALA sa posebnim modelima za EU, fabrikama u EU itd.
To je bilo pre, dok Fiesta i Focus nisu postali globalni modeli...
Zasto je postojao evropski Escort i paralelno americki?!?
A oba su mogla da se kupe u Evropi?
@carobnjak,
kao sto sam gore spomenuo, kako to da je honda u americi onda japanska firma ako je takvo misljenje za ford evropa? i honda amerika je americka filijala japanske firme sa posebnim modelima u americi, fabrikama u americi, itd.
Orlo
ako mene pitas sva njihova vozila su fart, a mozda i nesto jace... :)))
@carobnjak,
nisi ni ti odgovorio na mnoga moja pitanja.
a sto se tice calibera, dart se ne prodaje nista bolje, iako je caliber ostojao u vreme kada je americko trziste bilo u krizi i prodaja pocela da pada na ispod 10 miliona vozila godisnje. sad dostize 15 miliona i dart opet ne uspeva da bude bolje prodavan od calibera
@mile antena
nije isto ako neka fabrika promeni vlasnika ili otvori filijalu na drugom kontinentu!
Zadovoljan?
P.S.a Caliber je sam Chrysler nazvao promasajem, bila je ta vest ovde...
@carobnjak,
pitanje je bilo u vezi honde: kako je hondina situacija u americi drugacija od fordove u evropi? sta onu civic, koji je najprodavaniji kompakt u americi, cini japancem? razvijana u americi, proizvodi se u americi, prodaje se samo u americi ...? sta ima japansko na njoj sto nema americko na recimo focusu?
sto se tice caliber, on jeste bio promasaj - isto kao sto je i dart promasaj