
Volkswagen planira da smanji cenu baterija koje koristi u svojim hibridima i električnim automobilima za čak 66 odsto. Heinz-Jakob Neusser, član upravnog odbora Volkswagena rekao je da je cenu baterija moguće smanjiti izborom samo jedne baterije i korišćenjem iste baterije za sve automobile koje proizvode.
“Imamo jasno razumevanje o baterijama. To znači da svaki član grupe i svaki brend mora da koristi iste baterije, u suprotnom nećemo uspeti sa razvojem”, rekao je Neusser.
Nedugo nakon ovog saopštenja, Audi je objavio da priprema novi električni SUV koji će biti direktna konkurencija Tesli Model X. Cilj je proizvesti SUV-a sa autonomijom od 500 kilometara, ali CEO Audija, Rupert Stadler rekao je da će plug-in hibridi ipak biti važniji u sledećih 10 do 15 godina u odnosu na električne SUV-ove.
U svakom slučaju, ovakve najave bi mogle da označe dodatno unificiranje tehnike korišćene u Volkswagenu. Tako bi se moglo desiti da e-Golf, Cayenne Hybrid i novi Audijev električni SUV imaju praktično iste baterije, ali u drugačijem pakovanju. Sada se, recimo, koriste Panasonicove baterije za kompakte, dok Samsung proizvodi baterije za Passata GTE i za Audijeve električne automobile.
Izvor: Proauto.ba
Render: arhiva Autoblog.rs / Audi