
U sklopu obeležavanja 30 godina od početka proizvodnje jednog od najcenjenijih automobila svih vremena, u BMW-u su se posebno osvrnuli na planiranje modela M5 serije E39.
Često opisivan kao najbolji M5 ikada napravljen, automobil je dugo bio pod znakom pitanja, jer su tadašnji šefovi BMW-a, iz nekih razloga, smatrali da ga uopšte ne treba uvoditi u proizvodni program.

"Svi su bili protiv modela M5 zasnovanog na ovoj generaciji Serije 5, ali moj tadašnji šef Karlheinz Kalbfell nije želeo da odustane. Istomišljenike je pronašao u Carl-Peter Forsteru i dr. Wolfgangu Reitzleu, pa je proizvodnja čudesnog automobila na kraju, ipak, dobila zeleno svetlo", kaže Alexander Hildebrandt.

Nakon donošenja konačne odluke na inženjerima je bilo da odluče koji će motor na najbolji način opravdati magičnu oznaku M5.
Nakon ozbiljnih debata, u kojima su se pominjale i opcije 6-cilindarskih motora sa mehaničkim kompresorom, odlučeno je da će M5 pokretati atmosferski 4,9 litarski V8 motor koji razvija 400KS i 500 Nm obrtnog momenta.
Tako je stvorena automobilska ikona, a oznaka M5 i danas predstavlja vrh automobilskog inženjeringa.
Izvor: Klix.ba
Foto: BMW
@Pit,
Slazem se, buduci youngtimer a onda i zasluzeni klasik. Mozda cak i najlepsi BMW ikada ako se uzmu klasicni ideali lepote kod automobila.
Јесте "бесна" машина али је тешка као туч!! :))
А и без електронике (ове модерне).
За ово возило је неопходан солидан возачки стаж. :)
Сећам се у то време да је Вилијамс Омега била појам спортске лимузине. Мада су се и ове Бенге терале...
Hvala za ovaj clanak!
Moj omiljeni BMW, vrlo moguce i najlepsi ikada.
Poz