home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, kada je 2012 američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS) uveo testove sudara sa malim preklapanjem, vera u pojedne modele koji su se do tada smatrali veoma bezbednim bila je poljuljana. Proizvođači su u međuvremenu ovaj test počeli da shvataju veoma ozbiljno i njegove rezultate koriste da unaprede bezbednost kako postojećih tako i budućih modela.

Volvo, kao jedan od proizvođača koji je poznat po vrhunskim sigurnosnim karakteristikama svojih automobila, očigledno je dobro uradio domaći zadatak. Novi XC90 briljirao je na testu sa malim preklopom.

Automobil je projektovan tako da prilikom čeonog sudara sa preprekom koja zahvata svega 25% površine prednjeg dela vozila jednostavno sklizne u stranu, dok se putnička kabina praktično uopšte ne deformiša, a vozač je potpuno zaštićen vazdušnim jastucima:

Izvor: B92.net



čitanja : 1027



Komentari

Kada bi se ovaj test ponovio više puta, da li bi ovaj volvo baš svaki put "skliznuo" ?
Mada, sa originalne lokacije vesti ( B.92 ) može da se vidi da su još neki testirani samo "skliznuli", pa ipak nisu ovako dobro ocenjeni.

Autor moron 21 Sep 2015, 08:57

pa nije bas slucajno skliznuo, pogledaj https://www.youtube.com/watch?v=fDPH8Q-uKLo

Autor ilijapaun 21 Sep 2015, 09:48

Da, ispada je je "šasija" baš "dizanirana" za "preklop" do 25%. Tj. "podešen" je baš za test u USA. A sa možda 30% "preklopa" ona "glavna greda" bi prošla kroz vozača. Ko zna ...
Ne hetujem (bio sam "nasledio" i jedan prastari 244, koga je sledeći vlasnik "popeo na drvo"), ali je očito da se sva vozila danas konstruišu ( u svakom pogledu ) samo da prodju unapred zadate i poznate testove. I sve se svede na to "kako zeznuti sistem". Pa tako imamo i vozila koja "zeznu sistem" i "na papiru" troše onoliko koliko je u realnom svetu najčešće gotovo nemoguće ostvariti.

Autor moron 21 Sep 2015, 11:16