
Tokom 2013. je u Evropskoj Uniji (EU) prodato 11,85 miliona novih automobila, što je u poređenju sa 2012. smanjenje od 1,7%.
Najveće tržište je i i dalje Nemačka, ali je i tu zabeležen pad prodaje (za 4,2%), dok je na drugom mestu Velika Britanija (plus od 10,8%).
Prodaja u EU po markama u 2013:
Volkswagen: 1.487.029 komada (-3,5%)
Ford: 878.786 (-3,2%)
Opel/Vauxhall: 807.282 (-1,4%)
Renault: 787.351 (-1,1%)
Peugeot: 723.318 (-6,7%)
Audi: 664.173 (-1,4%)
BMW: 613.152 (-0,3%)
Mercedes-Benz: 594.876 (+5,3%)
Citroen: 588.088 (-10,5%)
Fiat: 562.364 (-1,6%)
Toyota: 487.014 (+0,4%)
Škoda: 483.086 (+4,2%)
Hyundai: 408,154 (-2,2%)
Nissan: 407.059 (-2,6%)
KIA: 329.285 (+0,4%)
Dacia: 289.016 (+23,3%)
Seat: 279.460 (+11,3%)
Volvo: 210.649 (-0,4%)
Mini: 148.325 (-3,0%)
Suzuki: 141.682 (-2,4%)
Chevrolet: 138.545 (-18,4%)
Mazda: 133.464 (+16,1%)
Honda: 131.411 (-1,7%)
Land Rover: 105.181 (+8,6%)
Lancia/Chrysler: 73.905 (-20,1%)
Mitsubishi: 71.135 (+4,3%)
Smart: 63.670 (-6,3%)
Alfa Romeo: 62.271 (-28,3%)
Jaguar: 26.520 (+14,4%)
Lexus: 22.314 (-11,0%)
Jeep: 22.122 (-13,9%)
Ivan Mitić - Autoblog.rs
I posle ja bzvz govorim neka je srecan Bmw sa USA trzistem? Jos 2 do 3 godine, toliko im se daje...Do 3 godine ce ih Audi stici u USA, mozda ne bas da stigne, ali bice mnogooo blizu, sa boljom prodajom u Evropi, Kini, bice Br. 1 i to je to ;)
Hm, zanimljivo da se vise proda Mercedesa nego Fiata.
Takodje me cudi Toyota, mislio sam mnogo vise da shiju. Izgleda da onda ostala trzista shiju.
дука
Дакле цениш да су ови из Фолцике наоштрили маказе??
Ееее..ако су успели да подшишају неуке Кинезе, Амери су описмењени одавно и код њих ће то мало теже ићи. Проблем за Фолцику је што су и косооки почели да отварају очи последњих пар година.
Што би куповао нашминкану Фолцику за скупе паре када може да узме прави премијум и да зна шта је купио?!!
Мислим да је Фолцика достигла зенит Аудијеве ескалације, мада примећујем и да масовно укидају инвестиције у суперспорт и лимузине и све милијарде усмеравају ка Полићима и Аповима (наравно удариће им по прстен и мало коже) те стога може бити мало позитивног помака још годину две а онда оно што им следује - Сеатова судбина!!
@Gagiba
Nisi valjda ozbiljan po pitanju sudbine? :)
Ja sam negde citao da Audi i Porse u toj grupaciji sami posluju, a da naravno pri velikim investicija poput par milijardi pomaze i gazda Vw.
Kako to kinezi otvaraju oci? Audi belezi rast prodaje.
A, Ameri otvaraju, pogledaj zadnjih godina koliko vise prodaju iz godine u godinu. Npr tamo nemas A1 koji ce mozda na neki nacin smanjiti ugled, a opet imas R8, pa su ubacili najzad neke RS verzije, pogledaj USA klipove na youtube-u da vidis sa kakvim odusevljenjem pricaju u odnosu na pre 6, 7 godina. Pogledaj testove, nije tesko. S8 ubace u testovima ubrzanja sa nekim Ferrari modelima, Lexus LFA, SLS, znas li koliko to dize ugled celokupnom brendu na jednom prostoru kao sto je ta velika drzava ;) Pazi, to je sve moje misljenje, a svako ima svoje i to je skroz ok :))
Smesno mi kako BMW i Audi fanovi sami priznaju kako je do pre neku godinu Mercedes "bio bolji". A sad kobajagi nije. : )))
Inace videh juce slona novog, BG-10-00 , kako je mocan...
@Pit
Nema tu sta da bude smesno.
Ne pre neku godinu, pre 20, 30 godina je mozda Mercedes bio sto kazu ' MERCEDES ', zadnju deceniju se mnogo toga promenilo. Pogledaj Audi sada i npr pre 10 godina. Bio je on dobar i pre toga, ali pogledaj samo napredak Audija u zadnjih 10 godina i Mercedes. Audi je mnogo vise ulagao i radio. A, tako je u svim sferama. Ako covek ko covek vise radi i zalaze se, stici ce onog ispred mocnijeg, tako i u auto svetu, zar nije tako ;)
Duka
Ma nije ni tad. : )
Kad pricamo o napretku i ulaganju, mnogo vise prostora ima za napredak FK Vojvodina nego Barsa. : )))
Tacno je da napreduju i smanjuju zaostatak.
Kao sto recimo Dacija ima ogromnog prostora za napredak. A neka vrhunska marka kao sto je Mercedes samo nastavlja tradiciju. ; )
@Pit
Poredis nesto sto ne treba da se poredi :))
Audi je imao npr mnogo prostora za napredak, a imao ga je i Mercedes, e samo sto je Mercedes losije napredovao i ulagao od Audija. To se vidi po rezultatima...
Fk Vojvodina, Barsa. Hmmm, tu isto takodje veliku ulogu igra NOVAC, da Vojvodina sada moze da okrece stotine miliona eura, mislis da ne bi mogla da dodje do nekog slicnog nivoa? Pogledaj Mancester Siti, Celzi. Dovoljno ce reci.
Duka
U pravu si, Audi ne moze da se poredi sa Mercedesom. Iako se na silu guraju da budu uz Bmw i Mercedes.
prednja vuca...
Zato sto je "losije" napredovao, MB ima MBC, koju konkurencija moze samo da sanja. Zato su MB kola najerodinamicnija ,;zato sto ne napreduju. : )
Jes doduse da bmw i MB imaju nove modele X5 i ML-a dok Audi fura dinosaurus Q7. Ali zato spremaju Skodu Citigo sa prstenovima zvanu A0.: )
Samo ime opisuje kakav je auto, nula.
Folcikine platforme protiv pravih premiuma, nece da moze. Prodavace oni i vise od BMW-a zahvaljujuci A1, A0, A 1/2 itd. Ali tanki su oni za pravi Premium.
@Pit
To sto tebe kao fana Merca malo boli trenutna pozicija Audija, a svakako je iznad Mercedesa, to je tvoja stvar. Ti za isto vodis rasprave i sa fanovima Bmw-a. To pokazuje dovoljno.
Audi ima VW modele, nista sporno. To su A3 i A1, sve preko je Audi...Posto cesto pominjete platforme, A4 ima Audi platformu, tako i A5 i A6 i A7 i A8 i Q5. A, i ako je kao A3 delom Vw, sta fali, pa Mercedes A klasa je delom RENAULT! :)) Npr, Ameru da kazes da je to Mercedes sa Renoovim motorom, sta ce reci? :)) hehehe, vidimo koliko je Mercedes napredovao, a taj MBC sto funkcionise ako je odlicna temperatura, ako nema kise, magle, puuusti to. Jos je samo kod modela od S 500 pa na gore, stvarno extra ! :)) Na novom Q7 se radi vec duze vreme, a to sto je jos tu barem pokazuje da nije kao npr E klasa posle 2 godine totalna zamena :)) A, taj A0 se nece pojaviti ni za 10 godina sto kazu, a i da se pojavi tako nesto je Mercedes vec imao, onu prvu malecku smesnu A klasu koja je prvi mali auto sa esp, a zasto? Pa nista strasno, okretala se na krov bez njega :))
Duka
Prodaju oni A1, Q3 , Q5.
Zato im je zarada duplo manja od BMW-a i MB-a. Inace u jacim klasama znamo kako prolazi.
Gde je Audi u odnosu na MB, najbolje govori Americko trziste. Tamo se uzima MB i BMW.
Audi silom se gurka tu nesto, ali tanko.
MB nema A1, kao ni bmw.
MB je tek predstavio GLA, dok bmw odavno ima X1 i Audi Q3. Opet, oba nemaju auto od 15 soma u klasi Fice. : )
Ali to nije ni bitno, S klasa pokazuje poziciju Mercedesa, a A0 Audija. : )))
dusan 16 Jan 2014, 20:31
A prvi TT? :)
Sledeca generacija MBCa ce vjerovatno funcionisati na kisi, nocu itd. mozda cak i bude neki update softvera.
хехехе
Е лепо видети како се надгорњавају симпатизери радионица чија је више заслужила друго место!! :)
Без бриге, што би модерне девојке рекле: "Само први је први, сви су остали други..."
Дука
Ауди и Порше су самостални као твој радник за роштиљем!! Кад ти одеш да направиш круг у Бенгици он буде опште-самосталан, али чим се вратиш одмах се зна ко врти Бенгине кључеве око прста а ко држи шпатулу!! ;)
Пит
Мало се изгубила граница предње и задње вуче. Видиш и сам да сви све праве али слажем се у оном можда најбитнијем: Не може права лимузина бити без задњег погона!!
хх
Таман су сви заборавили на ту трагедију од МБЦ-а. Добро си се сетио да нас поново засмејеш мало... :)))
Гагиба 16 Jan 2014, 22:09
Ok, onda BMW i Audi ne mogu da naprave ni tu "tragediju".
хх
За Фолцику не знам али Баварци не представљају недовршену технологију.
Такву бламажу попут тог магичног што не ради у готово свим условима челници БМВ-а не ви ни под наркозом пустили у продају. Заиста не видим сврху нечега што не ради а уз то кошта колико кошта. Једино логично објашњење је да пошто је сам аутомобил каснио годину дана и од свих силних најављиваних технологија није било ништа, дај нечим да замажемо очи, па макар се на то мазање примали само и искључиво окорели Мерц-поштоваоци.
А уосталом не би Мерц фењерашио да зна шта ради...
Strašan podatak "narodnog automobila"..
dusan
Ovo je legenda..
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Ozbiljan iskorak napred..
@Pit
Pa Merc je prvi imao auto za 16.000! Haha. Koliko je kostala prva osnovna A klasa? Koliko je kostala zadnje 2 godine prethodna A klasa? :))
@Gagiba
Kako Ferrari sam posluje u okviru FIAT grupacije?
Ja mojima dajem odresene ruke. Kad im das odresenije ruke, tada se uzdignu i rade kao da je njihovo :D Ne uzimaju sto nije njihovo, a trude se mnogo vise, nema pritiska, imaju slobodu :)
Дука
Само ти мисли да они не узимају њихово!! ;)))
А иначе Ферари је апсолутна својина Фијата. Чак им и на болидима стоји Фијат.
duka
kad bi radnicima davao malo manje odresene ruke, vozio bi A7, a ne bi trcao za njim na ulici da ga uslikas:)))
@toma
Nikada nisam slikao A7, a R8 jesam ;)
P.S
Od kad imaju lepu slobodu, manja nema ;)
Takodje me nesto skuplje od trenutnog auta ne zanima, ima vremena. Vuce me iskreno A5 i Bmw 5 by Bangl, ali polako ;)
Гагиба 17 Jan 2014, 00:09
Ajde evo, onda ga ti napravi. To je trenutni domet tehnologije i to je to.
hh
To je kao kad bi Boltu zamerio sto trci 9:57 neko ko trci preko 10 sek. : )))
Nek naprave prvo ovo ako mogu , ili nek naprave bolje, niko im ne brani. : )
Naravno, svi znamo da o tome nema ni govora. : )
I treba cepidlaciti Mercedesu, gledati mu "u zube" , od ostalih se ni ne ocekuje nista spektakularno.
Oduvek Mercedes vodi i diktira, posebno sa S klasom.
Opste poznato. Kad bude MB napravio neki novi sistem, konkurencija mozda bude na tragu MBC-a. : )
Пит & хх
Чему правити нешто што је потпуно бескорисно??
Када и ако Баварци буду конструисали нешто слично то ће радити под гаранцијом! Што ће рећи биће употребљиво у реалном животу а не само у ауто-салону када се богати наивац опорезује по ушима... ;)
Gagiba
Beskorisno u toj klasi je nista, tj ono sto nude Audi i BMW na tom polju.
A voznja kao na cilimu je jos kako korisna. Druga je stvar sto ostali ne umeju to, pa nude karbonski krov kao vrhunsku inovaciju za lux limuzinu. : )
Razumem ja da su bmw i Audi fanovi navikli da se truckaju u automobilu i da im je magicna voznja potpuno nezamisliva, ali to je domet radionica. : )
Пит
Најгоре је што идентичну причу нуди зајапурени трговац у салону потенцијалној овц...упс муштерији, а овај сав црвен у лицу гута широм отворених очију све што му чичковим уљем зализани менаџер продаје сервира.
Наставак дискусије је: Богатун пензос гута кнедлу што мора да купи најјачи мотор у понуди и отвара широм буђелар, наслађујући се унапред фабричком третману његове дискусхерније и уз велики керамички осмех извози ауто-
ћилим на пут.
Е ту крећу изненађења:
Ћилим не ради јер се гле чуда испред његовог возила налази друго возило на путу. Таман га обиђе кад се ћилим опет не оглашава јер је брзина превелика. Пензос обара брзину али изненада почиње киша а суперсофистицирани Ћилим и даље не ради. Недуго затим пада мрак. Погађаш...ћилим се и даље не оглашава. Негде у дубини мисли несрећни пекица се присећа као случајне опаске зализаног да му ћилим неће радити ни зими, по снегу, магли...
Срећом те врсте муштерија углавном пате од деменције па се добар део њих неће ни сетити који му је напредни магични систем брбљиви продавац са почетка приче увалио као кукавичије јаје уз остатак аутомобила!! ;))
@Pit
Lepo je gagiba rekao, koja fora da ubacis nesto sto nije korisno? Mogli da ga usavrse pa u ristajlingu kroz 3 godine da ga ubace kako treba. Tako nesto sto nije odradjeno do kraja neces videti kod Audija i Bmw-a i to ne kod njih samo, nego ne verujem da bi bilo ko drugi tako nesto izbacio. Koja fora sa tim, nece da radi tad i tad, tad i tad i nemate ga u slabijim verzijama S klase... Nisu ni A8 i 7 tvrdi, jesu ako uzmes sport paket, a ako pogledas koliko se danas kupuju sportske limuzine, onda im to i ide u prilog :))
Takodje ti i nije neko poredjenje sa Boltom.Ja npr ne bih uopste uzimao A8 zbog vrhunske udobne voznje, uzeo bih S8! Sto kaze onaj amer 'Big German mama' , zver. Kakva udobnost, mlad sam ima vremena za mekanost. Danas imas mnogo vise mladih koji su milioneri u odnosu na pre 20 godina recimo i oni sa 25, 26 znas i sam sta mogu da vole :)) Zato su Audi i Bmw ispred Mecke :))