
Poslednja serija testova Euro NCAP-a je obuhvatila četiri noviteta, odnosno, abecednim redom, modele Fiat 500X, Mazda 2, Renault Espace i Suzuki Vitara.
Fiat 500X je ostvario ukupni rezultat od 4 zvezdice. Konkretnije, u kategoriji bezbednost odraslih je ostvario 86%, u bezbednosti dece 85%, u bezbednosti pešaka 74% i u kategoriji pomoćni sistemi 64% bodova.
Mazda 2 iz segmenta supermini je takođe dobila 4 zvezdice, a u gore pomenutim kategorijama je ostvarila rezultat od, redom, 86%, 78%, 84% i 64%.
Maksimalan rezultat od 5 zvezdica su ostvarila oba preostala automobila, dakle novi Espace i Vitara. Veliki Renaultov MPV je ostvario rezultate od 82% za zaštitu odraslih, 89% za zaštitu dece i 70%, odnosno 80% za zaštitu pešaka i u kategoriji pomoćnih sistema.
S odličnom ocenom može da se pohvali i nova Vitara, a pojedinačno prema kategorijama ostvareni su bodovi od, redom, 89%, 85%, 76% i 75%.
Izvor: Autonet.hr
Od suzukija ne bih očekivao tih osvojenih 5 zvezdica.
A, recimo od mazde 2 bih očekivao, ali šipak.
Ispade na kraju da je fobija kraljica bezbednosti ...
Ni ja nisam ocekivao od Vitare da dobije 5 zvezdica, a od 500X jesam, ali sam se prevario.
Isto tako, nisam ni pomisljao da ce se Espace prevrnuti od udara sa boka, bas sam se iznenadio. Jeste on visok, ali je sve ukupno veliki, pa sam ocekivao da ce bolje apsorbovati taj udar.
A za ovo: Mazda 2 86% zastita odraslih, a Espace 82%, tek nemam komentar!
@ Vlada
Meni je ličio na bočno prevrtanje još od prve fotografije.
Reno ništa nije naučio iz greške sa modelom senik RX4.
Dve omiljene marke Dejdzi da dobiju 4 zvedice a onoliki hejt za ostale koji su dobili isti toliki broj zvezdica... a joj...
Što se prevrtanja Espacea tiče, to i jeste posledica elastičnosti konstrukcije, jer bi idealna apsorpcija bila da se zgužvao a ostao u mestu.U tom slučaju bi svi u kabini bili pobijeni.On se prevrnuo zato što je visok, a dugačak, kod Suzukija je energija apsorbovana okretanjem oko vertikalne ose, pošto udar nije došao u težišni centar vozila, već mu je zadnji deo krenuo brže od prednjeg što je izazvalo veću rotaciju, da je duži zadnji deo kao kod Espacea, verovatno bi težšte automobila bilo pomereno ka nazad i verovatno bi istovremeni jednaki otpor na prednjoj i zadnjoj osovini doveo do okretanja oko horizontalne uzdužne ose.Meni je fascinantno koliko su im konstrukcije elastične kod bočnog udara u stub iz ptičije perspektive, čitavi automobili se prvo savijaju, a zatim vraćaju u prvobitni položaj.