home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li će ove godine prvi put nakon 2008. biti održan Zagreb Auto Show? Na Velesajmu su ponosno najavili da su opet dobili sertifikat OICA-e (međunarodno udruženje automobilskih sajmova) i da se Salon automobila obnavlja nakon pet godina suše.

Međutim, s obzirom na rekordno nisku prodaju automobila u 2013. godini (tek oko 28.000 novih vozila) i na visoku cenu koju iziskuje izlaganje na takvoj priredbi, čini se da je sve pod velikim znakom pitanja, piše Jutarnji list. Već sada se zna da sigurno na ovogodišnjoj priredbi na Velesajmu neće izlagati 21 od 37 prisutnih automobilskih brendova u Hrvatskoj! A reč je o zvučnim imenima koja u stvari i privlače posetioce. Tako je već sada sigurno sledeće: ako se Auto Show i održi, na njemu posetioci neće moći da vide novitete Mercedesa, BMW-a, Volvoa, Ferrarija, Maseratija, Jeepa, Toyote, Kije... Pitanje je može li se takvo krnje izdanje, gde već sada gotovo dve trećine brendova sa hrvatskog tržišta neće biti prisutno, uopšte nazvati povratkom Zagreb Auto Showa.

Trenutno su svoje učešće potvrdili moćni uvoznici iz Porsche Croatije i francuski uvoznici. Do sada je bio običaj da ako Porsche Croatia (naslednik PZ Auta, zastupnika koncerna Volkswagen) negde ide, da onda idu i ostali. Međutim, ovaj put je ispalo drugačije jer se uloženi novac teško može vratiti i samim tim opravdati. Danas jednostavno nema mesta za ulaganje u imidž, a upravo je to Zagreb Auto Show. Organizatori očekuju oko 150.000 posetilaca, što je prilično optimistička brojka ako se zna da je rekord u zlatnim godinama bio 220.000 posetilaca. Međutim, od onih koji će platiti ulaznicu, velika većina su, kako se to u žargonu kaže, 'šetači', dakle oni koji razgledaju bez ikakve namere da kupe automobil. To je recimo suprotno od sajma u Beogradu koji je pre svega prodajnog karaktera. U Srbiji prodaja sasvim stane u mesecu održavanja njihovog showa i zatim eksplodira na samoj izložbi, gde svaki izloženi automobil ima jasno izraženu cenu i gde je sve na prodaju.

Definitivno se može postaviti pitanje treba li najmoćnijoj automobilskoj firmi u Hrvatskoj Porsche Croatiji praktično privatni show? Sigurno je da će u ovom krnjem izdanju (ako ne dođe do spektakularnog zaokreta, što je gotovo nemoguće jer su sve firme već manje-više budžetirale svoju godinu) Zagreb Auto Show teško privući stotinjak hiljada posetilaca koji će videti relativno mali broj različitih modela i nema uopšte mogućnosti poređenja. Takav praktično road show nekoliko uvoznika može se organizovati u celoj Hrvatskoj za znatno manje novca i verovatno sa većim efektom.

Osim Porsche Croatije, pozitivan odgovor za nastup dali su i francuski uvoznici, sve redom filijale fabrika i tako su dobile finansijsku podršku matičnih kuća za nastup. Renault-Nissan (uz Daciju) kao i Peugeot,Citroen, Mazda, Subaru i Mitsubishi verovatno ipak neće biti dovoljan mamac posetiocima jer, ponavljamo, 60 posto automobilskih brendova koji se prodaju na hrvatskom tržištu neće biti prisutni na Zagreb Auto Showu.

Autor/izvor: SEEbiz / Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Vidiauto.com (slike u članku su sa poslednjeg Zagreb Auto Showa 2008. godine )



čitanja : 912



Komentari