"Upravo sam kupio Volkswagen i ono što izlazi iz zadnjeg dela tog automobila nimalo me ne brine", izjavio je Džeremi Klarkson povodom skandala oko lažiranja podataka o izduvnim gasovima koje proizvode TDI motori nemačkog automobilskog koncerna, prenosi Jutarnji.hr.
Napadi na Volkswagen zbog izduvnih gasova su smešni i glupi, napisao je za Sunday Times bivši voditelj najpopularnije emisije o automobilima - Top Gear, koji je nedavno prešao u Amazon za koji će snimati novi automobilski serijal.
"Upravo sam kupio Volkswagenov automobil i ono što izlazi iz njegovog zadnjeg dela nimalo me ne brine. Zanima me jedino bezbednost, vrednost, performanse i kvalitet izrade vozila", kaže Klarkson.
On čitav problem sagledava u širem političko-ekonomskom kontekstu. Ako bi se dogodilo da VW izađe iz biznisa, šteta bi bila ogromna jer ta kompanija poseduje Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat i Škodu, objašnjava Klarkson. A tada bi, piše on, usledili masovni otkazi pa Nemačka više ne bi bila u poziciji da spasava Grke ili udomi pola Sirije.
Klarkson upozorava kako bi tek to izazvalo globalni ekonomski kolaps, humanitarnu katastrofu i druge nevolje.
"Čitava priča ima dublje korene. Najpre su nam, u nastojanju da spasu planetu, ekolozi govorili da kupujemo automobile sa dizel motorima. A onda, kad je polovina vozača to i učinila, odjednom su promenili priču i počeli vikati: Ne! Dizel automobili su nova opasnost", tvrdi Klarkson.
"Rekli su: Dizelaši su opasni zato jer proizvode jedinjenja azota i kiseonika, koje ćemo nazvati NOx (azotni oksidi) jer to zvuči zlokobno."
"To će, kažu, ubiti sve naše bebe. I onda su razni ‘mudri’ ljudi u vladama širom sveta odmah uveli nove propise o tome koliko te opasne supstance automobil sme proizvesti pa su auto-kompanije morale potrošiti bogatstvo za projektovanje niza novih dizel motora."
"Ali VW je otišao korak dalje i opremio motore pametnim softverom koji meri čistoću izduvnih gasova. Greenpeace je nekako izračunao da je zaobilaženjem pravila Volkswagen ubio 1700 ljudi. To je notorna glupost jer 40% azotnih oksida koji se stvaraju u drumskom saobraćaju u najvećim delu izlazi iz kamiona i autobusa. Golf dizel vašeg komšije tu neće ništa promeniti”, objašnjava Klarkson.
U svom kritičkom osvrtu on podseća da su prevare i licemerje na svakom koraku.
"Tražimo povraćaj poreza na nešto što nije poslovni rashod, parkiramo na ulici, samo da bismo skoknuli do prodavnice, pišemo biografije koje nisu sasvim istinite, imamo supružnike koji na sebe preuzimaju kaznene bodove za prebrzu vožnju, naša deca imaju lažne lične karte da bi mogla ulaziti u klubove u petkom uveče. Pa i ja sam sedamdesetih ispod duge kose skrivao slušalice kada bih polagao ispite", otkriva Klarkson.
Izvor: Jutarnji.hr / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Streetfire.net
Problem je kod Euro 5 motora, a ne Euro 6.
Naravno da kod Euro 6 nema problema.
Nema ga ni kod Euro 5 kad čovek ovako gleda ko Klarkson.
Ali ima po propisima, jer su dozvoljene vrednosti prekoračene do 40 puta.
Inače u USA su strožiji standardi za dizela nego u EU, 8 puta manje NOx je dozvoljeno.
0,05 u USA, 0,40 u EU.
Zato izmedju ostalog nema puno dizelaša u US.
15:08
Šta ?
Jel treba da tražimo neka skrivena značenja pored nečeg očiglednog.
VW je varao, prekršio je standarde a mi treba valjda da verujemo da nisu, iako su sami priznali i da budemo veći katolici od Pape pa da ga branimo još.
VW je namerno uradio to, planski, nadali su se da se neće otrkiti.
A i ako se otkrije "rešiće već nekako".
Posledice će se tek videti, kazne, zabrane registracije ili dranje pri registraciji.
O poverenju i imidžu da ne pričamo.
Prosto je, ako je neko uradio nešto, treba da odgovara, a ne tražiti pšravdanja u nekim skrivenim vanzemaljskim silama...
Ne verujte svojim očima. :)
U Volfsburgu već rade na obnovi imidža. Angažovali Klarksona da mudruje.
pa sta su nemci uvek radili vec stetu nanosili ljudima. vw uopste nije toliko dobar kako mislite da jeste.
Klarson je jedan zabavljač i hipik, koji prizanje da je i sam varao na ispitima, i njmu je normalano da je varao..Možda je i VW inžinjer varao na ispitima pa nije mogao da riješi prostu matematičku formulu...e mi koji nismo varali na ispitima i pošetno radimo ne odobravamo varanje i nema tu Klarsone nevidljive strašne sile koja ruši nekoga....Sam se čovek ruši ..tj VW,mislim neće se on srušiti samo se treba vratiti na mesto koje mu pripada : Narodni auto ,ništa posebno
Meni se VW smučio zbog drugih stvari.
Ziheraški dizajn, X vozila na istoj platformi zbog smanjenja troškova, a pritom tu uštedu ne prenesu na kupce kroz smanjenje cena, već je sve u funkciji profita.
Zbog profita su sebe i doveli u ovakvu sitaciju, zanima me samo koja je to mudra glava rekla: "Hej, nećemo bacati pare (time smanjivati svoje bonuse), kupićemo softver koji će lažirati podatke" i koji je trust mozgova u upravi mislio da ovo dugoročno može da prodje.
Tačku na i VW mi je stavio kada sam u testu Golfa GTI, koji mi je uvek bio nešto posebno, pročitao da su pored elektronske ručne kočnice, koja je po meni za takav auto besmislena, ugradili i ESP koji ne može da se isključi. Pa ko će da kupi takav auto, baka za do crkve?
Iako to ne opravdava VW (ako postoje pravila igraj po njima kao i ostale budale) istovremeno razumem i Clarsona. Ekolozi, izmedu ostalog i da bi opravdali svoje postojanje često preteriju. Sećate li se mail-ova razmenjivanih izmedju ekologa u kojima je sugerisano da sa lažiraju (pogoršaju) podaci o uticaju emisije CO2 na efekat staklene bašte. Lobiranjem, pod parolom "Zaustavite ubice" rigidne norme ulaze u zakonske regulative, a auto industriji ostaje da pokuša da ih ispuni.
Kao što reče Clarson, niko pritom ne razmišlja o zagadjenju koje proizvode stari kamioni, autobusi, avioni, termo elektrane...