
Kako prenosi B92, naučnici sa Univerziteta u Kembridžu intenzivno rade na takozvanim litijum vazdušnim baterijama koje će značajno povećati autonomiju vozila na struju u poređenju sa današnjim standardima, piše Fajnenšal tajms.
Jedan od razloga zašto na putevima širom sveta nema više električnih automobila je mali radijus kretanja sa jednim punjenjem baterija i bojazan vozača da ne ostane bez struje dok je vozilo na putu. Pri razmatraju nabavke električnog vozila potencijalne kupce odvraća i njihova nepraktičnost s obzirom da tokom dužih vožnji moraju da prave pauze da bi dopunili baterijie. Osim toga moraju da vode računa gde se na njihovoj maršruti nalaze stacionarni punjači jer oni nisu postavljeni na svakom odmorištu ili benzinskoj stanici pored puta.
Naučnici sa Univerziteta u Kembridžu na putu su da otklone jednu od prepreka masovnijoj upotrebi elektromobila. Njihove litijum vazdušne baterije LiO2 (litijum superoksid) imaju i do deset puta veću gustinu energije u odnosu na danas dominantne litijum jonske baterije. Zahvaljujući ovim baterijama, radijus kretanja elektromobila bio bi približan autonomiji u vožnji koju imaju vozila sa konvencionalnim benzinskim ili dizel motorima. Naučnici tvrde i da su njihove LiO2 baterije za 80% lakše ali i isto toliko jeftinije od odgovarajućih litijum jonskih baterija.
Ipak, istraživači procenjuju da je potrebno još desetak godina razvoja da bi nove baterije bile spremne za upotrebu u serijskim električnim automobilima. Najveća prepreka je njihova niska sposobnost punjenja. Ako u Kembridžu uspeju da reše taj problem, litijum vazdušne baterije imaće veću energetsku efikasnosti u eksploataciji a njihov vek trajanja biće oko 2.000 punjenja.
Izvor: B92.net
Sporo punjenje? To je problem koji se resava. Stanice za brzu izmenu baterija - za 30 sec se izvadi ispraznjena i stavi se puna. Platis - i klatis dalje. A baterije se na stanici lepo polako pune.
Pogledaj kako izgleda baterija za Teslu recimo....
http://hackaday.com/2014/09/13/tesla-model-s-battery-teardown/
Dug je put od toga, a da ne govorim da baterija ima vek trajanja i da neko mora da se brine o tome!
Ja pre mesec dana u Budimpesti prvi put video Teslu (na nemackim tablama je bio) uzivo i odusevio se kako to klizi i kakak zvuk ima. Kao svemirski brodic!