home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema pisanju američkog magazina Car and Driver, izvršni direktor Aston Martina, Andy Palmer, rekao je da se britanska kompanija intenzivno priprema za proizvodnju Aston Martina koji će pokretati elektro-motor sa 1000KS.

Palmer je rekao da će automobil biti baziran na luksuznom modelu Rapide S, a na tržište bi trebalo da stigne za dve godine. Uz činjenicu da cena aktuelnog modela Rapide S (V12, 550KS) iznosi oko 184.000 evra, očekivana cena njegovog elektro-pokretanog pandana mogla bi da bude oko 276.000 evra.

Poređenja radi, kompanija Tesla svoju trenutno najskuplju verziju električnog automobila (Model S P85D) prodaje za malo više od 110.000 evra, ali u Aston Martinu visoku cenu pravdaju objašnjenjem da se kvalitet materijala i opremljenosti Teslinog automobila neće moći meriti sa onim što će se nuditi uz električni Rapide S.

Kako sada stoje stvari u segmentu luksuznih električnih automobila, Tesla će biti jedini konkurent Aston Martinu. U priči je neko vreme bila i kompanija Fisker koja je, u međuvremenu, proglasila bankrot.

U Aston Martinu su odlučni da stvari oko električnih automobila podignu na znatno viši nivo od sadašnjeg. Deo ideje pod radnim sloganom „elektro-transport sa stilom“ već su pokazali na poslednjem Sajmu automobila u Ženevi, gde su izložili konceptni crossover coupe DBX koji pokreće isključivo elektro-motor.

„Odluka Aston Martina da uđe na tržište električnih automobila podstaknuta je sve strožijim normama o zagađenju okoline, kojima se diktira smanjenje potrošnje goriva. Umesto razvijanja malih motora sa turbo-punjačem, što sada radi većina konkurentskih kompanija, mi ćemo se jednim delom okrenuti prema električnim opcijama“, kaže Palmer.

Dobrostojeći ljubitelji benzinskih pogonskih opcija Aston Martina ne trebaju da brinu. Aston Martin će i dalje proizvoditi vrhunske sportske automobile koje će pokretati V8 i V12 motori. Potvrda svemu je nedavna izjava Andy Palmera da će se u Aston Martinu prilagođavati strogim ekološkim diktatatima, ali da nemaju nameru da se odreknu svog legendarnog V12 motora, a ni ručnog menjača.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Aston Martin



čitanja : 785



Komentari

Proizvodnja elektricnih automobila prema postojecim krireterijumima i standardima je nerentabilna.
Koliko ce potencijalni proizvodjaci biti spremni da po ovakvim okolnostima udju u tu trku zavisi od sposobnosti, ili bolje reci privilegija da se priblize drzavnim investicionim fondovima. Za razliku od Tesle, Fixeru, inace odlicno zamisljenom (i realizovanom) proizvodjacu to nije poslo za rukom.
Ford je ipak mnogo mocnija kompanija, a ni cena od 300.000$ za jedan finalni elektricni proizvod nije za zanemarivanje.

Autor vojvoda 08 Apr 2015, 09:26

@vojvoda

Fixeru? Misliš na Fisker?

Autor MV 08 Apr 2015, 10:39

Ne samo Fiskr. Niz dobro zamisljenih projekata je propalo zbog nemogucnosti pristupa investicionim fondovima. Dobro zamisljen projekat poput Think Globala, malog gradskog automobila je iz istih razloga bankrotirao.

Autor vojvoda 08 Apr 2015, 11:31

Prvi covek Daimlera, Dieter Zetsche je ladno priznao da Mercedes na svakom prodatom primerku b klase Electric Drive ima gubitke.

Ako Mercedes, proizvoljac sa takvom tehnologijom i kapitalom ima gubitak, sta onda ocekivati od drugih?

Autor vojvoda 08 Apr 2015, 11:42

vojvoda
kada je ta klasa u pitanju, nemaju oni nikakavu tehnologiju. Koriste tudju... taj auto nije ni napravljen da bi se prodavao i zaradjivao, vec iz politicnih i marketinskih razloga. Eto, BMW na svakom i3 ima prilicno veliku profitnu marginu.
Gledam prodaju u SAD. Dok se i3 prodaje u otprilike 1000 komada mesecno, B klasa E-cell ide od 100-150....

Autor toma 08 Apr 2015, 12:25

Meni je smesno da vi toliko verujete u Mercedes. Ovako, Mercedes je firma koja je tek od pre koju godinu u plusu i koja reciklira proizvode na sve moguce i nemoguce nacine. Najpametnija stvar koju su oni uradili je da investiraju u marketing, i to je jedini razlog sto su opstali kao premijum proizvodjac iako su godinama imali samo jedan premijum automobil.

Sada, kada su u plusu, moguce je da vidimo dosta pravih noviteta iz Mercedesa.

Ta B klasa... nabili su pola baterije iz tesle ispod sedista... nije to nikakva njihova tehnologija... mada nije ni teslina... ali tesla drzi monopol na tom dizajnu baterija u automobilu jer kupuju velike kolicine itd.

Elektricni automobili ne mogu da opstanu dokle god lobi koji predstavlja tu industriju ne bude jaci od naftnog lobija. Vrlo jednostavno i nema nikakve veze sa brendovima.

Autor Fordovac 08 Apr 2015, 16:20

Koji cirkuzant, ja ne znam jesu li neki teski opijati u pitanju ili neko iz obdanista ima pristup netu. Reci za firmu koja postoji od 1886-e da tek od pre neku godinu posluje u plusu, moze samo takav neki lik. Koliko lupa covek, gotovo svaki komentar mu je besmislen.
Da li je to zbog bombardovanja, zracenje, HAARP, nesto tu ima...

Autor MB 08 Apr 2015, 17:04

@MB
cekao sam tvoju reakciju, no comment... :)
Pozdrav

Autor carobnjak 08 Apr 2015, 17:07

Od Krajsler incidenta do neke 2012me su im bile prilicno teske godine.

Nekih 10ak godina.

Autor Fordovac 08 Apr 2015, 17:37

carobnjak
Ti si strucniji za dijagnozu, ja mogu samo da ustanovim da nesto nije u redu. : )
Iste godine su poceli Coca Cola i Mercedes, valjda ce uci u plus. : )))
Pozz

Autor MB 08 Apr 2015, 17:41

I druga stvar, ne posotji "firma", postoje samo investitori i menadzment. Od njihovih odluka sve zavisi, i flukcuacija trzista.

Odmah je jasno koje su deonice u rastu, a koje u padu i zasto.

Autor Fordovac 08 Apr 2015, 17:42