home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Chrysler je bio na ivici bankrota 2009., a onda je američku firmu spasio Fiat. U međuvremenu se priča okrenula, Chrysler je počeo da zarađuje novac, a Fiat svake godine pada u debeli minus.

Italijani u rukama drže 58,5 posto deonica, a od fonda UAW žele da kupe preostali udeo u američkoj firmi i da postanu 100-postotni vlasnik.

Razlog? Fiat želi da se udruživanjem firmi na tržištu potuče sa većim rivalima GM-om i Volkswagenom, a plan je takođe doći i do Chryslerovog novca kako bi finansirali svoj oporavak na evropskom tržištu.

Fiat za preostalih 41,5 posto deonica nudi 4,2 milijarde dolara, ali fond UAW traži okruglih pet milijardi dolara.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: arhiva autoblog.rs / Chrysler



čitanja : 1309



Komentari

naravno da fiat zeli 100% chryslera jer hoce chryslerove pare. uaw sigurno nece dozvoliti italijanima da preuzmu 100% chryslera jer bi se onda desio slucaj daimler chryslera - italijani bi uzeli chryslerove pare za razvoj buducih fiata i alfa (sto im nedostaje; zato stalno i daju obecanja bez rezultata), a chrysler bi opet ostavljen da umre

Autor mile antena 24 Dec 2013, 01:19

I ja želim postati vlasnik VW, isto tako kao što je FIAT postao vlasnik Chryslera, bez para.
@Mile antena

Nadam se da su se u Chrysleru sada opametili, da neće dozvoliti da ih kao do sada; svaki njihov dosadašnji partner ih je operušao

Autor Milan 24 Dec 2013, 07:17

Što pričate - da nije bilo Fiata Chrysler više ne bi postojao, a samo 20% dobilu su besplatno, tj. za prijenos tehnologije. Ostatak od 40% i nešto % procjenjuje se na 4-5 mlrd eura. UAW je taj koji se ne pridržava ugovora o spašavanju Chryslera, a Fiat za lovu za pruzimanje ima spremnu. Đemper nije glup, čeka najbolji trenutak koji će se desiti početkom 2014.

Autor ja 24 Dec 2013, 09:00

a sto to chrysler nebi postojao da nije fiata? i gm se izvukao iz bankrota bez da ga je iko "kupio" - sto i chrysler nebi uradio isto?

Autor mile antena 24 Dec 2013, 14:01

Zato sto to Chrysler nije mogao bez Fijatovog novca.Cinjenica je da se Crysler preporodio od dolaska Fijata, a ako im Fijatov novac nije trebao nisu ga trebali ni uzeti.

Autor Bobo 24 Dec 2013, 15:33

koji crni fiatov novac? fiat da ima novac bi odavno odnovio svoju I alfinu ponudu, nebi cekao da preuzme Chrysler da to uradi

Autor mile antena 24 Dec 2013, 15:42

2009. godine Chrysler su nudili GM-u, Renault-Nissan alijansi, ali ga niko nije hteo, jer je bio proizvodjac:
-sa masovnim gubicima,
-nekonkurentnim automobilima
-niskim kvalitetom
-konstanto su gubili trzisni udeo
-sa ogromnim procentom fleet sales (40-50%)

Samo i jedino Fiat je smeo da uzme vruc krompir u ruke. A sad kad je bitka gotova i kad se krompir ohladio mnogi se prave pametni, a 2009 godine su govorili da je Chrysler propao, mrtvac koji hoda, i treba da prestane sa proizvodnjom kad ne ume da pravi automobile,...

GM se ni u kom slucaju nije mogao porediti sa Chryslerom, da jeste prosli bi kroz restrukturiranje na isti nacin.

Autor bole 24 Dec 2013, 18:35

@bole,
mozes da zahvalis daimleru za sve one gore probleme.
ja ne kazem da fiat nije uradio nista za Chrysler, ali ga je nasao u dosta boljem stanju posle bankrota i posle potpisanih ugovora sa UAW nego sto je Chrysler bio pre nego sto je zvanicno bankrotirao. jer lako je bilo raditi kad su novi ugovori sa UAW potpisani - smanjili su satnice radnicima sa $80 na $30 i vise nisu morali da pod ugovorom prave X broj auta bez obzira da li se on prodavao ili ne (sto je dovodilo do fleet sales).
fiat jeste znacajno pomogao chrysleru, ali nije bas da je sam uradio sav posao. UAW nece sigurno dopustiti italijanima da preuzmu 100% chryslera jer se boje da ce se slucaj daimlera ponoviti. a fiat otvoreno prica da mu treba novac za nove fiat i alfa modele. taj novac nemaju sami, jer sve fiatove divizije, osim ferrarija i chryslera, posluju sa visokim gubitcima. pare sigurno nece uzeti od ferrarija, tako da jedino im preostaje da uzmu od chryslera

Autor mile antena 24 Dec 2013, 18:57

@mile antena
kako je Fijat postao vlasnik Chryslera, prodavajuci maglu?
O cemu ti pricas, molim te???

Po tebi ga dobio na poklon, bez novca, iako ga niko nije hteo, pa cak ni na poklon!

Autor carobnjak 24 Dec 2013, 20:07

@mile antena

Problem je sto ne prodaje UAW udeo nego VEBA fond, i oni hoce da izvuku maksimalno novca da bi pokrili obaveze po penzionom, zdravstvom osiguranju i sl. Razlog sto Chrysler nije vec u 100% Fiatovom vlasnistvu je sto Marchionne hoce da prodje sto jeftinije, kao i uvek. Sada ce morati da da ipak malo vise nego sto se nadao.

Naravno da Fiat niju uradio sav posao kod Chryslera. Chrysler je i ranije znao da dizajnira i napravi dobar automobil. Ali, najveca stvar koju je Fiat uradio je dobro vodjstvo i dobre odluke gde da se utrosi novac/investira, za razliku od tipicnih odluka Daimlera/Mercedesa - gde da ustedimo jos malo, odakle da uzmemo, gde da ubacimo jos malo najgore plastike.

Znas kad bi Mercedes ubacio 8-brziniski automatik u Chrysler 300 (2011. godine) ili Ram Pickup kad Mercedes jos ubacuje 7-brzince. i sl.

Autor bole 24 Dec 2013, 20:36

Vlada SAD je pomogla GM i to parama iz budzeta! Ej bre, Amerika, kapitalizam, a drzava pomaze privatnu firmu kao najgora komunisticka bagra...

Autor Sinbad 25 Dec 2013, 02:33

@Sinbad,
ti znas da je ta ista drzava u zamenu dobila % te "privatne" kompanije?

@bole,
iskreno da ti kazem, mislim da bi chrysler odlicno prosao i bez fiata. jer glavni razlog toga sto chrysler opet odlicno posluje je sto su potpisali nove ugovore sa uaw - nesto sto je uradjeno i pre nego sto je fiat preuzeo kontrolu. isto kao sto su se gm i ford brzo oporavili nakon sto su potpisani novi ugovori sa uaw.

@carobnjak,
sta te tacno buni? fiat nije dao ni cente za "kupovinu" chryslera vec je dobio % vlasnistva u zamenu za tehnologiju za manje aute.
http://abcnews.go.com/Business/story?id=7804697

Autor mile antena 25 Dec 2013, 08:42

@mile antena
pa recomo ova tvoja besmislena izjava: "fiat nije dao ni cente za "kupovinu" chryslera"

Jel ti uopste znas sta je to kapital?
Izgleda jos samo vi Ameri kupujete za kesh tj. cente, evropljani su to davno prevazisli... :)

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 16:02

@carobnjak,
sta ces, mi u americi smo jos zaostali u doba fred kremenka, nismo napredni kao vi u evropi

Autor mile antena 25 Dec 2013, 17:46

@ mile antena

I da je dobila procenat i da nije, to se u kapitalizmu, u koji se USA kune, NE RADI!

Sad bi svaka privatna firma u USA s pravom mogla da trazi od drzave novac iz budzeta, kad joj zaskripi u poslovanju..

Autor Sinbad 25 Dec 2013, 17:59

A sta je to tako fenomenalno uradjeno, samo poboljsan kvalitet plastike, i to se smatra odlicnim potezom?
Pre bih rekao da su oni to sami shvatili jer su dosta kaskali za konkurencijom... i dodao bih da je Fiat dobio 35% a ne 20% kako se ovde provlaci kroz komentare.

@Sinbad
Oni su to uradili iz politickih razloga, i milionskih brojeva radnih mesta koja bi bila zatvorena da je GM pukao, pa su resili da kupe akcije, koje bi oni vratili. GM je relativno skoro vratio sav novac, odnosno otkupio sve akcije koje su cini mi se znacajno vice vrednosti u odnosu na period kada je njihova drzava kupovala.

Autor Orlo 25 Dec 2013, 18:07

@Orlo
zaboravio si najvaznije, Dodge Dart!

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 18:18

evo da vidis kako dart prolazi protiv konkurencije po prodaji. chrysleru se sigurno posrecilo sa njim :))))

http://wot.motortrend.com/1312_november_compact_sales_honda_civic_beats_toyota_corolla_again.html

Autor mile antena 25 Dec 2013, 18:26

@mile antena

to je vas problem, i ne menja stvar...

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 18:32

@carobnjak,
menja i te kako stvar i to u velikoj meri. to je isto kao da ja tebi kazem da je i fiat dobio za uzvrat nesto od chryslera, a to sto se razne "lancije" (a.k.a. chrysler sa lancia oznakom) slabo prodaju isto ne menja stvar - i fiat je dobio od chryslera vise modela (tri lancije i fiat freemont) nego chrysler od fiata.

Autor mile antena 25 Dec 2013, 18:40

@mile antena

ne menja stvar jer to uopste nije tema!
I bas dobro sto si postavio taj link, gde se vidi kako se americka vozila jako dobro prodaju u SAD! :)))

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 18:43

@carobnjak,
jos bolje pokazuje neke teorije sa ovog sajta kako "svi amerikanci samo sanjaju da voze evropske aute". :)))
a inace, civic i corolla su vec dobrih 20-ak godina dva najprodavanija kompakta (i oba se proizvode u americi i ovo su specificno americki modeli koji nisu povezani sa evropom i japanom).

Autor mile antena 25 Dec 2013, 18:46

mile antena
pa ni to ne menja stvar jer su to japanska vozila, dzabe se pravdas!
Bolje priznaj da ne znate napraviti dobar auto, pola ce ti se oprostiti... :)

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 18:51

@carobnjak,
jok, nego italijani znaju napraviti dobar auto :))) (sad ce prica kako je ferrari bolji od dodgea da bi dokazali da italijani imaju bolju auto industriju od amera) :)))
ako su to japanska vozila, onda su i ford i opel u evropi americka vozila.

Autor mile antena 25 Dec 2013, 18:53

@mile antena
pa italijani su vam i doradili te konzerve, sto je i ponizavajuce...

Opel je uvek i bio nemacka marka, to sto pripada GM-u je nesto drugo, Ford ima evropsku filijalu...

"Adam Opel (9 May 1837 – 8 September 1895) was the founder of the German automobile company Adam Opel AG."

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:00

@mile antena
da skratimo pricu, sto se ne pohvalis prodajom Dartovog prethodnika?
Ovaj bar lici na auto... :)))

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:04

@carobnjak,
a sto italijani malo ne dorade svoje konzerve umesto sto non stop samo daju silna obecanja?
civic za americko trziste je razvijan i dizajniran u kaliforniji. proizvodi se u americi (ohio cini mi se) i prodaje se samo na americkom trzistu. sta taj auto cini "japanskim"? to sto ford ima svoju evropsku diviziju je nebitno - to je samo evropska divizija americke firme. u protivnom, ja bi ti mogao reci da je toyota u americi = americka firma iz istog razloga sto ti tvrdis da je ford u evropi = evropska firma. i ne samo za toyotu vec za vecinu "stranih" kompanija u americi

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:05

@mile antena
ok, onda je Chyrsler italijanska marka!
Slazes se?

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:07

P.S. ti ni ne poznajes italijanske konzerve, kladio bih se...

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:09

poznajem ih onoliko koliko i ti americke :)))

a inace, posto si mi napisao ko je bio adam opel i da je zbog toga opel nemacka firma, evo nesto i za tebe o chrysleru.
Walter Percy Chrysler (April 2, 1875 – August 18, 1940) was an American automotive industry executive and founder of the Chrysler Corporation.

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:18

@mile antena

Ovo je dokaz da ti imas dvostruke arsine!

Ako je Opel americka marka zasto se ne prodaje u SAD?
Ajde sad da te vidim!

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:20

@carobnjak,
ako je chrysler italijanska firma zbog cega se ne prodaje u italiji (i u evropi generalno)?

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:31

@mile antena
ja nisam rekao da je italijanski, nego sam izveo zakljucak po tvom sistemu razmisljanja a on je WRONG!

I Kia i Hyundai imaju razvojne centre i fabrike u Evropi pa nisu evropske marke!

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:34

@carobnjak,
objasni mi onda zbog cega ford u evropi smatras za evropsku kompaniju?
u cemu je razlika izmedju ford evropa i slucaja kia/hyundai koji si upravo spomenuo?

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:36

P.S.Chrysler i Dodge su se donedavno prodavali u EU!
Jeep se prodaje jos uvek...

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:37

@mile antena
rekao sam evropska FILIJALA sa posebnim modelima za EU, fabrikama u EU itd.
To je bilo pre, dok Fiesta i Focus nisu postali globalni modeli...

Zasto je postojao evropski Escort i paralelno americki?!?
A oba su mogla da se kupe u Evropi?

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:39

@carobnjak,
kao sto sam gore spomenuo, kako to da je honda u americi onda japanska firma ako je takvo misljenje za ford evropa? i honda amerika je americka filijala japanske firme sa posebnim modelima u americi, fabrikama u americi, itd.

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:43

@carobnjak
Da, da, zaboravio sam Dart-Fart... ;)

Autor Orlo 26 Dec 2013, 10:31

Orlo
ako mene pitas sva njihova vozila su fart, a mozda i nesto jace... :)))

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 12:09

mile antena
nisi mi odgovorio za trzisni uspeh Calibera? :)))

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 12:10

@carobnjak,
nisi ni ti odgovorio na mnoga moja pitanja.
a sto se tice calibera, dart se ne prodaje nista bolje, iako je caliber ostojao u vreme kada je americko trziste bilo u krizi i prodaja pocela da pada na ispod 10 miliona vozila godisnje. sad dostize 15 miliona i dart opet ne uspeva da bude bolje prodavan od calibera

Autor mile antena 26 Dec 2013, 14:47

@mile antena
nije isto ako neka fabrika promeni vlasnika ili otvori filijalu na drugom kontinentu!
Zadovoljan?

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 15:10

P.S.a Caliber je sam Chrysler nazvao promasajem, bila je ta vest ovde...

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 15:12

@carobnjak,
pitanje je bilo u vezi honde: kako je hondina situacija u americi drugacija od fordove u evropi? sta onu civic, koji je najprodavaniji kompakt u americi, cini japancem? razvijana u americi, proizvodi se u americi, prodaje se samo u americi ...? sta ima japansko na njoj sto nema americko na recimo focusu?
sto se tice caliber, on jeste bio promasaj - isto kao sto je i dart promasaj

Autor mile antena 26 Dec 2013, 15:39

@mile antena

Pa nije drugacija, ali za Opel jeste

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 15:43