home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, vlasnici automobila sa dizel motorima uskoro će za ulazak u uži centar Lonodna morati da plate dodatni porez od oko 10 funti (12,6 evra), ukoliko predlog gradonačelnika, Borisa Džonsona, dobije "zeleno svetlo".

U tom slučaju vozači dizelaša bi na već postojeću dnevnu taksu, koja iznosi 11,5 funti (14,5 evra), plaćali gotovo isto toliku sumu da bi svojim automobilom mogli da uđu u uže gradsko jezgro radnim danom od 7 do 18 časova.

Cilj ovog predloga je da se smanji zagađenje vazduha, koje je u Londonu trenutno iznad propisanih graničnih vrednosti, piše britanski Gardijan.

Džonsonov plan je deo ambicioznog programa borbe protiv zagađenja u Londonu, poznatijem kao "Zona ultra niske emisije štetnih gasova (ULEZ)". Planom je predviđeno da do 2020. godine centralni London postane zona u kojoj je tokom radnog vremena dozvoljeno kretanje isključivo vozilima sa nultom ili minimalnom emisijom štetnih gasova.

"Morate imati porez koji će napraviti razliku. Moramo da poboljšamo kvalitet vazduha", rekao je Džonson i dodao da se o visini dodatne takse još uvek raspravlja.

"Imamo velike probleme sa kvalitetom vazduha u Londonu, poput mnogih drugih velikih gradova širom sveta, imamo ljude koji prerano umiru, i kršimo evropske smernice", zaključio je Džonson.

Od plaćanja dodatne takse, prema njegovim rečima, jedino će biti izuzeta dizel vozila koja ispunjavaju nove evropske standarde, dok će vlasnici automobila sa starijim benzinskim motorima, koji su prvi put registrovani pre 2006. godine, takođe morati da plaćaju ovaj porez.

Vozači automobila za ulazak u uži centar Londona već plaćaju taksu koja je u junu povećana za 15% i koja iznosi 11,5 funti dnevno.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs

Automobili bez vozača na ulicama Velike Britanije od 2015.

Automobilima bez vozača će od januara sledeće godine biti dozvoljen pristup javnim putevima u tri britanska grada, saopštila je danas vlada u Londonu.

Gradovi širom Velike Britanije pozvani su da dostave ponudu kako bi bili domaćini jednog od niza ispitivanja u trajanju od godinu i po dana do tri godine, i za šta će od države dobiti deset miliona funti (12,5 miliona evra), navodi se u saopštenju vlade, a prenosi agencija Frans pres.

Samoupravljajući automobili, koji se kreću uz pomoć sistema senzora i kamera, već su testirani u nekoliko zemalja sveta, poput SAD i Japana, a uskoro će im se priključiti i Švedska.

Predstavljajući najnovije planove vlade, britanski ministar za poslovna pitanja, Vins Kejbl, poručio je da su britanski naučnici i inženjeri ustvari "pioniri" razvoja samoupravaljujućih automobila.

"Zahvaljujući današnjem saopštenju, automobili bez vozača će se na našim ulicama naći za manje od šest meseci, stavljajući nas tako na prvu liniju transformativne tehnologije i otvarajući nove mogućnosti za našu ekonomiju i društvo", izjavio je Kejbl u sedištu Organizacije za razvoj motorne industrije (MIRA) u gradu Nuneatonu, u centralnoj Britaniji.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Google / Volvo



čitanja : 732



Komentari

ako dobro razumem, i benzinci koji nisu barem EURO 5 plaćaće istu dodatnu taksu kao i dizeli koji ne budu barem EURO 6. Jednom rečju, ovo i nema isključivo veze sa dizelima, koliko sa punjenjem budžeta.
A možda bi i naslov ovog članka trebalo da glasi drugačije

Autor moron 30 Jul 2014, 20:34

Mrzelo me je da citam tekst ali ako npr. taksi vozila budu bez vozaca da li ce to automatski znaciti i nizu cenu voznje?

Autor Uros Cuore Sportivo 30 Jul 2014, 22:28

Zašto bi opće htio auto bez vozača,što nije poanta automobila da ga vozim?Ako neću da ga vozim idem taksijem ili javnim gradskim prijevozom.Kao što je James May rekao "Već postoje automobili koji vas voze sami.Nazivaju se taksiji."

Autor Nepoznata Osoba 31 Jul 2014, 08:07