
„Smart City“ projekat u Grenoblu počinje od oktobra sa „Citélib by Ha:mo“, sistemom iznajmljivanja inovativnih 100% električnih Toyota vozila povezanih sa javnim prevozom
• Gradski prevoz budućnosti postaće stvarnost u oktobru u francuskom gradu Grenoblu, zahvaljujući partnerstvu između grada Grenobla, Grenoble-Alpes Métropole, EDF grupe, Toyote i kompanije Citélib.
• 70 Toyota „i-ROAD“ i „COMOS“ ultra-kompaktnih električnih vozila biće dostupni za korišćenje u cilju promocije konekcije između javnog i privatnog „zelenog“ ličnog prevoza.
• Vozila će moći da se pune na oko 30 stanica za punjenje kojima će upravljati Sodetrel (EDF grupa) i koje će se nalaziti u blizini stajališta javnog prevoza.
• Putnici Grenobla se mogu registrovati putem www.citelib.com za ovaj inovativni servis, koji je nazvan „Citélib by Ha:Mo“. Ovaj servis radiće tri godine u cilju testiranja u stvarnom životu.
Do sada ste čuli mnogo o mehanizmima buduće mobilnosti, pametnim gradovima i ostalim inovativnim idejama koji služi da gradski prevoz učine prijatnijim i dostupnijim u godinama koje dolaze. Medutim, konkretnih primera ima malo i još uvek su daleko od ostvarenja.
Nakon leta, sa pocetkom nove školske godine, ovaj san ce postati stvarnost u Grenoblu i okolini. Time ce grad u francuskim Alpima postati pionir u buducoj mobilnosti.
Oktobra 2014, 70 Toyota i-ROAD i COMOS ultra-kompaktnih električnih vozila i oko 30 stanica za punjenje razvijenih i održvanih od strane EDF-ove podružice Sodetrel, biće spremni za korišćnje u periodu od tri godine, zahvaljujući jedinstvenom partnerstvu izmedu grada i gradske opštine Grenobla, francuske energetske kompanije EDF, japanskog proizvodača automobila Toyota i Citelib-a, lokalnog operatera za iznajmljivanje vozila.
Povezivanjem sa IT infrastrukturom javnog prevoza, ovaj novi način iznajmljivanja vozila će dopuniti ponudu Citelib-a, trenutnog servisa za iznajmljivanje automobila u Grenoblu, tako će omogućiti korisnicima da uzmu jedno od malih električnih vozila na jednoj lokaciji i vrate ga na drugoj. Takode, projekat ima za cilj promociju konekcije izmedu javnog prevoza (tramvaji, autobusi, vozovi) i novog modela lične mobilnosti upotrebom malih vozila, koja ne zahtevaju onoliko prostora koliko zahtevaju konvencionalna vozila. Glavna ideja je omogućiti putnicima da voze prvih i zadnjih nekoliko kilometara svog puta, radi povećanja fleksibilnosti, očuvanja vremena, a u cilju smanjenja saobraćajne gužve i poboljšaۡnja kvaliteta vazduha u centru grada.
Samo zamislite, ponedeljak je ujutru. Napuštate vaš stan na periferiji Grenobla u 7:25, kako biste otišli na posao. Još uvek uspavani hvatate tramvaj do centra grada - oko 20 minuta vožnje. Silazite i čekate autobus još par minuta. Deset minuta kasnije, autobus vas ostavlja pet minuta daleko od posla. Sada je 8:05. Opet kasnite na sastanak koji je zakazan u 8 časova, a niste stigli ni da popijete jutarnju kafu. Ponekad, radi veće fleksibilnosti, krenuli ste automobilom. Vozite do centra grada, ali to znači da morate da krenete još ranije, u 7:15 i nemate garancije da ćete stići na vreme, uzimajući u obzir saobraćajnu gužvu i vreme koje vam je potrebno da biste našl۬i parking mesto. Zvuči poznato?
Sa Citelib by Ha:mo sistemom, recite dovidjenja stresu. Tokom vaše vožnje tramvajem izvadite vaš pametni telefon. Uz pomoć aplikacije, možete videti dostupnost i-ROAD vozila na vašim uobičajenom stajalištu. Sa samo par klikova možete ga rezervisati i platiti. Uz pomoć druge aplikacije možete videti stanje saobraćaja i javnog prevoza, tako da možete da isplanirate najbolju rutu za taj dan.
PR Toyota Srbija
Meni se ovo dopada. Javni prevoz ne volim, taksi ume biti nezgodan, jer pricas telefonom, listas papire, stalno zaboravis nesto.
Ovako, imas vozilo koje je malo i zgodno za kretanje u saobracjaju, mozes da poneses nesto sa sobom, ali bi bilo MNOGO bolje da se moze zakljucati kao sto je slucaj sa Zip car.