
Kako prenosi Beta, Agencija za privatizaciju objavila je poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za učešće u nadmetanju za kupovinu tri Zastavine fabrike.
Na prodaju se nude Zastava kamioni, Zastava automobili u Kragujevcu i Zastava specijalni automobili u Somboru.

Rok za dostavljanje pisama zainteresovanih kupaca je 4. novembar.

Fabrike iz sastava Zastava grupe su u restrukturiranju i ako ne dobiju novog vlasnika ići će u stečaj.
U Zastava kamionima su ostala 242 radnika, u Zastava autobilima tri, a u Zastava specijalnim vozilima četiri radnika.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Neka je sa srećom. :)
Zastava (a naročito "automobili") nije samo obično preduzeće, već je to preduzeće koje iza sebe ima preko 4 miliona prodatih automobila i plasiranih u preko 50 zemalja sveta, uključujući Nemačku, Britaniju, Kinu i SAD. Zastava je brend koji iza sebe ima i dan danas prepoznatljivost, kako kod nas tako i širom sveta tako da bi bilo dobro kada bi država uslovila nove vlasnika(e) Zastavinih firmi da očuvaju ime jer upravo sada u Evropu vlada revolucija jeftinih automobilskih marki koje ostvaruju najveće prigode (Škoda i Dacia).
Šta su čekali do sad? Te su firme davno propale i nece ih niko ni da mu platis.
I sam znaš šta su dosad čekali. Zbog nejasnog ugovora sa FIAT-om koji je i dan danas nakon toliko godina tajna, Zastavu nije niko smeo da "pipne" jer je Zastava prvo bila privatizovana da bi se kasnije ispostavilo da nije privatizovana već je samo preuzeta njena imovina, a u međuvremenu svi potencijalni kupci su razjureni i tek par godina kasnije, kada je FIAT odbacio Zastavu videlo se da od privatizacije nema ništa tako da sada ser pokušava otkloniti nepravda naneta od strane FIAT-a. Za te firme i dalje postoje kupci i to njih najmanje nekoliko.
Te su firme davno propale i nece ih niko ni da mu platis.
Autor B.M 05 Okt 2015, 16:21
Jel to ono bi srpski patriota ili Fiat bot, sami procenite...
B.M ti se kobajagi ovde zalazes za domacu proizvodnju, u stvari sklapanje Fiata ovde, a ovaj tvoj komentar samo potvrdjuje da si placen da botujes ovde sa Fiatom.
Naravno da je zatamnjen ugovor sa Fiatom, pa kako pljacku da obznane narodu.
A posto se raja ne buni da se njihov novac trosi "zatamnjenim ugovorima" ) sto je samo fini izraz za muljanje i pljacku ), eto dobre ideje za buduce mracne ugovore...
Nije Fiat kriv sto je naša drzava nesposobna a ostatak Zastave propao. Da nije uzeo fabriku automobila i ona bi sad u stecaj. Yugu su se podsmevali a u 500L se vozi Papa. Sto se tice ugovora on je nepovoljan po Fiat pa i ne zuri sa uvodjenjem novih modela. Nadajmo se da ce novi biti bolji.
Tačno tako, nije FIAT kriv što su naši političari pristali da pruže FIAT-u uslove najpovoljnije u Evropi, uslove kakve ne postoje nigde u Evropi u toj meri (za FIAT najpovoljnije pošto država od jednotrećinskog udela u FAS-u nema ništa, još pritom mora da finansira FIAT-ove rizične poteze i da gradi prugu samo za njih), već je kriva država tj. neki (bivši) političari koji su potpisali ugovor sa FIAT-om koji se na kraju ispostavio da je veoma štetan po interese države Srbije. Da su barem čršće obavezali FIAT, tj. da su ga obavezali da svaki evro koji država uloži u njih, moraju opravdati, oni su samo dali pare FIAT-u ne tražeći ništa od njega zauzvrat, osim udela koji, zbog nikakvih obaveza FIAT prema državi, nemora ništa da plaća, ali zato može da traži šta hoće. Veoma loše sklopljen i još više štetan ugovor koji nas debelo košta i tek će da nas košta još više.
No pustimo mi sad i državu i FIAT. Važno je da Zastavu kupi neko ko ima sluha da od Zastave bez ikakvih problematičnih subvencija stvori ono što je Volkswagen napravio od Škode i Renault od Dacie - respektabilne automobilske marke koje godišnje na tržište izbace milion automobila godišnje.
Ne verujem da su Volkswagen i Renault imali subvencije po principu daj mi sve, a ja tebi zauzvrat ništa, osim gubitaka koje isto plaćaš ti.
No ponavljam da mi pustimo državu i FIAT pošto veoma komplikovanea je to priča i tajni ugovor to najbolje objašnjava.
U pravim rukama, Zastava bi mogla biti sledeća Škoda. Sve zavisi od budućeg vlasnika, a pre toga od države jer na njoj je sada odgovornost da nađe kupca koji će to moći izvesti i tu se konačno završava priča zvana loš 2-3 decenijski odnos države kao vlasnika Zastave prema Zastavi. Osim toga, ako država nađe jakog kupca kao npr. Volkswagena, onda eto nama i atraktivnije berze tako da, pored NIS-a, Telekoma, EPS-a, Železare Smederevo i ostalih velikih firmi i Zastava (pre svega "Automobili") bi mogla biti atraktivna, pošto ta firma je već na berzi i koji ili nekoliko procenata te firme je u privatnom vlasništvu (u vlasništvu malih akcionara), ukoliko država nađe dobrog kupca, cene akcija te firme će da buknu no to je već druga priča. Ja bih sutra kupio par akcija Zastave kada bi država našla dobrog kupca jer moj otac je nekada vozio Zastavu i da podržim firmu koju sam i svi mi (kroz kupovinu) plaćali, podržavali, kako hoćete. Zdravorazumski kapitalizam, da podržavam ono što sam plaćao i što ću, ja se nadam, opet plaćati (u smislu ako se sutra pojave nova vozila sa Zastavinim znakom, biće mi zadovoljstvo imati priliku da kupim automobil domaće proizvodnje i tradicije u smislu marke). Što je Škoda i Dacia bolja. Jedina prednost kod tih marki jeste ta što su njihove države učinile odličan potez prodavši fabriku ljudima koji imaju i armiju inžinjera, konstruktora, dizajnera, kompletan tim ljudi koji prate trendove u auto-industriji. To naša država očigledno ne da može da isprati, nego ne može uopšte da posluje progresivno što se pokazalo kao veoma tragičnim po Zastavu. Jer 20-30 godina država nije znala da uvede novi model, a jedina tehnološka revolucija je bila postavljanje novog prednjeg i zadnjeg branika na muzejski Yugo. Dosta je bilo više, neka država stavi 20-30 odsto akcija Zastave na berzi da narod kupi, a 2/3 firme na privatizaciju. Tako će se stvoriti armija lokalnih kupaca koji će da kupuju jeftine domaće automobile po najnovijim standardima.