home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bugatti je neposredno pre početka Salona automobila u Frankfurtu 2009. godine probranoj grupi klijenata i novinara predstavio koncept superluksuznog modela 16C Galibier o čijoj sudbini se zatim godinama pričalo i pisalo.

Poslednjih godina su se naime smenjivale informacije o tome da će se serijska verzija pojaviti tada i tada, pa onda da od toga nema ništa, pa opet ima, pa nema...

Sada je ipak svemu kraj, budući da je Bugattijev šef Wolfgang Schreiber zvanično saopštio da ova marka (u vlasništvu Volkswagena) uopšte ne planira serijsku verziju Galibiera, a takođe ni Super Veyron o kome su se takođe prenosile glasine.

Podsećanja radi, Galibier je po nekim ranijim najavama na tržištu trebalo da se pojavi krajem 2012. godine i trebalo je da ga pokreće 16-cilindrični motor sa 800KS-1000 KS.  

Što se Super Veyrona tiče, britanski mediji su prošle godine pisali da će Bugatti još tokom 2013. predstaviti finalnu, ultra-ekstremnu verziju Veyrona. Kao baza tu za novu verziju je navodno trebalo da posluži Veyron Super Sport (raspolaže sa 1200KS), ali bi zahvaljujući većoj upotrebi ugljeničnih vlakana od njega bio za 200 kg lakši, dok je W16 motor trebalo da bude još snažniji (trebalo bi da ima povećanu zapreminu i više od 1500KS). Autocar je pisao da bi ovakav Veyron postizao najmanje 450 km/h, a što se njegove cene tiče pominjala se cifra od 5 miliona funti.

Ipak, od oba navedena modela sada i zvanično nema ništa. Pomenuti šef Schreiber inače kaže da je 1200KS sasvim dovoljno za ovo poglavlje o Veyronu i njegovim derivatima. Proizvodnja aktuelnog Veyrona će se završiti tokom 2015., a u ovom trenutku su za potencijalne kupce ostala još samo 43 komada.

Schreiber je međutim potvrdio da je razvoj na nasledniku Veyrona već počeo, kao i da će se možda odlikovati hibridnom tehnologijom. Takođe je napomenuo da možemo da "zaboravimo na McLaren, Porsche i Ferrari" jer će "sledeći Veyron morati da brine samo o...aktuelnom."

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Autocar.co.uk

Foto: arhiva Autoblog.rs / Bugatti



čitanja : 1034



Komentari