
Pireli je specijalno za Audi grupu razvio novu vrstu guma dizajniranih da umanje buku u vozilu, a ovaj sistem nazvan "Pirelli Noise Canceling System" će se prvi put kao deo standardne opreme naći u Audijevim modelima.
Buka koju proizvodi svaka guma prilikom vožnje nastaje vibracijom vazduha koji se sabija prilikom kontakta gume sa asfaltom. Preko točka, vešanja i volana se vibracije prenose u kabinu i proizvode dobro poznatu buku koja posebno može da bude zamarajuća tokom dužih putovanja.
Pirelijev inovativni sistem koristi poliuretanski sunđer unutar gume koji je dizajniran da apsorbuje vibracije i na taj način umanji količinu buke u kabini vozila.
Na ovaj način je nivo buke duplo manji, tj. za 2 do 3 decibela niži nego ranije i omogućava znatno udobniju i prijatniju vožnju.
Pireli tvrdi da su testovi pokazali da prisustvo sunđera u gumi nema nikakve negativne efekte na ponašanje i karakteristike pneumatika, a za sada će se ova tehnologija, u okviru standardne opreme, naći u "audiju RS6" i "RS7".
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi
Kakva je ovo izjava:Na ovaj način je nivo buke duplo manji, tj. za 2 do 3 decibela niži , ovo nije ni priblizno duplom, np nivo buke neke brigston gume iznosi 71db a neki drugi model gume iste marke iznosi 68db. Nikakva inovacija sa tim sundjerim I pireli gumama. Znaci smanjuju se samo za 2 do 3 db smesnoooo.
3dB je tacno duplo manje.
Ono sto nije tacno u ovoj vesti jeste izvor buke koji nastaje kontaktom pneumatika sa podlogom. Ovo sto oni navode u ukupnom sumu ucestvuje sa manje od 5% dok najveci dedo buke pripada mehanickom trenju dve povrsine, a ne vazdusnom pritisku kako to oni navode.
Nelogicno je jos i to da je Pireli sundjerasti pneumatik razvio bas samo za Audi od toliko modela drugih proizvodjca kojima je ovakav pneumatik mnogo potrbniji.
Znas li koliko bi trebala buka da se smanji ukupno np buka gume je 70db, da li ce ova guma imati samo 2, 3 db manje buku? Cist marketin