home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ko je koga kopirao?

18 Feb 2014 - 13:43 Vesti Link

Kada se na tržištu pojavi neki novi model automobila, uglavnom svi prvo komentarišemo njegov izgled, da li nam se sviđa ili ne. Nakon toga slede opaske o sličnosti sa drugim modelima koji su već prisutni na tržištu.

Nedavno je BMW predstavio novi model, Seriju 2 ActiveTourer. Osim što otvara novo poglavlje u istoriji kompanije, kao prvi serijski BMW sa prednjim pogonom, ActiveTourer mnoge je podsetio je na slične modele drugih proizvođača.

Što se tiče samog izgleda automobila, on najviše podseća na poslednju generaciju modela Kia Carens. Ako se zna da je to vozilo predstavljeno još u septembru 2012, moglo bi se pomisliti da se BMW prilikom dizajniranja ActiveTourera ugledao na korejskog proizvođača. Međutim, BMW je konceptnu verziju svog MPV modela prikazao gotovo istovremeno kada je novi Carens imao premijeru, na sajmu automobila u Parizu 2012.

Kompletan članak na sajtu B92.net



čitanja : 2611



Komentari

2 ActiveTourer "otvara novo poglavlje" na veoma pogrešan način. Taj auto je sramota za BMW.

Autor MV 18 Feb 2014, 14:15

Da preciziramo, BMW je koncept prikazao nedelju dana ranije, u odnosu na Carens:)
Dizajn se zavrsava min. 2 godine pre nego se zvanicno "otkrije" tako da je kopiranje moguce jedino ako je neko vrsio industrijsku, tj. dizajnersku spijunazu:)
Meni je na ovim slikama jedino boja slicna. Ostalo - hmmm, ne znam kakav bi drugi oblik mogao da ima MPV, mada ovaj Carnes bi po proporcijama mogao vise da lici na 2 gran tourer koji ce biti predstavljen krajem godine. Ima 25cm vecu duzinu od 2AT, a samo 7-8cm vece medjuosovinsko rastojanje, plus vecu visinu a istu sirini. I naravno znamo svi ko u cije dvoriste gleda kada je dizajn u pitanju, tako da i ako je bilo necega...
Ustvari ima nesto sto se ranije javljalo na nekim Kia modelima, ali i modelima drugih proizvodjaca, a prvi put na BMW-u (cini mi se) - to je ovaj "reljef" na donjem delu vrata, koji mi se btw. i najmanje svidja na ovom BMW-u. Hvala Bogu pa nece ga biti na "normalnim" BMW-ima.

Autor toma 18 Feb 2014, 14:15

BMW je nacrtan od strane Domagoja Dukec, Hrvat iz Nemačke koji je ranije radio za "Sitroen".

Priča je bila da ga je BMW uzeo jer im se svideo "c4 pikaso", međutim Dukec je bio zadužen za "c-airlounge" koncept, "c4 kupe", "c5 airlounge" koncept i "c5".

Obzirom da je Dukec radio i za "Folksvagen" (pre "Sitroena"), moguće je da se susrećao sa likom i delom "Kijinog" dizajnera Piter Šrajer, koji je tada takođe radio za VW. Ovde verovatno nije reč o kopiranju, već o inspiraciji i uticaju. BMW kao i "Kija" (pa i "Sitroen") imali su zadatak da naprave MPV koji izgleda nešto luksuzniji od proseka.

Bilo kako bilo, tužno je da se jedan BMW nađe u ovakvoj vesti ... i to pored "Kije", koja je do pre pet godina pravila motorizovana uređaja za jednokratnu opotrebu.

Ovo jednostavno nije segment za BMW.

Autor CaMIRO 18 Feb 2014, 14:19

Pa zar svi MPV modeli ne lice jedan an drugoga?Mozda se jedino C4 Picasso razlikuje od ostalih.Istina,ovaj segment zaista nije za BMW.To Peugeot,Citroen i Renault rade najbolje.

Autor milan 18 Feb 2014, 14:31

evo jos nekih slika
http://www.autobild.de/bilder/bmw-2er-active-tourer-sitzprobe-4577556.html#bild12
sve uradjeno kako treba,ALI RUKU NA SRCE,NE STOJI MU OVAJ PLAVO-BELI PROPELER NIKAKO.ALI NIKAKO.

Autor bmw series 8 18 Feb 2014, 16:02

Isto tako izgleda i ford C Max npr... nista novo.

Autor Fordovac 18 Feb 2014, 16:07

bs8
u tom autobild clanku kazu da je na zadnjoj klupi prostor kao u seriji 7 kada se zadnja klupa pomeri maksimalno unazad.
Inace, auto je dinamicnijeg izgleda nego konkurencija, siguran sam da ce se i malo bolje voziti, jedina greska je koncept. Prvi put su u zadnjih nekoliko godina odstupili od predprodukcijskog koncepta. Mislio sam da nece biti tako, ali ipak jeste... Da su ga napravili kao koncept, mislim da bi sa vise ponosa mogao da nosi plavobeli propeler. I meni je malo tesko da se naviknem, ali mislim da nije napravljena ne znam kakva greska sto se brenda tice. Meni licno, sto se samog imidza firme tice, ovaj MPV ili karavan, ne prave razliku.
FWD - proslo je vreme kad se trziste prilagodjavalo velikima. Sada svi, pa i oni najveci moraju da se prilagodjavaju trzistu.

Kad je premijum u pitanju, mercedes je napravio prvi gresku sa prvom generacijom A klase i B klasom. Pokazao je da je i u ovom segmentu sve dozvoljeno kada je profit u pitanju. Drugo, Audi se nekako ubacio u premijum segment i sa malim gov++++ma iz VW-a poceo da juri tron. Ako dodje na prvo mesto svuda ce velikim slovima pisati:"Audi preuzeo tron u premijum segmentu". Mala slova:"To je ucinio prevashodno g++++cima poput A1, A0, Q1, Q0", niko nece citati i obracati paznju. Naslov:"No.1 premijum proizvodjac", vredi vise nego da svake godine u marketing ulozite 500 miliona evra.
I sada svi jure za tim. Lepse bi bilo da nema trojke, vec dvojka, Mercedes i BMW, i da se oni kolju sa limuzinama i kupeima, ovako....tu smo gde smo.
Meni licno je najbitnije da su trojka, petica i sedmica iz generacije u generaciju sve bolji. Evo, novi M3/M4, laksi je nego M verzija modela E46 od pre 15 godina. Siguran sam da se bolje vozi, da je dinamicniji, upravljiviji, performantniji, suprirorniji, zabavniji...meni je to dosta, dokle god se bude islo u tom pravcu.

Autor toma 18 Feb 2014, 17:12

toma,svaka ti je na mestu.serija 1 nije lepota,ali nekako mu ide onaj znak.oko i3 ima podeljenih misljenja,ali mu opet nekako cuci,ali ovaj 2at...ne znam.kapiram da nisu imali nekog prevelikog izbora jer ko sto neko rece,svi iz tog segmenta lice jedan na druge.izuzetak je prelepi c4 pikaso(video sam ga u plavoj boji).
kako bilo,svi se prilagodjavaju trzistu.cela autoindustrija funkcionise tako.
zato kapa do poda RR-u,ferariju,astonu,bugatiju,lambu...

Autor bmw series 8 18 Feb 2014, 17:21

Prodaja MPV-a će svakako da utiče na imidž BMW-a, sve dok BMW lepi svoj logo na haubi i tako tvrdi da je ovaj porodični prostor za urbane mame "The Ultimate Driving Machine".

Sve što ne dodaje brendu, oduzima od njegovog sjaja. A ovo već prelazi u obmanu.

Priznajem da će se BMW-a trebati nešto više vremena da se vide efekte, ali videće se svakako.

Mogli su da vrate "Glas", da stvore neki sub brand, da ostave ovo "MINI"-ju ... ali pohlepa ih je uhvatila i ne vide dalje od nosa.

Autor CaMIRO 18 Feb 2014, 17:30

Meni je ovaj BMW-MPV-pionir daleko bolje ispao nego serija 1 i i3, od kojih ne mogu da se odlucim koji je odvratniji!

Autor carobnjak 18 Feb 2014, 17:31

Sa ekonomske strane je jasno zasto ovaj model treba BMW-u. Samo, voleo bih da su ga napravili agresivnijim! Svi modeli iz monovolumen kategorije su onako porodicni, sa nekim finim linijama. Tu je BMW mogao napraviti zaokret da napravi nesto skroz agresivno, pa cak npr. da za godinu-dve dobijemo nasviranu M verziju.

Znam da ce me pojedini napasti sto guram Mecku u diskusiju, ali voleo bih da je ovaj BMW-ov model medju monovolumenima sta je V klasa medju kombi vozilima - potpuno drugaciji koncept u odnosu na konkurenciju, gde je luksuz na prvom mestu: http://tinyurl.com/p285l87 http://tinyurl.com/obxjf34

E kako uz V klasu ide luskuz, tako je uz BMW -ov Active tTourer mogla ici zestoka agresivnost koju konkurencija uopste ne nudi. E onda bi to bio pun pogodak i propeler na haubi i imao puni smisao.

Autor nsx 18 Feb 2014, 18:48

@carobnjak
Cuuuti, toma ce sad da se naljuti kako to serija 1 i i3 ruzni, pa ovaj prvi ima RWD i prava je ludnica na tockovima, a ovaj drugi je najlepsi na svetu, najmanje trosi i penje se na mesec!
@toma
Smorio si vise sa ovim romanima koje pises. Na 100 coveka, jednom se svidja i ajde ubedi ostale da se i njima svidja. Mnogo smaras.
I da, lici na Kiu i Kia je predstavljena pre Bmw-a i ako je kopirano, Bmw je kopirao.
Zameni se dizajn i dodaju se odredjene crte za 2 sata, ne trebaju im 5 godina.

Autor dusan 18 Feb 2014, 19:00

Autor dusan 18 Feb 2014, 19:00
pogadja toma sa a0,a1 i ostalim kanticama pravo u centar:).
boli,a?:)

Autor bmw series 8 18 Feb 2014, 19:42

bs8
Tek sada cu da pogodim u centar. Posebno CaMIRU i ostale. Paz te ovako:
-Da li je 2activ tourer sramota za BMW?
-Mozda i jeste. Sto je veca sramota, time ce brend vise da ojaca. Jer, sada svi znaju da BMW treba da se sramoti onoga cega se konkurenti ponose...
A CaMIRA je posebna prica, kao papagaj ponavlja recenice koje je negde nasao, a tesko da ih i sam razume, ili barem veruje u njih.
Dusane, nisi citao moj prvi post u ovoj temi, BMW i Carens na ovoj slici lice jedino po boji, ali ako ti mislis da lice i po necemu drugom, reci cu ti ovako:
Zvanicne slike Carensa su predstavljene 19. septembra 2012., a zvanicne slike Active Torurer Concept-a su predstavljene 13. septembra 2012.:)
Sto se tice serije 1, ona se prodaje bolje od lepotana A, vozi se bolje, prostranija je vise, ....dosta je!:)
Sto se tice i3 - samo placite! I to je dovoljno da se neki olaksaju!
Mnogi ne shvataju da zivimo u zori BMW ere, kad je automobilska industrija u pitanju. Ali, na moju zalost, ovi ce moci da pljuju i hejtuju jos neku godinu, dok to ne pocnu i sami da uvidjaju. Ovi, koji od drveta sumu ne vide:)))

Autor toma 18 Feb 2014, 20:35

@carobnjak 17:31
+1

Autor Panco 18 Feb 2014, 21:06

Kamo sreće da je u dizajn centru u Minhenu ili već Kaliforniji (BMW DesignWorks) postojao "papagaj" koji je podsećao menadžment šta njihov brend zapravo znači, koliko je to bilo teško steknuti, kao i koliko lako se gubi.

Ideja da jedan jak brend *ojača* tako što okrene ploču i namerno pravi proizvode koje ,mu očigledno ne pripadaju - odnosno "sramote" - je detinjasto. Toplo preporučujem knjigu "Driven: Inside BMW", koju je napisao David Kiley pre desetak godina. Ko pre ove knjige nije shvatio magiju BMW-a, razumeće nakon čitanja iste. BMW je stekao slavu jer je deklarisao svoj fokus i (uglavnom) nije od njega odustao. Jedan od primera navedeno u knjizi, recimo, je da dok BMW nije uvek bio najbrži, uvek je imao najbolje kočnice u odnosu na svoju konkurenciju. Agilnost i preciznost su za BMW bile svetinje.

Otišli smo malo dalje od teme. Ali svakako je po knjizi više nego očigledno da Kiley, koji inače važi za ozbiljan analitičar (pisao je za BusinessWeek, između ostalog), nije mogao da predvidi ovakav potez. Dobar deo njegove knjige ne važi za ovaj frankenštejn BMW. Da, to treba ovu firmu da brine - oni su i podržavali knjigu.

Razumem da ovo nije prvi BMW koji, kada se pogleda malo dublje, nije savršen. Recimo, BMW zaista nije uvek imao najnaprednija sistema oslanjanja, zapravo je tokom osamdesetih bio iza konkurencije u tom pogledu (ovde mislim na zadnje oslanjanje u E21 i E30). Ali je imao najbolje inženjere u toj oblasti, čiji su prioriteti bili dinamičnost i - uz par sada nebitnih grešaka - svojom crnom magijom su ipak savladali srca širom sveta.

Ali što se tiče ovog MPV-a, ne treba gledati dublje da uočiš problem. Ovo vozilo već na prvom pogledu igra u oblast gde je praktičnost, a ne dinamičnost, prioritet. Jedan MPV ne može nikada da bude "The Ultimate Driving Machine", preveliki su kompromisi od samog starta.

Postoji način komunikacije koji se zove "two-step flow". U principu opisuje kako jedan brend stekne slavlju najpre kod entuzijasta, koji propagiraju njegove vrednosti među ostatak naroda. Dakle, narod ih ceni i tako preuzme deo njihovih vrednosti, iako ih potpuno ne razume. Tako je BMW krenuo u Americi, 2002 je među "opinion leaders" postao hit godinama pre nego što je BMW uspostavio svog oficijalnog uvoznika. Tako je BMW osamdesetih godina postao auto za agresivno uspešnog čoveka (nije bitno da li je svaki vozač razumeo šta znači zadnji pogon za agilnost i osećaj pri volanu).

Isto tako će ovo vozilo negativno da utiče na brend BMW-a. Teško da mogu da zamislim da će se ozbiljan analitičar radovati što se jedna ikona na ovaj način prostituiše. Kad tad će to da dođe do ulice, ne sumnjam ni da je ulica sama dovoljno pametna da shvati da dva miliona BMW-a godišnje je ekskluzivno koliko i "Reno" (u čiji segment BMW ovim vozilom ulazi).

Još nešto - poenta nije da li BMW treba da prodaje MPV; poenta je da nije trebao svoj brend da umeša u to.

Autor CaMIRO 18 Feb 2014, 21:13

"CaMIRO 18 Feb 2014, 21:13"
korektan post skroz.
mislim da je BMW ovako nesto napravio krajem 90-ih,verovatno bi bio kaznjen.
ali u moru "prostituisanja"(kako ti to nazivas) ovo ce proci gotovo neprimetno.samo pogledaj sta porse radi i analiziraj njihovu putanju i bice ti dosta toga jasno.
sa 95% poruke koje si napisao se slazem.
toma,mislim da camiro uopste nije zlonameran, i decko ne mrzi BMW kao pojedinci.nije korektno da ga stavljas u isti kos sa...znas vec kim.
moje misljenje.bez ljutnje.

Autor bmw series 8 18 Feb 2014, 21:41

CaMIRO
prepisujes stvari pisane pre vise od 10 godina. Ti si dinosaurus. Da li ti znas sta je 10 godina u modernom svetu kada je u pitanju biznis, nove tehnologije i trziste. Razlika od pre 10 ili vise godina (ta knjiga je izasla pre malo vise od 10 godina) i danasnje vreme, je ekvivalentna ra zlici izmedju 1960 i 1990. godine. Ti ocigledno ne shvatas, kupaca za seriju 3 trenutno ima toliko i toliko, za seriju 5 toliko i toliko. A to nije dovoljno da se opstane samostalno i nezavisno na trzistu. Dakle moraju se pronaci novi kupci. Mislis li da bi brend bio vise sacuvan da ih otkupi VAG grupa ili neko drugi?
To sto ti pricas moglo bi da ima smisla da su izbacili seriju 3 sa FWD pogonom i da se vozi losije od predhodne, ovako, prvi FWD BMW je sam povod za ogorcene duse i hejtere da pokusaju da se cuje njihov glas...

Autor toma 18 Feb 2014, 21:51

Žestoko bih se protivio tome da kola koja su izgradila brend kao i ljudi koje razume kako se brend izgradio, postaju nerelevantni kako vreme prolazi. Tako se ne gradi ikona. Zapravo, upravo tako brend gubi sjaj! Pogledajte samo šta se dešava u "Pežou", koji bez svog glavnog inženjera za oslanjanja više ne razume kako da napravi automobil nalik onima koji su ga činili slavnim (504, 205 GTi, 306 GTi-6, 106 Rallye).

Pre 15 godina sam imao E46 323i. Taj auto, gde god da je, dan danas je više nego relevantan. Ko kaže drugačije, neka mi objasni zašto ... i neka primeti da je "kadilak ats" ovih dana doživeo renesansu upravo zato što se trudi da vrati ono što je činilo ovaj auto posebnim. Osećaj pri volanu je bio fascinacija. Kočnice, menjač, ležanje ... sve bukvalno kao da je krojeno prema vozaču. Volim da tražim mane, jednu koju sam mu našao je što je bio malo tesan pozadi. To ... i priznajem da nije bio prilagođen mom stilo vožnje ... nemačka automobila traže od vozača da se on njima prilagodi. Kada sam to shvatio i prepustio se njemu, naučio me je da budem bolji vozač. Zahvalan sam mu na tome.

Imaš sam tu sreću da dosta vremena provedem sa svim modelima BMW-a i Land Rover-a u to vreme. Svi, sem možda "freelander", bili su ikone svojih segmenata, ikone kakve ovaj MPV po svojoj prirodi ne može da bude.

M5 u to vreme je danas više nego relevantan auto - posebno kada sam sa njime otišao na Limerock u Connecticut, pa onda ga vozio nazad u teškoj saobraćajnoj gužvi. Auto se ponašao besprekorno, jedan minut je skoro trkački, drugi minut je miran, docilan ... dan danas je redak taj auto koji tako sofisticirano to ume (setim se "folksvagena korada" ...) Ta osobina, recimo, je danas veoma relevantna. Nije lako napraviti takav kompromis, od entuzijasta se recimo već čuje po netu da "petica" ne pruža dovoljan osećaj, da je previše prefinjen ...

Ponovo izlazim iz teme. Poenta je da firma mora prvenstveno da razume razloge za sopstveni uspeh. Firma koja ne zna koje nove tehnologije mu pripadaju i koje ne, nalazi se u položaju da se toliko zaljubi u tehnologiju da ne može da sačuva svoj šarm (jedan primer, "Kadilak" u osamdesetim godinama). "Technology for technology's sake" nije strategija, već put u propast.

Još nigde nisam pročitao zašto ovo nije moglo da se izvodi pod "MINI"-jem, ili već "Glas", ili ...

Ovaj MPV ne može da bude "The Ultimate Driving Machine". Ne može ni da bude "The Ultimate MPV", ima više proizvođača koja tu umeju da rade za manje novca. Dakle, nije trebao da bude BMW.

Takođe ne razumem koje veze karbon fiber ima sa MPV-om. Da, BMW je uložio dve milijardi dolara (čini mi se). Da, isplatiće se. Kako od toga dolazimo do porodičnog (i čeličnog) prostora za urbane mame?

Autor CaMIRO 18 Feb 2014, 22:19

@bmw
Uopste mene to ne pogadja. Moze on o tome do sutra :))
Bmw je usao da se takmici sa Citroenom, Renoom, Pezoom, Fordom itd. Audi barem dotle jos nije dosao, ali ucice i oni u ovu klasu sigurno cisto da dohvate i on neki deo kolaca.
Jes, jes, ima A1 ali daleko je on od ostalih predstavnika malih automobila najvise cenom. 100 puta sam rekao, jeste A1 15, 16.000e, ali automobili te klase kostaju 7, 8 i 9000. Tako da taj A1 uopste nije jeftin. Kao sto kazu Porse ima auto od 50.000, jeste, ima...Ali cak i premijumi u toj klasi kostaju 35.000e, tako da taj auto ovako na oko i za brend kao sto je Porse deluje jeftino, ali kad pogledas da imas od premijuma u toj klasi za 35.000e, vidis da taj Porse onda uopste nije jeftin. To se tako gleda, barem tako mislim.
I nemoj da zaboravis da sam sam vozac BMW-a! A, ti kazi sta ti vozis.
Najgori potezi po menu su taj i3 i sada ovo, takodje izgledom nisam odusevljen ni serijom 1. Ali je i ova serija 1 maneken npr za onu Bmw 3 Compact iz 2000 i neke. To je mozda i najruzniji Bmw ikad uz prvi X3.

Autor dusan 18 Feb 2014, 22:54

dusan,tebi samo pomenem cinjenicu da su manji audi modeli prepakovane folcike i odma ispadas iz seme i nemas nikakvo pravo posle toga nikome nista da prebacujes :)))
ali znajuci tvoju "objektivnost" ne vredi tebi nista pricati i bilo kakve argumente ti davati.
nego navikavaj se polako da tvoj voljeni audi ide na 3 mesto,koje mu je realno uvek i pripadalo.

Autor bmw series 8 18 Feb 2014, 23:54

"Uopste mene to ne pogadja. Moze on o tome do sutra :))"
dusan,ovom si recenicom sve rekao.moze bilo ko da prica koliko oce i sta oce,ja teram svoje:)

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 00:00

dusan
Prvo, ako gledas cenu, pa kazes A1 je skuplji od slicnih automobila, zasto onda ne kazes i da ce ovaj 2at biti toliko skuplji od slicnih automobila. Drugo, sa ovakvim motorima, dizajnom, kvalitetom, nece 2at biti nikad u utakmici sa citroenom, pezoom i sl. U toj klasi vec postoji B klasa, koja je najslicnija po dimenzijama. Osim toga, enterijer 2at je za dve svetlosne godine ispred pomenutih brendova. Nego, zasto medju tim brendovima nisi spomenuo VW. Audi jeste VW, i izbacice oni i Sharana sa koznim sedistima. Sto se tice Macana i njegovih 50-tak hiljada evra cene, opet gledas na svet nekim svojim filtriranim naocarima. X3 sa 3.0d motorom je u Nemackoj 50.300 evra (pocetna cena). O kakvih ti 35 hiljada govoris. O 18d motoru.
A1 nema sta da trazi pored MINI-ja. A kad se takav auto sa BMW znakom pojavi, tek ces onda videti sta je premijum mini auto. Mada, ako pogledas novi MINI mozes to vec sada da vidis.

Autor toma 19 Feb 2014, 00:02

Rekao jednom direktor BMW-a u Americi ... “We are one of the few brands in the U.S. where sons want to drive what their fathers drive.”

Kako sada prilagoditi ovo?

A za teoriju da istorija nije bitna, da za BMW ne treba da bude bitno kako se brend izgradio ... pa evo da čujemo od samog BMW-a koliko je to tačno.
https://www.youtube.com/watch?v=YCR6rw1NZGs

To što se oba vozila zovu "2 series" je posebna uvreda.

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 01:57

Prosto ne razumem kako ce neko moci da da pare za ovaj kombic pored toliko boljih opcija kod bmw-a, pa cak i onih gt ili kako vec rugoba.

@toma
Spominjao sam ti vec da je drugarica videla x7, previse je bio zamaskiran da bi mi rekla bilo sta oko izgleda osim da je ogroman. Tako da znas da se vec uveliko testira, iako si tvrdio da se ni sa finalnim dizajnom nije zavrsilo.

Autor Bati 19 Feb 2014, 02:27

Prvo, postojao je koncept na Sajmu u LA. I imali su par prezentaciaj pre toga koje su objasnjavale gde idu sa ovom platformom.

Ono sto ljudi nikako da shvate je... Da, BMW ima odlicnu voznu dinamiku... 70 odsto ljudi to ne zanima. Oni samo zele lep udoban pouzdan auto. Ovaj ce verovatno biti sve to... pritom konkurenciju nema, enterijer je ubedljivo najbolji u klasi (majko bozja na sta lici Mercedes, kao kineska kopija).

C4 picasso deluje odlicno, ali je BMW definitivno nolji automobil, ali zato i dosta skuplji.

Trziste je njegovo.

Autor Fordovac 19 Feb 2014, 02:30

@bmw
Ispadnem iz seme?
Kad sam ja osporavao to da su A1 i A3 ustvari bolje 'Folcike'?
A, tu cak nista i ne fali posto je Golf br.1 u svojoj klasi, kao i Polo. Kvalitetni automobili, barem to kaze i prodaja...
@toma
Nisam ni rekao da Audi nece izbaciti ovako nesto. Vec sam rekao da hoce, sto da ne uzmu i oni deo kolaca ;)
Uopste Macana nisam ni pominjao :)) Ali ako vec pominjes taj sa 3.0d motorom opet je solidno jeftiniji od osnovnog Macana koji kosta 58.000. Ali tu imas i X3 od 37.000...
Opet mozemo da poredimo i manje sportiste tipa Z4 i Cayman. Z4 ti krece od 34.000, a Cayman od 50.000. Jeste, ima Z4 i od 58.000, ali to prodaju toliko da izbrojis na prstima :))
P.S
Ima Cayman i od 65.000 :))
Nemoj ko Pit da pocnes da poredis Bmw sa Porseom, kao on Mercedes :))

Autor dusan 19 Feb 2014, 02:44

Bati
nikako da mi odgovoris gde je videla maskirani X7. Ne kazem da je nemoguce, ali do sada bi se pojavili spijunske slike maskiranog prototipa.
Cuo sam da ce na sajmu u Pekingu u aprilu da predstave koncept nekog novog luksuznog modela, mozda bude x7.
Koje su bolje opcije u BMW-u, ako zelis prostran porodicni auto, kompaktnih dimenzija? Najmanji GT (3GT) dugacak je kao petica, tj. pola metara je duzi od ovog 2at. Upravo je to poenta, da se sa RWD ne moze napraviti ovako kompaktan auto a da bude tako prostran i praktican. Ne znam da li si procitao tekst na autobild.de, gde kazu da je prostor na zadnjoj klupi kada se pomeri maksimalno u nazad, skoro kao u seriji 7.

Autor toma 19 Feb 2014, 02:58

@toma
Vec sam ti rekao u krugu fabrike u Minhenu.
Kako se kupuje ovaj kombic, udjes u salon i kazes hocu ultimativnu vozacku masinu ali da je kombi, da je prednji pogon i ostale gluposti. Pa onda ispada da je Citroen ili ko je vec rodonacelnik ove klase davno izmislio ultimativnu vozacku masinu.

Autor Bati 19 Feb 2014, 03:05

Poenta je da ovaj kombic nikako ne sme da nosi bmw znak, ma koliko dobar prednji pogon on imao.

Autor Bati 19 Feb 2014, 03:08

bati
kad bi se ultimativna vozacka masina ogledala po eksterijeru onda je i sve ostale BMW modele neko predstavio pre njega.
Da li je x5 ultimativna vozacka masina? Definisi ultimativnu vozacku masinu?
Ja to definisem kao najbolji vozacki osecaj u svojoj klasi. Jer da nije tako onda bi samo seria 3, ili preciznije M3 mogao da bude ultimativna vozacka masina, bas kao sto bi samo S klasa mogla da bude Mercedes.

Autor toma 19 Feb 2014, 09:36

sad gledam ovaj link i zakljucak je da samo budala ne bi izbacila seriju 2 at:
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/neuzulassungen-2013-die-beliebtesten-autos-in-deutschland-7968326.html?fotoshow_item=38#fotoshow_item=34
lako je kritikovati kao fan,ali treba se staviti na mesto ljudi koji vode BMW i sve je jasno kao dan.
upravo zbog ove klase BMW nije najprodavaniji na domacem trzistu.
posle svega,svih losih i dobrih strana,rasprava,jeste,nije,bla,bla,bla:BRAVO BMW.
sad jedan ispod klasicne serije 1 da se uzme i od 4radionice udeo trzista od kantice a1.kakav bi BMW bio ako ne prihvati izazov :)

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 11:10

@bmw
I tada ce taman biti prvi u Nemackoj? Kada izbace nesto kao A1? A, sta ako su A3, Q5, A4 i A6 prodavaniji od njega u Nemackoj? :))

Autor dusan 19 Feb 2014, 11:39

Brend "Mercedes" se definiše ne toliko po luksuzu koliko po obećanje vrhunskog kvaliteta i trajnost. Zato "Mercedes" bez straha može da stavi svoj logotip na komercijalnom vozilu, a (recimo) BMW, koji je stekao slavu kao sportska alternativa "Mercedesu", nikada to ne bi mogao.

X5 je bio uzdignuti "serija 5" karavan, koji je kao takav autentično predstavljao novitet u novoj klasi automobila.

Ovaj MPV je mnogo teži kompromis ... kakav BMW ranije nije pravio. Poriče sopstvenu reč, godinama se i reklamama hvalio da nikada ne bi ovako nešto napravio. Predstavlja njegov (kasni) ulazak u segmentu koja mu ne pripada, segment gde je praktičnost bitna i gde će da se kolje sa brendovima koja mu ranije nisu bila konkurencija.

Inače, reč "ultimate" ne ide sa frazom "u svojoj klasi".

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 11:41

imas odgovor na drugoj temi.tj linkove prodaje u nemackoj.pa vidi gde su a4 i a6:)))

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 12:47

audi a6 i a7 40.000. serija 5 sama 44.000.serija 3 daleko ispred a4 u nemackoj.
otvori ovaj link sto sam postavio na ovoj temi i listaj slike.ne pricaj napamet.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 13:10

camiro,to su neke tvoje definicije i to je kako je nekad bilo.sad su se svi upustili u sve,tako da...
trziste ce pokazati da li je ovo bio dobar potez BMW-a ili ne.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 13:31

Trziste je dinamicno i menja se. Ako mu se ne prilagodis, pojede te. A niko ne zeli da bude pojeden. CaMIRO se ko pijan plota drzi nekih teorija iz 90-tih godina, i sto je najgore smara nevidjeno. Pokusava da nam proda nesto sto je vazilo u vreme kad je BMW prodavao 300.000 - 500.000 hiljada vozila godisnje, i kada je veliki broj tih kupaca spadao u entuzijaste. Danas, kada neko ko proda manje od milion automobila godisnje ne moze da opstane samostalno, ta njegova prica je jedna obicna floskula, i nista vise.

Autor toma 19 Feb 2014, 15:32

Ovo nije prilagođavanje. Ovo je prostituisanje.

Drugo, i dalje niko nije odgovorio zašto je ovo moralo da bude BMW, a ne MINI, "Glas", već neki drugi brend koji bi BMW-u svakako davao novac.

Ne sumnjam da će se prva generacija ovog sklopa prodavati kao alva. Ali dok se ova generacija BMW menadžera raduju, iduće generacije će da kukaju.

Inače mi nisu najjasniji kvazi-entuzijasti koji brane kancelarijsko osoblje umesto brend.

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 15:52

Uz dužno poštovanje prema svemu što je rečeno, ja ne razumem u čemu je „praktičan problem“ koji je doveo do ovolike diskusije? Kada bih birao kola te vrste ( a potencijalno možda gadjam ), baš me nije briga da li je tu neko nekoga kopirao i/ili kako se to vozilo uklapa u tradiciju tog brenda. Više bi me, izmedju ostalog, interesovalo da li će taj BMW da ima spare tyre ( kao što ga carens nema ) ili je primenjeno neko drugo „savremeno tehničko rešenje“...

Autor moron 19 Feb 2014, 16:22

dusan
BMW sa 2AT u Nemackoj stize Audija, a verovatno i Mercedesa, vec ove godine.

Autor toma 19 Feb 2014, 16:27

od koga da branimo brend?
mnogi se "prostituisu" i mnogo vise,kupuju najbitnije stvari u autu od drugih,cak i dusan priznaje da je 4radionice prepakovana folcika,ali to nikom nista.pa niko nije nigde ispisao 4o komentara.pogledajte samo posetu teme i bice vam sve jasno.preko 1000. samo vam BMW smeta. vozilo na prednji pogon.cudo nevidjeno.i to koje vozilo?bas ono koje se kupuje da bude prakticno.da ima zadnju vucu,bilo bi u unutrasnjosti neupotrebljivo.i onda ne bi bilo po vasoj volji nego bi pricali drugu pricu.
"Ne sumnjam da će se prva generacija ovog sklopa prodavati kao alva"
hvala.dovidjenja.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 16:35

moron
do tolike diskusije je dovelo to sto je CaMIRO negde nesto procitao (tesko primenjivo u danasnje vreme, neki bilten iz 80-tih) i pokusava da prospe svoju pamet, svima nama. Pravi se da je pametniji od svih, od celokupnog menadzmenta BMW Group-a, .... eto sta je dovelo do rasprave, koju ja naravno napustam (sto se CaMIRA tice).

Autor toma 19 Feb 2014, 16:37

Dakle, ostali prodaju kombije pa može i BMW? Audi prodaje vozilo sa prednjim pogonom pa može i BMW?

To je teza koja se suprotstavlja ozbiljnim marketinškim studijama, pa i onima o samom BMW-u?

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 16:49

camiro,ako kupci zele-da.
90ih bi odgovor bio odrican.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 17:25

Terati brend u segmente gde nikako ne pripada, samo zato što su ostali tamo, nije nikakva strategija - ni 90-tih, n 60-tih, pa ni danas.

Inače ni malo nije tačno da su 90-tih samo entuzijasti vozili BMW-a. Nije tačno ni za 80-tih, kada se u većini slučaja BMW biralo ne zato što je kupac želeo da vozi oštro, već zato što je hteo da ljudi to misle o njemu. Čudi me da postoje entuzijasti ove marke koje ne znaju opšte poznatu istoriju iste.

Entuzijasta valjda ne drži sliku Norberta Reithofera na privesci od ključa, već logo BMW-a. Nema potrebe braniti svaku odluku Reithofera, sem ako neko voli njega više nego marku koju predstavlja.

Ovako, pomene se jedna veoma cenjena knjiga (koju je BMW i podržavao), citira se iz nje ... i odgovor je, pa ta knjiga je stara deset godina, puj, pike ne važi. Svaki dodatan komentar je suvišan.

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 19:23

bas mislim da jeste strategija.
"
kada se u većini slučaja BMW biralo ne zato što je kupac želeo da vozi oštro, već zato što je hteo da ljudi to misle o njemu."
presmesno.odakle ti ovo?iz licnog iskustva?
citaj ti i dalje knjige i uzivaj u njima.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 19:33

To je opšte poznata istorija ekspanzije BMW-a. Automobil entuzijasta iz 60-tih postao je izbor mladih i uspešnih sa berze 80-tih; "young thrusting executives."

Čuo si, valjda, za "yuppies"?

Entuzijasti su naravno davali kredibilnost BMW-ovim tvrdjama da je "The Ultimate Driving Machine". Tako je među opštim narodom postao simbol agresivnosti za kojeg su i sasvim prosečni vozači želeli da se vezuju, kako bi dokazali da su na putu uspeha. 80-tih se, više nego ranije, čovek definisao stvarima koje je posedovao.

Ili želiš da misliš da je svaki kupac BMW-a 80-tim godinama znao šta je zadnji pogon, a danas odjednom nemaju pojma?

Malo istražuj, posebno ako zaista voliš BMW, takođe ako želiš da diskutuješ o marketingu. Više znanja ne škodi.

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 20:10

jos kad bi pricao o sadasnjosti i buducnosti bilo bi super.
od entuzijasta se vise ne zivi.
shvati da danas BMW nije samo serija 3 i lakse ces podneti ovu vest.
previse si u proslosti.

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 20:20

bs8
taj CaMIRO je meni odavno poznat kao BMW-pljuvac, i nije mi jasno zasto se on sada uzjogunio. Nisam siguran da ga razumem. Ne ono sto pise (to su ciste gluposti i vec za koju godinu ce se i sam u to uveriti), vec zasto to pise....sta time zeli da postigne...da "edukuje" tomu ili gagibu ili bs8....

Autor toma 19 Feb 2014, 20:57

Aha.

Danas je BMW mini-MPV,
koji, neki kažu, liči na "Kiju",
preuzet od MINI-ja,
sve sa prednjim pogonom,
ali i sa BMW oznakom.

Ne treba znati bilo šta o BMW-u ni o njegovoj poziciji na tržištu, pa ni o marketingu.

Posebno ne treba čitati knjige, posebno ako su napisane pre prošle godine. Čitanje? To je za prošli vek.

Treba samo verovati da je BMW, ono što kaže njegova PR služba. Svakom prigovoru, odgovoriti sa praznim floskulama o budućnosti i promena tržišta.

Ko se ne slaže, živi u prošlosti.

Živeo drug Reithofer.

Autor CaMIRO 19 Feb 2014, 21:09

da,danas BMW ima mpv.i sta sad?
kao sto rekoh,BMW nije samo 3,5,7(na neciju zalost).
ma isti kija.pljunuti:)))
farovi,stopovi,unutrasnjost...istiiii:)))
sta imas protiv prednjeg pogona u mpv,pa makar to bio i BMW.jok nego ce staviti zadnji.
citaj knjige i uzivaj.
slazi se ti ili ne slazi,tvoja stvar.
jos jednom,odlican potez BMW-a.
naravno ziveo i reithofer,zasto da ne :)

Autor bmw series 8 19 Feb 2014, 21:23

"Treba samo verovati da je BMW, ono što kaže njegova PR služba"

Ma ne, treba samo procitati neki naslov "Ko je koga kopirao?" koji je neko nepotpisan ba b92.net ili gde vec napisao, i nije vazno sto naslov nema veze sa zivotom, vazno je da ga je neko ko je nacitan i pametan i razmislja svojom glavom procitao i sada pala*udi tri dana. Tako je. Vazno je razmisljati svojom glavom. A ne glavom Raithofera. Ili Krugera.

Autor toma 19 Feb 2014, 21:48

Nije ovo neko novo vreme, već greška u kodu.

Kako drugačije objasniti samodeklarisanog entuzijastu koji ne ume kritično da razmišlja o odlukama fabrike i koji više zna o protivniku na internetu nego o brendu kojeg tobože voli?

Autor CaMIRO 20 Feb 2014, 09:38

CaMIRO
Tebe su ljudi iz BMW-a ozbiljno zavrnuli u necemu cim ih ovako "castis sa pohvalama"..
Nije sporno tvoje negativno razmisljanje o BMW&MPV vozilima,ali iskreno udavio se na ovoj temi..
PozZ

Meni se svidja ovaj automobil.. Da li bi ga kupio da je takva situacija.. Tesko..

toma
Od koliko ce poceti u evricima?

Autor Panchev9 20 Feb 2014, 14:25