home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Harley-Davidson je u trećem tromesečju ostvario neto dobit od 140 miliona dolara, što je 6,5 posto manje nego u istom prošlogodišnjem periodu, a budući da mu je palo i tržišno učešće u SAD-u, taj američki proizvođač motocikala je najavio reorganizaciju i ukidanje 250 radnih mesta.

Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u utorak, prihodi Harley-Davidsona iznosili su u proteklom kvartalu 1,32 milijarde dolara, što je 1,2 posto više nego u istom tromesečju prošle godine.

Međutim, zbog povećanih troškova opoziva motocikala s tržišta, koji su od početka godine dostigli 32 miliona dolara, kompanija je ostvarila manju dobit nego u istom prošlogodišnjem periodu.

Harley-Davidson je tradicionalno lider na američkim tržištu motocikala, ali prodaja mu u poslednje vreme pada zbog pojačane konkurencije stranih proizvođača, koji kupce privlače nižim cenama.

Zato je tržišni udeo Harley-Davidsona u SAD-u u proteklom tromesečju pao za 3,9 postotnih bodova u odnosu na isti period prošle godine, na 52,4 posto.

Zbog pada prodaje u SAD-u za 2,5 posto, u trećem tromesečju je ukupna prodaja Harley-Davidsona u svetu pala za više od 1 posto, mada je njegova prodaja u inostranstvu porasla za 0,9 posto.

Pritom je prodaja kompanijee u Aziji porasla za 5,1 posto, a u Evropi, Africi i na Bliskom istoku za 2,4 posto. Ipak, u Latinskoj Americi pala je za 12, a u Kanadi za 1,7 posto.

Zbog toga je rukovodstvo kompanije smanjilo procene prodaje u ovoj godini na 265.000 do 270.000 motocikala, što predstavlja stagnaciju prodaje ili njezin pad do 2 posto u odnosu na prošlu godinu.

Kako bi ojačao svoje pozicije na tržištu, Harley-Davidson je najavio reorganizaciju u četvrtom tromesečju, koja će ga koštati između 30 i 35 miliona dolara. Pritom će ukinuti 250 radnih mesta, ili oko 4 posto ukupno zaposlenih.

Ipak, s tim uštedama kompanija sledeće godine planira da poveća budžet za marketing za 65 posto, dok će u razvoj proizvoda uložiti 35 posto više sredstava. Do 2020. godine planira da otvori novih 150 do 200 prodajnih mesta van SAD-a.

"Rezultati u proteklom tromesečju nisu ispunili naša očekivanja. Znamo da možemo bolje i to ćemo učiniti", kaže Matt Levatich, izvršni direktor Harley-Davidsona, jednog od najpoznatijih brendova u svetu.

Osnovan 1903. godine, Harley-Davidson je danas među pet najvećih svetskih proizvođača motocikala i predstavlja američku ikonu 'bajkerske' kulture. Poznat je po vernim kupcima, koji su širom sveta otvorili klubove ljubitelja Harleya, i organizaciji niza događaja za svoje fanove.

Ali, zbog pojačane konkurencije, poslednjih godina gubi na privlačnosti, posebno kod mlađih ljudi. Još 1987. godine više od 50 posto kupaca Harleya imalo je manje od 35 godina, a danas je takvih kupaca samo oko 15 posto.

Budući da su poslovni rezultati Harleya u proteklom tromesečju bili slabiji nego što su analitičari procenjivali, u utorak je cena deonice te kompanije na Wall Streetu pala gotovo 14 posto, na najniži nivo u dve godine, dok je od početka godine na gubitku 27 posto.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Harley-Davidson



čitanja : 701



Komentari