home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Politika, od izvoza automobila „legne” 1,3 milijarde dolara godišnje, ali drugoplasirani izvoznik napravi tri puta manji prihod

Izvoz je jedna od retkih svetlih tačaka u ekonomiji Srbije, ali je ostvareni pomak suviše mali da bi preokrenuo sve negativne trendove. Najviše zato što Srbija, osim „Fijata”, koji jedini izvozi više od milijarde evra godišnje, nema drugog velikog izvoznika. Ali i zbog toga što su u grupi od 100 najvećih izvoznika istovremeno i veliki uvoznici, a među njima samo trećina više izvozi nego što uvozi.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja za „Biznis info grupu” dr Zorana Jeremića i dr Marka Milojevića sa Univerziteta Singidunum, a svi ukazuju samo na jedno – privredu Srbije jedino može da spase veća proizvodnja za izvoz.

„Fijat” je u 2014. godini izvezao za 1,36 milijardi evra, a uvezao je za 929 miliona evra, tako da je sa ostvarenim suficitom od 436 miliona evra i prvi na listi takozvanih neto izvoznika.

Kompletan članak možete pročitati na sajtu Politika.rs



čitanja : 1727



Komentari

FIAT je prošlu godinu završio sa oko 1.3 milijarde evra vrednim izvozom, a ove godine, u prva 3 meseca, sa preko 200 miliona evra. S obzirom na to kakva je i dalje situacija u svetu, u najboljem slučaju FCAS će ovu godinu izgurati sa više od 800 miliona evra vrednog izvoza što je za oko trećinu manje nego prošle godine. Nastavi li i dalje ovakvim tempom, FIAT u Srbiji za 2 godine neće ni postojati, što znači da neće dogurati ni ugovoreni period od 10 godina, a kako je krenulo, vrlo brzo bi moglo da dođe do smene na poziciji najvećeg izvoznika u korist Železare Smederevo.

Autor Zastava 05 Apr 2015, 14:11

A kako to ne objave koliko je Fiat uvezao ???
To se ne našale da urade, a zna se da su brojke uvoz - izvoz jako bliske.

Autor mange 05 Apr 2015, 14:26

@ Zastava, nemate tačne informacije. Nije tačno da je FAS u prva tri meseca izvezao za 200 miliona evra, već zvanični podatak kaže 219,4 miliona za prva DVA meseca ove godine, što je oko 110 miliona mesečno. Ako je slično bilo i u martu, to je oko 330 miliona evra za prva tri meseca. Ako neće biti većih odstupanja, do kraja godine to je 330 miliona x 4= 1,320 milijardi evra.

A Železari Smederevo želim sve najbolje (čiji izvoz je inače za prva dva meseca bio daleko manji od FAS-a i iznosi nepunih 49 miliona evra).

Zvanični podaci za prva dva neseca su objavljeni ovde:

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2015/03/25/fas-najveci-izvoznik-u-prva-dva-meseca

Autor auto 05 Apr 2015, 14:30

@ mange, pa taj podatak imate u članku, ispod tabele: "„Fijat” je u 2014. godini izvezao za 1,36 milijardi evra, a uvezao je za 929 miliona evra, tako da je sa ostvarenim suficitom od 436 miliona evra i prvi na listi takozvanih neto izvoznika."

Autor auto 05 Apr 2015, 14:32

auto
Hvala, nisam pročitao do kraja tekst.
Kakva je to "dodata" vrednost 436 mil evra u Srbiji na Fiatu ???
Od čega to potiče kad se sve uveze?
Kad budem pri kompu, moram pročitati ceo članak u Politici...

Autor mange 05 Apr 2015, 14:44

Malo je opalo verovanje u tu firmu u Kg. To je neki moj licni utisak, srozao se fino u poslednje dve god.

Ne znam sta vi mislite, ali njima fali neki jeftini autic, tipa noviji Punto ili jos manje nesto, ali ne skup kao Fica :)

Autor NemanjaBB 05 Apr 2015, 15:00

Sve sam ovo znao al niste verovali kad sam pisao. Sad imate crno na belo, jedino je Fiat pravi izvoznik kod nas, NIS i Tigar vise uvezu nego sto izvezu, a zajedno nemeju izvoz ni polovinu Fiatovog. Bukvalno nas izvoz je Fiat i ostali. I onda se cudite subvencijama Fiatu, treba ih davati i dalje. Vise bi nam vredeo jos jedan Fitov model, nego jos dva NISa i dva Tigra.

Autor B.M. 05 Apr 2015, 15:42

Ovo je prezentovano kao da Srbija plaća cenu uvoznih materijala i dobija sav profit od prodaje istih.

Autor CaMIRO 05 Apr 2015, 16:57

(pod „prodajom istih“, trebalo je da kažem, prodaje završenog proizvoda)

Autor CaMIRO 05 Apr 2015, 17:00

Naravno kad NE POSTOJI DEVIZNO POSLOVANJE. TI ne mozes da prodas nista u inostranstvu, jer ne mozes da budes placen u dinarima.

Devizno poslovanje.
Devizno poslovanje.
Devizno poslovanje.

Autor Fordovac 05 Apr 2015, 17:24

B.M.
Ti radis za njih, pa znas sve?

Autor NemanjaBB 05 Apr 2015, 17:38

Fas je komplet zamišljen kao neka "finansijska malverzacija".
Bog će ga znati šta rade, kako šta prikazju, koliko izvezu ili uvezu, šta je dodata vrednost u Srbiji, ali jedino je istina gubitak od 42 miliona evra za Srbiju po godini. Ranije je postavljana ta računica od Ministarstva privrede...

Autor mange 05 Apr 2015, 18:56

To onda znaci da manje od trecine vrednosti 500L, vredi onih 60% ili 2/3 (zavisi od izvora lazi) delova koji se "proizvode" u Srbiji (za 500L jel) od opet uvoznih materijala... sto dalje implicira da je realna vrednost delova koji se proizvode kod nas jos manja...
Sav onaj tapacirung, plastika i ostalo... super...

Autor Orlo 05 Apr 2015, 20:03

@Zastava
I ti bi se radovao takvm scenariju? Koji je tvoj problem covece? Sta ti je FAS toliko skrivio kad gajis patolosku mrznju prema toj firmi i iznosis glupost i i odakle ti znas koliko je izvezeno automobila u prva tri meseca kad se to obracunava u kvartalima, tj na svaka 4 meseca? Da nisi direktor prodaje Fijata? Odakle ti samo obraza da pises ove lazi? Auto reaguj.

@ Mange procitaj tekst za promenu pa onda komentarisi. i Ne lupetaj zivota ti. Ladno nisi ni vest procitao a komentarises.
@ Orlo
ti kao mali perica zamisljas ekonomiju. Ako od sirove nafte napravis benzin, taj benzin se tretira kao srpski proizvod iako je napravljen od uvozne nafte. Ako Tigar napravi gumu, to je domaci proizvod, ili ocekujes da pocnemo da gajimo i kaucukovac u Srbiji. Tih 60% komponenti je srpski proizvod. Mozda od uvoznih sirovina, ali je i dalje srpski proizvod.

Autor Sinbad 05 Apr 2015, 22:28

Sinbad
Prekinuo sam da čitam naručene tekstove u vezi FAS-a. Tu izgleda svega ima samo istine ne.
Kažem, Srbija gubi 42 milona € godišnje po godini od posla sa Fiatom.
Meni je to dosta, a podatak je dalo Miinistarstvo privrede.
Vas koji ste ili plaćeni, ili iz nekog sporta botujete na ovim temama, ne konstatujem....

Autor mange 05 Apr 2015, 22:34

@mange
Daj link na sajt Ministarstva gde to pise. Ta vest je potekla iz Informera iz predizborne kampanje SNS-a. Posle su se SNS-ovci izvlacili kako mi njih nismo dobro razumeli.
Samo nemoj opet posle da se vadis kako ni taj tekst eto nisi procitao dokraja. Daj link.

Autor Sinbad 05 Apr 2015, 23:11

Sibad, ti kao "ekonomski stručnjak" evo pa čitaj:
Malo od Dragaša koji predviđa kolaps, a sve što je predvideo tako i bi:
http://www.dragas.biz/fas-fiat-2013/

A evo, ono što tražiŠ:
http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/srbija_lane_samo_na_ime_subvencija_fijatu_isplatila_vise_od_50_miliona_evra.4.html?news_id=282460

I što pominješ SNS ?? Pa oni su na vlasti !? Pa Vučić je pokušao da raskine nepovoljni crni ugovor, al šipak !!! Obezbedio se žabar lepo, samo j epitanje kako će nas bolje opljačkati, raskidom ugovora i plaćanjem odštete ili ovako "jakim izvozom".

Autor mange 05 Apr 2015, 23:32

I taj Fiat što izvozimo rezultat je prošle vlasti a ne Vučića i ostale gomile nesposobnjakovića koji za 3 godine nisu uradili bukvalno NIŠTA pozitivno.

Autor Nitro 06 Apr 2015, 07:48

Srbija kao vlasnik Fijata gubi mozda 42 miliona eura godisnje, ali Srbija kao drzava ne gubi nista, kako to ne kapirate.Kao vlasnik firme, ulaze 40-50 miliona, a dobija trecinu od 10 miliona sto izgleda kao gubitak, ali samo uslovno.Da je kao vlasnik firme sa istim udelom Srbija privatno lice, to bi bio cist gubitak.Medjutim, ako je tacan podatak da je razlika izmedju uvoza i izvoza 426 miliona eura, sta mislite gde je zavrsilo 426 miliona?To je ona razlika izmedju cene uvoza delova, sirovina i dr, i troskova proizvodnje.Od te razlike, ostaje 10 milona dobiti, od kojih Srbiji pripada trecina.Dalje, sve ostalo su troskovi proizvodnje, koji se ogledaju u placanju nasim proizvodjacima delova, energiju, plate radnicima, plate radnicima i dr...Dakle, pored bedne dobiti kao vlasnik firme, Srbija kao drzava i njeni gradjani dobijaju i 416 miliona eura, nije mi jasno kako to ne kapirate.Poenta dobiti Drzave i jeste razlika izmedju uvoza i izvoza, a dobit Srbije kao vlasnika je nesto sasvim drugo.Zamislite da nije vlasnik i da ne daje nikakav novac, a da ta ista firma postoji u potpunom vlasnistvu Fijata.Isplatilo bi im se subvencionisanje Fijata od 50 milona godisnje jer bi drzava dobijala preko 400 miliona eura, ne kao pravni subjekt, vec kao unutrasnje trziste.Ne navijam niti kudim, samo iznosim misljenje zasnovano na prezentovanim cinjenicama ako su istinite.Vucic je pljuvao ceo posao u predizbornoj kampanji i mislite da ne bi nastavio da ga pljuje da misli da drzava nesto gubi u trenucima kad funkcionise na ivici bankrota?Pa skontao je da to nije tacno.Mada su mi i dalje sumnjivi svi ugovori drzave koji imaju nekakvu tajnu.

Autor Bobo 06 Apr 2015, 10:13

Troskovi Fiata su mnogo veci od troskova drzave. Znate li koliko godisnje kosta transport preko 100.000 automobila za Bar? Samo utovar u brod je 15 evra po automobilu. Pa onada delovi iz Italije koji takodje stizu vozom. Utovar, istovar, skladistenje, prevoz, sve to rade nasi radnici. Zatim stotine slepera jer se automobili izvoze i autoputom, ne samo vozom. Samo ti troskovi premasuju subvencije koje daje drzava. Zatim plate za 3000 radnika direktno zaposljenih, plus bruto na te plate koji je veci od samih plata, jer se ne radi o minimalcu vec solidnim platama za nase uslove od preko 40.000. Znaci na tih 40.000 daju jos najmanje 60.000 drzavi. Regres, trinaesta plata, topli obrik. Samo za topli obrok Fiat placa nekoliko miliona evra godisnje, plus preko 100 radnika koji rade u menzi. Centar za obuku, ambulanta i vrtic u krugu fabrike takodje kosta Fiat, ali to je napravljeno da se poboljsaju uslovi radnicima. Pa onda komponentasi koji kod nas rade za Fiat, a ima ih nekoliko samo u Kragujevcu, koji takodje placaju bradnike i sve troskove a nemaju pomoc od drzave. Ako Fiat zaustavi proizvodnju zaustavice i oni. Ima ih jos nekoliko u Srbije koji rade za Fiat i redovno salju delove, znaci zavise od njega. Dovoljno je da fabrika stane samo par meseci i privreda Srbije bi imala velike gubitke. Znaci nije pitanje treba li jojpomagati, vec sta jos mozemo uciniti da povecamo proizvodnju.

Autor B.M. 06 Apr 2015, 12:14

"@Zastava
I ti bi se radovao takvm scenariju? Koji je tvoj problem covece? Sta ti je FAS toliko skrivio kad gajis patolosku mrznju prema toj firmi i iznosis glupost i i odakle ti znas koliko je izvezeno automobila u prva tri meseca kad se to obracunava u kvartalima, tj na svaka 4 meseca? Da nisi direktor prodaje Fijata? Odakle ti samo obraza da pises ove lazi? Auto reaguj."

Kada neko ne beleži nikakav profit još od samog početka poslovanja čak i gubitke i tako godinama, a u međuvremenu i pad prodaje, kao i pad proizvodnje i samim tim rast troškova poslovanja, zatim subvencije bez obzira dali je reč o firmi koja uspešno posluje ili ne beleži nikakav plus, šta bi ti očekivao? Neki pozitivan komentar o FCAS-u? Get real. Ti u startu su krenuli sa pravljenjem dugova jer imaju takav ugovor sa državom Srbijom da faktički ni ne moraju ništa da rade kada iovako ionako lova iz državne kase stiže početkom svake nove godine puta 10 godina. 50 miliona evra poklonjenog novca X 10 godina jednako je veoma jasna računica koliko će novca biti poklonjeno + dugovi koji su takođe ogromni.
To je taj izvoznik broj 1 u Srbiji. Veliki goli car.

FAS, a sada FCAS je veliki dužnik, veći od bilo kog preduzeća u Srbiji.

Nažalost, nije samo FCAS u krizi, već i čitava FIAT grupacija i to i u krizi identiteta pošto FIAT ne zna šta će sa svojim brendovima što smo i mi dobro iskusili na primeru naše Zastave koja nije ni privatizovana, već stavljena na stranu.

Dali je FIAT okončao priču zvanu "Kragujevac - dolina gladi"? Nije, čak je i saučesnik u priči koju bi ja nazvao "Kragujevac - još veća dolina gladi" s obzirom da je sada na evidenciji biroa za zapošljavanje još veći broj ljudi koji su radili u proizvodnji automobila, no ruku na srce, za to nije toliko kriv FIAT koliko su oniiz (bivše) vlasti koji su od domaće autoindustrije napravili još veći slučaj koji zavisi od državnih subvencija kao narkomanski zavisnik od droge.

P.S. Kvartal je četvrt (tri mjeseca), a ne 4 mjeseca. ;)

Sve što sam napisao imaš i u medijima. Ako si tek sad ušao u priču vezanu za uspon i pad FIAT-a u Srbiji onda nije moj problem što nisi upućen.

Autor Zastava 06 Apr 2015, 15:26

B.M.
Opet si izneo neistine.
Da te demantujem.....
Prvo:
Fiat ne plaća plate 3000 radnika, nego to radi Srbija;
Drugo:
Fiat ne plaća transport vozom (ili samo manji deo), nego Srbija. Problem j ebio što su hteli da im Srbija plaća i njihov utovar, pa su počeli da prave problem.

Pogodio si da Fiat plaća topli obrok. Od koga je i to je dosta......

Autor mange 06 Apr 2015, 15:37

Ma da, Srbija placa plate radnicima i transport Fiatu. Daj ne zasmejavaj me, to cak ni onaj sarlatan Dragas nije tvrdio. Zeleznice Srbije imaju nekoliko ugovora o transportu s Fiatom, a radnici ugovor o radu i jasno je da sve to placa Fiat. Bio je i tender za firmu koja ce upravljati vozovima u krugu fabrike, i tu je pobedila jedna privatna firma sa nizom ponudom od zelaznica Srbije. Sto se tice plata Srbija nikad nije dala ni dinar za plate radnicima FCS, i bolje jer subvencije Fiatu stalno kasne i kad bi cekali na njih zatvorili bi fabriku odavno.

Autor B.M. 06 Apr 2015, 16:20

B.M.
Ajde ne pravi se naivan, znaš da je ugovorom do 2018 Srbija daje plate radnicima.

Evo i šta kaže Dragaš o celoj priči:
"Šta je velika opasnost u poslovanju kompanije?

Najveća opasnost je dug kompanije od 1,244 milijarde evra.
Za taj uzet novac se moglo zaposliti u drugim granama privrede 311.000 ljudi, dok u Fabrici automobila Srbija radi svega -3.664 radnika.

Posebno pitanje je – ko će da vrati taj dug?
Kako će kompanija da vrati dugove , kada posle tri godine poslovanja, ima akomulirane gubitke 70 miliona evra?
Nova vest sa svetskih tržišta : FIAT KRAISLER u prvom kvartalu 2013 je ostvario gubitak od 363 miliona evra.

Oprez!
FIAT se ljulja. Ukupne dugove krije."

Autor mange 06 Apr 2015, 16:38

Cak ni vagoni za prevoz automobila nisu nasi, vec ih je Fiat iznajmio od jedne nemacke firme, a imao je ponudu od luke Kopar da dobije vagone dzabe pod uslovom da radi transport automobila preko Kopra. Inace prodaja 500L zadnjih par meseci je preko ocekivanja, sto se ni Talijani nisu nadali.

Autor B.M. 06 Apr 2015, 16:40

B.M.
Jel smatraš da je Srbija još pored plaćenog prevoza trebala i vagone da iznajmi ???

Autor mange 06 Apr 2015, 16:42

@Mange, Jel si ti normalan? Nikakvim ugovorom drzava ne daje plate radnicima FCS je tako nesto moguce po zakonu. Drzava nema para ni da zavrsi put sto je stvarno po ugovoru. Kakav Dragas, citiras tog sarlatana koga niko ne uzima za ozbiljno. On kao zna koliki je dug i sta ce biti s fabrikom? Haha, na ovako glupe konstatacije vise necu odgovarati.

Autor B.M. 06 Apr 2015, 16:49

B.M.
Najbolje bi bilo da nam kažeš po kom osnovu komentarišeš na teme u vezi FAS.
Ili najbolje, to nemoj ni raditi, jer uporno pokušavaš da obmaneš čitaoca.
Osnov, zašto je došao Fiat u srbije je SUBVENCIJA, posebno na plate radnicima, koje u potpunosti do 2018 snosi Srbija. ++++ mnogoooo durugih olakšica.

Autor mange 06 Apr 2015, 16:54

Za Dragasa sam ubedjen da je prevarant i hohstapler.Za plate radnika ne mogu da tvrdim, ali mislim da ih ne isplacuje drzava, to bi bilo katastrofalno.Sve ove godine drzava je na dobitku ukoliko je uvozno-izvozna razlika na strani drzave, a dugovi ne premasuju tu cifru.Dobro je sto je u takvoj situaciji i gomilanje dugova FAS, samo jedna trecina duga Srbije kao vlasnika.Losa strana price je da je nevezano od ovog ugovora, Fijat u debeloj krizi, kako strategijskoj tako i finansijskoj.Pre svega je to proizvod trzisno promasenih modela u koji ubrajam i Fiat 500l, a ubedjen sam da je to i Fijat 500x.Da me pogresno ne razumete, mislim da su to odlicni,ali neisplativi automobili.Jedino su im u 500 i panda trzisni pogoci, svi ostali automobili gomilaju gubitke.Ode li Fijat iz Srbije to bi bio dovoljan udarac da Srbija proglasi bankrot.Tu bi se videlo da je ovaj posao pored svih subvencija drzavi isplativ, ali je i pored subvencija Fijatu neisplativ.Osnovni problem je izbor modela koji se pravi.Iako je subvencija osnov sto je Fijat dosao u Srbiju i to je O.K. dok god su sve subvencije od pocetka i svi troskovi drzave manji od uvozno izvozne razlike u korist izvoza.Ostali nisu hteli da dodju ni sa subvencijom i to nije bez razloga.

Autor Bobo 06 Apr 2015, 22:11

A sad malo iz perspektive stranog investitora. Zašto bi potencijani ON došao u Srbiju? Zbog tržišta?
Vecina koja je na to ciljala vec je došla i malo je tržišnih niša koje nisu zauzete.
Preuzimanje domacih igraca? Ima toga, ali ne u prevelikom broju i to je uglavnom skoro neutralno na rezultat srpske privrede.
Jeftina radna snaga? Možda, ali ima i daleko jeftinije. Vaša bruto placa je poprilicno veca od neto isplata.
Zgodan, ali svakako ne previše bitan faktor. Vaša politicka i ekonomska stabilnost? Ako netko zbog toga izabere Srbiju
u odnosu na susjede iz EU, treba ga strpati u ludnicu. Zbog slobodne trgovine? Ako je do izvoza u EU,
Srbija nema prednost u odnosu na clanice EU-a, pogotovo Rumunjsku i Bugarsku. CEFTA? Dobro tržište za domace igrace,
ali ne previše interesantan za strance, a na tom tržištu imate i vrlo ozbiljne konkurente oko privlacenja stranih investicija.
Rusija? Interesantno, ali ne i presudno. Ako je netko zainteresiran za Rusiju, onda ce otici direktno tamo, ne treba mu Srbija kao posrednik.
A i Rusija je u WTO, stoga nivo carina nije prepreka za izvoz u Rusiju. Sankcije i ostali bakraci su sitna koškanja,
možda ste kratkorocno tu u prednosti spram konkurenata. Ostali ekonomski uvjeti? Recimo blago da niste najpoželjnija udavaca.
Svi faktori zajedno? Za neke vjerojatno dovoljno da budu zainteresirani, ali vecinu toga nude i konkurenti. I zašto onda Srbija?
Recimo licno ja bih se teško odlucio da investiram u Srbiju, a ja ju poznam. Šta je sa onima koji ju ne poznaju, ili ne poznaju dobro?
Imate dobar imidž? A-ha, jako dobar.
Sta je ono što ce prevagnuti kod investitora da izabere Srbiju, a ne BiH, Makedoniju, Bugarsku, Albaniju,
Rumunjsku i sl. Inace borite se vi za investicije i sa cijelom EU, Rusijom i pola Azije i sjevernom Afrikom, da bi ti perspektiva bila jasnija.
Ja cu reci šta je odgovor: S U B V E N C I J E. Svi ih daju i svi ce ih davati. Od besplatnog zemljišta,
oslobadanja poreza i doprinosa do direktnih novcanih subvencija. Svi oni faktori su bitni, ali ovaj je presudan.
Svi ih daju, samo je pitanje koliko.
I nemojte se zavaravati da ih dajete šakom i kapom, ukupne subvencije stranim investitorima koje ste dali ne cine ni
5% ukupnog budžeta RS za 2015. godinu.

Autor Grunf 07 Apr 2015, 12:24

Dali FIAT planira da objavi ugovor potpisan sa vladom Srbije 2008 godine? To bi moglo da razjasni sve. Da ne nagađamo džabe, jer verujem da ni FIAT-u nije u interesu negativna kampanja koja traje protiv te kompanije u Srbiji već pa moglo bi se reći godinama. Objavite ugovor, veća šteta će biti ako svaki mesec se veoma burno raspravlja o vama, cenjena gospodo i FCAS-a (FIAT-a), a država Srbija neka nađe kupca za Zastava Automobile jer investicija na Korman polju bi mogla do dovede do još fabrike automobila veličine one FIAT-ove, s tim da predlažem vlasti da izbegnu subvencije ukoliko eventualni investitor ne bude dao črvste garancije za ugovoreni posao.
Tako bi Srbija imala dve velike fabrike automobila, od kojih ako jedna propadne (što je izvesno, možda čak i sutra), da ne propadnemo skroz i da imamo nešto sa svojim imenom čime ćemo se ponositi kao što se Česi ponose Škodom koja je blizu dostizanja kapaciteta od jednog miliona automobila godišnje, a i rumunska Dacia uspešno ide ka tom cilju. Po čemu smo mi to od ovih gori kada se Zastava (već) izvozila u Nemačku, Veliku Britaniju, SAD, Kanadu, Kinu i druge udaljene krajeve sveta, a danas Škode se kreću ulicama tih zemalja. Nema veze što Zastava faktički još od početka 2009 ne funkcioniše kao brend (kada je sa traka izašla zadnja Zastava, Zastava 10), a od 2011 ni firma. I Saab je bio propao koju godinu pa su nastavili proizvodnju kao da se ništa nije ni desilo. Sem toga, sad je najsavršenije vreme za jeftine automobile. Nađite investitora ili menadžera po uzoru na Železaru. Oživimo Zastavu!!!

Autor Zastava 07 Apr 2015, 15:03

RE: Bobo

Kao da je on jedini koji je pisao o dugovima FIAT-a. Pisali su mnogi mediji, a on se samo nadovezao i prepričao ono o čemu se priča već mesecima, a to je da je FIAT u Srbiji ogroman dužnik i to veći i od preduzeća u resruktuiriranju!

http://facebookreporter.org/2014/12/27/%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0-%D1%84%D0%B8%D0%B0%D1%82-%D0%BE%D0%B4%D0%B5-%D0%B8%D0%B7-%D1%81%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B5-%D0%B4%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B8-%D1%9B%D0%B5-%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2/

RE: Grunf

Subvencije su sasvim uredu ukoliko nekom treba podsticaj da krene napred, da se širi, da se napreduje. Subvencije se najviše koriste u poljoprivredi u kojoj 1 uloženi evro se vraća kao čak 10 evra, dok automobilska industrija nije takva, barem toliki nije prihod na osnovu uloženih sredstava tako da ovoliki uložen iznos novčanih sredstava nije opravdan. Osim toga, FCAS posluje po principu to što su dugovi ogromni, brojke opadaju i posao nije isplativ nema veze, bitno je samo da se radi što je princip koji nikad ne izaže na dobro. Još veća katastrofa od one sa Sartidom n pomolu.

Autor Zastava 07 Apr 2015, 15:32

Haha, "Facebookreporter". @Zastava, pretpostavljam da si klinac inace se nebi brukao da postavljas ovakve linkove. Krajem prosle godine je isto neki nebitan sajt objavio kako se Fiat seli iz Kragujevca za Brazil, u Januaru ove godine. No nijedan ozbiljan sajt nece da objavljuje takve neistine jer time gubi citaoce.

Autor B.M. 07 Apr 2015, 17:59

Postoje velike sanse da 500L izvozimo u Rusiju bez carine:
http://kommersant.ru/doc/2703828

Autor B.M. 08 Apr 2015, 14:47