
Kako prenosi Tanjug, slovenačka autoindustrija, koja je do sada bila uglavnom vezana za francuski Reno, želi da bude prisutnija na evropskom tržištu automobila, pa nudi saradnju i drugim velikim proizvođačima, među kojima i Fijatu.
Ove nedelje su predstavnici 20 firmi, proizvodača autodelova, inače članica Automobilskog klastera Slovenije (AKS), boravili na poziv Fijata u Torinu i razgovarali o mogućnostima saradnje, piše portal Poslovni.hr.
Do sada nije bilo ozbiljnije saradnje Slovenaca sa Fijatom pa je ova poseta bila više informativne prirode.
Kako je za ljubljanski dnevnik „Delo“ izjavio Dušan Busen, predsednik AKS, u Italiji su boravile firme koje bi Fijat mogao da koristi kao dobavljače za svoje automobile sledeće generacije. Radi se o malim gradskim, ekološki besprekornim automobilima, naprednih tehnoloških karakteristika.
Koliko je poznato, za sada nije potpisan ni jedan konkretan ugovor, ali slovenački mediji procenjuju da je nekoliko dogovora u visokoj fazi realizacije.
Slovenačka industrija bi želela da bude više prisutna i u Fijatovim operacijama u Srbiji, u fabrici Fiat automobili Srbija (FAS), koja je zadužena za model 500L.
Fijat je već ranije najavio da planira u sledećih pet godina da poveća asortiman sa nekoliko novih modela, a u Srbiji se nadaju da bi se upravo u Kragujevcu mogla proizvoditi neki novi Fijatov model.
Među slovenačkim firmama koje su Italijani pozvali u Torino, pominju se sledeće: Livar, KGL, Boxmark Leather, Cecomp, Cimos, RAA, ELVEZ, Emo Toolbox, IKOR, Iskra ISD, Laminator, MLM, Savateć SG-Moto, SILIKO, Tab Seals GK, Unior i Va.
Koliko je proizvodnja autodelova važna za slovenačku privredu, govori i činjenica da AKS okuplja 223 firme iz tog sektora. Ta industrija zapošljava gotovo 16.000 ljudi, a godišnje ostvari prihod od 3,3 milijarde evra.
Poslovni.hr konstatuje da, iako je i hrvatska industrija automobilskih delova puno očekivala od dolaska Fijata u Srbiju, za sada je jedino splitski AD Plastik realizovao konkretne ugovore.
Svojevremeno se pominjalo da bi u igri moglo biti dvadesetak hrvatskih firmi, ali neke nisu zadovoljile kriterijume, a druge u tome nisu našle svoj poslovni interes.
Hrvatski autoklaster bio je aktivan do 2010. kada je naglo zamro. Na njegovo mesto došao je AD Klaster koji, oko AD Plastika, okuplja 22 firme sa 6.000 zaposlenih i godišnjim prihodom od gotovo pola milijarde evra.
Izvor: Tanjug / Poslovni.hr
Foto: FAS
Do sada je bila aktuelna priča da će sve više kooperanata otvoriti pogone u Kragujevcu; najednom FIAT poziva Slovence u Italiju. Tako je bilo i sa Zastavom, najviše dijelova na njoj je bilo iz SLO i HR, a njima najviše stojadin nije valjao... Tako to izgleda kad se drugima pusti da ti kroje gaće (opet).
Milan
"Slovenačka industrija bi želela da bude više prisutna i u Fijatovim operacijama u Srbiji, u fabrici Fiat automobili Srbija (FAS), koja je zadužena za model 500L."
Sta je tu lose, konkurencija, Na pr. korejska Jura ima cetiri fabrike kablova kod nas i nijedna ne radi za Fiat, jer se Fiat odlucio za nemacki Dräxlmaier. Nisu u pitanju strane il domace firme vec kvalitet. Inace za Fiat vazi da se oslanja na proverene dobavljace i vrlo je zatvoren po tom pitanju. Sumnjam da ce Slovenci da se mnogo ovajde.
@B.M.
Cekaj, ti znas da je u pitanju kvalitet zasto su ti kablovi iz Jure dobri samo za Hyundai/Kiu a nisu za famozni Fiat ili si tako pretpostavio na osnovu porekla proizvodjaca (bez obzira sto Draxlmaier ima fabriku u ZR) i da zato prave bolje kablove?
Pre bi rekao, da ne kazem da sam sasvim siguran, da su u pitanju standardi (ne potpada samo kvalitet pod standard cisto da znas) koje fabrika mora da ispuni za neki proizvod da bi se prilagodila standardima koji primenjuje proizvodjac automobila ali ajd sad...
Mislis Jura ne moze da ispuni Fiatove standarde? Ne bih rekao,pre ce biti da Fiat bira dobavljace po nekim svojim kriterijumima. Jura ima fabriku u Raci blizu Kragujevca, i jos dok se pravio Punto dolazili su i trazili da rade kablove. Vecinu delova za Fiat radi Mareli, i on je delom pripada fiatu. Tako da uopste nije lako postati fiatov dobavljac kako neki misle.
paaaa... nije sve baš tako "jednostavno", ko što piše i ko što komentirate.... slovenska auto industrija ni iz daleka nije "vezana samo za Reno". istina, Reno je jedini, koji u Sloveniji ima vlastitu fabriku... a spomenute (i monoge ne spomenute) slovenske firme su dobavljači i razvojnici sklopova mnogima... od Mercedesa, BMW-a i VW-a, do Renaulta Citroena i još mnogo drugih... recimo, Cimos je razvio i dobavlja nosače motora za i3 i i8, Hidiria volanske sisteme za Bentley i Jaguar, elektromotore za hibridnog Porshe Spydera, PSA-ove dizel hibride, Hella Satrunus razvija i proizvodi farove za Audi, Opel, PSA, BMW, Toyotu... ako izdvojim samo neke.
a surađivali su i sa Fiatom i to ne samo za vreme Zastave i ranjke Juge, već sve do Fiatovog povezivanja sa GM-om, nakon čega je (hah, kako znakovito za GM) sve "propalo", jer je Fiat s GM-om "udružio" svoje nabavne puteve!
sad je nekolicina firmi slovenskog automobilskog klastera organizirano pristupila Fiatu i za razliku od "opštih prezentacija" po sajmovima i salonima, predstavila se direktno i sa konkretnim ciljevima.
a sve skupa nije nešto posebno usko vezano za Fiat kao takav, već je stvar "šireg" ali konkretnijeg pristupa... jednak "posjet" su već imali kod BMW-a i Škode a sledeči su Piaggio, Daimler i VW...
Nije u pitanju kvalitet, već inertnost jednog ogromnog sistema koji se okreće brzinom "Titanika" i koji teško menja strategiju i kada je očigledno da ne ide.
U pravu si. Marelli verni pratilac Fiata ima pogon i u Kragujevcu.
http://www.magnetimarelli.com/company/locations
Posto postoji strategija da FIAT pocinje proizvodnju jos jednog modela od 2015. u Kragujevcu, a "fala Bogu" Srbija nema svoju industriju koja bi pratila FIAT, Slovenci su se po svom ustaljenom obicaju skuplili u tim i svi zajedno "napali" FIAT i prezentirali sta bi mogli da rade za FIAT po standardima za auto-industriju na svega par stotina km od Kragujevca. Kad mi ne umemo ili necemo, ima ko hoce. A usamljeni pojedinci kada apliciraju za kredit kako bi se razvijali i pratili auto industriju dobiju odgovor da auto industrija nije u prioritetu za kreditiranje.