home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Rts.rs

Grupacija "Fijat-Krajsler" predstavila je novinarima dva nova motora koja su štedljivija, tiša i manje zagađuju životnu sredinu. Od ove godine ugrađivaće se u "fijat 500L", model koji se proizvodi u Kragujevcu.

Kragujevački "fijat 500L" je u 2013. godini doneo Srbiji od izvoza 1,3 milijarde evra, što je automobilsku industriju prvi put od njenog postojanja postavilo na prvo mesto u izvozu. Da bi i ove godine iz kragujevačke fabrike izašlo preko sto hiljada vozila, potrebno je kupcima stalno nuditi nešto novo.

Novina koju "Fijat" nudi, a koja je u Milanu predstavljena javnosti, jesu dva nova motora.

Jedan, od svega 900 kubika koji razvija 105 konjskih snaga u benzin-verziji, i jedan, potpuno obnovljeni dizel od 1.600 kubika "multi džet".

"Fijat" računa da će novim motorima pobediti konkurenciju i da će se Evropljani pre odlučivati za štedljivije agregate prosečne potrošnje od tri do pet litara, uz komfor koji nudi model "500L".

Motor od 900 kubika po potrošnji a i po ekološkim standardima, već je zadovoljio standarde EU za 2020. godinu.

Pored toga, za modele "500L" i "500L living" stalno se prave karoserijska poboljšanja, kao i specijalni paketi opreme.

Za kupce iz Srbije dobra je vest da celokupnu gamu "fijata 500L", od "nacionale" modela do "500L livinga" sa sedam sedišta u svim verzijama mogu kupiti u Srbiji, uz već postojeće povoljne subvencionisane kredite.

"Fijat" je, inače, potvrdio da će veoma brzo biti i verzije "500L" sa pogonom na sva četiri točka, tako da će se u celosti zaokružiti ponuda ove game.

Video prilog možete pogledati na sajtu Rts.rs



čitanja : 3005



Komentari

Koliko znam ti motori se vec duze vreme ugradjuju u 500L samo sto se kod nas nisu nudili (pogotovo ovaj od 900 kubika), ili je nesto drugo u pitanju?

Autor Panco 12 Feb 2014, 16:07

Fiat 500L je imao zaista lošu ponudu motora.
Od benzinaca nije imalo šta da se uzme. Nuđen je twin air - bruka i 1,4 benzinac koji je imao više havarija, veliku potrošnju i sl.
I ovaj motor benzinac od 900 kubika je žalosno, jer ovoliki automobil u na nižim obrtajima ne može da "glone". 105 ks, za badava, kad treba stići bar od 2000 rpm da se nešto dogodi.

Autor mange 12 Feb 2014, 18:45

Zna li se išta "tehnički" ( specifikacijski) za taj "potpuno obnovljeni dizel od 1.600 kubika "multi džet""?
Kakvo će on "čudo" da bude u odnosu na sadašnji 1.6 dizel?
A za benzinca 1.4 turbo od 120 ks sam od nekih čuo da je za njega 1.2 TSI "zmaj" Pa se pitam ...

Autor moron 12 Feb 2014, 19:06

Uopste mi nije jasna ova politika da ponude (ako je to istina) i 500L sa 4x4 pogonom, kada ce uskoro biti i 500X 4x4. Vec smo apsolvirali da ce Trekking biti besmislen pored 500X 4x2.... zapravo oni ce jedan drugom da smetaju na trzistu jer ce razlika u ceni verovatno biti mala, ali ako je Veliki vodja tako odlucio onda u redu...

Autor Orlo 12 Feb 2014, 19:07

Postojeći atmo 1,4 benzinac u Fiatu ima 95ks i po zlu je poznat.
Recimo, Renault 0,9 tce u Cliu ssa 90ks je bruka, pa po analogiji ovaj Fiat twin air koji nude je dupla katastrofa.
Izgleda će svi hteli ili ne, morati da pređu na dizele.

Autor mange 12 Feb 2014, 19:27

Verovatno stize Opelov 1.6 dizel... :)))

Autor carobnjak 12 Feb 2014, 19:53

@mange
ne razumem tvoj komentar! Koji ti motor poredis sa Renaultovim?

P.S. drago mi je da si ponovo u starom obliku... :)

Autor carobnjak 12 Feb 2014, 19:54

Opelov 1.6 vise nema nikakvu "genetsku" vezu sa Fiatom i njegovim motorima. Taj GM-ov 1.6 dizel je potpuno njihova konstrukcija i proizvodi se u Madjarskoj. Tako da taj u 500L sigurno nije OPEL po poreklu. A ovaj FIAT-ov je ja mislim downsize od 1.9 MJ.

Autor Pedja 12 Feb 2014, 20:20

@moron
jeste, zmaj je posebno kad su turbina i lanac u pitanju! :)))
T-jet nema nikakvih problema, bar ne da bi se radio opoziv kao u VW familiji...

P.S. i za tebe mi je drago da si opet onaj stari...
Izgleda da sam jedino ja uvek isti! :)

Autor carobnjak 12 Feb 2014, 20:21

@Orlo
kad stigne 500X, bice sve jasno! :)

Autor carobnjak 12 Feb 2014, 20:24

carobnjak
Poredim twin air 0.9 sa Renault 0.9tce.
Sve jedno ali ti motori nisu za vozilo teže od 900-1000kg.
PS
Oblik nije bitan. On nekada zna da opterećuje. A i neki drugi su uzimali oblike koji im ne pripadaju.
Mada, nekada je bilo fine diskusije.

Autor mange 12 Feb 2014, 20:38

@mange
ok, razumeo! :)

Autor carobnjak 12 Feb 2014, 22:54

Pedja-dovoljno je pogledati kubikažu i novi cdti 1,6 i stari 1,6 (mjt) imaju 1598 ccm - koja slučajnost ista kubikaža a nema veze jedan s drugim??

Mislim da se proizvodi u Poljskoj ne u mađarskoj!

1,4 twin air - prema forumima nema problema, barem serviseri tako tvrde

Autor ja 13 Feb 2014, 08:13

500L trekking se prodaje iznad ocekivanja, otud i ovo 4x4, sto uopste nije bilo u planu.

Autor B.M. 13 Feb 2014, 08:31

@carobnjak
Ako Predrage kaze da je 1.4 turbo u 500 L trom i da se ponasa kao neki atmosferski 1.6 motor, ja ipak stavim prst na celo...
P. S. 'ime' nesumnjivo nisi promenio, ali, ako tvoji postovi zaista odrazavaju tvoja 'razumevanja', onda ti ne stoji to da si 'samo ti ovde ostao isti' ovih 'par godina' (bese 5?). No, promene (i stavova) su prirodna stvar, a nekada se promenimo i na bolje. Samo nekada... Pozdrav

Autor moron 13 Feb 2014, 09:42

Jos jedan gledac u kubikazu... blago nama...

@ja
Kada mislis a ti proveri...

http://www.worldcarfans.com/113011752784/opel-introduces-all-new-16-liter-turbodiesel-engine

Samo da te pitam jel je i 1.6 dCi i 1.6 TDI zapravo 1.6 MJet jer imaju kubikazu od 1598 ccm?

Autor Orlo 13 Feb 2014, 13:47

@ Orlo
Opet GM PR tekst, ali i iz njega se naslućuje da taj motor ima neke veze sa Fijatom, Možda nisam obavešten, ali nisam do sada čuo da GM ima neki razvojni centar u Torinu.
"It was developed in-house by a global team of engineers in Turin, Rüsselsheim and United States and will be offered starting with this spring. Manufacturing will take place in Szentgotthard, Hungary.
Source: Opel"

Autor Ex 13 Feb 2014, 16:26

@Orlo
ima nas mnogo vise nego sto ti mislis! :)))

P.S. navedeni motori su nastali evolucijom prethodnih, o od cega je nastao Opelov?
Pocinje na F... :)))

@moron
on je to rekao za obican 1.4 i tu je zamisli, u pravu, ja probao...
Turbo nikako ne moze biti lenj, a jos se ni ne prodaje kod nas!
P.S. nisam bas razumeo poslednji deo, previse je zagonetan... :)

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 16:34

@Ex
dzabe se trudis, Orlo veruje samo saopstenjima iz Opela... :)

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 16:42

@Ex
To sto nisi znao ne znaci da je istina to sto mislis:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Powertrain_Torino

Jel si i ti proictao kubikazu i naslutio ili?

@carobnjak
Meni je drago sto vas ima dosta, svi bajaci, citaci kubikaze, i veliki znalci a niko da pokaze gde to pise, samo pretpostavljate... nisam ja rekao da vas nema koji to mislite, samo da to nemate cime da potkrepite... ako, samo pretpostavljajte - kada neko dostavi link na kome to pise sve ce biti u redu, ovako... :)
P.S. Btw, a gde je tvoj link koji potvrdjuje to, godinu i nesto dana prodje? Zagubio se negde... :))))))

Autor Orlo 13 Feb 2014, 16:47

@@Orlo
eto Ex ti postavi dugo trazeni dokaz, a lepo sam ti rekao ciji su koreni motora i koji inDZinjeri su ga radili ili pomagali, sad je vec i svejedno! :)

P.S. ne moras se izvinjavati... :)))

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 16:53

@Orlo
pa postavljao sam ti vise linkova, tekstova, koje si ti potcenio...
Ja jos ne videh nijedan tvoj osim PR hvalospeva!

Ajde reci mi koliki je precnik i hod klipa kod multijeta a koliko kod CDTI?

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 16:56

@carobnjak
O cemu pricas covece? Posto te secanje slabije sluzi, godine su to razumem, a znanje ti je slabije, taj razvojni centar iz Torina je deo GM Powertrain Europe... i ta informacija stoji tu od prvog dana... ali nema veze naucices, i verovatno ces kroz neki period ako to neko ponovo spomene opet da kazes da je to "novi dokaz tvoje nepogresivosti"... ;)

Autor Orlo 13 Feb 2014, 16:59

@carobnjak
A znas, bas mi te zao, taman se obradujes, pomislis sada ces da mi natrljas na nos, pokazaces kako si supersveznajuci, kako su tvoje pretpostavke iako bez nekog dokaza na kraju se pokazale istinite jer ti tvoje iskustvo (unutrasnji insekat ;) ) to govorilo od pocetka kada si ugledao magicni broj 1.6, pocnes da likujes kad ono... banana... :))))

Autor Orlo 13 Feb 2014, 17:28

@Orlo
haha, kakav sui ti lik!
Pa gde je taj TORINO? I ciji radnici rade tamo?
Marsovci?!?
E svasta...

U velikoj si zabludi bracala, moja teorija jos uvek stoji, a tvoja je razbijena u paramparcad, to se zove sesto culo, koje ti nikada neces imati! :)

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 17:34

P.S. kad se taj centar preseli u Rizelhajm, javi se, onda ces moci da dobijes bananau, ovako corak! :)))

Do tada ces morati da ponavljas bar deset puta na dan da je taj motor nastao u ITALIJI, od ITALIJANSKOG uma i ruku! :)))

I meni je tebe zao,posebno kad ovo procitas...

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 17:36

@carobnjak
Nisi ni jedan postavio na kome pise bilo sta da je to Fiat-ov agregat niti da je radjen zajedno sa Fiat-om niti da je koriscen njihov blok itd, zamolio bih te da ne izmisljas kako bi ispalo da si kao nesto postavio.
Ako cemo realno od tvoje i ostalih pretpostavki su i dalje bolji/merodavniji podaci koji se mogu naci na netu, pa makar oni i bili iz PR saopstenja.
Ako nemas nista novo da kazes ili da das kontraargument nemoj ni da pises, ne zelim da zapocnem raspravu po ko zna koji put ciji je zakljucak da si ti u pravu jer eto to je tvoja tvrdnja i ona je merodavna za sve... ende. :) ;)

Autor Orlo 13 Feb 2014, 17:41

@Orlo
znaci ne znas odgovor na pitanje od 16:56?
Ocigledno tesko pitanje, ajmo onda ovako: gde je razvijen Fijatov 1.6 MJ?

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 17:43

@carobnjak
Kakve to ima veze koje su nacionalnosti oni koji rade u tom centru? Mislis da mrzim Italijane, pa ne mogu da podnesem sto je tamo jedan od centara koji je radio na razvoju, stvarno ne razumem poentu komentara... kapiram ja da si ogranicen kao casa, pa mozda ne mozes da prihvatis da je npr nesto u Fiatovim vozilima iz Nemacke, a ti mrzis njihove proizvode, pa bi da sada to preslikas na meni ali ja nemam taj problem niti o tome razmisljam...
I ne menjaj teze, ti uporno poentiras o tome da je taj motor Fiat napravio, tako da je totalno nebitno sto je razvojni centar u Italiji i sto ga rade Italijani, Amerikanci, Azerbejdzanci, Turci, Egipcani, Indijci, Kinezi... e moj ti jos vise mi te zao, nesto pokusavas, samo ne znam sta... :)))))
I dalje nemas nista opipljivo...

Autor Orlo 13 Feb 2014, 17:52

@Orlo
eto, opet sam bio u pravu, pa nema potrebe bilo sta da dodajem...

Ne znas odgovore na najprostija pitanja pa samo filozofiras!

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 17:56

@Orlo
ajde posto sam dobre volje da ti pruzim jos jednu sansu, i postavim trece pitanje:
Zasto je taj motor razvijen bas u Italiji a ne u Nemackoj ili SAD, posto se pozivas na GM?

Pametnom dovoljno... :)

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 18:00

@carobnjak
Cekaj ti hoces da kazes da zato sto su razvojni centri u istom gradu da su zato to isti motori... nemoj molim te vise, dosta smeha za jedan dan... :))))))

Evo ovde npr mozes da vidis da je FPT u Torinu fabrika i razvojni centar u jednom:

http://www.fptindustrial.com/en-UK/FPT/AGLOBALPRESENCE/PLANTS/Pages/PlantsRAndD.aspx

Evo i adrese:
Fiat Powertrain Technologies S.p.A.
C. so Settembrini 167
Torino
10135 ;)

A evo kako izgleda GM Powertrain Europe u Torinu:

http://green.autoblog.com
/2011/07/28/gm-to-invest-28-4-million-in-powertrain-engineering-center-in-t/

Evo i adrese:
Corso Castelfidardo, Torino

Evo nacrtao sam ti pa ti vidi, pronadji neku vezu... ;)

Autor Orlo 13 Feb 2014, 18:25

@carobnjak
Evo odgovoricu i na ovo pitanje od 16:56 (precnik/hod klipa):
1.6 MJet 79.5 mm (3.13 in)/80.5 mm (3.17 in)
1.6 CDTI 79.7 mm (3.14 in)/80.1 mm (3.15 in)

Eto dobio si odgovor, ali opet ne vidim kuda ovo vodi... kapiram ja da ces i ovde da nadjes posledicnu vezu, tipa: "promenili su da ne bude identicno u mm kako bi ljudima zamazali oci ili tako nesto" :)

Autor Orlo 13 Feb 2014, 18:36

Ja sam vam lepo rekao i ponovicu. Opelov 1.6 nema veze sa Fiatom. Saradjivao sam sa inzenjerom za kvalitet iz GM koji radi u fabrici motora u Madjarskoj i covek mi je rekao da je motor potpuno GM-ov. Cak nije ni ISUZU kao vecina OPEL dizel motora.

@carobnjak

A ti prijatelju ponekad jesi malo tvrdoglav preko mere. Svi se upinju do hoda i precnika i ti opet tvrdis usprotno. Priznaj da si omanuo. Ne boli.
Uostalom kakve veze ima da li je u 500L Fiatov ili GM dizel. Siguran sam da je ovaj Fiatov Mjet II sigurno prva liga. Kao i ovi do sad.

Autor Pedja 13 Feb 2014, 21:13

@Orlo
a gde si iskopao dimenzije? Moze link, znas da samo to priznajem!
Inace polako ali sigurno postajes da budes u pravu, jos samo malo... :)

Autor carobnjak 13 Feb 2014, 22:40

mange is back.. ;)
Motorizacija modela 500L je uzas..
Dok se dodje do dizela, cena ode fijuk..

Autor Panchev9 14 Feb 2014, 00:08

@ Orlo 13 Feb 2014, 16:47
U pravu si. Stvarno nisam znao za GM u Torinu.

Autor Ex 14 Feb 2014, 00:22

@carobnjak
Ma skroz sam u pravu: :) :P

http://www.greencarcongress.com/2013/04/opel-20130410.html

Ne svidja mi se to tvoje nepoverenje, znas da ja ne mandam...

Autor Orlo 14 Feb 2014, 12:35

@Orlo
Ma ne sumnjam ja u tvoje sposobnosti, ti si mi favorit! :)))
Cisto mi trebaju podaci...

Autor carobnjak 14 Feb 2014, 13:48

P.S. a da to nije onda kopija Renaultovog ili Hondinog dizela 1.6?
Sto bi bas svi imali identicnu zapreminu?

Autor carobnjak 14 Feb 2014, 13:49

@carobnjak
Ej ne tupi mnogo, otkud znam valjda su utvrdili da je optimalna... :P ;)
Bitna je samo prva recenica iz komentara u 12:35... :)))

Autor Orlo 14 Feb 2014, 15:18