
Kako prenosi Beta, preduzeće Ikarbus započeće redovnu proizvodnju autobusa sa oznakom „mercedes” tek kada budu sklopljeni ugovori sa kupcima. U Ikarbusu su istakli da se razgovara sa mnogim potencijalnim kupcima zainteresovanim za nabavku autobusa koji se sklapaju u saradnji sa nemačkim Mercedesom, ali nisu želeli da otkriju o kojim kompanijama je reč.
„Ikarbus autobuse proizvodi samo sa poznate kupce, što znači da proizvodnja počinje posle sklapanja ugovora o prodaji”, rekli su u Ikarbusu.
Na pitanje agencije Beta zbog čega kasni potpisivanje ugovora sa obrenovačkim prevoznikom Trans-jug o prodaji četiri autobusa pod oznakom „mercedes”, u srpskom proizvođaču autobusa rekli su da se radi o tehničkim razlozima i da se još ne zna kada će ugovor biti potpisan.
Ikarbus je 9. marta predstavio prototip gradskog autobusa proizvedenog u saradnji sa Mercedesom. Reč je o autobusu sa 35 sedišta, predviđenom za ukupno 100 putnika, koji je prilagođen za gradske i prigradske linije, ima „evro pet” motor i košta oko 130.000 evra.
Najavljeno je i da bi za tri do četiri meseca mogla da počne redovna proivodnja tih autobusa, kao i da je to prvi u nizu modela koje Ikarbus i Mercedes planiraju za narednih godinu i po do dve godine.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Beobuild.rs
Srpski "mercedes" nije po propisu?
Ikarbusov autobus sa oznakom "mercedesa" ne zadovoljava Uredbu grada Beograda po kojoj visina poda mora da bude ista celom dužinom.
Iako je još sredinom marta najavljeno potpisivanje ugovora o prodaji četiri" Ikarbusova" autobusa domaćem prevozniku "Trans-jug" iz Obrenovca, do kupoprodaje još uvek nije došlo.
Osim finansijskih problema koje ta kompanija ima, prepreka za potpisivanje ugovora je Uredba grada, po kojoj autobusi sa ovakvim šasijama ne zadovoljavaju definisani kriterijum, jer visina poda autobusa mora da je celom dužinom ista, kaže Zoran Tanasić, član izvršnog odbora lizing kompanije "Lipaks".
Da bi se promenila Uredba treba da se sačeka formiranje gradske vlasti, a zatim održavanje sednice i stavljanje na dnevni red izmene ili donošenje nove uredbe. Za sve ovo potrebno je najmanje tri do četiri meseca, kaže Tanasić.
Zoran Mihajlović, sekretar Saveza samostalnih sindikata Srbije kaže da se o poslu "Ikarbusa" sa "mercedesom" jako malo zna, jer javnost nije upoznata sa ugovorom o saradnji, pa se ne zna da li je "mercedes" spreman da se uključi u privatizaciju "Ikarbusa" ili pak da samo rentira proizvodne kapacitete zemunske fabrike.
"Nisam čuo ni da je 'Ikarbus' pre nego što je krenuo u izradu novog autobusa kupio bilo kakvu opremu, pa mi pomalo čudno zvuči da se prototip pravi dva meseca. Zastava je pre nego što smo krenuli u ozbiljan posao sa "Fijatom" kupila opremu vrednu nekoliko miliona evra, i bez problema smo se uključili u serijsku proizvodnju 'fiata 500L'", rekao je Mihajlović.
Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji Ikarbusa i nemačkog automobilskog giganta, preme najavama iz "Ikarbusa", trebalo je da bude potpisan do kraja marta, ali se to očigledno nije dogodilo. Zbog čega, pokušali smo da saznamo od direktora "Ikarbusa" Aleksandra Vićentića, ali bez uspeha, jer nam nije odgovarao na pozive.
Zemunski proizvođač autobusa već je jednom započinjao istu saradnju s nemačkim gigantom, ali je ona očigledno propala. Tada je ugovorom koji je potpisan 4. juna 1997. godine u Štutgartu, bilo predviđeno da "Mercedes benc" isporučuje šasije sa agregatima i drugu opremu, a da "Ikarbus" montira autobuse koji će nositi znak "Mercedesa". To je potvrdio i Mihajlović. "'Ikarbus' je pre 17 godina potpisao ugovor sa 'Mercedesom' o kooperaciji i tada su proizveli prototipove solo gradskog autobusa i visoko-turističkog autobusa na šasiji Mercedesa, i imali su pravo na'Mercedesovu 'zvezdu', ali samo za tržište Srbije. Doduše tada do proizvodnje veće serije nije došlo, zbog, kako sam čuo, visoke cene autobusa sa 'Mercedesovom' šasijom. Nadam se da se to neće desiti i sa ovim novim modelom", rekao nam je Mihajlović.
Izvor: Privredni pregled