home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, afera sa Folksvagenom zbog lažiranja podataka o izduvu štetnih materija mogla bi da utiče na rast tražnje za vozilima Fijatove grupacije, ocenjuju u MAT-u.

Na predstavljanju novog broja časopisa "Makroekonomske analize i trendovi" (MAT) ekonomista Stojan Stamenković ocenio je da proizvodnja u FAS-u osciluje posle velikog rasta iz 2013. godine.

On je ukazao da će proizvodnja u FAS ubuduće zavisiti od ulaganja u razvoj.

Stamenković je primetio da će rast proizvodnje u kragujevačko fabrici zavisiti i od razvoja infrastrukture, konkretno od izgradnje puta Kragujevac - Batočina koji treba da poveže FAS sa Koridorom 10.

Stamenković je ocenio da bi moglo da dođe do rasta tražnje za vozilima Fijatove grupacije, pogotovo u SAD posle afere sa Folksvagenom zbog lažiranja podataka o izduvu štetnih materija iz njihovih dizel motora.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1500



Komentari

Jedino ako naše prepodobne vladike odluče da promene brend i umesto besnih đipova uzmu bazni 500 L 1,4 u paketu opreme POP STAR ...

Autor moron 06 Okt 2015, 14:09

"...Stamenković je primetio da će rast proizvodnje u kragujevačko fabrici zavisiti i od razvoja infrastrukture, konkretno od izgradnje puta Kragujevac - Batočina..." - nije zapravo uopste jasno kakve ima veze jedno sa drugim u ovom slucaju ali ajd sad... jos jedan "ekspert"...

Autor Orlo 06 Okt 2015, 14:14

Kakav autoput do Batočine, ne izvozimo 500L u Batočinu. Autoput treba do koridora 10, znaci jos desetak km od Batočine. Treba izgraditi i obilaznicu oko Kragujevca koja kasni vec 6 godina, a bez koje je nemoguce proizvoditi 300.000 automobila. Jedino da Fiat uceni vladu inace nece da zavrse nikad. No najbitnije su dve kule u Beogradu i 200 stanova po 2700 evra a najveceg proizvodjaca i izvoznika u Srbiji ko šiša.

Autor B.M 06 Okt 2015, 14:26

"...Treba izgraditi i obilaznicu oko Kragujevca koja kasni vec 6 godina, a bez koje je nemoguce proizvoditi 300.000 automobila..." - dobra fora, ali stvarno!

Kada bi mogli u smernicama za komentarisanje da ti objasne zasto pa da preneses ovde bilo bi ekstra...

Autor Orlo 06 Okt 2015, 14:29

Šta nije jasno, jel si bio nekad u FCAS i Kragujevcu pa znas kuda prolaze automobili? Zašto bi neko uopste i gradio obilaznicu da ne mora? Bila je prvo u planu juzna pa se kasnije preslo na severnu ali ni za nju nema para.

Autor B.M 06 Okt 2015, 14:34

I prugu treba izmestiti jer prolazi kroz centar grada kao i autoput, al to niko ne pominje. Sad ovako kako je mozemo do 150-200.000 automobila plafon. Već sa 150.000 je zagusenje u gradu, sreca sto malo ko radi pa nema guzve.

Autor B.M 06 Okt 2015, 14:44

@B.M.
Cekaj jel se FCAS vise brine za ovu drzavu, odnosno grad, od nje same pa je bitno da li je izgradjena ili ne?

Obilaznica i putevi se osim realnih potreba grade zbog biraca ako nisi znao, a trebao bi. To je ovde slucaj, odnosno slucaj sa motoputem KG-Batocina, a ne zbog FCAS...

Osim toga guzve u saobracaju ne mogu da uspore nezadrzivi progres u koji srlja sam FCAS kao i rast proizvodnje... rast proizvodnje je uslovljen potraznjom a ne obilaznicom... tako da...

Autor Orlo 06 Okt 2015, 14:59

Izvaditi napolje VW zagadjivače ispod 'aube, pa ubaciti Faitove motore u VW, Audi itd , eto rešenja za Folciku.
A neki ovde nas ubedjivaše kako su Folciki dizelaši bolji od Fiatovih, hehehe, vragolani. :)))

Autor MB 06 Okt 2015, 15:03

Loša infrakstruktura uvecava troskove proizvodnje a samim tim utice i na proizvodnju. Nije isto jel kamioni idu kroz centar grada i cekaju na semaforima ili idu oko grada. Pre nego sto je sklopljen ugovor s Fiatom talijani su do detalja proucili infrakstrukturu i zato insistirali na poboljsanju iste. To je ugovorna obaveza i ne treba mesati sa politikom.

Autor B.M 06 Okt 2015, 16:35

Problem je sto se kod nas jos razmislja na stari nacin, kao da je Zastava u pitanju pa moze i ovako i onako, stalno neka improvizacija. Kod Talijana to ne moze, sa ovakvom infrakstrukturom nece ni pomisljati na 300.000 automobila. Čekaju da jos opadne prodaja 500L pa onda novi model. Najbitnije da je fabrika razradjena pa sad mogu da prave sta hoce.

Autor B.M 06 Okt 2015, 16:50

Fabrika u Kragujevcu radi u tri smene vec dve godine i zaposljava vise radnika nego sto mora po ugovoru. Automobil 500L je prvi po prodaji u svom segmentu. Toliko o nesposobnosti Fiata. Nije Fiatov posao da pravi autoput i obilaznicu oko Kragujevca i normalno da cu za to okriviti vlast u Srbiji, svejedno koju. Sa autoputem dolaze i investitori al nekom izgleda da ne odgovara da vise investicije dolaze u Kragujevac.

Autor B.M 06 Okt 2015, 17:13

Osim nekoliko komponentasa koje je doveo Fiat nijedan proizvodjac autodelova nije vise dosao u Kragujevac, sto je van svake logike. Ustvari nijedan vise investitor nije dosao da napravi neku fabriku u Kragujevcu i pravi bilo sta, najvise zbog losih puteva i infrakstrukture. I onda neko kaze putevi nisu bitni.

Autor B.M 06 Okt 2015, 17:29

Putevi su bitni, ali i profit. Baz profita nema ničega. Država je vlasnik oko 33 akcija u toj firmi, no od toga nema nikakvu korist, još pritom mora da finansira proizvodnju jer je tako navodno naznačeno kroz tajni ugovor koji je veoma štetan za Srbiju. Isto tako FIAT je prvobitnim ugovorom kupio Zastavu pa je kasnije izmenjen ugovor što je rezultovalo tome da su Zastava kao i njeni komponentaši zatvoreni i tako je zbog 2000-3000 novih radnih mesta njih najmanje 10000 ostalo bez posla. Na taj način je dolina gladi postala samo još veća dolina gladi.

Da se išlo na modernizaciju, razvoj i unapređivanje Zastave danas bismo bili kao Dacia.

Sa FIAT-om kao brendom koji samo jedan mali i nebitan delić svoje proizvodnje drži u Srbiji, daljnjeg razvoja nema niti će ga biti u dogledno vreme jer je FIAT se fokusirao samo na razvoj jednog modela kada je u pitanju Srbija, dok FIAT kao vlasnik Zastave, da su kupili Zastavu, do sada, za ovih 7 godina smo komotno mogli da imamo dva-tri modela (novi Yugo, nova Florida i nova Zastava 750) sa prodajnom brojkom od preko 100000 automobila po modelu x 3 modela, što bi bilo ukupno preko 300000 automobila tako da dosad bismo mogli proizvoditi 300000 automobila godišnje iz Zastave, a ne kao što smo sada zaglavljeni sa 100000 automobila, no pitanje je dali će i ta brojka ove godine biti dostignuta s obzirom da FCAS opet ne radi, a biće sigurno još zastoja do kraja godine jer pored sve žešće krize sa Rusijom, tu je još jedan problem, poverenje kupaca u autoindustriju uopšte, ne samo u Volkswagen, će se dodatno smanjiti. A nama, skromni papa koji se vozika automobilom koji i nije baš tako jeftin, neće pomoći pošto samo se broj googlanja pojma FIAT 500L povećao 9 puta, dok prodaja se nije ni izbliza toliko povećala što govori o tome da su Amerikanci automobilski konzervativna nacija u pogledu kvaliteta i standarda. Ukratko, neće svašta kupiti bez obzira na marketing, barem je tako kad su u pitanju automobili. FIAT bolje da je preselio proizvodnju FIAT-a 500L u Brazil, Poljsku ili Tursku pa da upare proizvodnju sa ostalim modelima, a kod nas bolje bi bilo da su ušli preko Zastave. Ovako muče i sebe i nas. Jedan model koji čija prodaja opada, u jednoj fabrici, gde je tu profit? Još boje, da su u recimo Poljskoj, zajedno sa FIAT-om 500 uparili proizvodnju. Ovako samo imamo dva mrtvaca, a dosad je FIAT mogao da ima dve firme koje rade, (Poljski FIAT sa još većom proizvodnjom i Zastavu sa ozbiljnom proizvodnjom).

Autor Zastava 07 Okt 2015, 15:24

@Zastava
hahaha, kakvih 300 hiljada komada?
Pa u Srbiji se za godinu dana proda jedva 25 hiljada, i to SVIH marki!
Ili mislis da bi cela proizvodnja isla za Ameriku? :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2015, 15:44

Moglo je ovo, moglo je ono i sta bi bilo kad bi bilo. Bolje se drzimo cinjenica i sta cemo dalje. Fiata smo zeznuli jednom al drugi put necemo, znaci treba uraditi infrakstrukturu ako mislimo jos jedan model. Vidite da niko iz vlade ne obilazi fabriku niti se vode pregovori. Tako se ne radi sa najvecom fabrikom i izvoznikom.

Autor B.M 07 Okt 2015, 16:53

RE: carobnjak

Pa nije Srbija jedina zemlja u kojoj su se prodavala Zastavina vozila, već u preko 50 zemalja sveta. Slično kao danas Dacia (Dacia se izvozi u otprilike toliko zemalja). Ta ista Dacia se prodaje u još malo pa milion primeraka što govori o tome da kada bi neko preuzeo Zastavu mogao bi kroz 10-ak ili više godina da od 0 da napravi brojku od milion vozila. Sve zavisi od toga ko će biti kupac i kakvi su mu planovi. Ako budući kupac bude došao samo radi imovine, onda eto nama novog FIAT-a u skroz negativnom smislu. Sve će tražiti mukte, a zauzvrat neće ništa davati, a ako kupac bude zainteresovan za sam brend onda će imati motivaciju da dogura čak do milion prodatih brojki jer i Škoda i Dacia su bili kao nekadašnja Zastava (govorim sada o Zastavi iz kraja osamdesetih), anonimne marke sve dok ih nisu kupile ozbiljne automobilske firme (Volkswagen i Renault). Sada proizvode više puta negoli u doba istorijskog maksimuma pre toga.

Autor Zastava 08 Okt 2015, 15:12

Zastava
A da li si razmisljao da su virtuelni kupci te tvoje vaskrsle Zastave vec pazarili Daciu ili Skodu ???
One su iskoristile to sto je Zastava prespavala!
Nema od tvojih vizija nista, ne zanosi se...
Pozdrav

Autor carobnjak 08 Okt 2015, 15:18

RE: B.M

Put im nije potreban jer FCAS bez problema i sad izvozi svoje automobile. Jedini problem im je u tome što im prodajne brojke opadaju. Za to im nije kriva država već oni sami jer nisu ponudili tržištu dovoljno kvalitetan proizvod koji bi opravdao toliku cenu tog automobila, a automobilska kriza je samo dokazala ono što se znalo i pre, a to je da taj automobil nije vredan tog novca i da se mnogo bolji automobili mogu pazariti za te pare. Nažalost FIAT-ove eksperimete plaćamo mi, ni krivi ni dužni, a ugovor ne sme niko da objavi iako nas više košta to što nije skroz objavljen nego što ćutimo i problem sve više eskalira. Dosada nas je FIAT koštao itmeđu 1 i po milijarde do čak 2 milijarde evra?! Neki bi prugu, a mogli su sami i kosmodrom da naprave koliko su tuđih para bacili. Da smo dosad prekinuli ugovor sa FIAT-om, platili bi višemilionsku odštetu. Ovako što ćutimo, plaćamo neuporedivo veću štetu.

Autor Zastava 08 Okt 2015, 15:23

RE: carobnjak

Valjda bi trebalo da znaš da tržište nije statično, da stalno dolaze nove generacije mladih ljudi, generacije koje tek koračaju u svet automobilizma, kao i da polovina kupaca uopšte, ne vezuje se za marku automobila u smislu da su verni isključivo jednom brendu, kao i to da je ogroman broj ljudi (slobodno se može reći većina) koji nikad u životu nisu kupili nov automobil. Neki od tih ljudi planiraju uskoro da kupe nov automobil, a neki sada dok ovo pišem upravo kupuju nov automobil. Ovo je era otvorenog tržišta, nije ovo komunizam. Uvek može da se u uđe u tržišnu utakmicu. Osvrni se na sudbinu Saab-a koji je takođe nekoliko godina bio van funkcije pa opet funkcioniše.
U automobilskoj industriji ne postoji kraj. Nije to tašna-mašna komerc firma za koju zna samo onaj ko je osnovao tu firmu, već firma koju za koju znaju i oni ljudi u svetu koji nikad nisu vozili Zastavu. Toliku popularnost u svetu danas nema nijedna živa srpska firma. Zastava i zatvorena vredi zlata. Pozdrav i tebi. I ne,oj ništa zameriti, a vreme će pokazati (za koji mesec dana) dali je to bio samo zanos pojedinca ili realna mogućnost u slučaju odabira kvalitetnog investitora. :)

Autor Zastava 08 Okt 2015, 15:46

Zastava
haha, kako ne bih znao...
I kakve veze to ima sa Zastavom koja ni ne postoji, tj. koja je proslost a ti pricas o nekoj buducnosti?
Prestani da verujes u bajke!

Kazi mi, za vreme SFRJ, koji procenat proizvodnje Zastave je isao za izvoz?

Autor carobnjak 08 Okt 2015, 16:02

Zastava pise u stilu kako mali Mikica zamislja autoindistriju. Ne izvozi Fiat iz Kragujevca čačkalice pa da mu nista netreba sem drveta. Radi se o preko 100.000 automobila, a svaki automobil ima nekoliko hiljada delova, od kojih svaki mora na vreme da dodje u fabriku. U svako vreme se zna koliko ima na lageru i kad koji deo treba da stigne, greske tu nesme da bude inace staje proizvodna traka. Fabrika je dosad imala gubitke zbog transporta delova ne samo iz inostranstva vec i iz Srbije. Putevi su ocajni a prugu bolje i da ne pominjem jer nikad nije bila sporija. Nije isto jel ce naki deo putovati 3 il 5 sati do fabrike a oni koji stizu prugom kasne i po nekoliko dana. Sve to poskupljuje proizvodnju i sad imamo gori transport nego sto je imao Yugo kad je isao za Ameriku. Nije bilo ovoliko automobila da prave guzvu u gradu, a i vozovi su isli triput brze. Ne radi se ovde samo o Fiatu, bilo koji ozbiljniji proizvodjac automobila da je dosao u Kragujevac bi trazio isto, bolju infrakstrukturu, autoput i obilaznicu.

Autor B.M 08 Okt 2015, 19:29

„Fijat“ da izvozi čačkalice iz Kragujevca, uvozio bi ne drvo već čačkalice.

Autor CaMIRO 08 Okt 2015, 20:04

@B.M.
Taj (i njegovi savetnici) koji je Fiatu obecao motoput (ili auto-put) koji sasvim sigurno nema isplativost jer nema dovoljno saobracaja bi trebao da izvrsi samoubistvo, i da spase ovaj narod od narednih suludih projekata, jer ako logistiku koju sasvim sigurno ne radi Fiat direktno, ne mogu da organizuju bolje onda bi trebali da se svi pokupe i odu... sasvim je dovoljan tranzitni put kroz Kragujevac... jeste, zna da bude krkljanac ali bolje to nego da damo silne stotine miliona u obilaznicu i motoput (auto-put kako ga botovi zovu), a koji necemo nikada otplatiti, samo da bi losa organizacija logistike (po tvom objasnjenju) imala manje posla a FCAS ustedeo par eurocenti po vozilu za tu deonicu... to samo politicari prave puteve zbog svojih potreba u kampanjama a ne zbog ekonomske isplativosti, koju primenjuju normalne zemlje... tako je i ovde slucaj...

Autor Orlo 09 Okt 2015, 08:47

Neki nikako da shvate da Fiat nije isto sto i nekdasnja Zastava, pa da nekompletne automobile lageruje na parkingu, a kada propadnu ih prodaje ispod cene. Ili uplatis automobil pa cekas godinu dana da ti isporuce. Onda stvarno put nije bio bitan jer su mogli da kupcima isporuce auto kad hoce. Sad automobile prodajemo u inostranstvu a tamo ako neko naruci 500L odredjenog modela, boje i opreme hoce ga odmah, inace ode kod drugog proizvodjaca.

Autor B.M 09 Okt 2015, 09:14

@B.M.
Ti nisi ocigledno cuo za izraz lager dilera/prodavca automobila... sta, svaki automobil se zasebno narucuje, pa cekas da stigne direktno sa proizvodne linije? Zapitaj se malo zasto se proizvodi vise nego sto se proda u toku jedne godine... da kupci ne bi cekali...

Drugo, to cekanje u guzvama ne traje danima, tako da ne pricaj nebuloze, problem bi veci bio npr. na granici da je zastoj, no polasatno kretanje kroz spic u gradu... ili da nema uopste puta...

Autor Orlo 09 Okt 2015, 09:51

Normalno da neke zalihe mora da postoje na lageru, ali te zalihe su male jer skladistenje kosta, kao i automobili koji stoje neprodati. Zapitaj se zasto se za neki model ili boju ceka duze a za neki krace. 500L se proizvodi samo u Srbiji sto dodatno otezava situaciju.
Kakve dane pominjes, dovoljno je da traka stane nekoliko minuta zbog nedostatka delova i to su ogromni gubici. Vec smo imali situaciju da radnike posalju kuci zbog nedostatka nekog dela a da posle dodju vikendom da to nadoknade.
Inace putevi, mostovi, pruge i obilaznice se ne prave da bi samo zaradjivao na njima vec za brze kretanje putnika i robe. Kragujevac raste kao grad i moraju izgraditi put i obilaznicu kad tad, to je samo pitanje vremena.

Autor B.M 09 Okt 2015, 10:39

Samo čekam jos malo dok padne proizvodnja 500L, kako ce da vlasti Srbije požure u fabriku i ponude Fiatu put, prugu, i lift ako treba, samo da pocnu jos jedan model. Kad 5000 radnika u Kragujevcu dodje u opasnost da ostane bez posla setice se sta su sve obecali Fiatu. Doduše ne ova vlast već bivša, a Tadić nije izčlazio iz fabrike.

Autor B.M 09 Okt 2015, 11:10

@B.M.
Onda neka otpuste firmu koja im radi logistiku, ako ne mogu da se organizuju to je kompleksan posao... ne secam se nesto da su u poslednje vreme stali, zbog nedostatka delova, a i kada su stali kriv je bio komponentas i njegova proizvodnja, ako se ne varam... a ne transport...
I ovaj nezavrseni motoput ko zna kada cemo da otplatimo... posto zaradu nismo culi koliku imamo od FCAS...

Autor Orlo 09 Okt 2015, 11:58

Šta je za nas jedan put i obilaznica, kad Vučić gradi kule i gradove, a evo danas kaže i fudbalski stadion bi gradio od 150mil. evra. Kao da reprezentacija nema gde da igra.

Autor B.M 09 Okt 2015, 19:21

RE: carobnjak

Zastava Automobili i dalje postoje, samo ne obavljaju dužnost jer su im kapaciteti dati FIAT-u (FCAS-u) u nadi da će FIAT da preporodi Srbiju, a na kraju FIAT nije uspio ni nakon 7 godina da dođe u stanje kada bi isplaćivao dividende i iskazivao profit, a kamoli da dođe do brojke od 300000 automobila, a koja je obećana još pre 7 godina. Da smo Zastavu tada dali Volkswagenu, nebismo morali da damo izdašne subevencije ili bismo dali, a to bi nam se dosad isplatilo višestruko, umesto toga mi smo odabrali FIAT koji u ovih nekoliko godina ne da nije vratio pare višestruko, već nas je i višestruko koštao. Ako to nije bajka, omda ne znam ti šta je. Skupa bajka.

Sa parama dosad uloženim u FCAS dosada smo mogli da preporodimo Zastavu, no ja se nadam da će budući investitor to uraditi umesto nas. To dali je Zastava prošlost ili je budućnost to niti ja niti ti nećemo odrediti već budući investitor. Da su Rumuni i Česi ovako razmišljali kao što razmišljaju pojedinci i oni bi najvjerovatnije bili usputna stanica u automobilskoj industriji.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 14:43

Zastava
Ne postoji jer ne proizvodi automobile, to sto je zavedena u nekom zaboravljenom registru ne znaci nista...

Da, VW je bas stajao u redu da kupi Zastavu, ma ne bi je uzeo ni na poklon!

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 14:47

RE: B.M

Mali Mikica zamišlja auto-industriju na način da je to isplativa delatnost za promenu što sa FIAT-om ne da nije, već se čak i postavlja pitanje šta će FIAT u Srbiji ovakav kakav je sada još od dolaska u Srbiju. Pošto profita nema, odgovor je sasvim logičan, došli su da nas izmuzu do zadnjeg dinara i ciao ragazzi, a mi zauzvrat dobijamo velike dugove. Dali je država mogla još pre 7 godina da privatizuje Zastavu, mogla je, itekako je mogla. Zašto nije, to je javna tajna koju mnogi u Srbiji znaju, a i piše u zatamnjenom delu ugovora sa FIAT-om.

Tačno je da FIAT nije kao nekadašnja Zastava pošto FIAT ne zapošljava ni izbliza onoliki broj ljudi koliki je uopšljavala Zastava, a ruku na srce, FCAS nije ni osmišljen da bude fabrika automobila već kao ogromna lakirersko-montažna radionica kojih po Srbiji ima koliko hoćeš.

Što se tiče prodaje FIAT 500L automobila u inostranstvu, on se izvozi uglavnom za italijansko tržište gde jedan dobar deo ide na to tržište, a drugi za izvoz u svet, preko Italije, a ne preko Srbije. Srbija je tu bitna koliko i Kina za Iphone (preko 90 odsto profita ide u ruke Apple-u, a samo 10 odsto "proizvođaču" koji je isto tako specijalizovan za sklapanje kao mi za FIAT 500L).

Nego, šta bi sa FCAS-a? Čuje da opet su u višenedeljnom zastoju, a i vidim da ni već dobrih nekoliko dana nema spinerskih tekstova o FIAT-u kao bajvećem izvozniku u Srbiji.

Trebali spomenuti da FCAS-ovi radnici danas voze taksi po Kragujevcu, zajedno sa bivšim Zastavinim radnicima i to i oni na crno i da im je plata u FCAS-u nekih 200 evra? Trebali spomenuti činjenicu da dok FCAS je opet u zastoju (ne radi). Trebali spomenuti i činjenicu da su radnici Zastave krajem 80-ih imali platu od 800 tadašnjih DM i to u doba kada su proizvodili jeftini automobil (Yugo). Danas se u FCAS-u proizvodi automobil koji je najmanje nduplo skuplji od Yuga i to sa platom koja je duplo manja. Trebam li spomenuti da je broj radnika kojih je FIAT u Kragujevcu zaposlio čak nekoliko puta manji nego što je bio kada je tek došao u Kragujevac. Trebali spomenuti da za 2-3 godine FIAT odlazi iz Srbije, a da mi ostajemo bez ijedne fabrike automobila ukoliko u međuvremenu ne pokrenemo i Zastavu.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 15:21

@Zastava
Trebali se pise TREBA LI! :)))

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 15:25

RE: carobnjak

Zastava Automobili se nalaze u registru agencije za privatizaciju kao preduzeće za kojim je raspisan tender pre neki dan. Sada se trenutno prikupljaju ponude do 4 novembra. Ima ih i na berzi. Imaju čak i imovinu, samo zbog apsurda u kom je to preduzeće dovedeno od strane države, to preduzeće je dovedeno u hibridno stanje iz koga sadašnje rukovodstvo očigledno pokušava da tu firmu izvadi. Nadam se uspešno i sa investitorom koji će očuvati ime i koji zna šta radi, za razliku od FIAT-a.

Za tvoju informaciju, Volkswagen je dosad jedno 2-3 puta bio zainteresovan za kupovinu Zastave samo nikad nije mogao da dođe na red zbog toga što neki nižerazredni rukovodioci više odbijaju investitore nego što ih privlače, farozujući neke "svoje igrače" što se očigledno pokazalo veoma štetnim po interese države Srbije.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 15:34

RE: carobnjak

Znam, ali brzo pisanje. Znaš i sam...:)))

Autor Zastava 10 Okt 2015, 15:37

Zastava
ne lupetaj, VW je izabrao Skodu i podigao je iz pepela.
Istina je da je bio zainteresovan krajem osamdesetih...

A zasto vise niko ne otvara fabriku automobila u Srbiji? I nevezano za Zastavu?

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 15:38

Zastava
mislim da ti i jos neki ne razumete sustinu Fijatove fabrike u Kragujevcu...
Pokusacu ovako: zamisli da imas staru kucu koja vise nije za stanovanje i prinudjen si da je prodas. Dodje covek iz kraja kome dugujes velike pare od ranije, i kaze: uzimam kucu a u zamenu ti oprastam (visedecenijski) dug. Ti kazes moze.
Nakon toga dodje buldozer i sravni je sa zemljom i na tom mestu sagradi velelepnu vilu.
a ti ondaides i pljujes po selu kako je ta vila sranje i da je tamo bila tvoja kuca koju su ti nepravedno srusili i uzeli.
E to vi radite...Ziveli! :)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 15:44

Pa zar sam ja drugačio dosad pisao na ovom portalu. I ja sam pisao da je Škoda zahvaljujući Volkswagenu procvetala i to do broja od milion Škoda godišnje.

Volkswagen ne samo da je bio zainteresovan za Zastavu krajem 80-ih već je bio zainteresovan i 2008 godine.

O tome su pisali i mnogi svetski mediji.

http://www.autoblog.com/2008/03/26/volkswagen-may-bid-on-yugo-um-we-mean-zastava/

http://www.carscoops.com/2008/03/volkswagen-considering-buying-serbian.html

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/zastava-werk-vw-zeigt-interesse-an-serbischem-autohersteller/2937944.html

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/vw-set-buy-zastava

http://wot.motortrend.com/volkswagen-may-buy-serbias-zastava-for-yugo-factory-245.html/photos/

http://neurope.eu/article/volkswagen-buy-zastava/

:)

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:03

@carobnjak
Kada bi tako bilo jednostavno kako si ti objasnio...
Mozda je najbitnije da ti razumes...
Ziveli!

Autor Orlo 10 Okt 2015, 16:03

@Orlo
pa to je sustina, nadam se da si razumeo ko je ko u prici? :)
Naravno da prica moze i da se prosiri, izvoli...

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:06

Zastava
i kakve koristi ima tvoja Zastava od tih novinskih zapisa?!?
Jel profitirala, posto si napred naveo da je to smisao autoindustrije?

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:07

Orlo
imam taj dar da odmah vidim sustinu, to koristim i u svom poslu... :)

Da li mozes ti da odgovoris na poslednje pitanje od 15:38?
Moze i komplikovano...:)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:09

@carobnjak
Svaka cast za dar!
Razumeo sam, ali ne bih se uplitao, imas sagovornika vec, samo konstantujem da nije uopste jednostavno kako si ga ti objasnio...

Autor Orlo 10 Okt 2015, 16:17

Orlo
cek malo, ne moze tako da kritikujes a da ne kazes nista!
Koji deo price ti se ne uklapa?

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:19

@carobnjak
Vidis da moze... :P :D

Autor Orlo 10 Okt 2015, 16:22

Orlo
pa to je u tvom stilu, vec vidjeno, X puta...

P.S. a ja ocekivao aplauz za moje literarno delo! :)))

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:24

Carobnjak, niko u Srbiji ne razume suštinu FIAT-ove fabrike u Kragujevcu pošto je FIAT trebalo da dođe u Srbiju zbog privatizacije Zastave, što se i desilo, ali su naknadno nakon privatizacije Zastave u međuvremenu očigledno promenili planove i izbacili celokupnu ideju vezanu za Zastavu (proizvodnja jeftinih automobila). Ni to nebi možda bilo sporno da to nisu učinili u doba kada je tržište već uveliko tražilo jeftine automobile. Danas u Evropi, maltene samo Škoda i Dacia beleže dobre rezultate.

Mogli su u startu reći da ih ne zanima Zastava već njena imovina i da im je želja otvaranje fabrike FIAT automobila, a ne oživljavanje Zastave. Ovako samo su nas džabe zavlačili godinama, oterali nam sve investitore za kupovinu Zastave i napravili nam (ili sebi) fabriku koja jedva da je opravdala trećinu onoga što je još pre 7 godina dogovoreila sa državom Srbijom, a za 3 godine, čisto sumnjam da će uspeti da to nadoknade. I ko tu neuporedivo najviše krši potpisani ugovor, država Srbija sa neizgradnjom puta ili FIAT koji ništa na šta se obavezao ne poštuje. Dobro bi bilo da država pozove na odgovornost FIAT zbog najgrubljeg kršenja potpisanog ugovora.

Što se tiče dugova Zastave prema FIAT-u, oni su izmireni još davne 2005 godine pošto je izmirenje dugova Zastave prema FIAT-u bio uslov za kupovinu licence za proizvodnju Zastave 10 (alias FIAT Punto) koja je takođe plaćena FIAT-u, a koja je takođe, zajedno sa imenom, nakon 2008 oteta od Zastave i predata FIAT-u za 1 evro.

Izgubili smo 7 godina zbog FIAT-ove krize identiteta i loših poteza, a za svo to vreme mogli smo da dobijemo ozbiljnog investitorta koji bi očuvao ime i dao nam špansu da i mi se dičimo sa Zastavom na način na koji se danas Česi diče Škodom ili Rumuni Daciom širom Evrope i sveta.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:26

@carobnjak
Ma ne trudi se uopste... B-)

P.S. APLAUZ!!! Posalji to na konkurs "Kako banalizovati pricu oko FAS-a i to predstaviti javnosti" i nadaj se nagradama... ;)

Autor Orlo 10 Okt 2015, 16:31

Zastava
kako ih je zanimala samo imovina kad su sve sravnili sa zemljom, o cemu ti poricas?

A to sve sto si naveo je ono na kraju moje basne... :)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:31

Orlo
haha, dovoljan je tvoj aplauz, mada bi adekvatna nagrada bila da odgovoris na pitanje/pitanja...

Inace, imas srdacan pozdrav kod Fabie Combi Scout! :)))

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:33

"Zastava
i kakve koristi ima tvoja Zastava od tih novinskih zapisa?!?
Jel profitirala, posto si napred naveo da je to smisao autoindustrije?"

RE: carobnjak

Imam iste koristi koliko i Srbija od FIAT-a, nikakve. :)

Zato se i ide na to da se Zastava konačno privatizuje da nebismo došli u situaciju da kad nas FIAT napusti, da ostanemo bez autoindustrije.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:35

Zastava
a zar ne mislis da je malo kasno za to?

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:36

"Zastava
kako ih je zanimala samo imovina kad su sve sravnili sa zemljom, o cemu ti poricas?

A to sve sto si naveo je ono na kraju moje basne... :)"

Nisam najbolje razumeo tvoje pitanje, ali ću pokušati da odgovorim. :)))

FIAT je došao u Srbiji u nameru da kupi Zastavu što se i desilo. U međuvremenu su izbacili Zastavu i uveli FIAT, a staru fabriku srušili i otvorili novu, FIAT fabriku, dok Zastava je ostala bez svoje fabrike i da stoji na evidenciji firmi. Sada se neko setio Zastave, što je odlično, s obzirom da sada kroz novu grinfild investiciju može se ispraviti ta nepravda.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:43

Zastava
kako ne razumes, pa to si ti napisao u prethodnom komentaru!
Koju Zastavinu imovinu?!?
Otkud ti znas sta je bila Fijatova namera?
E vidis, u tome je tvoj problem...

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:45

"Zastava
a zar ne mislis da je malo kasno za to?"

Kasno za šta?

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:48

Zastava
ti si stvarno dekoncentrisan!

Kasno za PRIVATIZACIJU koju pominjes u 16:35!

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 16:49

"Zastava
kako ne razumes, pa to si ti napisao u prethodnom komentaru!
Koju Zastavinu imovinu?!?
Otkud ti znas sta je bila Fijatova namera?
E vidis, u tome je tvoj problem..."

Zemljište veličine 300000 kvadrata na Korman Polju. To je imovina Zastave. Velika je koliko i noizgrađena FIAT-ova fabrika.

Svi koji pomno prate dešavanja oko FIAT-a u Srbiji u poslednjih 7 godina znaju da je 2008 FIAT predstavljen kao kupac Zastave, Zastava je do kraja 2008 radila, pa čak do aprila 2009 (kada je ugašena i Zastava 10 koja je kasnije prodavana kao FIAT Punto Classic). Do 2011 ili 2012 godine proizvodnja FIAT Punta Classic se knjižila na Zastava Automobile, a onda je naknadno osnovano preduzeće FIAT Automobili Srbija i Zastava je odtada skroz prestala da radi. Da su barem uspeli u nameri da proizvedu 300000 automobila na šta su se obavezali još pre 7 godina, pa hajde, no ni to nisu, a to nije moj problem. :)

Autor Zastava 10 Okt 2015, 16:59

@Zastava
zemljiste pripada drzavi Srbiji prema ugovoru o udelu vlasnistva- 67:33%, kao i infrastruktura tako da ti prica ne pije vodu!

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 17:03

RE: carobnjak

Nisam dekoncentrisan samo ne mogu da se snađem u velikoj nagloj bujici kratkih komentara. ;)

Zašto misliš da je kasno? Obrazloži.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 17:03

P.S. i ne moras stalno da navodis moje citate, jasno stoji sta sam napisao! :)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 17:04

Zastava
fabriku je izgradio Fiat, sopstvenim novcem, kompletna oprema, skupi roboti, sve je to njegovo!
Kad bude zeleo (a verovatno to pise u famoznom ugovoru) sve ce to da spakuje i odnese. Ostace poljana sa cevima za vodu, struju i grejanje (sto je drzava i obezbedila),kao i gomila radnika bez perspektive.
I sta bi ti da privatizujes?

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 17:07

"Zastava
zemljiste pripada drzavi Srbiji prema ugovoru o udelu vlasnistva- 67:33%, kao i infrastruktura tako da ti prica ne pije vodu!"

Ispravka, zemljište pripada Zastavi, a zemljište koje ti spominješ je zemljište na kome se danas nalazi fabrika automobila FIAT Chrysler Automobili Srbija. Ja govorim o zemljištu koje je ostalo Zastavi. FIAT-u je, na sreću u nesreći, data "samo" fabrika automobila koju je FIAT srušio i sagradio novu, dok zemljište koje je nekad trebalo Zastavi da posluži za proširenje kapaciteta u budućnosti je pošteđeno privatizacionog ugovora države Srbije sa FIAT-om. Ta zemlja je isto veličine one na kojoj se nalazi FIAT-ova fabrika tako da nije kasno za Zastavu. Najbolje tek dolazi. :)

Autor Zastava 10 Okt 2015, 17:16

Zastava
da, ja govorim o Fijatovoj fabrici i tom zemljistu.

A sta se nalazi na tom zemljistu koje ti pominjes a da je za privatizaciju?

Brate, jesi vizionar, svaka cast, ali samo za bajke... :)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 17:21

"Zastava
fabriku je izgradio Fiat, sopstvenim novcem, kompletna oprema, skupi roboti, sve je to njegovo!
Kad bude zeleo (a verovatno to pise u famoznom ugovoru) sve ce to da spakuje i odnese. Ostace poljana sa cevima za vodu, struju i grejanje (sto je drzava i obezbedila),kao i gomila radnika bez perspektive.
I sta bi ti da privatizujes?"

To je FCAS. To je drugo. To je druga firma. To nema veze sa zemljištem na Korman Polju. Ja govorim o zemljištu iste veličine, a koje se nalazi na drugoj lokaciji - na Korman Polju. To zemljište je u vlasništvu Zastava Automobila i pogodno je za izgradnju fabrike iste veličine kao ne FCAS-ove.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 17:24

Zastava
pa onda u cemu je problem?
Eto ti drugi plac, gradi fabriku, zovi VW u pomoc, ili marsovce, svejedno! :)

Autor carobnjak 10 Okt 2015, 17:28

"Zastava
da, ja govorim o Fijatovoj fabrici i tom zemljistu.

A sta se nalazi na tom zemljistu koje ti pominjes a da je za privatizaciju?

Brate, jesi vizionar, svaka cast, ali samo za bajke... :)"

Dve firme, dva različita vlasnika tih firmi, dve parcele sa dva različita vlasnika. Jedna parcela je u vlasništvu FCAS-a, a druga u vlasništvu Zastave. Većinski vlasnik FCAS-a je FIAT, a većinski vlasnik Zastave je ostala država pošto je FIAT naknadno odustao od Zastava Automobila, kao i od Kamiona tako što je i onaj deo koji je držao još od početka devedesetih "poklonio" nazad državi tako da FIAT i Zastava su dve nepovezane firme tj. FIAT nije vlasnik Zastave. Ta ista Zastava ima zemljište idealno za izgradnju fabrike automobila. To je imovina koja ide u privatizaciju. Zastava više nema "teret" stare fabrike, već samo zemljište, što ju čini još atraktivnijom za investitora jer će budući investitor moći da bira sve počevši od veličine fabrike koju hoće da izgradi na tom zemljištu, zatim nove mašine, kapacitet po volji, nove radnike da uposli, nove mašine, nove modele, novo sve, osim imena koje bi ostalo staro. Zasstava na neki način vredi više sada nego pre jer će investitor moći da napravi potpuno isplativu fabriku, a i bescarinski je režim na snazi što nije bio slučaj 2008 kada su mnogi investitori, uprkos tome da tada je još uvek bio carinski režim na snazi, i tada bili zainteresovani za Zastavu. Zainteresovanih kupaca ima i sada što dovoljno govori u prilog tome da nisu ni tada došli zbog pogodnosti već zbog same Zastave kojoj samo ime je zlata vredno makoliko to nama koji smo ovde zvučalo smešno. Za Zastavu se ljudi interesuje zbog imena, jer pod imenom Zastave se prodavalo nekada čak 200000 automobila godišnje tako da čak i bez zemljišta bi mogli naći investitora za Zastavu.

Autor Zastava 10 Okt 2015, 17:44