
Renault je potvrdio da će nova, treća generacija malog gradskog modela Twingo imati premijeru početkom marta, na 84. sajmu automobila u Ženevi.
Sudeći po test vozilima i brojnim renderima koju se pojavljivali tokom prošle godine, dizajneri su inspiraciju za izgled novog Twinga pronašli u Renaultovim koncept vozilima Twin'Z i Twin'Run za koji su uostalom brojni izvori i navodili da najavljuju naslednika Twinga.

Podsećanja radi, Twin'Z Concept je dugačak 3627 mm, širok 1705 mm, visok 1506 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2495 mm (sadašnji Twingo ima 2365 mm).
Novi Twingo će biti razvijen u saradnji sa nemačkim Daimlerom, a veliku novost za Twingo predstavlja i činjenica da će novi model po ranijim informacijama imati motor smešten pozadi i zadnji pogon, kao i to da će biti dostupan samo kao hatchback sa 5 vrata.
Jedan od motora u novom Twingu biće i 0.9 TCe benzinac koji će se ugrađivati i u novu generaciju Smarta ForTwo, a pominje se i električna verzija.
Pažnju privlače i najave za novi Twingo RS čija premijera bi mogla da se održi na Salonu automobila u Parizu 2014., s tim što bi njegova prodaja trebalo da startuje početkom 2015.
Ono šta je za sada poznato jeste da će novi Twingo RS imati manje od tone (950 kg), a očekuje se 0.9L TCe Turbo motor sa oko 160KS.
Prvi Twingo (dugačak 3,4 metra) je inače predstavljen krajem 1992. godine na Salonu automobila u Parizu, dok je prodaja zvanično startovala u aprilu 1993. Proizvodnja Twinga I je u Francuskoj prestala u junu 2007. godine (napravljeno 2.478.648 komada), da bi te iste godine u Novom Mestu u Sloveniji počela proizvodnja Twinga druge generacije (koji je krajem 2011. doživeo redizajn).
Sem novog Twinga, Renault će u Ženevi pokazati i novu verziju Clia RS i novi motor iz Energy game.
Zvaničnih detalja o novoj verziji Clia RS za sada nema, ali se špekuliše da bi to mogla da bude i Gordini varijanta.
Clio RS Gordini bi trebalo da pokreće 1,6 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 230KS i 285 Nm obrtnog momenta, u paru sa šestostepenim EDC menjačem. Težina automobila će biti smanjena za 25 kg, ubrzanje od 0 do 100 km/h će trajati 5,9 sekundi, dok će njegova maksimalna brzina iznositi 250 km/h.

U paketu će po ranijim najavama biti i Cup šasija (auto je niži za 10 mm), revidirani kočioni sistem (Brembo), alu točkovi od 18 inča, retrovizori u plavoj ili crnoj boji, doterani enterijer (Recaro sportska sedišta sa kožom i alkantarom i sa belim koncem i plavim Gordini logom, sigurnosni pojasevi u crnoj ili plavoj boji, kožni sportski volan u crno-plavoj kombinaciji, alu pedale, detalji od ugljeničnih vlakana, patosnice sa Gordini logom...), kao i nekoliko boja eksterijera (uključujući naravno i plavu Gordinu boju u kombinaciji sa belim trkačkim trakama).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Autoplus.fr / Autocar.co.uk / Khalil.B