
Situacija na tržištu po pitanju motora mogla bi da se ozbiljno „zakuva“ u budućnosti, jer će proizvođači elitnih i skupocenih automobila imati sve veći uticaj u brendovima iz iste grupacije koji su tržišno pozicionirani ispod njih.
Nakon što je već bilo reči o tome da bi Ferrari mogao razviti neke motore za Alfu, ispostavilo se da slične planove imaju i u Volkswagen grupi. Tako je šef Audijevog odeljenja za istraživanje i razvoj dr.Ulrich Hackenberg u intervjuu za Car & Driver izjavio da Audi trenutno radi na novoj generaciji motora koje će razviti zajedno sa Porscheom. Detalje nije saopštio, ali se pretpostavlja da su u pitanju novi 6-cilindrični i 8-cilindrični motori.
Takođe, u ponudi bi uskoro mogao da se nađe i novi V10 TDI koji je premijeru imao prilikom predstavljanja koncepta Nanuk, ispod čije haube razvija 544KS i 1000 Nm. Međutim, iz vrha Audija još nije došlo zeleno svetlo za njegovu proizvodnju.
U nastavku intervjua Hackenberg je izjavio da će “skoro svi modeli dobiti svoje RS verzije”. Prvi naredni RS verovatno će biti novi RS3, čija se prezentacija očekuje u Parizu naredne jeseni. Za njega je već potvrđeno da će zadržati 5-cilindrični 2.5 TFSI od prošlog modela (kod koga raspolaže sa 340KS i 450 Nm), ali koji bi u novom izdanju mogao da razvija preko 400KS, jer je najavljen i S3 Plus sa 2.0 turbo benzincem i 375KS.
Izvor: Novavozila.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche
@Pit
Hahaha, pa zar ne stoji da zajedno rade na motoru?
Sta fali Audi motoru? Pa ovaj novi 4.0 je razbijac.
dusan
To tek treba da bude.
Za sad su čisto Audijevi, odnosno Folcikini motori.
Pa zar to nije sramota za jedan veliki sportski Porše ?!
Da ima agregate, koji su gotovo najslabiji u konkurenciji.
Aj barem da su uzeli one snažnije agregate, ovako ne sme da se potrka ni sa nekim Audijem koji ima jače srce od Poršea, kao i bmw koji ima bi-turbo, tri-turbo dizele.
Aj da su stavili onaj biturbo 3,0 tdi i V8 4,2 već oni turili 3,0d 245ks. :)))
Ah taj moćni Porše, sila, ne znam kako ih nije sramota.
Valjda bi logično bilo, da Porše ima snažniji agregat od Audija i Folcike.
Pa sve i da nije Poršeov, makar su mogli da uzmu one sa vrha ponude i dorade ih malo, da bi bili jači u Poršeu.
Ovako, totalno nelogično i sramotno.
Odere te lik u Audiju, a ti u "Poršeu". :)))
Al dobro, nije samo motor u pitanju, ti voziš u stvari samo Porše bedž i oklop, platforma je isto Folcikus. :)))
Jedini pravi Porše je 911.
A ovo prepakovani i našminkani Tuareg i Q5. :)))
@Pit
Nisu ti 3.0 Folcikini, vec Audi motori. Vw ti je do 2.0, preko toga se radi u Quattro odeljenju. I taj u Panameri jeste Audi motor, ali nista lose. Da si barem pogledao jedan test cisto da vidis sta kazu o Panameri sa tim motorom, pa i da razumem pljuvacine...A, nisi ali si tu da pljunes? Tako? Prvo pogledaj neki test i videces. Kazu da uopste nema veze taj Porse sa tim motorom i Audi sa tim motorom. Ne ide to isto, ima poboljsanja i rada pa tek ide u Porse. Uopste je dizel bruka da ide u Porse, ali svi ce stici na red. Porse je samo jedan od prvih koji je u to usao, a morao je da ne bi razmisljao o svom postojanju.
Cayenne i Macan jesu 'platforme' Q5 i Tuareg-a, dele iste motore...Ali ti mislis ispod lima je sve isto? Zasto onda Cayenne pobedi Tuarega kako hoces u svim kategorijama, a uzmu ih sa istim motorima? 70% toga ti je npr kod Cayenne-a prepravljeno i poboljsano u odnosu na Tuareg. Ja razumem da si hejter i da ces ti reci za to 'Ma nije, to nije tacno', ali seti se, Mercedes koristi Reno motore u vise svojih modela :D :D :D
dusan
Ti imas problem da razumes napisano. Nigde ja nisam napisao da je taj 3,0 motor los i nepouzdan, vec govorim o performansama !
Valjda Porse zasluzuje vrh ponude a ne osnovu.
Ko je hejter, opste je poznato. Ti hejterom nazivas svakog ko iznosi cinjenice koje se tebi ne svidjaju.
Evo poducio sam te cak i za Veyrona i Folciku, nisi znao. Nisi smeo kasnije da se javis, a napadao si me kako izmisljam.
Kazes makar, u pravi si bio, nisam znao, pogresio sam. Ljudski je gresiti, nece te niko pojesti. : )
Ali ti imas drugu taktiku, tvrdoglavo ignorises cinjenice i teras po svom zamisljenom svetu mastarije. : )))
@Pit
Nije da nisam smeo da se javim, vec sa tobom nema price zato sto ti guras svoje do kraja i kad nije istina i bzvz je ici u pricu i pricu kad neces stati sa necim svojim.
Porse se sam odlucio za taj motor sigurno...Tj sada je u Panameri dizel od 300ks okruglo i stoji 85.000e. Ne znam koji najjaci dizel ima Mercedes kod CLS-a? Ne verujem da imaju neki od 300ks?
dusan
Pa onda demantuj, budi dosledan.
Teraj po svom zanemarujući činjenice.
Je l' i dalje isto tvrdiš za Veyronov motor ili si progledao konačno ?!
Pošto si mene optuživao kako izmišljam, a ja sam ti lepo sve dokumentovao.
Što se Panamere tiče, to je tek sad, ranije su imali slabiji ( najslabiji u klasi msm ). Pa Audi ima jači dizel, 313 ks !
O tome ja i pričam !
Da ne pominjem onaj V8 4,2 od 375ks.
bmw takodje ima jače dizele.
Zar se ne slažeš i nije logično da bi Porše trebao da ih ima ?!
Ili makar da uzme vrh ponude iz Audija.
Mercedes je imao 420cdi, ali ga je izbacio iz ponude, vrv zato što se 350 cdi najčešće bira.
Ali konačno spremaju jače, bilo je najava , novi 3,0 sa preko 300 pa do 400ks.
To im i najviše zameram, ne znam što su čekali do sad.
Ali za razliku od tebe i nekih drugih ovde, ja sam objektivan i neću da besmisleno branim samo zato što je to brend čiji sam fan.