home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Mojauto, Mercedes ovih dana proslavlja 25. godišnjicu "500 E" modela sa V8 agregatom.

Kada se prvi put pojavio 1990. na Salonu automobila u Parizu, "500 E" je uz sportski stil imao i 5.0-litarski V8 motor sa 321KS (240 kW). Motor je bio povezan sa četvorostepenim automatskim menjačem koji je omogućavao ubrzanje do stotke za 6.1 sekundu uz maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h.

Nažalost, ove performanse nisu bile jeftine pa je cena automobila iznosila 134,520 nemačkih maraka, dva puta više od "300 E".

Zanimljivo je da je model "500 E" razvijen u saradnji sa Poršeom koji je učestvovao i u završnom sklapanju vozila.

Izvor: Mojauto.rs

Foto: Mercedes



čitanja : 1768



Komentari

Vuk u jagnjećoj koži, najbolja kombinacija :)

Autor moron 18 Sep 2015, 14:18

Legendaran auto.

Autor MB 18 Sep 2015, 14:24

Moj otac je vozio E250 iz 94 poslednja serija, šteta što ga je prodao a nije imao ni 100000km
Poz

Autor Raziel 18 Sep 2015, 15:36

Prvi taxi koji se mogao voziti brzinom od 250 km/h.

Autor Matori 18 Sep 2015, 17:34

Dizajn ovog auta je jednostavno vanvremenski!

Autor Panco 18 Sep 2015, 18:00

Pa i nije nesto bio brz s obzirom na snagu i posebno za cenu. 0-60 mph za 6.1 sekundu?

Autor mile antena 18 Sep 2015, 18:23

Autor mile antena 18 Sep 2015, 18:23

Eto koji amerikanac je bio približan?

Autor 133567 18 Sep 2015, 21:17

@133567,
pa eto recimo buick regal grand national gnx bi ga oduvao do 100 km/h (4.7 sekunde) za daleko manje novca (ispod $30,000). nije daleko bio ni ford taurus sho (0-60 mph za 6.4 sekunde) iako je kostao ispod $20,000.

Autor mile antena 18 Sep 2015, 21:34

Taj regal je baš ličio na regal iz mog detinjstva.
To je bio turbaš? Ja ne nadjoh to ubrzanje od 4,7, već malo više ( "Officially, Buick claims a 0-60 mph time of 5.4 sec for the GNX" ..." )

Autor moron 18 Sep 2015, 22:19

@moron,
i 5.4 je brze nego 6.1. :)))
dyno testovi su kasnije pokazali da je mocniji i brzi nego sto je reklamiran. buick ga je reklamirao da razvija 276 ks, ali se kasnije ispostavilo da je razvijao 300-320 ks. i da, ima je 3.8 v6 turbo motor. cini mi se da sam citao u motor trendu iz tog perioda da su oni izvukli 0-60 mph za 4.7 sekunde.

Autor mile antena 18 Sep 2015, 22:23

Mnogo pre americkih krseva, treba spomenuti

Opel Omegu Lotus,
Alpinu B10 BiT i
BMW M5

Autor vojvoda 18 Sep 2015, 22:30

mile antena
Ali, pogledaj, ovo je vizuelno skoro pa obična mečka W124 ( oštro oko treba da uočiš posebne detalje) i sa punim komforom mečke W124. Limuzina. Samo što je prava "bomba".
Onaj "regal" je ne znam ni ja šta je. Kakve on veze ima sa jednom ovakvom limuzinom.

vojvoda
Da, lotus omega i sve to što pominješ, bila su čuda toga doba, ali po svemu daleko od običnih vozila sa kojima su na neki način delila ime, kao ta "omega".
Nisam fan mečke, ali ovo je nešto što bih voleo da imam.

Autor moron 18 Sep 2015, 22:38

@vojvoda,
u vreme dok je taj bmw koji spominjes jos uvek proizvodio issetu ...
1955 chrysler c-300
1958 mercury marauder
1961 chevrolet impala ss 409
1962 ford galaxie 427

Autor mile antena 18 Sep 2015, 22:38

@moron,
nisam ni rekao da je gnx imao ikakve veze sa ovim mercedesom; spomenuo sam ga jer je neko gore pitao sta su amerikanci imali brze u to vreme

Autor mile antena 18 Sep 2015, 22:41

mile antena
A, da li je nekada postojala neka ovakva američka limuzina, moguća i "u podvarijanti F1"?

Autor moron 18 Sep 2015, 22:45

mile antena,

Uvek sa uživanjem čitam tvoje postove. Retko je na ovim prostorima sresti pravog auto entuzijastu i poznavaoca (ne računam ove što im je nJemačka početak i kraj).
Svaka čast.

Jesi video možda uživo Lincoln Continental 1967?
Taj auto mi je životni san. Ne bih pogledao današnju premium konfekciju spram te lađe, u pravom smislu reči...
Poz

Autor Raziel 18 Sep 2015, 22:49

Americki automobili najvise podsecaju na krompir jer sve ono sto im je vredno nalazi se pod zemljom.

Autor vojvoda 18 Sep 2015, 22:53

@moron,
ne, amerikance taj stil ne interesuje.

@Raziel,
naravno, dosta puta. 1961-1969 continental je jako popularan i ima ih bas dosta na ulicama i auto shows.

@vojvoda,
ti si poznat kao veliki poznavaoc americkih auta pa samim tim nemamo razloga da ti ne verujemo.

Autor mile antena 18 Sep 2015, 23:43

mile
Izvlacili su 5,5 na testovima.
Elem, daj auto te klase-kategorije, a ne kupe itd.
Dakle limuzina, tog ranga, te snage i automatik.
Posto bi sa manuelnim menjacem islo to jos barem pola sekunde manje do 100.
To je automatik sa 4 brzine, nisu to ovi danasnji, brzi i moderni.
Manulaca navrtis i startujes naglo, automatik ne moze tako, barem u to vreme.
Uvek knedla u startu.
O kvalitetu, pouzdanosti i samom autu, glupo je trositi reci.
Autina je spram njih.
W124 vazi za jedan od najboljih auta ikad, uz W123.
Mada su meni u ovlascenom rekli da je 124-a "ta".
Pa i onaj test engleza dokazuje koliko je neunistiva.
Za W123 pricaju da je vecina delova ostala neprodata.
Kazu predjes 500 000km, trebao bi na dizalicu, da se pregleda za svaki slucaj, mozda je neka kugla i za zamenu. :)))
Gde se bas uhvati za 124, ove sto si okacio, da ne komentarisem , slike sve govore da li mogu da se porede...

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E

Autor MB 19 Sep 2015, 00:25

@MB,
ja sam pricao samo o performancama, o nicemu drugom. samo kazem da performance nisu nista posebne za auto od 134,500 maraka.

Autor mile antena 19 Sep 2015, 00:30

mile
Ti ovo poredis sa 124-om ?!

http://ahotop.com/images/buick-regal-1987-interior-4.jpg

Kao sto rekoh, da ne poredimo tehnologiju, kvalitet, pouzdanost, komfor, udobnost, balans izmedju performansi i komfora itd.
I na stazi bi oderao sve Americke pandane.
Pogledaj cene polovnih 500E, pogotovo ocuvanih primeraka, skuplje su od nove E klase...

Autor MB 19 Sep 2015, 00:33

mile
Pa jedno su performanse tipa A klase sa 360ks ili E klase sa tom snagom.
Eno onaj HelCat sa 707 ks gubi od dosta slabijih evropljana.
Nije isto 500ks u AMG GT-u ili S klasi...
A sto se cene tice, taj auto je vrhunski, ne moze jeftin da bude.
Drugo, to je limuzina, nije sportski auto.

Autor MB 19 Sep 2015, 00:36

@MB,
jos jednom, rekao sam da je gnx brzi i nista vise.
a sto se tice cena polovnih, dobro ocuvan gnx danas vredi $100,000-130,000.

Autor mile antena 19 Sep 2015, 00:38

mile
Treba porediti paritete.
Ono je ogoljeni kupe, ne znam koje kategorije.
Daj limuzinu pandan da vidimo , 124 je lux limuzina.
Pogledaj enterijer...

Autor MB 19 Sep 2015, 00:48

Autor mile antena 18 Sep 2015, 22:41

Pitao sam za američki auto, koji ima ovakve performanse, ali pod uslovom da je konkurent W124 ili da je barem približan. Recimo Cadillac neki.

Autor 133567 19 Sep 2015, 00:58

Kad pogledaš tog Regala , vidiš da je i 30.000 za njega ;)

Koliko sam uspio skontati , taj Regal uspijeva od 0-96km/h voziti ispod 6 sekundi samo uz rollout , bez rollout-a i do 100km/h a ne 96 to bi bilo i 6,5 sec.

Autor Djordje 19 Sep 2015, 01:06

cadillac je uvek bio velik i tezak za udobnost i voznju na duze relacije, ne za performance. uz sve to, cak i najmanji cadillac iz tog perioda je daleko veci nego ovaj mercedes. amerikanci nisu pravili ovako male sedane sa visokim performancama.

@Djordje,
na osnovu cega si to skontao?

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:13

30.000 je i previše kad ga vidiš , mala ispravka

Autor Djordje 19 Sep 2015, 01:13

@Djordje,
mozes tek onda da zamislis zasto ljudi danas daju $130,000 za njega ...

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:19

mile
Pa i Mercedes je sinonim za udobne lux limuzine.
500E je samo top verzija limuzine W124, a ne sportski model tipa AMG GT-a.
Upleo si se sam, pogresnim poredjenjem. :)

Autor MB 19 Sep 2015, 01:20

@MB,
kako okrenes da okrenes, performance su jadne za cenu. to sto ima 4 vrata ne pravi nikakvu razliku, jer za americke standarde je opet manji nego vecina kupea. lincoln town car iz tog perioda ima vecu haubu nego ceo ovaj mercedes

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:26

mile
Pa na nivou tog sportskog kupea kog pominjes, a lux limuzina.
Zaista nigde nema 4,7 vec se spominje oko 6 sekundi i malo ispod.

http://www.roadandtrack.com/new-cars/road-tests/features/a25623/first-look-flashback-1987-buick-gnx/

Kako god, imas pravo na svoje misljenje, a bolje performanse ima od svih americkih limuzina pandana.
Jer bi u suprotnom ti dao primer nekog Amera slicnog, a da ima bolje performanse.
O kolima da ne pricamo.
i u toj Americi prestiz je voziti Mercedes, a ne domaca vozila.
Verovatno su Ameri bolji pa zato. :)
Dok u Evropi Amera ( pravih ) imas na prste da izbrojis i ne vaze za najbolje.
Da ne kazes da je Fiesta pravi Amer. :)
Mislim na Amere kao na USA trzistu.

Autor MB 19 Sep 2015, 01:34

mile
Ukoliko se ne varam, Kadilak je najbolji Amer, odnosno "Americki Mercedes".
I ukoliko se opet ne varam, CTS je pandan E klasi.
Evo najnovijeg modela CTS-a sa 320ks, koji ima ubrzanje slabije ili na nivou ove stare Mece. :)

https://www.youtube.com/watch?v=iWxo5sI1LUg

Toliko o slabim performansama, pogotovo za to vreme.
A pljuvati 500E, pa sta reci, ima nas raznih. :)

Autor MB 19 Sep 2015, 01:50

MB,
Sredinom prošloga veka itekako su bili prestižni...
Pogledaj USA auta iz tog vremena, evropljani su izgledali kao Siemens spram Apple. :)
Vremena se menjaju, ne mora da znači da će tako biti i narednih 50g
Ameri mogu da naprave šta hoće, ako reše da ponovo prave neverovatna auta kao što su nekada, vrlo brzo bi im se vratio imidž...
Poz

Autor Raziel 19 Sep 2015, 01:51

@MB,
http://jalopnik.com/5975511/this-is-what-a-buick-gnx-with-8000-miles-on-the-clock-looks-like-and-it-can-be-yours
drugi paragraf, pise koje mu je ubrzanje.
daj nemoj molim te i ti o tim pricama kako svi u americi sanjaju da voze nemacke aute. ford sam proda vise f-series pikapa nego bmw, mercedes i audi svih vozila zajedno. i ako ces krenuti u pricu "to je zato sto je jeftiniji" - da ti kazem da najvise vozila sa cenom od $50,000+ proda upravo ford. sta-vise, u top 10 najprodavanijih vozila sa cenom preko $50,000 se nalaze samo 3 nemca - svi ostali su razlicite verzije forda f-series, chevy silverada i rama.
iako ovaj mercedes ima 4 vrata, opet je manji auto nego gnx. stavili najveci motor koji su imali u svoj najmanji sedan i kao "wow" i opet ga pobedjuje daleko veci i tezi buick sa 3 puta nizom cenom.
a inace, kad vec pricamo o tome koji auto pripada kom kontinentu - ako je fiesta evropski auto, onda su x5, gl-class i slicni americki auti.

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:54

Raziel
Bilo nekada.
Mercedes je uvek vrh.
Elem govorimo o konkretnom modelu i poredimo.
Glupo je porediti babe i zabe.
A evo sad me mile natera da iskopam da najnoviji Kadilak CTS, pandan E klasi, ima performanse slabije od pve 500E, a istu snagu imaju, samo Kadilak ima moderniji menjac, valjda ZF 8 brzina, ne drzi me za rec. :)
U svakom slucaju je dosta mladji.

Autor MB 19 Sep 2015, 01:55

@MB,
jos kad bi taj cts bio mal kao sto je ovaj 500e i kad bi kostao kao 500e, mozda bi i tvoje poredjenje imalo smisla. a ovako ...

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:56

mile
Pa da mogu, vozili bi.
Uvek kad pokazuju MTV cribs i zvezde, hvale se evopskim automobilima.
Hoces da mi kazes da bi pre vozili Amere nego Mercedesa ?!
Trziste je takvo da se tu prodaje F150.
Ali ako poredis S klasu ili E sa pandan Amerima...
Elem, da ne sirimo temu.
Jesu SUV modeli "Ameri", ali opet se voze nemacki i u Evropi i u USA.
U Evropi slaboo ima Americkih proizvodjaca, vrv je Jeep najzastupljeniji.

Autor MB 19 Sep 2015, 01:59

01:56
Pa daj pandan. Ti znas Amere.
Inace je glupo poredjenje.
E klasa te snage ide 5,3 do 100.
A ona je pandan CTS-u.
Razumem da gotivis Amere, ali bzv si upao u ovu temu i ne poredis pandane.
To je kao da kazes X5 ima bolje performanse od Hamera iste snage.

Autor MB 19 Sep 2015, 02:03

@Djordje,
mozes tek onda da zamislis zasto ljudi danas daju $130,000 za njega ...

Autor mile antena 19 Sep 2015, 01:19

Pa daju ljudi i milione za , realno , gluposti na platnu , tako da to nije mjerilo

Ja sam samo konstatovao da je tom kredencu tj. regalu 30.000 bila realna cijena ,možda čak i previše , na šta je to ličilo , bez obzira na performanse...
Pa W124 je pored njega skulptura na točkovima.

Autor Djordje 19 Sep 2015, 02:13

@MB,
da mogu vozili bi? zar ti nisam upravo rekao da 7 od 10 mesta (ukljucujuci prva dva) najprodavanijih vozila sa cenom od $50,000+ drze ford, chevy i ram?
u evropi nema americkih proizvodjaca zato sto su vam nabili ogromne poreze na sve i svasta. ili mislis da toliko ljudi kupuju recimo passat umesto dodge chargera hemi iz nekog drugog razloga?
sto se tice samog 500e, performance su jadne za cenu, to je sve sta sam rekao. 134,500 maraka u vreme kada je i lamborghini countach kostao skoro isto ... performance nisu nista posebno. eto, spomenuo sam jedan drugi auto koji nije mnogo zaostajao po performancama - ford taurus sho sa cenom od $20,000

Autor mile antena 19 Sep 2015, 02:14

@Djordje,
izvini, ali sta je merilo onda ako nije podatak koliku sumu novca ljudi daju za njega? da nije merilo misljenje na srpskom auto forumu gde do danas 99% ljudi nije ni znalo koji je automobil buick regal grand national gnx i sad donose zakljucak o njemu na osnovu internet slika?

Autor mile antena 19 Sep 2015, 02:17

"Uvek kad pokazuju MTV cribs i zvezde, hvale se evopskim automobilima."

Ta MTV ciganija (ne mislim ništa protiv braće Roma) gleda samo da se šljašti i da je skuplje, te se takva auta logično nameću...
Amerima automobili nisu #1 grana industrije (za razliku od EU).
Opet kažem, da ameri ponovo evoluiraju onakav dizajn, malo ga modernizuju vrlo brzo bi pohitali ka vrhu.
Poz

Autor Raziel 19 Sep 2015, 02:17

mile
Mercedes pocinje od te cifre u USA.
Koji je Amer prodavaniji od E klase ili S klase, u segmentu ?
Kadilak ili koji vec.
Elem, kad vec pomenu Lambo :

LP400 S 254 km/h (158 mph)[20] 5.9 s 1,200 kg (2,646 lb)

Dakle sportski auto, a 500E performanse na njegovom nivou, toliko...
Plus sto je jos ovo komforna lux limuzina.
Da zanemarimo sto Lambo nije auto za svaki dan, tvrd volan, servo, kvacilo, ko traktor.
Tada, pa i Diablo isto.

Autor MB 19 Sep 2015, 02:28

*nema servo

Autor MB 19 Sep 2015, 02:30

@MB,
mercedes u americi pocinje od $31,500, ne $50,000.
u prvih 6 meseci ove godine i lexus es i bmw 5-series su bili bolje "prodavani" od e-class u americi. stavljam prodavani u "" jer je vecina lease na 3 godine, znaci uopste nije prodaja.
http://left-lane.com/us-sales-2015-first-half-premium-large-segment/
s obzirom da je ovih e500 proizvedeno oko 10,000 u 6 godina proizvodnje, ja nebi bas nista rekao da su kupci bili odusevljeni sa njim.

Autor mile antena 19 Sep 2015, 02:38

mile
Znam.
Pitao sam koji Ameri su bolje prodavani.
Vidis, BMW i Merc i Lexus eto, ali Amera nema.
500E je posebna verzija, nije to masovno vozilo.
Poput AMG-a danas.
Vidim da Kadilakom i ostalim Amerima nisu odusevljeni sami Ameri, jer su slabije prodavani od ova tri ne-Amera.
Kako god, vidim da imas animozitet prema ne-Amerima pa je glupa rasprava.
Pozdravljam te i laku noc !

Autor MB 19 Sep 2015, 02:43

@MB,
po onoj gore teoriji da je fiesta evropski auto, onda bi i lexus es trebao biti amer, zar ne? ali dobro, nema veze, znam da ste navikli da nemacki auti obavezno pobedjuju duplo jeftinije aute, samo ovaj put nisu racunali na komad namestaja iz buicka :)))
laku noc i tebi, i bez brige - jos uvek volim i postujem klasicne mercedese, 300sl gullwing mi je i dalje najlepsi auto ikada proizveden

Autor mile antena 19 Sep 2015, 02:48

Mile
Ne pratim Lexus, a i taj isti Lexus je kopirao Mercedes.
Elem, razlicita misljenja, nema ljutnje, svako ima svoje i niko nikog nece ubediti u suprotno. Tako da je suvisna rasprava. Gotivim ja pojedine Amere. U svakom slucaju hvala za odgovore sto se Amera tice, pozdrav !

Autor MB 19 Sep 2015, 02:56

Autor Raziel 19 Sep 2015, 01:51

Kadilak iz tog vremena, 80e i 90e, je bio bezveze.

"Ameri mogu da naprave šta hoće"

Zahtjevam pojašnjenje.

Autor 133567 19 Sep 2015, 15:07

Autor mile antena 19 Sep 2015, 02:17

Da nisi ti možda sva ta auta o kojima pričaš vozio, pa zato prebacuješ jadnim Srbima što gledaju slike?

Autor 133567 19 Sep 2015, 15:13

133567,

Sredinom prošlog veka, od luksuznih auta mogao si birati između Lincolna, Cadillaca, Rolls Royce/Bentley, Jaguar i Mercedes (Daimler) modela...
Automobili iz USA izgledali su kao da je sleteo space shuttle, za 2,3 klase veći od EU. Dizajn je bio nestvaran, i danas je jedinstven i krajnje originalan.
Kao što rekoh, konkurencija je izgledala kao Siemens spram Apple. To je moje mišljenje, ali ameri pre komercijalizacije i super/hyper automobili 90-ih su po meni najoriginalnija auta svih vremena...

A za ovo pojašnjenje:
jednostavno su se vremenom prebacili na druge grane industrije, auta im više nisu prioritet, nisu čak ni u prvih pet. Slično kao i JAP. USA je lider na poljima telekomunikacije, svemirski program, informatike, avio industrije... isto JAP na primer: Vodeći u naučnom istraživanju, tehnologiji, bio medicini, mašinstvu, robotici, satelitima/raketama
Jednoj DE s druge strane, glavni su automobili.

A ovaj dugačak tekst je ujedno i za sve one koji tvrde da JAP i USA ne mogu da naprave dobre automobile, koji su kao produkt uz sve gore navedeno, složićeš se, smešni?
Poz

Autor Raziel 19 Sep 2015, 16:30

@133567,
buick regal jesam vozio. nije bio gnx vec obican grand national, ali opet impresivan auto. niko tebi ne prebacuje sto gledas taj auto samo na slikama, vec je ispalo po tebi da ljudi koji kupuju i poseduju taj automobil nisu pokazatelj njegovog kvaliteta. pa me je cisto interesovalo sta jeste pokazatelj? ja sam siguran da niko ovde do juce nije ni znao da taj auto postoji, a sad odjednom znaju koliko vredi bolje nego oni koji ga poseduju? ma daj ...

Autor mile antena 19 Sep 2015, 18:22

Autor Raziel 19 Sep 2015, 16:30

Dobar im je F35, F16 ga s*enja.
Zlatni period Cadillaca su 50e i 60e i oni jesu tada izgledali.

Autor 133567 20 Sep 2015, 20:27