
Ruska vlada planira da ograniči državnu nabavku automobila iz uvoza kako bi pomogla proizvođačima koji ih proizvode u Rusiji da prebrode krizu u potražnji.
Prodaja automobila pada u uslovima posustajanja ruske ekonomije i naglog pada kursa rublje, zbog čega rastu troškovi uvoza. Zato mnogi ruski građani odlažu velike kupovine.
Iako su zapadni proizvođači automobila puno uložili u pokretanje proizvodnje u Rusiji u očekivanju jačanja potražnje rastuće ruske srednje klase, mnogi delovi još uvek se nabavljaju u inostranstvu, pa su cene automobila osetljive na fluktuaciju kursa rublje.
Ruski ministar industrije Denis Manturov izjavio je da je vladi dostavljen nacrt odluke o ograničavanju nabavke uvezenih automobila za potrebe državnih institucija i regionalnih vlada, preneo je Interfax.
"Biće doneta i stupiće na snagu u bliskoj budućnosti", izjavio je Manturov.
Dodao je da vlada ne planira neposredno da podrži domaću automobilsku industriju kreditnim podsticajima kao što je bio slučaj 2013.
Ministarstvo je ranije prognoziralo da će se prodaja automobila u Rusiji smanjiti u ovoj godini između 2,8 i 6,5 posto, nakon 5,5-postotnog pada u prošloj godini.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Renault
Los potez, ogranicenje uvoza vodi u izolaciju. Bolje da su dali povoljnosti za kupovinu domacih automobila.
@B.M.
Cenis da je to los potez?
Ovo je odlican potez jer ce tako naterati strane proizvodjace da u Rusiji, ako je smatraju bitnim trzistem a ona to jeste, otvore fabrike odnosno zaposle ljude, i na taj nacin smanje uvoz automobila i naravno imaju vecu dobit u svakom pogledu...
Za B.M. je ovo loš Ruski potez, jer će 500L teže ići u Rusiju.
A neki dan je ostavi komentar kako će Rusija da propadne od sankcija koje nameće EU, SAD i Japan.
Naravno, Rusi su jedva dočekali da uvedu sankcije na strane proizvode. Ranije su bili vezani bilateralnim sporazumima od kojih su imali samo štetu. Ovako, napravite fabriku u Rusiji i OK. Ako gas i naftu nećete, ima ko hoće!
PS
Imaju dva osnovna tipa ulaganja u neku držvu. Ulaganje koje je subvencionisano, kao kod nas recimo i ulaganje gde moraš da platiš da bi ušao, kao Rusko ili Kinesko. Fiat bi davno otišao u Rusiju, mesto Zastave, samo da je to "ulaženje" bilo povoljnije a ne reda milijardu dolara.
Ovako u Kragujevcu im fali samo autoput :) Ma i to ćemo napraviti pa da vidimo što se onda proizvede samo 120 000 fića godišnje, od obećanih 300 000 komada. Izgleda da u Kragujevcu klima ne odgovara. leti vrućina a zimi hladno :)
Sto je lepa ova limuzina na slici!
@mange
nije obecano 300 hiljada 500L, nego je to pun kapacitet fabrike, predvidjen za bar 3 modela!
Uslov za pomoc drzave Fiatu je bilo proizvodnja najmanje 100.000 auta godisnje i zaposljavanje 2500 radnika. A Fiat je to prebacio vec u prvoj godini proizvodnje, 120.000 i 3000 radnika. Znaci uradio je vise nego sto je bio obavezan. Sto se tice kapaciteta, FAS je napravljen za 200.000 sa mogucnoscu prosirenja na 300.000, jer se planira jos jedan nov model.
A Rusi ce pod sankcijama propadati polako ali sigurno, pa ce i ovi sto su napravili fabrike po Rusiji da smanjuju proizvodnju. Tako smo i mi mislili da nam sankcije nista ne mogu. Demagogija. Ne moze se protiv sveta.
@B.M.
Kako to moze Fiat da osigura proizvodnju od 100.000 komada godisnje ako nema npr potraznje na trzistu?
@Orlo
sto ne bi mogao?
Pa Meriva je za citave 4 godine prodata u samo 330 hiljada komada a zna se ko je sad br.1! :)
@carobnjak
Zasto ne bi mogao? Pa zato sto sada oni nemaju prodaju od 100.000 komada... a od prodatog broja 500L vise od polovine ode na italijansko trziste sto govori dosta toga...
Vidi sve je relativno, pre par godina se i Punto prodavao u tri do cetri puta vecem obimu nego sada, Bravo i do devet puta vise, pa i all-cool Panda barem 2 puta vise nego sada... konkurencija radi svoje... ;)