
Mada je aktuelni trend u automobilskoj industriji, pa čak i među luksuznim proizvođačima, povećanje prodaje, skoro po svaku cenu, Ferrari se odlučio na nešto drugačiju strategiju.
Naime, kompanija iz Maranela je odlučila da ograniči broj prodatih jedinica na 7000 godišnje, kako bi povećala ekskluzivnost svojih modela.
Ferrari je saopštio da je u 2013. godini prodao 6922 automobila, što je u poređenju sa rekordnom 2012, pad od 5,4 odsto. Uprkos manjoj prodaji, zarada je skočila za 5 odsto - 2,3 milijarde evra, kao i neto profit (5,4 odsto) na 246 miliona evra. Kompanija je prošlu godinu završila sa 1,36 milijardi evra na računu, što je najveći iznosi u istoriji Ferrarija.
Ako se pitate kako je Ferrari uspeo da zaradi s manje prodatih automobila, istovremeno ulažući nova sredstva u razvoj, postoji više razloga za to. Veći deo rasta je obezbeđen kroz povećanje programa personalizacije modela, poput divizije zadužene za specijalne projekte. Saopšteno je da svaki od automobila prodatih u 2013. godini ima neki lični pečat, a takve personalizacije su poprilično skupe.
Takođe, tokom prošle godine, Ferrarijeva divizija koja se bavi restauracijom modela, Ferrari Clasiche, kao i Corse Clineti trkački program su bili vrlo aktivni. Tu je i zarada od 54 miliona evra, ostvarena zahvaljujući tematskom zabavnom parku posvećenom italijanskom brendu.
Uprkos manjoj prodaji, Ferrari i dalje veliku pažnju posvećuju najlojalnijim tržištima. Sjedinjene Države su najveće Ferrarijevo pojedinačno tržište, na kojem je prošle godine prodato 9 odsto više automobila (2035 jedinica), što je novi rekord. Kina je druga sa 700, dok je Velika Britanija treća, sa 677 prodatih jedinica.
Preuzeto sa Autoportal.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari
Po meni greše što ne prodaju koliko ima kupaca.
Primer LaFerrarija, imaju 1000 kupaca do sad, a samo 499 će da naprave.
Zašto ne napraviti i za ostale zainteresovane kad ima potražnje.
A prodali bi i preko 1000 kom, kad već u startu imaju toliko kupaca. Za njegov životni vek, vrv bi otišlo 1500 kom možda i više.
Jaka stvar da li je 6922 ili 7 i kusur hiljada. Sad će baš to da utiče na ekskluzivu, glupost...
Bolje da prodaju više, a da ne prave kompromise tipa SUV, shooting brake itd.
Baš je velika cifra na svet, da li će negde da ima jedan ili dva komada, kad se rasporede po svetu. Limitirana serija je kad ima 5 komada recimo, a ovako kad ih ima 500, zašto ne bi hiljadu.
Samo tu gube potencijalnih 600 + miliona e. Oni sad kao drže neki veštački nivo, koga to zanima, samo su u minusu.
Da nema Fiata da ih finansira, pitanje je kako bi im bilo.
Još troškovi za F1. A to da li ima 500 LaFerrarija, ili više, na to se pale samo kompleksaši. I ne razumem zašto ove koji nisu limitirana serija, što njih štroje u prodaji ?
Imaš još 500 ljudi koji oće da ti isplate 1,2 mil e za LFR i ti nećeš, budale...
Čim je više od jednog, znači ima ga i Pera i Mika i Žika.
E sad da li će da ga ima još i neki tamo u nekoj drugoj zemlji, baš je važno...
Pretpostavljam da će se javiti oni koji će reći kako je ovo super, ali na svet da li ima 500 ili 1000 kom, kakve veze ima. Ako nije unikat, ili neka manja serija, tipa Paganija, isto ti dodje 500 ili 1000 kom.
Mada ponavljam, limitirane serije koje pravi Lambo su čista prevara, samo promene školjku i tresnu cenu, mada ima pacijenata koji su spremni i to da plate. Cena nije bitna za lečenje kompleksa.
A već limitirana serija tipa ovog automobila, koja ima smisla, opravdava jaku cenu.
Pagani takodje opravdava cenu, jer je vrhunac izrade, posvećenosti, umetničko delo.
Ali zato za prepakovani Murcielago ( Reventon ) ili još gore Veneno ( Aventador ) dati milion odnosno tri, to je suludo.
Pritom je Aventador daleko lepši od onog cirkusa, ali 3 milke i da kažeš da jedini imaš "u selo" ( globalno ), za nekog je dovoljan razlog.
Nema veze što je tehnologija od 255 000, koliko je Ave.
Prepakuj eksterijer samo, u ovom slučaju nagrdi i lupi cenu besmislenu, pacijenata uvek ima... Kod Reventona jedino šta su promenili sem eksterijera je instrument tabla. Tako da je skuplji za eksterijer + to, onda ok.
Da je skuplji recimo 150 soma max, ispod pola milke da košta pa kome se svidja nek izvoli.
Ovako prepakuju ti Murcielago po ceni daleko bržih i naprednijih automobila.
Ili Veneno koji je za LFR ili P1 topovsko meso, ali skuplji 3 puta.
Besmisleno.