
Nissan je krajem prošle godine na 43. sajmu automobila u Tokiju posetiocima premijerno pokazao dve verzije svog IDx koncept automobila, a danas je sa sajma u Detroitu stigla i vest o serijskoj varijanti.
Nissanov izvršni potpredsednik Andy Palmer je naime za medije potvrdio da će se najmanje jedan od ta dva koncepta naći u proizvodnji i da će u ponudi japanske marke zauzeti poziciju ispod modela 370Z.
Palmer je takođe izjavio da nije isključena ni mogućnost da oba koncepta uđu u proizvodnju, ali da je za sada siguran jedan od njih (s tim što nije naveo koji tačno).
Podsećanja radi, to su retro IDx Freeflow concept i sportski IDx Nismo concept koji pokazuju kao u Nissanu razmišljaju na temu manjeg sportskog automobila sa zadnjim pogonom.
Mada je spoljašnji izgled oba ova koncepta inspirisan klasičnim Nissanovim Skyline modelom, njih odlikuju i hi-tech elementi, posebno u njihovim kabinama.
Ukratko, IDx Freeflow je kompaktni koncept dužine oko 410 cm, širine 170 cm, visine 130 cm, dok su alu točkovi veličine 18 inča.

Takođe se odlikuje i dvobojnim eksterijerom, a što se motora tiče, Nissan je za ovaj automobil predvideo ugradnju benzinskih motora od 1.2L do 1.5L, u paru sa CVT transmisijom.
S druge strane, Nissan IDx Nismo concept je 10 cm širi od IDx Freeflow koncepta (širok je dakle 180 cm, dužina i visina su ostali isti), točkovi su od 19 inča sa gumama 225/40, dok je predviđeni motor za ovu studiju 1,6 litarski turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem i u kombinaciji sa CVT transmisijom.


Nissan IDx Nismo concept privlači pažnju i sportskim body paketom, kao i trkačkim enterijerom.
Ivan Mitić - Autoblog.rs