home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, još se nije slegla prašina od skandala sa izduvnim gasovima, a Folksvagen se suočava sa novim optužbama.

Naime, američki regulatorni organi su u ponedeljak optužili Folksvagen da je sporne softvere za lažiranje emisije štetnih gasova ugrađivao i u trolitarske dizel motore. Zbog ovih optužbi akcije su danas pale najviše u poslednjih pet nedelja.

Interna istraga otkila je "nedoslednosti" prilikom utvrđivanja nivoa emisije ugljen-dioksida, a te "nedoslednosti" mogle bi da obuhvate još oko 800.000 vozila. Iz kompanije kažu da bi novi nalazi mogli da koštaju još najmanje dve milijarde evra zbog troškova popravke.

Nadzorni odbor Folksvagena kratko je saopštio da će se uskoro sastati da razgovaraju o daljim merama i posledicama .

"Folksvagen nas sve ostavlja bez reči", rekao je analitičar konsultantske kuće sa sedištem u Londonu Everkor ISI.

Na početku trgovanja na berzi u Frankfurtu akcije Folksvagena su pale za 9,7 odsto na 100,8 evra. Posle izbijanja skandala u septembru, kada su vlasti ustanovile sporni softver u 482.000 vozila, vrednost akcija Folksvagena je sa oko 160 dolara pala na nivo od oko 100 dolara oko kojeg su fluktuirale narednih mesec dana.

Skandal je obrisao više od 24 milijarde evra tržne vrednosti kompanije .

Nemački automobilski gigant već je objavio da je u trećem kvartalu evidentiralo velike gubitke zbog skandala sa manipulacijama izduvnih gasova. Reč o prvom kvartalnom gubitku za Folksvagen u poslednjih 15 godina, pošto je kompanija u trećem kvartalu izdvojila 6,7 milijardi evra za pokriće troškova povezanih sa skandalom koji se odnosi na 11 miliona automobila širom sveta, što je nešto iznad 6,5 milijardi evra izdvajanja najavljenih nedelju dana posle izbijanja afere u septembru.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1113



Komentari

,,Volkswagen" umesto da ima manju prodaju,ona je uprkos svemu skocila vise nego u poslednjih deset godina".

Ova rec ,,srusiti",i to nemacku kompaniju ,,Volkswagen",deluje komicno u svakom pogledu.

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2015/11/03/uprkos-vw-skandalu-oktobarska-prodaja-automobila-u-nemackoj-najveca-u-poslednjih-10-godina

Autor Vukasin 04 Nov 2015, 21:29

@ Vukasin

Niko ne kaže da će VW da "padne" zato što će prodaja da stane. Osim malog procenta ekološki svesnih kupaca, većinu boli uvo za CO2 i odradiće besplatni servis samo da bi mogli da prođu tehnički pregled. VW će skupo koštati servisi, opozivi i kazne. Nijedna firma na planeti ne može tek tako da apsorbuje gubitak (što od kazni što od prepravki) od 10 milijardi eura i više. VW je izgubio 24 milijarde vrednosti na berzi što je horor za deoničare, koji će povlačiti novac i prodavati akcije po nižoj vrednosti. To znači manje novca za razvoj, za nove modele, za unapređivanje i omasovljavanje proizvodnje. Posledice ovog skandala će biti vidljive tek u narednoj generaciji vozila iz VW grupe, njihovom plasiranju na tržištu, marketingu i slično.

Autor Nino 04 Nov 2015, 21:40

@Vukasin
Jesi li siguran da i automobili VW koncerna imaju (pozitivnog) udela u toj statistici?

@Nino
Jesi li siguran da se na tehničkom meri CO2?

Autor meganed 04 Nov 2015, 22:42

@ Vukasin,
na osnovu čega iz linkovane vesti si zaključio da VW ima najveću prodaju ili uopšte uvećanu prodaju?

Autor Matori 04 Nov 2015, 22:53

@ meganed

Da budem iskren i nisam siguran za proveru tog CO2, u svakom slucaju sigurno je da se ne proverava svuda. Medjutim, sigurno je da će Evropska Komisija i njeno regulatorno telo (koje se bavi VW skandalom u EU), tražiti od VW da svakako obavi zahvate na svim vozilima koja su prodata do sada i imaju sporan softver. U Americi će verovatno biti još rigorozniji i uporniji u tome.

Autor Nino 04 Nov 2015, 23:08

@Nino
To je jasno,ali ne koliko i naslov,koj kaze ,,srusiti Volkswagen".U pitanju su 30 milijardi,ali ne zaboravimo da je ,,Volkswagen" bio potpuno unisten za vreme drugog svetskog rata,pa se i tu podigao.Tako da 30 milijardi,nece mnogo skoditi.
,,Volkswagen" se vec unapred spremio bar za od 5 do 10 godina.
,,Volkswagen ce kasniti sa razvojom,ali sa proizvodnjom ce sve biti u redu.

@Meganed
Naravno.

@Matori
Zar ne vidis sta se desava?
Broj registrovanih vozila kako je najavljeno nije pao,vec se uprkos svemu povecao.

Autor Vukasin 05 Nov 2015, 12:32

@ Vukasin
Da ali nigde ne piše da je porastao i broj prodatih VW vozila.

Autor Matori 05 Nov 2015, 14:49

VW nije srušen tokom drugog svetskog rata,nije ni postojao.Volkswagen je ime automobila koji se proizvodio u Nemačkoj po narudžbi Hitlera.Ovaj auto je postao okosnica proizvodnje preduzeća koje je formirano uz pomoć britanaca 1946. u okviru restauracije Nemačke, u njihovoj okupacionoj zoni, a fabrika je dobila ime po ovom modelu i gradu u kojem se proizvodi Volksvagen Wolfsburg. Dobili su tehnologiju i auto koji se već proizvodio, a to je biloključno za regeneraciju nemačke industrije. Nije se on sam podigao nakon ww2, već su ga saveznici podigli u okviru obnove Nemačke. Pre 46 nije ni postojao. Vrtoglavi uspon je propraćen vezama sa politikom koje su bile prisutne od njegovog samog osnivanja, jer on jeste bio državni projekat u vlasništvu par porodica.

Autor Dragan 05 Nov 2015, 14:55