
Kako prenosi Tanjug, vodeći američki proizvođač automobila Dženeral Motors je u prvom ovogodišnjem tromesečju prodao 2,4 miliona automobila širom sveta, što je za dva odsto više u odnosu na isti period prošle godine i rezultat je snažne prodaje u Kini.
„Zamajac koji naš brend beleži u Kini, Sjedinjenim Državama i zapadnoj Evropi je i više nego dovoljan za neutralisanje teških uslova na nekim drugim velikim tržištima, poput Rusije i Brazila“, izjavila je izvršna direktorka GM-a, Meri Bara, a prenosi agencija Frans pres.
Prodaja GM-a u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, porasla je u prva tri meseca ove godine za 9,4 odsto na 961.135 automobila u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Prodaja u SAD, drugom najvećem tržištu GM-a, skočila je za 5,3 odsto, na godišnjem nivou, na ukupno 648.039 vozila.
Sa druge strane, prodaja u Brazilu zabeležila je najlošije rezultate, pa je tako „skliznula“ za 18,2 odsto na 111.924 automobila, dok je prodaja u Evropi pala za 13,6 odsto na 291.582 automobila.
Globalna prodaja GM-ovih vozila marke „ševrolet“ smanjena je za 4,3 odsto na godišnjem nivou, dok je prodaja GM-ovih automobila marke GMC porasla 14,5 odsto, „bjuika“ za 7,6 odsto, i „opela“ za tri odsto.
Prodaja luksuznog GM-ovog brenda „kadilak“ skočila je za 2,5 odsto, zahvaljujući 23-procentnom rastu prodaje u Kini.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Buick