
Oznaka „Mejd in Džermani” je kao garancija kvaliteta i dalje širom sveta dobro poznata i cenjena, ali više nije dovoljna da na svetskom tržištu obezbedi dugoročni uspeh nemačkih proizvoda. Ovo je zaključak istraživanja koje je sprovela državna agencija za spoljnu trgovinu i marketing „Džermani trejd end invest”, a prenosi Beta.
Iako je ova oznaka kvaliteta i dalje na ceni, navodi se u istraživanju, za uspeh nemačkih preduzeća u inostranstvu potrebno je raditi na strategiji dugoročnog vezivanja kupaca za nemačke proizvode. Agencija je u 15 zemalja istražila kolika je danas prava vrednost marke „Mejd in Džermani”. Ispostavilo se da je u SAD ona i dalje sinonim za kvalitet, preciznost i pouzdanost. Pogotovu kada je reč o mašinama i automobilima, privlačnost ove marke je velika. No, kako se navodi u istraživanju, u SAD su kupci zahtevni i dobro informisani. Često je za njih važno da nemačke firme naglase da je određena roba proizvedena u SAD, ali uz poštovanje nemačkih standarda.
U Rusiji je pak „Mejd in Džermani” oznaka vrhunskog kvaliteta. U toj zemlji su svi nemački proizvodi izuzetno cenjeni – od automobila i mašina, preko industrijskih postrojenja do lekova, odeće i životnih namirnica. Jedino to nije slučaj kada je reč o proizvodima informacione i komunikacione tehnologije.
U Brazilu, kako se navodi, bogati izuzetno cene nemačke proizvode, ali ih „nova srednja klasa” često ne zna. Pored toga, na odluku o kupovini na brazilskom tržištu sve više utiče cena proizvoda, kao i bliskost sa potrošačima. No, brazilsko tržište ostaje među najatraktivnijima za nemačke firme, koje, navodi se u studiji, moraju da poprave marketing.
Međutim, sjaj oznake „Mejd in Džermani” u Kini počinje da bledi jer „konkurencija u ovoj zemlji ne spava”. Iako je Kina za nemačku mašinsku industriju najvažnije tržište, konkurenti su sve aktivniji, dobit počinje da opada. I u ovoj zemlji, kako se navodi, nemačka preduzeća moraju da proizvode na licu mesta, ali i da „dokažu” da je kvalitet proizvoda u skladu sa oznakom „Mejd in Džermani”, što ostaje „jedan od najvećih izazova za budućnost”. Imidž nemačkih proizvoda u Velikoj Britaniji, gde je pre 130 godina i smišljena ova oznaka, bolji je nego ikada. Jedino kada je reč o korišćenju obnovljivih izvora energije sve više se cene domaći proizvodi. Proizvodi sa ovom oznakom visoko se cene i u Španiji, Italiji, Južnoj Koreji ili Poljskoj. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je marketinško dejstvo oznake i dalje znatno, ali je vidno i da slabi i da nemačke firme ne mogu da se pouzdaju samo u u „bonus” koji im obezbeđuje „Mejd in Džermani”.
Kako kaže Miljan Premović, Izvršni direktor Agencije za tržišta istraživanja „Intelidžens”, efekat zemlje porekla je važan faktor u odlučivanju za kupovinu nekog proizvoda, a naročito na tržištima gde je velika konkurencija. Ipak, dodaje, najjači svetski brendovi su to prevazišli i za „Najk”, „Kseroks” ili „Koka-Kolu” je svejedno gde proizvode svoju robu jer ona nosi vrednost koja je univerzalna.
Ipak, kaže, među sto najboljih svetskih brendova Nemačka među evropskim zemljama ima najviše kompanija sa brendovima svetskog kalibra, ukupno 10. Među njima su „Mercedes-Benc”, BMW, „Folksvagen”, „Audi”, „Porše”… Iako najviše „top” brendova dolazi iz auto-industrije, Nemačka ima brendove i iz aj-ti industrije (SAP), kozmetike („Nivea“ ), sportske opreme („Adidas“) i tehničkih uređaja – „Simens“ .
– „Mejd in Džermani” kupcu „garantuje” kvalitet, ali ne svih proizvoda. Gastronomija je više vezana za Francuze, moda za Italijane, a Nemci ozbiljnu konkurenciju u toj oblasti u kojoj su jaki (automobilska industrija i mašine) imaju sa Japancima – kaže naš sagovornik, dodajući da Nemci svoj nacionalni brend nisu stvorili reklamnom kampanjom na Si-En-Enu i pojavljivanjem na sajmu turizma u Šangaju, kao što mnogi misle da tako može, već marljivim radom i dugoročnim planom.
Izvor: Politika.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
u americi "made in Germany" znaci "odlicno dok je novo, ali prodavaj cim istekne garancija jer su popravke preskupe"
"Mejd in Dzermani" - da nije smesno bilo bi zalosno... to je sve kada krenu novinari da izmisljaju nove reci i pisu kako se izgovara... strasno.
Meid in Džrmani
Meid in Čajna
Meid in Saut Koria
Meid in Džepen
Meid in Frens
:)
Novinarska sloboda...
Moram bratungi Gagibi za dušu da pokažem isečak na koji sam naišao:
"AUDI
Interesantno za ovu svjetski poznatu kompaniju je to što je ona svoj naziv "Audi" vuče od male radionice koja se bavila proizvodnjom auta.Ta radionica zvala se "Audi". ( dotle te najviše zanima , ali evo i nastavak :)
Međutim, to ime se gubi 1932. godine kada dolazi do udruživanja četiri njemačke radionice, na čelu sa Audijem, u jednu veliku. Ta velika kompanija dobija novo ime "Auto Union AG". Tada je nastao i poznati audijev znak četiri prstena, koji ustvari predstavlja četiri kompanije koje su ga stvorile. Ime audi se gubi sve do 1969. godine, kada dolazi do udruživanja sa kompanijom "NSU Motor Works AG", tada firma ponovo dobija staro ime, ali malo modifikovano "Audi NSU Auto Union AG". Današnje ime kompanija je dobila tek 1985. godine, skraćivanjem imena "Audi NSU Auto Union AG" na samo "Audi AG"."
: )))
Sada su Audi fanovi nagrabusili od brata. :)
@dzigi
Sasvim sam siguran da se tako ne izgovara, a drugo to nije srpski jezik tako da ona Vukova ne vazi: Pisi kao sto govoris, a citaj kao sto je napisano. Sta to znaci nekom ko ne zna engleski jezik?
Osim toga vrlo cesto to sto oni rade zvuci smeno, pa tako mozes da procitas u tim tekstovima: modeli masl kara, displej za glavu gore, infotejment, itd... ono sto je poenta da neke stvari ne treba uopste prevoditi jer zvuce smesno odnosno ne treba napisati kako se izgovara, osim ako imamo adekvatnu rec u nasem recniku.
@ Orlo
Ako si želeo u život da se baviš reformom pravopisa, promašio i profesiju.
pit,kakav crni audi i tradicija...
jednom su na drugom sajtu pisali sta je audi bio 70ih i 80ih...
merc vs BMW je uvek bio veciti derbi(stim sto je tad mercedes bio uspesniji) a tako je i danas(stim sto je BMW uspesniji).
@bmw
Sta ima bilo ko da ti pise.
Koliko godina imas?
Neki vec sada matori ljudi kazu da su se direktori vozili u Audiju i pre 30 i kusur godina...Npr to mi je rekao bas covek koji je vozio direktora neke drzavne firme. Ali zasto pa pisem sa fanom Bmw-a, brenda koji nema konkurenta mocnom R8. Vise ne vodim price sa fanom brenda koji nema ss automobil :D :D
@Pit
Nije valjda da to nisi znao ranije? To sinoc kada smo vodili pricu o istoriji automobilizma si bacio pogled na jos neki brend sem Mercedesa? :) :) :)
Dobro je, dobro je. Ima pomaka... Poceo si da citas i o drugima, sada ces vise znati! Lepo, lepo :))
@Pit
Takodje, eto ti Mercedesova tradicija. Audi prodaje vise automobila !!!! :D
dule,ko ima bogatiju istoriju:audi ili BMW?audi ili mercedes?
kratko i jasno pitanje.
ocekujem kratak i jasan odgovor.
p.s.istorija(u automobilizmu) mi i ne znaci mnogo jer sam okrenut sadasnjosti i buducnosti,ali kad smo vec dotakli tu temu...
Srecom pa ne vole svi njihove proizvode...
@dusan
pre 30 i kusur godina direktori domacih firmi su se najcesce vozili u Opel Commodore i Senatoru, kazem najcesce!
Bili su udobniji a dosta jeftiniji od premijum modela!
Zatim Citroen CX,
pezo 604, Reno 20/30. Posle je dosao Reno 25, ista prica, bilo je i Audija 100 ali znatno manje...
Mogu zivotom da ti dokazem! :)))
dusan
imas mnogo drirektora (i to ne samo kod nas) koji se voze Skodom Superb. I, sta onda?
Sto se sportski automobila tice, ili sto rece J.C. u novoj epizodi TopGeara, "sportskih automobila buducnosti" (hm, sto mi nesto poznato, jel to govorio neko na ovom blogu), dakle modela i8, zbog njega je jedan Audijev direktor skoro dobio sut kartu. Ne vidim da postoje neka tumbanja u BMW-u zbog R8. A sto se performansi tice vec za dve tri godine, kad izadju prvi M "karbonci" (M5/M6) cistice pod sa tim R8, iako su u pitanju luksuzne limuzine i kupei.
Mada tada ce na trzistu vec biti "BMW M":)
@carobnjak
I meni su isto tako pricali. Covek bio bas vozac jos tada nekom direktoru i kaze da se vozio u Audiju. Ja sam cisto to rekao bmw-u da ne bude bukvalno, Audi tada nije ni postojao...Ali opet kad pogledam sa druge strane, nije mi nesto ni bitno sta misli :))
@bmw
Ih, istorija...Jaki su i jedan i drugi. Iako vozim i volim Bmw, ne znam da li je neki ostavio trag kao sto je ostavio Audijev Quattro kada se pojavio...
@toma
Dzabe, R8 ce uvek biti BUM pa neka ga dobije bilo koja limuzina. Mocan ss automobil, pozeljan najvise od mladjih, kao i vecina Audi modela, zato Audi ne trpi trenutno sto ima sve vise mladjih bogatasa :))
Gagiba
E bre bratunga, uopste nisi kooperativan. Ja ti dajem materijala da potkrepis pojedine neke svoje navode a ti nista...
Reko sad ce bratungi inspiracija da nagrne a on ni ne vidi. : )
@ Autor carobnjak 04 Feb 2014, 19:16
Kanda Ti u to vreme nisi puno putovao?