
Kako prenosi Beta, direktor Folksvagena u SAD Mihael Horn izvinio se u američkom Kongresu zbog skandala s varanjem u merenju izduvnih gasovau automobilima tog proizvođača.
Članovi Kongresa rekli su da je nemačka kompanija narušila poverenje javnosti.
"U ime moje kompanije, mojih kolega u Nemačkoj i u svoje ime, želeo bih da ponudim iskreno izvinjenje što je Folksvagen koristio softver koji je služio za varanje na testovima izduvnih gasova", rekao je Horn u pododboru Predstavničkog doma.
On je rekao da je tim Folksvagena narušio poverenje kupaca, prodavaca, zaposlenih, kao i javnosti i regulatora.
Horn je rekao u Kongresu SAD da Folksvagen planira da povuče zahteve za izdavanje američkih sertifikata u vezi s izduvnim gasovima za modele "džete", "golfa", "pasata" i "bube" za 2016. godinu, zbog čega se postavlja pitanje da li su i u njih ugađeni sporni programi.
Povlačenjem zahteva za modele za 2016. godinu, hiljade Folksvagenovih dizel vozila će ostati u lukama širom SAD, zbog čega prodavci neće imati za prodaju nove automobile s dizel motorima.
Nemački autoproizvođač je prošlog meseca priznao da je instalirao softver koji omogućava varanje na testovima.
Skandal je prvo izbio u SAD gde je Folksvagen priznao da je prodao skoro 500.000 spornih dizel vozila, da bi kasnije saopštio da u svetu ima više od 11 miliona takvih automobila.
Izvor: Beta.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Interesantan je ovaj deo ( u smislu pobuda ):
"Folksvagen planira da povuče zahteve za izdavanje američkih sertifikata u vezi s izduvnim gasovima za modele "džete", "golfa", "pasata" i "bube" za 2016. godinu, zbog čega se postavlja pitanje da li su i u njih ugađeni sporni programi."
Ma što bi reko naš kolega vojvoda :
"Kakav softver? Pa vozila ne poseduju opremu kaja omogucuje da se misteriozni eko test obavi pozitivno."
:)))
vojvodo, čitaš li druže ?
"Nemački autoproizvođač je prošlog meseca priznao da je instalirao softver koji omogućava varanje na testovima."
Nema potrebe da se cita ono sto principom gluvih telefona prenose neuki novinari.
Problem za koji se optuzuje VW ne moze se resiti izmenom sadrzaja softvera vec promenom sistema izduva zasta je potrebna ozbiljna i veoma skupa intervencija. Tek nakon takve prerade, promena softvera bi donela rezultate.
Naravno, pod uslovom da se iza svega ne krije scenario koji treba da pokupivi visak kapitala ovog najbogatijeg proizvodjaca automobila i da taj kapital preusmeri na ono sto je trenutno goruce. Na finansiranje preseljenja severne Afrike u Nemacku.
Najsigurniju informaciju da vozilo stoji u mestu (npr. laboratorija sa dinom) moze da dobije preko navigacije. Drugi nacin je ucestalost promene G-sile (ubrzavanje, usporavanje, skretanje). Sve ostalo moze da se simulira u dobro opremljenom ispitnom centru (ventilatori, valjci na sva cetiri tocka, itd.) Bas me zanima kojom metodom se VW koristio. Primetio sam da su im common rail motori zahvaceni ovim problemom. Ocito su hteli da sto jeftinije predju sa pumpa-dizna sistema na c.r. A i 2,0 TDI sa pumpa-dizna sistemom su imali fabricku falinku, skoro svima je odlazila osovinica uljne pumpe. Moj drugar je na svom A4 preventivno menjao sklop uljne pumpe, stavio je delove sa 1,9 TDI. Taman kad je sve to sredio, auto mu je ukraden ispred zgrade u kojoj zivi.
Ne treba zaboraviti cinjenicu da je prosecna plata u nemackom ogranku VWa 4500 eura i da svi radnici, pored redovne 13. i 14. plate godisnje, u poslednjih nekoliko godina dobijaju i godisnje premije koje se krecu od 6 do 8000 eura.
Zarad mira u kuci, nakon sto bi im se ukinuli ovi benefiti, radnicima treba servirati pricu.
NOx, nesto sto vecina ne razume o cemu je rec, a bitno je samo da se etikerira sa "varanje:, ili "laz" je idalno sredstvo da se prica zaprimi.
vojvoda
Hahaha, koji si ti kralj. :)
Evo ubedio si nas da se ceo zli svet urotio protiv Folcike i da zapravo ništa od ovoga nije stvarno.
Lažu nas novinari i blog da su iz Vagena priznali, laže ceo svet, sram ih bilo.
@vojvoda
Dobra ti ta fora da je citava prica zarad mira u kuci jer ce Nemacka malo da smanji plate radnicima, pa ce onda lovu da preusmeri na zbrinjavanje izbeglica.Ali je jednaka teoriji da su nas Ameri i ostali bombardovali kako bi Sloba od svakog naseg prenzionera imao pokrice da uzme 14 tona zlata.Znam da ti se ne dopada da je ovo prevara, ali je sustina price da ovo jeste "prevara", kako bi VW koji isplacuje tolike pare radnicima(ali uglavnom samo unNemackoj) nastavio i dalje da isplacuje to isto jos da poveca kamare para kod svog poslovodstva a izgleda i pojedinima u nemackoj vladi, a sve na racun gradjana sirom EU, ali pre svega u USA.E to je sustina cele price.Mi glavni inzenjeri, mi Nemci, mi die beste automobilen, ka.amo glupu stoku i jos im uzimamo USD.E zaj.b je sto su krali med, a medo se probudio.Sad si mozda u pravu, ali sve to sto si nabrojao i jos toliko ce da plate medi, a zatim ce da se natrce, a meda ce im poslati jos 5 puta toliko izbeglica koje ce oni i njihovi radnici koje si pomenuo sa visokim primanjima da ljube u g..u, i jos ce morati da im dopuste da ih te iste izbeglice nesto drugo u njihovu g..u.E a da se ne lazemo, medo je pre 70 godina od VW napravio prvo gradjevinsko zemljiste, zato sto su imali slicne fore i tada.Pa ih je onda opomenuo i pomogao im puno, puno.Znaju oni da postoje samo sa medom.Bez mede bi bili livada.Da su varalice veci od svih dokazali su i priznali, da su lazovi veci od svih takodje su dokazali i priznali.Imate vec i testiranja na netu, kako se pomenuti motori ponasaju kad im se podesi rad da zagadjuju i ispustaju NOx koliko je bilo dozvoljeno za to vreme.Malo gube na snazi, ne puno, mali na obrtnom momemtu takodje, ali samo na maksimalnim iznosima.U celom donjem opsegu su mnogo slabi, tj kesa, e sad svima preprave motore na taj rezim imaces slabiji auto nego sto si kupio.Ali posto su oni za sve ostale medo, nama ostaje da ih branimo kako je to bas super sto su uradili i kako je to jos jedna u nizu zavera protiv nasegnapacenog naroda.Nisu oni k...c, njihova tehnika je najbolja, oni to zbog izbeglica.Aha!