home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Danas.rs

Kragujevac - Nakon tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora, "feragosta", koji se praktikuje u svim Fijatovim fabrikama širom sveta, i u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, u Kragujevcu, u ponedeljak je u punom kapacitetu nastavljena proizvodnja svih verzija modela "fijat 500L". To znači da se u kragujevačkim pogonima ponovo radi danonoćno, u tri smene, tokom kojih sa proizvodnih linija uobičajeno silazi od 600 do 650 gotovih automobila dnevno.

U toj fabrici, koja je, do "feragosta", uz povremene zastoje, uzrokovane situacijom na evropskim i američkom automobilskom tržištu, proizvela i prodala nešto više od 60.000 vozila, za list Danas kažu da nema najava da će u dogledno vreme, nadaju se do kraja godine, biti novih prekida proizvodnje. Ukoliko ih ipak bude, veruju da će to biti u meri koja neće ugroziti realizaciju ovogodišnjeg plana proizvodnje od preko 100.000 "velikih fića". Tim pre što tolika proizvodnja, koja je na nivou one iz 2014., u narednim mesecima obezbeđuje gotovo optimalni radni angažman ovdašnjih "automobildžija", a kojima ja vrlo bitno da imaju što manje radnih zastoja, jer tokom iznuđenih prekida proizvodnje primanju za 35 odsto umanjene zarade.

U javnosti je minulih dana iznova otvoreno i pitanje vezano za mogućnost bescarinskog izvoza " fijata 500L" u Rusiju, koji domaći zvaničnici i predsednik Rusije Vladimir Putin najavljuju još od aprila 2013. ali po svemu sudeći, do toga u dogledno vreme neće doći. Posao je na sve dužem štapu, pošto izvoznu dozvolu moraju da odobre i Belorusija, Kazahstan i Jermenija, koje sa Rusima čine Evroazijsku ekonomsku uniju. Eventualno odbijanje jednog od partnera te unije, Rusima može da služi kao zgodan izgovor da na duži rok odbace proširenje Sporazuma o slobodnoj trgovini.

Osnovni razlog za odbijanje srpske molbe koja je više u funkciji dnevne politike, nego što je interes kragujevačke fabrike, je teška ekonomska situacija u Rusiji, koja beleži rekordni pad proizvodnje i prodaje putničkih i drugih motornih vozila. Kriza u ruskoj automobilskoj industriji koju, pored domaćih proizvođača, čine i Dženeral Motors, Reno, Folksvagen i druge vodeće svetske kompanije, očito je tolika da Rusi više ne pominju ni famozne kontraisporuke, odnosno uzajamne kvote (mi njima 5.000 "fića", oni nama isto toliko "lada", na primer).

Ali, čak i da Rusi i njihovi partneri u Evroazijskoj ekonomskoj uniji u dogledno vreme i prihvate da srpski automobili imaju povlašćeni status na ruskom, eventualno i tržištima ostalih zemalja te zajednice, nejasno je ko bi, gde i po kojim cenama prodavao "fijat 500L" i rezervne delove u tom regionu.

Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija



čitanja : 793



Komentari

Taman smo pomislili da je zauvek zatvorena...

Autor carobnjak 26 Avg 2015, 22:24

Zar vam nije cudno da se stalno radi u tri smene iako i u dve moze da se zavrsi posao? Ne smeju da otpustaju radnike zbog subvencija koje su uzeli, al ih zato menjaju. Dosta njih je proslo kroz fabriku zadnjih godina. Za strucnjake je FCAS odlicna odskocna daska odakle mogu da se zaposle bilo gde u svetu.

Autor B.M. 27 Avg 2015, 00:17

Odlično!
Da je bolje u FCA Serbia, ne bi bilo bolje.
3 nedelje nerada, ko đački raspust....

Autor Ex YU 27 Avg 2015, 09:34

600 automobila dnevno i rad u 3 smene, a 100000 automobila godisnje. Dobro im ide ta matematika. :)

Autor Zastava 28 Avg 2015, 12:46