
Kako prenosi Tanjug, češki proizvođač automobila Škoda auto imao je prošle godine 22,9 odsto niži neto profit nego 2012, od 11,8 milijardi kruna (430,65 miliona evra).
Prihodi su povećani 2,2 odsto, na 268,5 milijardi kruna (9,7 milijardi evra), rekli su predstavnici firme na konferenciji za novinare, prenosi ČTK.
Iza pada profita stoje visoke investicije u razvoj novih modela i pad prodaje na nekim tržištima. Kompanija je prošle godine prodala 920.800 vozila, što je godišnji pad od dva odsto.
Škoda bi trebalo da za prošlu i ovu godinu, matičnom koncernu Folksvagen isplati dividendu višu od 200 miliona evra, što odgovara polovini dobiti posle oporezivanja.
Investicije Škode su 2013. dostigle 19,6 milijardi kruna (715 miliona evra), sedam odsto manje nego 2012.
Firma je prošle godine predstavila osam novih ili inoviranih modela i postepeno ih je puštala na tržište.
Škoda u izvozu iz Češke učestvuje sa više od osam odsto.
Najjače tržište je bilo kinesko, gde je prodala 227.000 vozila. U odnosu na 2012. to je pad od skoro 9.000 automobila. U zapadnoj Evropi je prodato tri odsto više vozila – 369.600.
Najprodavaniji model je ponovo bila „oktavija“, sa 360.000 vozila. Pad od 12,2 odsto u odnosu na 2012. godinu je izazavan prelaskom na novu generaciju vozila, objasnili su predstavnici Škode.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
Šta ima Skoda da razvija?? Posao Skode je da preprave VW modele, da im smanje cenu i koriste opremu koja je veće otpisana u centru VW-a.
Naravno da je pad prodaje razlog pada akcija, pa se nadam da se dozovu pameti i smanje cene, bar za pola iznosa koliko je model Skode jeftiniji od VW modela.
Tržište je neminovno, a priča VW je isto što i Skoda, ili kako ga oni krste Skoda - simply clever, ne ide po postojećim cenama.
Gledam ove brojeve, ali ne razumem, jer nisam ekonomista...
Ko bi rekao da im je za "neto profit" od 430,65 miliona evre bio potreban "prihod" od 9,7 milijardi evra?
A za jedan drugi evropski brend nedavno ovde beše vest da su prošle godini ostvarili "profit" od 586 miliona evra ( što im je pad profita od 66,5 odsto ), ali uz "prihod" od 40,93 milijardi evra.
pa mi škoda ipak deluje nekako profitabilnija za njene akcionare ( nešto kao što je dačija „zlatna koka za reno“ ).
Da li su škoda modeli baš „zlatni“ i za njene vlasnike, oko toga „dogovora“ nikada neće biti. I jesu i nisu – konačan „rezultat“ ( mišljenje ) uvek zavisi od „formule“ i unapred izabranih parametara ( pa je i samo finalno mišljenje nekako unapred „namešteno“ ).
Pošto je u tekstu pomenuta i oktavija kao pojedinačni naprodavaniji model, po mom „razumevanju“, razlika u ceni škode oktavije i „kvazi pandana“ iz grupacije VW-a (jer pravih „pandana“ i nema ) je manja nego što je „maloprodajna“ cena svega onoga što je sa škode „skinuto“ u odnosu na taj neki drugi model. Odnosno, maloprodajna cena modela škode oktavije bi trebalo da bude manja.
Ali, ako ste spremni na malo manje privlačnu plastiku enterijera ili na odsustvo nekih gedžeta ili elemeneta bezbednosti ( a sve kao elemenata serijske opreme, koje kod škode ipak možete kao opciju da doplatite ), te, ako usporedite šta se u toj „veličini“ ( „dužini“ ), motorizaciji, opremi ( i tehnologiji uopšte ) nudi kod drugih.
A ako hoćeete i „high tech“ elemente, kod škode možete da ih imate i to za novac koji je neuporedivo manji nego kod drugih. Pogledajte koliko košta, npr. „adaptivni tmpomat“ kod oktavije, a koliko je PUTA skuplji kod volva. A, imate li ga kod nekih drugih brendova, čiji bi modeli bili „konkurenti“ oktaviji, makar kao opciju ( da im ime ne pominjem )? Nemate ...
Zbog svega gore čestoi kažem da škoda kod mene izaziva velike protivrečnosti emocija i stavova