
Kragujevački Fiat 500L je zvanično počeo da se prodaje u SAD-u i Kanadi u junu prošle godine i ako vas zanima kako je prošla njegova prodaja u tim zemljama tokom 2013. odgovor sledi u nastavku.
Dakle, u SAD-u su tokom 2013. plasirana ukupno 7.402 primerka Fiata 500L, a u Kanadi 899 komada.
Najbolja prodaja u SAD-u je zabeležena u decembru kada je plasiran 1.421 primerak 500L, a u Kanadi u avgustu sa prodatih 220 komada.

Što se tiče prodaje u januaru 2014., u SAD-u je Fiat 500L našao 729 kupaca, a u Kanadi 113.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Evo:
http://www.goodcarbadcar.net/2013/07/fiat-500l-sales-figures-usa-canada.html
Nije 500L potpuno kriv što je "Fijat" u generalnom promašio u Americi.
Setim se MINI-ja, koji je uložio godinu dana u svoju (vrlo kreativnu) promociju, pre nego što je u Americi poslao ijedan automobil.
Za razliku od "Fijata", koji se samo pojavio i očekivao da će svim ljubiteljima kapućina da proda automobil ... i to u brojevima upola koliko je MINI.
Koliko se sećam, Markijone nikad nije ni objasnio kako je došao do te cifre.
Potpuno neozbiljno.
2012. godina - 55.600 komada. 78.7% prodatih automobila je na teritoriji USA. Sve model Fiat 500.
2013. godina - 55.405 komada. 78.04% te prodaje je USA. Od Juna meseca 2013. u prodaji je i 500L.
Fiat 500L se u severnoj Americi prodaje tek punih 7 meseci.
U prva tri meseca prodaje modela 500 prodato ih je ukupno 3.141. U prva tri meseca prodaje modela 500L prodato ih je ukupno 2.717 komada. Ja bih rekao da su to potpuno uporedivi startovi prodaje.
Inače, sa takvim svojevremenim startom prodaje, Fiat 500 je kasnije prešišao MINI...
Da, zaboravih da napišem "u prvoj godini". Velika se prašina bila digla oko lansiranja "Fijata" i oko njegovih očekivanja. Mnogi su ga poređivali sa MINI-jom jer je to prvi uspešan premijum hečbek u Americi.
Napravio sam i grešku, Markijone je zapravo hteo da u prvoj godini proda par komada *više* od MINI-ja - tako je izabrao tu cifru - međutim prodao je upola manje.
Predviđao je prodaju od 50.000 komada u 2011. godini. Međutim, "Fijat" je te godine zapravo prodao 19.769.
Ovo je problematično jer je teže uspeti ako zaribaš na samom početku. Današnje tržište nije zainteresovano da slušaju istu priču dva puta.
2012. je "Fijat" u Americi prodao 43.772 automobila, a 2013. god. 43.236 i pored toga što je pola te godine imao novi model (500L).
Citat: "Demand has stagnated despite the addition of the 500L compact hatchback and more Fiat dealerships than last year".
http://www.autonews.com/article/20131007/RETAIL07/310079959/dealers-fume-as-fiats-u.s.-comeback-stalls
fiat je sam sebi zabrljao situaciju u americi, jer su bili u oblacima. ja sam svratio do fiat dilera da pogledam 500 kad je tek izasao. ali nisu dali test voznju dok im ne dostavis dokaz da si ozbiljan kupac. aloooo covece, ti prodajes fiat od $15,000, ne Ferrari od $300,000. drugi veliki problem - cena je ta fabricka i ne spustamo ni centa, uzmi ili ostavi. ejjj pa u americi i na Mercedes s-class i bmw 7-series dobivas popuste, a mali fiat se uobrazio i hoce da posluju drugacije.
sad je kasno, ljudi su stekli prvu impresiju i povratka nema. sad i na auto shows fiat nudi najvise test voznja od svih kompanija, imaju i dobre popuste, ali vise niko i nece da cuje za fiat.
Pai ovde je bila visoka cena kad se pojavio, pa su posle nekoliko meseci smanjili. Za nas je vaznija prodaja u Evropi a u Americi ako bi isla dobro pravili bi ga i u Meksiku.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/03/08/pocela-proizvodnja-fiata-500-u-meksiku
@B.M.
Sta mislis o izjava sada vec bivseg ministra Radulovica po pitanju crnih strana ugovora sa FIATom..? Budi realan samo :)
https://www.youtube.com/watch?v=72xVtP6p2TY
0:41:00
pa na dalje..
@ CaMIRO
Kada govoriš o godišnjoj cifri od 50.000 komada, red je da kažeš da je to bio plan za celokupno tržište sev. Amerike...dakle, ne samo za USA, nego i Kanada plus Meksiko (u slučaju 500 jer se 500L ne prodaje u Meksiku).
Taj plan je ostvaren sa preko 100% u 2012. i 2013. godini, kao što vidiš iz cifara.
Fiat 500 se počeo prodavati u Americi u martu 2011. godine i taj mesec ih je prodato okruglo 500 komada.
Istina za plasman 500L na tom tržištu je ova 2014. godina jer će upravo ove godine taj model nositi teret većeg dela prodaje. Do sada je to radio model 500.
A, kako to kao ''loš start i time su sebi pokopali situaciju'', a onda u drugoj godini prodaju 2.5 puta više automobila nego u prvoj...u kojoj su eto navodno toliko loše krenuli da tamo nikoga više posle toga ne zanima Fiat...? Pa, ono da...ne zanima ih...2.5 puta ih više ne zanima u odnosu na prvu godinu... :) :) :)
Kao što rekoh, ova 2014. je presudna godina za ocenu tržišnog plasmana modela 500L na tržište severne Amerike.
Ta ocena naravno ništa neće vredeti ako se ne uporedi sa prodajom drugih modela (drugih proizvođača) u toj istoj klasi.
Sama cifra ne vredi ništa, ne govori ništa dok se ne uporedi sa konkurencijom u klasi.
Kao što, kad se poredi u Evropi, vidi se da je 500L najprodavaniji auto u klasi kojoj pripada.
@Neša Da prodaja ide bolje, ide. Trebalo bi, obzirom da sada imaju *dva* različita modela, plus od 2012. 500 Cabrio i Abarth (dakle, ne bih rekao da ide po originalnom planu).
Ne mogu da se složim da broj prodatih automobila sam po sebi ne znači ništa. Da li firma pogodi svoj cilj ili ne, to je mera njegove moći predviđanja, što je vitalan alat za automobilskog proizvođača. Govori ti nešto o njegovoj organizaciji, o njegovom ozbiljnošću.
Govori nešto i o njegovom profitabilnošću. “Krajsler” trenutno vadi “Fijata” finansijski, vidi se i zašto. Primetićeš, recimo, da po KBB-u trenutno dobiješ nazad $2.500 ukoliko kupiš 2013. “fijat 500” (da, imaju ih) i $1.000 ukoliko kupiš isti model iz 2014.
To se desi kada promašiš plan. mile antena je u pravu, tako se radi u Americi, ali to je ipak priličan iznos za auto od $17.000, koji je lansiran pre nepune tri godine.
Verovatno si u pravu da se cilj odnosio na severnu Ameriku, hvala. Svakako su ga dobro promašili u prvoj godini, dobrim delom zbog očajnog marketinga.
@ NemanjaBB
Radulovic blage veze sa ekonomijom. Covek je krimos, i kad tad ce ga uhapsiti. Unistio je Vrsacku pivaru da bi zastitio monopol Hajnekena, Karlsberga i Apatinske pivare. To zna ceo Vrsac!
I sad ja treba njemu da verujem... pa mislim...
Da je ugovor los po Srbiju, prvi bi ga napao Vucic,jer je sklopljen za vreme predhodne vlade.
Ako je i Fiatu mnogo dato, ovde se radi o obrtu od vise milijardi vrednosti delova i automobila, sto moraju doci i otici iz Kragujevca. Stotine kamiona i slepera svakog dana. I onda neko pita, sta ce im put? Plus sto FAS mora da javlja komponentasima kuda da salju delove zbog cestih blokada pruga i puteva, sto nema ni u Tanzaniji.