home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako prenosi Beta, ruska automobilska kompanija GAZ, koja je svojevremeno proizvodila legendarnu "volgu", pokušava da se probije teretnim vozilima na evropsko tržište preko Srbije. Za sada kompanija je koncentrisana na balkanske zemlje.

Mali kamioni GAZ NEXT ruskog proizvođača GAZ, nosivosti 1,5 tonu, sa tri i sedam sedišta, od avgusta se prodaju u Srbiji, a proizvođač najavljuje da će se uskoro pojaviti i kombi automobili GAZ NEXT, i to i na tržištu Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije.

Vadim Sorokin, predsednik Grupe GAZ rekao je srpskim novinarima u fabrici automobila u Njižnjem Novgorodu, da je početak prodaje na Balkanu prvi korak grupe GAZ u izlasku na evropsko tržište.

"Naši inženjeneri su su stvorili novo pokoljenje GAZ NEXT, koji je za dve godine postao najpopularniji u Rusiji u svojoj klasi. Razradili su verziju Evro-5 za izvoz i sertifikovali vozilo u zemljama EU. Sada nam predstoji rad na razradi brenda GAZ", rekao je Sorokin.

Direktor Verano Motorsa, Milan Vukasović rekao je novinarima preko skajpa iz Beograda da je reč o vozilima visoke funkcionalnosti, sigurnosti i ekonomičnosti i da je zato uveren da će naći svoje mesto na tržištu Srbije i drugih balkanskih zemalja. Po njegovim rečima, vozila GAZ imaju dve prednosti – cena je prihvatljiva (13.700 evra) i postoji mogućnost modifikacije vozila u zavisnosti od komercijalnih zahteva, jer je moguća modifikacija za specijalne potrebe, od prevoza ; hleba i hitne pomoći do prevoza smeća.

Sorokin ističe da je zvanična nosivost 1,5 tona, ali da je vozilo tako konstruisano da može da izdrži i čitave tri tone i da je do sada specifičnih narudžbina bilo 45 odsto.

Kada je reč o kupovini na srpskom tržištu, Vukasović kaže da se standardni modeli mogu kupiti odmah, a modeli sa posebnim zahtevima mogu naručiti i biti isporučeni u roku od 35 do 45 dana. Garancija je na vozila kao i u Rusiji – tri godine, ili na pređenih 150 hiljada kilometara. Pošto je prodaja tek počela, ove godine se očekuje da će biti prodato 88 vozila, a naredne godine nekoliko stotina. GAZ NEXT bi mogao da zauzme 10 do 12 odsto tržišta u svojoj kategoriji, ocenjuje Vukasović. Ideja Verano Motorsa je širenje prodajnih centara, kako bi ih samo u Srbiji bilo šest ili sedam, a zatim u Banjaluci, Sarajevu, Podgorici, Skoplju.

GAZ NEXT ima konukrenciju na tržištu Balkana. Reč je o vozilima Fijata, Forda, Pežoa, Sitroena. Cena ruskih vozila je niža za 20-30 odsto, ali evropska imaju brend. Vukasović smatra da je zato neophodan razvoj brenda, koji bi sugerisao kvalitet i funkcionalnost.

Ukoliko bi Srbija i Rusija ustanovile kvote za međusobni bescarinski uvoz vozila, GAZ EXTRA bi mogao biti jefitiniji za 1.000 do 1.500 evra, i time bi bio još dostupniji. Carina za uvoz vozila iz EU u Srbiju ne postoji, a iz Rusije iznosi 15 odsto. Zbog toga, po rečima Sorokina, Grupa GAZ koja je u sastavu Baznog elementa Olega Deripaske, lobira u međuvladinoj trgovinsko-ekonomskoj komisiji da se taj projekat realizuje.

Grupa GAZ je u poslednjih pet godina investirala više od milijardu dolara u nove tehnologije i modernizaciju proizvodnje i zahvaljujući tome sarađuje sa Mercedesom, Škodom, Folksvagenom. Automatizovano je 75 odsto procesa sklapanja vozila južnokorejskom tehnologijom i ruskim kompjuterskim programima, ; a za zaštitu od korozije i farbanje koriste se nemačke i francuske tehnologije.

Model "mercedes-benz sprinter" sklapa se u istoj hali gde i GAZ NEXT, i prolazi istu antikorozivnu zaštitu i farbanje. Doduše, ruski GAZ NEXT se farba domaćom bojom, a "mercedes" bojama BASF, i u procesu je proveravanja ruske farbe, jer je jeftnija.

"Kvalitet naših vozila nije lošiji, a u nečemu možemo da kažemo da je i i bolji od mercedesa", kaže Eduard Skulatjev, jedan od rukovodilaca proizvodnje GAZ.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva  / Verano



čitanja : 960



Komentari