home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volvo razvija tehnologiju senzora koja ima za cilj da  omogući automobilu da prepozna svog vlasnika. Uz pomoć sistema koji mogu da otkriju i procene da li je vozač umoran ili dekoncentrisan, buduće generacije automobila biće još bezbednije. Deo sistema je i tehnologija koja otkriva zatvorene oči vozača i detektuje gde vozač zapravo gleda osim na put ispred sebe.

„Ova tehnologija omogućiće vozačima da se još više pouzdaju u svoj automobil jer će da budu spokojni znajući da on može da im pomogne u nepredviđenim situacijama,“ kaže Per Landfors, inženjer Volvo Cars kompanije i šef projekta vezanog za sisteme podrške vozaču.

Postavljanjem senzora na tablu s instrumentima koji prati pravac u kojem vozač skreće pogled, način na koji otvara oči, kao i samu poziciju i ugao držanja glave, mogu da se razviju precizni bezbednosni sistemi koji detektuju stanje vozača i prema njemu usklađuju rad sistema u automobilu. To znači da će automobil omogućiti bezbedan nastavak vožnje bez napuštanja saobraćajne trake ili nekontrolisanog približavanja drugom vozilu u slučaju smanjene pažnje, a tu je i mogućnost buđenja zaspalog vozača.

„S obzirom na to da je automobil sposoban da otkrije vozačevu nepažnju, bezbednosni sistem može  efikasnije da se adaptira. Na primer, sistemi podrške vozaču mogu da se aktiviraju kasnije, ukoliko je vozač fokusiran, ali i ranije ako je pažnja vozača usmerena na nešto drugo,“ objašnjava Per Landfors. Deo tog sistema je i tehnologija koja otkriva sklopljene oči vozača i detektuje u šta vozač zapravo gleda osim u put pred sobom. Neki od postojećih sistema koji mogu da se uključe su Lane Keeping Aid (pomoć pri držanju pravca kretanja), Collision warning with full auto brake (upozorenje na sudar s opcijom automatskog kočenja), te Adaptive Cruise Control with Queue Assist (prilagodljivi tempomat sa sistemom pomoći prilikom vožnje u koloni).

Tehnologija se zasniva na senzoru integrisanom u tablu s instrumentima ispred vozača. Male LED diode osvetljavaju vozača infracrvenim svetlom koje kontroliše senzor. Infracrveno svetlo je potpuno nevidljivo za ljudsko oko, odnosno ne ometa vozača. Senzori za vozača otvaraju brojne druge mogućnosti. Kontrolom pokreta očiju, automobil je u mogućnosti da podesi nivo unutrašnjeg i spoljašnjeg osvetljenja, kako bi se osvetlilo ono u šta vozač zapravo gleda. Automobil je takođe u mogućnosti da podesi sedišta.

„Sve ovo moguće je zahvaljujući senzorima koji prate različite tačke na licu kako bi se vozač identifikovao. Pri tome automobil ne pamti fotografije lica niti obalvlja bilo kakvu kontrolu vozača,“ objašnjava Per Landfors. Tehnologija je već ugrađena u test vozila. Volvo trenutno sprovodi istraživački projekat s partnerima kao što su Chalmers University of Technology i Volvo AB, da bi se vremenom otkrile efikasnije metode detekcije umora i smanjene pažnje. Ova tehnologija još je jedna u nizu inicijativa koje Volvo približavaju cilju da do 2020. godine prozvede vozila u kojima niko ne bi trebalo da pogine ili da bude teško povređen.

Izvor: PR Volvo / Netauto.rs



čitanja : 861



Komentari