
Južnokorejski kompanija Kumho Tire lansirala je na početku 2014. godine novu, samozaptivajuću gumu, dizajniranu tako sprečava izduvavanje koje nastaje kao posledica bušenja gume. To joj je omogućeno jer je napravljena od specijalnog želatinastog tipa vlakana.
Materijal sprečava gubitak vazduha u gumi, čak i ako se objekat koji je probušio pneumatik iz njega ukloni.
Zbog navedene tehnologije, samozaptivajuća guma biće 10 odsto teža od prosečne gume. Iz Kumha naglašavaju da će kočione i upravljačke karakteristike biti na istom nivou kao i kod ostalih guma u tom rangu.
U zvaničnom saopštenju, šef razvoja materijala, Jung Il, kaže da je "ovaj proizvod, koji je najpre predstavljen na korejskom tržištu, plod najnovije tehnologije kompanije“.
"Nastavićemo sa lansiranjem proizvoda koji u prvom planu imaju bezbednost i udobnost naših klijenata", ističe Jung.

Međutim, Kumho nije izmislio koncept samozaptivajuće gume. Dve godine pre njega, Continental je predstavio ContiSeal gumu koja sadrži inovativnu tehnologiju koju zaptiva rupe u zoni žljebova.
I Pirelli je lansirao sličan proizvod, ali je Kumho prva korejska kompanija koja će proizvoditi gume sa ovom tehnologijom.
K-Seal tehnologija biće inicijalno dostupna sa Kumho Majesty Solus porodicom guma i u veličinama: 275/40Z R19 XL 105W, 245/45Z R19 XL 102W i 235/45Z R17 XL 97W.
Što se tiče cene, samozaptivajuća Kumhova guma biće za 30 odsto skuplja od standardne Majesty Solus gume.
Izvor: sajt Internet prodaja guma / B92.net
Foto: Kumho