home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, nemačka kompanija Folksvagen opoziva 1.950 dizel automobila u Kini kako bi popravila softver na motoru koji je, prema ranijem priznanju, koristila za manipulaciju vrednostima izduvnih gasova.

Opozivom je pogođeno 1.946 vozila „tiguan“ i četiri „pasata“ B6 sedan, koji su svi uvezeni, navodi se u saopštenju Folksvagena, i dodaje da je u toku razvoj tehničkih rešenja koja tek treba da budu dostavljena na odobrenje kineskim vlastima, prenosi agencija AP.

VW-ovo poslovanje u Kini, najvećem tržištu automobila po broju prodatih vozila, pretrpelo je manju štetu od globalnog skandala zbog manjka popularnosti dizel automobila među kineskim vozačima.

Ovaj najveći evropski proizvođač automobila je nedavno priznao da je u dizel automobile instalirao softver koji aktivira kontrolu emisije štetnih gasova kada automobil prolazi kroz testiranje, ali deaktivira tokom uobičajene vožnje radi poboljšanja performansi vozila.

Prodaja automobila u Kini u avgustu je pala treći mesec zaredom, za 3,4 odsto u odnosu na isti period 2014., a VW je tu slabost na kineskom tržištu okrivio za 16-procentni pad globalnog profita u drugom kvartalu.

Istovremeno, nemački list Zidojče cajtung prenosi da će bivši generalni direktor VW-a, Martin Vinterkorn, koji je prošlog meseca podneo ostavku, otići sa svih preostalih funkcija u toj kompaniji, prenosi Rojters.

Njegova ostavka se očekuje u narednim danima, odnosno čim se obavi nekoliko preostalih formalnosti, piše nemački list, pozivajući se na neimenovane izvore upoznate sa situacijom.

Vinterkorn je direktor nadzornog odbora Poršea SE, porodične holding kompanije koja kontroliše većinski udeo u VW-u, kao i direktor luksuznog VW-ovog brenda „audi“, odeljenja za kamione „skania“ i nedavno formiranog odeljenja „Trak end bas holding“, prenosi britanska agencija.

Izvor: Tanjug.rs

Novi problemi za Folksvagen: EIB će tražiti novac nazad

Ukoliko se ispostavi da je novac od zajmova koje je Evropska investiciona banka (EIB) dala Folksvagenu korišćen za softvere za manipulaciju nivoa izduvnih gasova, koji su nedavno otkriveni u vozilima ovog nemačkog proizvođača, ta banka bi mogla da zatraži da joj se taj novac vrati.

To je za Zidojče cajtung izjavio Verner Hojer, predsednik EIB-a i, što je za Folksvagen još bolnije, Nemac.

On je objasnio da je EIB dužan da “ispuni određene klimatske ciljeve sa svojim zajmovima” i da bi zato od Folksvagena moglo da se traži da novac od aktuelnih zajmova odmah vrati.

Ali, bez obzira na zajmove, Hojer je istakao da su odnosi EIB-a i Folksvagena već ozbiljno narušeni zbog skandala u vezi sa spornim softverima.

Folksvagen je od 1990. godine od EIB-a pozajmio ukupno 4,6 milijardi evra. Od te sume aktuelno je još 1,8 milijardi evra, prenose agencije.

Izvor: Capital.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1056



Komentari