
Kako prenosi Tanjug, nemački automobilski koncern Folksvagen je najavio da će u Hrvatskoj obaviti besplatan servis za 26.457 vozila radi uklanjanja nepravilnosti kod softvera za optimiziranje izduvnih gasova.
VW je u saopštenju naveo da intenzivno radi na razjašnjenju nepravilnosti koje su uzrokovane softverom za optimizaciju azotnih oksida (NOx) kod dizel motora i da užurbano radi na merama za poboljšanje emisije izduvnih gasova pogođenih dizel vozila, kako bi nadležnim telima već u oktobru ove godine predstavio rešenja, prenosi agencija Hina.
Iz VW-a navode i da sva nova vozila EU6 iz njihovog koncerna, koja se trenutno nalaze u ponudi u Evropskoj uniji, nisu pogođena ovim problemom i da ispunjavaju zakonske zahteve i ekološke standarde.
Isključivo su vozila s dizel motorom tipa EA 189 EU5, s tri i četiri cilindra, zapremine 1,2 litra, 1,6 i 2,0 litra pogođeni softverom koji prilagođava azotne okside (NOx) prilikom testiranja.
Internom proverom je utvrđeno da će od ukupno 11 miliona vozila tog koncerna širom sveta, servisiranjem u Hrvatskoj biti obuhvaćeno ukupno 26.457 vozila. Od toga se na VW-ova putnička vozila odnosi 14.230, na privredna 2.564, na marku "audi" 2.517, "seat" 836, i na "škode" 6.310.
Troškove servisa snosiće koncern, odnosno za kupce će biti potpuno besplatan, precizira Hina.
Izvor: Tanjug.rs / Hina
Promene u Folksvagenu neće biti bezbolne
Novi generalni direktor Folksvagena Matijas Miler upozorio je zaposlene da promene u kompaniji neće biti bezbolne, što je, kako izveštava Rojters, prvi signal da može biti ukidanja radnih mesta kao odgovor na razarajući skandal sa emisijom gasova iz dizel motora.
"Tehnička rešenja za probleme se razmatraju. Međutim, poslovne i finansijske posledice još nisu jasne", rekao je Miler na sastanku sa zaposlenima, navodi se u saopštenju Folksvagena.
Prema njegovim rečima, zato su sve planirane investicije stavljene na preispitivanje, i ono što nije hitna potreba biće otpisano ili odloženo.
"Stoga ćemo prilagoditi potrebama i naš program efikasnosti. Biću vrlo otvoren: to neće biti bezbolno", poručio je Miler zaposlenima, prenosi Rojters.
Nemačka kompanija je pod velikim pritiskom, budući da nastoji da se izbori sa skandalom koji je zbrisao više od jedne trećine njene tržišne vrednosti.
VW je nedavno priznao da je manipulisao rezultatima izduvnih gasova u oko 11 miliona dizel automobila širom sveta, dok je u pismu poslatom nemačkim zakonodavcima, u koje je Rojters imao uvid, naveo da je osam miliona njegovih automobila u Evropskoj uniji opremljeno softverom za varanje na testovima emisije štetnih gasova, navodi britanska agencija.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Hoće li nas neki još ubedjivati da problema nema i da i nije jasno zašto Folcika poziva svoje korisnike na "remont".
Tekst ispod ovog naslova : "Promene u Folksvagenu neće biti bezbolne" , možda razbudi neke.
Pa ja mislim upravo suprotno.VW je već dao ponudu vlasnicima u USA, daće im po 2000 zelembaća i ja sam uveren da je to dovoljno za lojalnost i da ljudi budu zadovoljni.Da je takva situacija u celom svetu to bi ih dovelo na ivicu bankrota i ostavilo bez obrtnih sredstava, medjutim sada polako mozemo videti da će u EU to sve proći bez većih problema, barem u ovim zemljama koje nemaju snažan politički uticaj.Automobili će biti poslati na vanredni servis, kao da se radi o jednom besplatnom servisu, a dobiće verovatno neki vaučer za popust na kupovinu novog VW, kojeg će VW zaceniti i kada prođe talas kupovine od strane ovih oštećenih, spustiće cenu kako bi bio tržišno konkurentan.I niko neće ni pisnuti.Eventualno još neka kaznica da se plati od parmiulijardi kako bi se izbegao krivični progon onih koji su odgovorni, a zatim će VW malo posrnuti, usporiće rast, pa će onda Nemačka vlada delom kreditirati, delom učestvovati u vlasništvu,jer joj to inače samo koristi i to je to. Za generaciju, dve automobila, eto opet VW uber alles.