home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", svi vozači koji su na svoje automobile stavili folije i tako zatamnili stakla moraće da dodatno isprazne novčanike. Jer, da bi dobili, odnedavno neophodni, atest o dozvoljenoj prepravci vozila, bez koga neće moći da urade tehnički pregled a samim tim ni da registruju vozila, moraće da izdvoje i do 15.000 dinara! Tako, naime, određuju izmene Pravilnika o ispitivanju koje određuju proveru naknadno zatamnjenih stakala na vozilu.

Da bi vozač dobio neophodni atest, mora da ima saglasnost proizvođača, a spisak svih ovlašćenih organizacija koje će mu izdati potrebne dozvole nalazi se na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja. Da li će ova usluga biti naplaćivana, i u kolikom iznosu, zavisiće od proizvođača vozila.

Ni u jednom servisu koji se bavi zatamnjivanjem stakala nisu mogli da nam kažu ništa preciznije o novim propisima.

- Koliko mi znamo, zadnje staklo i ono na zadnjim vratima možete da zatamnite koliko hoćete, uostalom pikapovi i nemaju staklo - rekli su nam u jednom servisu u Beograd. - Za ta zatamnjena stakla ne treba atest, ali za prednja stakla je zakonski maksimum 25 odsto.

Kako kažu u skoro svim servisima, u narednih desetak dana očekuju se da od nadležnih stignu preciznija uputstva.

Kada pribavi saglasnost proizvođača, vlasnik vozila mora da popuni zahtev za ispitivanje prepravke vozila uz koji dostavlja odgovarajuću dokumentaciju o vozilu, opremi i delovima - piše u Pravilniku o ispitivanju . To su saobraćajna dozvola, račun, kupoprodajni ugovor, carinska deklaracija i drugo... Potrebni su podaci o vozilu koje se smatra predmetom prepravke, kao što su marka i tip vozila i osnovne tehničke karakteristike, naznaka i opis prepravke, ali odgovarajuća tehnička dokumentacija u zavisnosti od vrste prepravke.

Biće potrebno, takođe, i dokaz da je prepravka obavljena prema smernicama koje određuje proizvođač vozila ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu. Traži se i izjava proizvođača, nadgrađivača, ili izvršioca prepravke o usaglašenosti prepravke sa prilogom proizvođača vozila ili ugrađenih elemenata. Sve ovo mora i da se plati, a za početak se plaća republička administrativna taksa u iznosu od 300 dinara, dok je usluga obrade dokumentacije za ispitivanje vozila 3.300 dinara.

Posle odobrenje za izmene na automobilu, obavezan je tehnički pregled. Kada to obavi, vozač dostavlja i dokaz da je platio uslugu izdavanja uverenja o ispitivanju vozila od 3.000 dinara, a zatim Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje uverenje o ispitivanju.

Ispitivanje u AMSS

Ispitivanje se za sada može obaviti samo u Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, AMSS, koji će od ponedeljka, kako nezvanično saznajemo, početi da pruža i ovu uslugu. Cena će, najverovatnije, za putnička vozila iznositi oko 2.400 dinara. Na sve to treba dodati i tehnički pregled koji se, u zavisnosti od vrste vozila ali i od cenovne politike organizacije koja vrši uslugu tehničkog pregleda, kreće u rasponu od 800 do 3.500 dinara. Treba napomenuti da vozila koja imaju fabrički zatamnjena stakla ne podležu ovoj naknadnoj proveri.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 4695



Komentari

I jeste žešće seljački detalj, na neki način mi je i drago.
Fabričko potamnjivanje pozadi je više nego dovoljno, umereno dozirano a opet garantuje privatnost.

Ali valjda su ovi što skroz "zacrne" veći mangupi i šmekeri, ko će ga znati...
Poz

Autor Raziel 09 Okt 2015, 02:46

@Raziel
To rade jer su bledoliki... ;) ... a ako hoce voajersku privatnost mogu da ostanu kod kuce...
Iskreno i ja podrzavam, mada ovde je problem policija koja ne kaznjava, i tehnicki pregledi koji to ne kontrolisu, a ne pravilnik o zatamnjivanju stakala... mogu da se kladim da najveci deo vozila, odnosno vlasnika sa takvim vozilima, sa zatamnjenim staklima nema nikakav "validan papir"...

Autor Orlo 09 Okt 2015, 08:18

Raziel
Privatnost ti garantuje jedino 90 i 95% zatamnjenje.
Fabričko je isto prilično tamno, uzimajući u obzir da prednja nisu i šajbna, pa odatle ulazi svetlost.
Inače jedino ružno je što je ćosavo, ko isečeno, jer su prednja bela.
Na džipovima i može da prodje ili na karavanima, ali na limuzinama, kupeima, je baš ružno.
Ili sve ili ništa najbolje.
Inače za one koji nisu znali, folije imaju nekoliko funkcija, 99% zaštita od UV zračenja, smanjuju grejanje kabine ( proporcionalno utamnjenju ), bezbednost ( u slučaju loma stakla, ne može da se saspe u kabinu, već kao folija kad odlepljuješ jogurt, tako se skida celo staklo :) i na kraju privatnost.
Značajnu razliku prave kad auto stoji na suncu, 10 i više stepeni "štede" , pa se auzto lakše rashladi, ne peče sunce unutra ( zbog zaštite od UV, a i ne tope se plastični delovi u ekstremnijim slučajevima ).
25% su sva stakla fabrički napred, a to je ništa, providno.

Orlo
Poneko ima papir, uglavnom onaj kobajagi što daju ovi koji tamne, a ovo 15 hiljada agenciji za bezbednost saobraćaja, to neće dati niko.
Prosto je, ako vidiš napred foliju, pa i onu najsvetliju providnu, taj ne može imati papir, jer kao što rekoh gore, sva kola napred imaju 25% a potpuno su providna.
50% je kao da su nijansirana, providna totalno.
70% nešto malo zatamne, al su providna takodje.
Tamnija stakla počinju od 85% koja se isto provide po suncu i još imaju 90 i 95%.
Sve zavisi od oblika auta i koja se stakla tamne i koliko, da li će biti tamna, providna itd.
Ne znam da li ste primetili, ali proizvodjači uvek kad predstavljaju nov auto prikazuju zatamnjen i to totalno. :)
Lepše izgleda, ili seljački štoo bi reko Raziel.
Najlepše kad auto izgleda ko vitrina, pogotovo džipovi.
I najbolje kad prži sunce i UV, onda nisi seljak. :)))

Autor MB 09 Okt 2015, 11:29

Raziel
Šta misliš, zašto su autobusi zatamnjeni, da bi glumeli mangupe ? :)))
Ogromne staklene površine, da zaštite putnike od UV i vrućine, a i jedino je tako moguće da klima pomogne.
Imaju folije svoje prednosti, ne proizvode se za džabe.
A naknadno se ugradjuju jer je jeftinije 3-4 puta, drugo ako auto nema, a neko želi da stavi, nema drugog rešenja.
Još jedna stvar kod fabričkog zatamnjivanja je što vozača ne štiti od UV i prženja.
Vozaču i suvozaču su najbitnija prednja i šajbna, a pozadi je bitno oputnicima.
Ladno možeš da staviš 50% na ceo auto i niko te nikad ništa neće pitati.
Evo primera 50% bez šajbne :

https://www.youtube.com/watch?v=laT1ivjAZvE

Drugačije je kamera kad snima, a drugo uživo, oko ne može ništa da zameni, kamera ne vidi lepo kao čovek. :)
Elem kada se približi, jasno se vidi da je totalno transparentno.

Autor MB 09 Okt 2015, 11:41

A uskoro i dozvola i atest za menjanje proizvođača guma, vrste ulja za motor, tečnosti za vetrobran, antifriza, mirisne jelkice.

Autor Srdjan 09 Okt 2015, 13:08

Srdjan
Hahahaha, dada. :)
Za sve treba platiti po 15 hiljada agenciji za bezbednost saobracaja, da bude bezbednije i da imaš papir "stručnjaka".
:)

Autor MB 09 Okt 2015, 13:15

@ MB
Jasno je da su u manjini koji imaju neki, bilo kakav, papir... verujem da ce ovo uvesti malo reda, jer mnogo je nabedjenih krimosa po drzavi, i puno bledolikih, narocito se "zabrinem" za njihovo zdravlje kada vidim da su i prednji bocni prozori zatamnjeni skroz... naravno da ima benefita zatamnjivanje ali nisam siguran da im je svima primarno zastita od UV zraka... ;)

Ovo bi bilo dobro ako se bude primenjivalo, drzava ce naplatiti od onih koji zele "bolju zastitu", bice bolje preglednosti, i tako... :)

Autor Orlo 09 Okt 2015, 13:32

Vezano za taj "problem sunca".
Pošto kao "biciklista" i "ljubitelj prirode", imam i dosta sintetičkih UV majica dugih rukava, ja leti, uvek vozim kola u tim majicama dugih rukava. Pa i u nekim sličnim pantalonama.
Ruku na srce, kao vozač, sličnu garderobu imam na sebi i kada idem na skijanje, kao i na letovanje, bez razlike da li je dan ili noć, plus ili minus. Zaista "topla preporuka" za tu "sintetiku".
A pošto u kolima leti imam i jedno desetak onih "samolepivih suncobrana", ako sam nekim čudom u kratkim rukavima i/ili kr.pantalnama, stavim (dok je potrebno) na svoje bočno staklo i jedan suncobran (tako da mi taman ostane slobodan pogleda na retrovizor). I taman "mrak" kako treba.
Klinci pozadi na bočna stakla često stave po 3-4 komada ("u slojevima"), pri čemu sa 308 SW imam ludu sreću da su dimenzije "suncobrana" i "rama prozora" takve da se "suncobrani" (pa i u slojevima) veoma lako "uglave" u "ram" (bez ikakvog "lepljenja"). Čak i ne znam gde su mi one "vakum" hvataljke (jer mi ne trebaju).

Autor moron 09 Okt 2015, 13:45

Orlo
Ma nema od toga ništa, neće niko uzimati ovu dozvolu.

moron
što se mučiš ( mučite ), turi folije i rešen problem.
Ne moraš tamne, imaš i providne sa UV zaštitom.

Ja sam se davno odlučio za folije, nakon što sam pre oko jedne decenije, na autoputu uz klimu na max se pržio na suncu, džaba klima kad te sunce prži po rukama i dostupnim delovima tela.
Iznervirah se i čim sam se vratio, oma otišo i "betonirao" ga. :)
Beše to Golf 4-ka, s kojom sam se slatko navozao, par meseci stara sa 35 000km na satu.
Osim što sam se "spasio", bilo je i komičnih trenutaka, kad interventna upali lampu u pokušaju da vidi unutra, a svetlo se odbije. :)))
A ja u kafiću, smejem se. :)
Jedno od rešenja je i zabraniti kriminalcima da tamne, a normalnim ljudima, neosudjivanim dozvoliti folije.
Čak je i SAT plus ukazivao na dobrobit folija, onda zamislite. :)
Meni je svaki auto "pod folijama" , samo što nisu mnogo tamne napred, na trenutnim, pa me ni ne pitaju nikad ništa.

Autor MB 09 Okt 2015, 14:05

Ove umisljene mafijase i slicne niskointeligentne tipove koji stavljaju folije sa visokim procentom zatamnjenja treba primarno kaznjavati, napred i ne treba da je zatamnjenje vise od 30-40%. Kome je do UV zastite - ona se moze postici i manje zatamnjenom folijom (kao kod krema za zastitu od UV racenja, faktor (SPF) 30 odbija 95% UV zraka, SPF 50 i 50+ su vise marketing nego potreba.
Jako zatamnjena folija napred smanjuje preglednost ka spolja, narocito nocu, tako da napred apsolutno ne treba dozvoliti visok procenat zatamnjenja. A i kad je vozac zaustavljen od strane policije, treba policajac da prilazi vozilu i da ne zna da li ga "mangup" unutra vec "cilja" pistoljem.

Autor Damko 09 Okt 2015, 14:09

Damko
Svaka folija ima UV zaštitu 99%, nema to veze sa zatamnjenjem.
Nivo zatamnjenja ima veze sa procentom propuštanja svetlosti i toplote, proporcionalno.
Nigde nemaš 30% zatamnjenje pozadi, jer je 25% napred na svakom nezatamnjenom autu.
Pozadi fabrički zatamnjena stakla su isto 80-90%.
A nije ovo Amerika, nema tog ko će da puca na polciju.
Kao što rekoh, takvim grupama zabraniti, da bi normalni mogli.

Autor MB 09 Okt 2015, 14:27

Vidim da mnogi nemaju iskustva sa folijama i da se slabo razumeju.
Evo koga zanima da se edukuje malo :

http://www.llumar.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=43&Itemid=1

Samo što oni obeležavaju kontra nego što ljudi misle.
Dakle ako piše 5 u oznaci, to ne znači da je 5 posto zatamnjenje, već 95%.
5% svetlosti propušta.
Imaju tabele sa svim specifikacijama.
I mnogo su folije svetlije nego što ljudi zamišljaju, posebno u odnosu na procente.
Neukima kad kažeš 30% on misli skroz tamno. :)
I smešno mi kad neko kaže 100% zatamnjeno pošto takve ne postoje.

Autor MB 09 Okt 2015, 14:40

I "obicno" staklo na automobilima stiti od UV zraka, obe vrste... naravno staklo mora da bude laminirano, sto jeste u prinicpu u vecini... tako da je zabluda da je neophodna folija da bi se zastitio uopste od UV zraka...

Autor Orlo 09 Okt 2015, 14:59

Još jedan dobar link. 15 stepeni manje u autu tokom leta. A SAT je izemrio čak 22 stepena razliku. i to bez šajbne i uz svetle folije napred. treba neki da pogledaju SAT-ov test i rezultate, zanimljiva statistika.

http://www.tamnastakla.com/folije-efekti.html

Autor MB 09 Okt 2015, 15:01

Orlo
Štiti, ali beznačajno, evo sad u SAT testu izmeriše 12%, spram 99% sa folijama...

Autor MB 09 Okt 2015, 15:03

http://knowhow.napaonline.com/wp-content/uploads/2015/06/TintedWindow1.jpg

http://www.monitor.co.ug/image/view/-/2025514/highRes/596599/-/maxw/600/-/689m1x/-/mycar03pix.jpg

Ja sam prvi za blago potamnjena zadnja stakla, ali sam protivnik kao ovih sa linkova.
Onaj ko želi zaštitu može staviti i manji procenat.
One što videh preko raznih portala i foruma, niko ih ne stavlja radi zaštite već da bi izgledali više cool, mangupski, gangsta šta god...

U USA bi imao priličnu pažnju plavaca da se pojaviš u takvom autu. Što i razumem jer je to bilo skoro pa pravilo kod određenih grupacija...
Drugo što smeta je preglednost noću, naročito kada je loša vidljivost.
Ulazak u tunel takođe.

Poz

Autor Raziel 09 Okt 2015, 15:08

Raziel
Vidljivost je smanjena jedino kod tamnijih/najtamnijih folija i to ako napolju nema nikakvog svetla.
Dakle negde u mrklom mraku, noću na livadi...
U gradu bez problema može da se vozi, kao i na autoputu.
50% zatamnjenje kao da je nema, idealna za šajbnu. :)
Ne smeta noću, a ni po mraku.
85%/90 i 95% smetaju u primeru kakav sam naveo gore.
U takvim slučajevima postoji jedna veoma velika žrtva koju vozač mora da podnese, ako ide u rukverc recimo ili se isparkirava, biće primoran da spusti prozore dok ne završi tu operaciju. :)))

Autor MB 09 Okt 2015, 15:18

A za dnevna svetla, naknadno ugradjena, treba li atest?

Autor rasa 09 Okt 2015, 15:21

MB
Imao sam ja folije na zadnjim bočnim staklima na prethodnom pežou. Tako se "dobro videlo" kroz njih kada je noć i kiša ( pa i kiša danju ) da je to bio užas ( a zadnja stakla su se otvarala "na kurblu" ). Svaki put sam pri izlasku sa parkinga ( unazad ) razmišljao šta će da se desi.
Jednom sam tako pri manevrisanju po kiši malo zakačio jedno drvo (nisam imao park. senzore).
Plus, pao mi je mrak na oči kada su mi zbog "zdravlja folije" isekli ( odsekli) skalpelom gumeni "brisač" širinom celog prozora (koji je bio na unutrašnjoj oplati vrata).
Ne bih to opet podneo, to "seckanje".
Uostalom, prednja šoferka mi svakako ima UV zaštitu.
A duge rukave ionako nosim i na plaži ...

Autor moron 09 Okt 2015, 16:19

moron
Jesi ih ti stavljao ili si uzeo auto sa folijama ?
Jesi atestirao kod "stručnjaka" iz agencije :)))

rasa
Svaka prepravka na autu treba kod stručnjaka iz agencije atestirati. :)
Ksenon, pa i dnevna svetla, kuka, plin, folije.
Imaju pravila za dnevna LED, beše u SAT-u, gde smeju, mere neke i propocije, ovoliko levo, ovoliko desno, visina itd.

Autor MB 09 Okt 2015, 17:46