
Nemačko državno tužilaštvo saopštilo je danas da su pretresene kancelarije „Folksvagena“ i sedište kompanije u Volfsburgu.
Iz kancelarije tužioca u Braunšvajgu saopšteno je da su cilj pretrage bili dokumenti i podaci o manipulisanju izduvnim gasovima. Pretrage su izvršila tri tužioca uz pomoć kancelarije za krivične istrage u pokrajini Donja Saksonija.
„Folksvagen“ je priznao prošlog meseca da je koristio softver koji služi za manipulisanje emisijama štetnih gasova u dizelskim motorima. Ugrađeni softver u stanju je da prepozna kada se automobil nađe na testu i da privremeno prilagodi emisije štetnih gasova da bi se ispunile zakonske norme.
Kompanija je zbog ove afere izgubila trećinu vrednosti na berzi, a potresi su nastali u globalnoj automobilskoj industriji i nemačkom establišmentu.
Izvor: Capital.ba
Sporni automobilski softver bio aktivan u Evropi
„Folksvagenov“ softver koji služi za manipulisanje emisijama štetnih gasova bio je aktivan u vozilima sa dizelskim motorima u Evropi, piše danas list „Zidojče cajtung“ pozivajući se na nemačku kompaniju.
List prenosi da je ovaj proizvođač automobila utvrdio da je sporni softver bio aktivan u vozilima u SAD i Evropi.
„Folksvagen“ je priznao prošlog meseca da ovakav softver postoji u 11 miliona njegovih automobila širom sveta, ali do sada nije bilo preciznih podataka o njihovoj raspoređenosti izvan Amerike.
Izvor: Capital.ba
"Radnici ne smeju platiti cenu"
Kako prenosi Beta, nemački vicekancelar Zigmar Gabrijel podržao je radnike Folksvagena i zatražio od te kompanije da otkloni skandal s varanjem na merenjima izduvnih gasova.
Gabrijel, koji je takođe nemački ministar privrede, učestovao je na sastanku u Volfsburgu predstavnika radnika Folksvagena, dok ta kompanija pokušava da utvrdi ko je odgovoran za ugradnju softvera u automobile koji su omogućili varanje na testovima.
"Mislim da je važno poslati poruku da, na kraju, zaposleni ne smeju platiti cenu... kriminalnog ponašanja rukovodilaca", rekao je Gabrijel u sedištu Folksvagena u Volfsburgu.
On je istakao da Folksvagen mora raščistiti skandal ofanzivnim pristupom. "Što defanzivnije pristupi tome, to će biti teže", rekao je Gabrijel.
Posle izbijanja skandala u SAD, dugogodišnji direktor Folksvagena Martin Vinterkorn je smenjen, dok su suspendovane četiri osobe, od kojih su troje rukovodioci nadležni za razvijanje motora. Folksvagen je takođe angažovao američku pravnu firmu Džons Dej da sprovede istragu.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Koga mi da angazujemo, a i ne samo mi, nego i zemlje zapadnog i istocnog balkana, kao i Austrija, Madjarska a mozda i Italija, da vidimo efekte koje je po ljude i okruzenje imalo americka divljacka agresija na Srbiju!
Bombardovanje bombama koje sadrze osiromaseni uranijum i sl..
Pa, jesu li uspeli naći povišene "dušikove" okside u sedištu "tvrtke"?